Volt RS-BX646 magnóm, aztán egy 747-es, aztán meg egy 701-es is. Azt mondom, hogy ezt a szériát messze el kell kerülni :-(
Valamiért képtelenek voltak megfelelően zajmentes elektronikát építeni, a 646/747 páros messze a leginkább szalagzajos magnóm volt. A 646/747 páros DolbyC zajcsökkentővel volt annyira zajmentes, mint az AIWA AD-S950-es magnóm Dolby nélkül (ami meg a leginkább szalagzaj mentes magnóm az összes nálam járt kazettás deck között!).
Az RS-BX701 már annyival "jobb" volt, hogy az már DolbyB-vel hozta az AIWA Dolby mentes zajszintjét :-))
El is adtam az RS-BX magnókat, a 646-ossal egy évig szenvedtem, a 747-essel fél évig, a 701-esnél pár hónap után beláttam, hogy reménytelen.
Technics RS-AZ6-os magnóm ezzel szemben a mai napig van, nekem nincs vele gondom, egyszer kellett gumigörgőt cserélni benne, más baja nem volt.
Az igaz, hogy a fej nagyon érzékeny, de ha nem esel neki (felmágneseződött) fém csavarhúzóval, akkor nincs vele gond.
Nem tudom, megvetted-e már, de az AZ6 kapcsán árnyalom a képet. Az az AZ fej baromi jó, csak kényes. És ha elpusztul,. másra nem tudod kicserélni. A mechanika ennyi idősen már számos ponton vérzik, én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ez a fej egy ilyen kvalitású futóművet kapott. A javítása egyelőre nem lehetetlen, csak macerás és mindene rossz szinte: motor, gumigörgő, bent az orsókat hajtó fogaskerekek, maga az orsók tengelyrögzítései, na meg a szíj és olykor a persely.
Az UV1HA sorozatszámú az szinte biztosan az M2 verzió, szerintem nézd meg jobban a magnókat, az egyik valószínűleg az M1, a másik valószínűleg az M2 verzió.
Ebből 2 verzió volt, a később gyártottakat M2 jellel különböztették meg az előlapon a típusjelzés után.
A Made In Japan felirat semmit sem jelent, ami ilyen magnó nálam járt, azt pl. Lengyelországban gyártották. Sajna arról semmit sem tudok, hogy a gyártási hely és a sorozatszám milyen összefüggésben van :-(
A 646 (és társai) a legrosszabb Technics deck úgy 50 évre visszamenőleg. A lejátszó erősítője olyan zajos, hogy kazetta nélkül elindítod (ujjal benyomod a pöcköt), és eldobod a fejhallgatót. A Panasonic szalonból hoztam el, a koliban el tudtam adni 2000 forint veszteséggel 1 héten belül, ne tudd meg mekkora kő esett le a szívemről.
Az AZ6 kiváló akusztikai szempontból. A mechanika abban sincs túlbonyolítva...
Erre valószínűleg az tudna legjobban válaszolni, aki használta mindkettőt.
Nekem egy Technics RS-AZ7 van, használtan vettem és nagyon tetszik, szép a hangzása, megbízható. A legtöbb zenét még ez előtt vettem fel, de ezzel azok is jobban szólnak. Az elődje (Technics RS-TR515) is megvan még, csak a rövid utas nyomógombokkal kellene valamit kezdenem.
Az "internet" szerint az RS-AZ6 ugyanolyan jó, csak kevesebb kényelmi funkció van benne.
Nos, én az RS-AZ6-ot venném meg, azon egyszerű oknál fogva, hogy az biztosan fiatalabb, aminek okán a kopásból, elhasználódásból eredő problémák kevésbé esélyesek.
Olvtársak, ha választani kellene egy Technics RS-BX646 és egy Technics RS-AZ6 között - feltételezve az azonos műszaki állapotot és az azonos árat - melyikre voksolnátok?
Érdekes videó, elég hosszú, de érdemes végignézni, egy ügyeskezű és kitartó szerelő egy AIWA AD-FF90 (ami az általunk ismert AIWA AD-F990 japán megfelelője) magnódecket javít, aminek volt pár hibája.
Nekem tetszett, végignéztem az elejétől a végéig :-))
.... Még annyit a pontosítás kedvéért: a "koppanás" után tökéletes csendet vesz fel egészen a "stop" gomb lenyomásáig - akkor megint rátesz egy koppanást- , a felvett zene pedig tiszta és tiszta és zajmentes.
Első próbaként járasd meg a felvétel-lejátszás üzemmódot úgy 20-30 alkalommal egymás után és járasd meg a felvételt engedélyező kart is a kazettafészekben. Ha valóban a felvétel-lejátszás kapcsoló a ludas, az ki fog derülni. Ha nem változik a zaj, akkor a legvalószínűbb ok az előmágmesezés oszcillátora lesz. Ennek fel/lefutása fontos, hogy egyenletes legyen, különben a fejet mágnesezetten hagyja, meg a szalagon is hallható zajt okoz. A némítás nem hiszem, hogy ok lehet, ha a szalagra is kerül a jel. A narancs PP kondik ki lettek cserélve benne?
Szerintem amúgy ez egy tök egyszerű gép, minden egyszerű tranzisztor-dióda logikával megy, tök könnyű hibát keresni benne. :) A legbonyolultabb része a kijelzőt meghajtó OKI IC. Nekem az egyszerűbb modell van (dolby C nincs, műszeres), még Ádámtól kaptam pár éve. Kicsit alakítottam rajta (FG szervó motor, fészek háttérvilágítás, a képen ez még nincs benne) és azóta a műhelymagnóm. Döbbenetesen jó gépek egyszerűségük ellenére.
Mindegy mit írok be, van itt 6-8 botfülű csúcshifista, akik loholnak utánam, és ha csak egy pontot ütök be valahova, azt is azonnal mínuszolják. Ki is vagyok akadva, hogy eddig csak 1 ütődött talált rám itt;]]
(Vajon ki mínuszolta le a segítő szándékú bejegyzésedet?)
Köszönöm a tippet, valahonnan rémlik, hogy Gyuri szakember, és most megerősítettél benne.
Kaptam egy tippet, hogy a felvételi gomb ki-bekapcsolgatásával esetleg megszüntethető a jelenség - a mikrokapcsoló érintkezőinek a "bejáratásával" -, és ha az nem jön be, akkor megkeresem Ebesi Gyurit.
Mivel mindkét csatornában ott a kattanás, a némító tranzisztor hibájának kicsi a valószínűsége. Egyszerre nem szokott mindkettő egyformán tönkremenni. Egy oszcilloszkóppal a fejtől visszafelé haladva gyorsan be lehetne határolni.
Igen, tudom. A leggyakrabban előforduló ok a csendesítő áramkör tranzisztorának hibája. De persze lehet más ok is, és azt valóban csak szakember tudja kideríteni.
Javaslom, ha tanácstalan vagy, mindenképpen fordulj szakemberhez.
Abban bízom, hogy itt akad szakember, vagy tudtok ajánlani. Én Nakamichi szakértőként csak Takács Jenőt (tunermant) ismerem Tatabányán, de sajnos évek óta nem találkoztunk, és a régi email-je már nem működik. Ha esetleg valaki tudná...
a szalagpálya gondolom rendesen demagnetizálva van...?
Ez egy eléggé bonyolult készülék, és a kattanásnak többféle oka is lehet. Javaslom, ha tanácstalan vagy, mindenképpen fordulj szakemberhez. Bagatell kérdés: a szalagpálya gondolom rendesen demagnetizálva van...?
Mindkét csatornát érinti, a 480Z ledes kijelzője szerint -30 és -20 dB között, minden kazettatípusnál, a kazetta bármelyik részén, és akkor is, ha nincs forrásra kötve.