Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Megnéztem az említett videót, tényleg van egy sajátos visító hangja ami a motor fordulatszámával arányosan változik, viszont a sebességtől független (ellentétben azzal ahogy a kolléga említette) . Szóval nem a TC hangjára gondolt szerintem.
A youtube-on van egy 1perces video kiengedi a feket,es elindul gepmenetben,nezd meg es rajossz,egy sipolo odanemillo hangot hallani amit egyik puposon sem hallottam még!
Nem az volt a kerdes hogy milyen motor van a puposban mert azt tudom en is!Hanem arra lennek kivancsi hogy mi az a nyuszito mellekhang amit kiad foleg a vezetoallason hallani de egy kicsit kivulrol is a 209-es rol van szo termeszetesen!Az a baj hogy rontja a hangjat kellemetlen!
Nem is napi fordaban gondoltam,hanem vagy csak hetvegente mint a 17-es svedacel abbol is csak vagy szombat vagy vasarnap,vagy pedig csak neha alkalomszeruen!😉
Sajnos osszesegeben a 209-es nekem csalodas,akkor mar inkabb a 224-es vagy a 235-os,azoknak sokkal szebb a hangjuk!Remelem egyszer meg megerjuk hogy megyunk SALGOTARJABA vagy a 224-es,vagy a 235-ossel es par by vagy bhv-val,es nem schlieren kocsikkal!😉😉
Nem tudjátok véletlenul hogy mi lehet az a furcsa zugo-búgo hang a 209-es vezetoállásán menet kozben?A sebesseg fuggvényében erosodik vagy gyengul a hang ,csak a vezetoallason hallani,elég kellemetlen hang!Ha valaki tudja irja meg,elore is koszi a választ!😉
Nem tudom, mi számít neked dinamikusnak, de egy ~700kW-os mozdonytól hat kocsival új korában sem kellett csodát várni.
Hat kocsinak már egy csörgő (az ideális, nem a mostani) is visszanéz, vagy mondjuk oké, elcibálja százig, de dinamizmusról azért ne itt beszéljünk!
Úgymond - szerintem - dinamikusnak nevezhetően egy 1100kW (nem 6-700!) körül teljesítő hajtóművel rendelkező kb. száz km/h-ra áttétélezett gép kettő, max. három kocsit mozgat.
Nem rossz a 209-es,de én azt éreztem a Tapolcai útnál hogy nem elég dinamikus az indulásoknál a gyorsítás,porog a motor de mintha nem lenne vonóero,teljesitmény,vagy lehet hogy sok volt neki a 6kocsi is!?Egy biztos ez a púpos már nem igazán személyvonatra való,azon sem csodálkoztam volna ha fekve marad a hangja is olyan furcsa volt nemvolt olyan igazi púpos hangja,de azert osszesegeben nem rossz!!😉
Mert amit Tapolcán művelt elég gyenge volt füleimnek. :)
De jó volt hallani ismét púpos hangot, 2005 óta nem hallottam hangjukat, mondjuk Ajkán akkora szerelvényeket húztak hogy állandóan maximális fordulatot használták a vezérek. :)
"Fehérvártól Kelenfieldig 15 perc késést hozott be, Kelenföldön már rendesen álltunk meg."
Azt azért ne feledjük, hogy a késés miatt nem kellett félreállni 11-12 percre, forgalmilag. Ennyi tartalék volt a menetrendben. De ettől függetlenül határozottan jól ment. :)
A reggeli fehérvári indulás is szép. Erőlködés füstölés nélkül, imponálóan gyorsít. Azt hallottam, hogy alaposan felkészítették az útra. Szerintem ez érezhető is volt. Visszaúton Fehérvártól Kelenfieldig 15 perc késést hozott be, Kelenföldön már rendesen álltunk meg.