Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 65

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))

:))))))

Előzmény: KE80 (63)
-kozi- Creative Commons License 2019.01.28 0 0 64

A legnagyobb sportember és inspiráció! 

Szégyen és szánalom, ami az itteni F1 topikban megy/ment...

De nem baj lassan jön a fia, Mick...

KE80 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 63

F1: fél évszázad – Michael Schumacher 50 éves lett

 

Minden idők legeredményesebb F1-es versenyzője, Michael Schumacher ötvenéves lett. A születésnap apropóján felelevenítjük a hétszeres világbajnok lenyűgöző pályafutását.

 

AZ ELSŐ TÍZ ÉV

Michael Schumacher 1969. január 3-án született a németországi Hürthben, Rolf és Elisabeth Schumacher első gyermekeként. A családfő szakmája szerint kőműves volt, egy idő után pedig egy kerpeni gokartpálya üzemeltetésével kereste a kenyerét.

A kis Michael sorsa így korán eldőlt, hiszen már nagyon hamar ott sertepertélt édesapja körül a létesítményben, és csupán négyéves volt, amikor egy átalakított ötlóerős minigokartban rótta a köröket.

Tehetsége hamar nyilvánvalóvá vált, ötévesen versenyeket, hatévesen pedig klubbajnokságokat nyert. Pályafutása finanszírozására azonban szüleinek nem volt pénze, ezért a gokartkereskedő Gerhard Noack felajánlotta, hogy segíti a versenyeztetését, abban a reményben, hogy Michael sikerei vonzóbbá teszik járgányait a piacon. A terv bevált, a kissrác még úgy is sorra nyerte a versenyeket, hogy az idősebb, nehezebb ellenfelek méltatlankodása miatt telepakolták a gokartját pluszsúlyokkal – kővel, kalapáccsal, szerszámokkal.

 

A MÁSODIK TÍZ ÉV

A cseperedő Schumacher minden gokartos korosztályban kiemelkedően teljesített, az egyre több versenyzés viszont mind nagyobb kiadással járt. Noacknak el kellett engednie a kezét, de szerencsére a játéktermeket üzemeltető Jürgen Dilk pártfogásába vette, és tovább finanszírozta karrierjét. Hogy spóroljanak, egy ideig luxemburgi színekben versenyzett, mert így nem kellett pénzügyi biztosítékot letenni a licencért cserébe. A német versenyzőpalánta meghálálta a belé vetett bizalmat, és Dilk financiális támogatásával 1984-ben megnyerte a német junior gokartbajnokságot, aztán egy évvel később világbajnoki ezüstérmes, 1986-ban pedig német felnőtt gokartbajnok lett. Egy esztendővel később felnőtt Európa-bajnoki címet ünnepelhetett, így 1988-ban végre eljött a nagy áttörés ideje: belépett a formulaautók világába. A Formula-Ford Eb-mezőnyében kapásból második, a német bajnokságban negyedik lett, a helyi Formel-König kategóriában pedig bajnokká koronázták.

 

A HARMADIK TÍZ ÉV

Hirtelen jött sikerei lenyűgözték Willi Webert, aki azonnal üzletet ajánlott: 500 ezer márkával segíti Schumacher F3-as pályafutását, ha cserébe tíz éven át megkapja a versenyző jövőbeli bevételeinek húsz százalékát.

1989-ben Schumacher hármas csatát vívott a német F3 bajnoki címéért, és óriási szerencséje volt, mert a Mercedes épp akkor indította be juniorprogramját, a stuttgarti gyár pedig rögtön lecsapott a legjobb háromra. 1990-ben így gyári támogatással a sportautó-vb-n szerepelt, de ezzel egy időben megnyerte a német F3-as bajnokságot is. 1991-ben Le Mans-ban, a DTM-ben, a sportautó-vb-n és a japán F3000-ben is versenyzett, a sors aztán az F1 felé terelte.

A Jordan a Belga Nagydíjra beugró pilótát keresett, a Mercedes pedig kifizette Schumacher „versenyzési díját”. Spában a gyengécske autóval rögtön a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, és bár a versenyen kiesett, ez már senkit sem érdekelt.

A Benetton-istállót irányító Flavio Briatore azonnal lecsapott rá, hosszú távú szerződést kínálva neki. A csapat épp akkor került felszálló ágba, így Schumacher 1992-ben és 1993-ban is nyert egy-egy versenyt. A következő év nagy szabályváltozásait kihasználva a Benetton fantasztikus autót épített, Ayrton Senna tragikus halála után pedig a német két kizárás és két eltiltás ellenére is világbajnok lett – a szezonzárón történő ellentmondásos ütközésével.

Bár autóját sokan szabálytalannak tartották, a vádakat nem sikerült bizonyítani, kvalitásait pedig újfent bizonyította, amikor 1995-ben domináns stílusban védte meg vb-címét. Ekkor a Ferrari káprázatos fizetéssel, kiemelt státussal és pompás jövőképpel csábította magához, és már 1996-ban három futamgyőzelemig jutott az előtte évekig csak vergődő alakulatnál.

Egy évvel később már a vb-címért csatázott, ám az évadzárón magáról megfeledkezve szándékosan ütközött Jacques Villeneuve-vel, igaz, így is ő csúszott ki, sőt utólag ki is zárták a bajnokságból. 1998-ban aztán ismét az idényzáróig harcban állt a bajnoki trófeáért – ezúttal Mika Häkkinennel –, de a mindent eldöntő versenyen technikai hiba és defekt is hátráltatta, így megint alulmaradt.

 

A NEGYEDIK TÍZ ÉV

A következő évadban újfent a finnel küzdött a vb-címért, de a nyolcadik versenyen, Silverstone-ban fékhiba miatt nagy tempóval a falnak vágódott, és eltörte a lábát, így hat futamot kihagyva végül az összetett ötödik helyén zárt. A nagy áttörés ötödik ferraris évében, 2000-ben jött el, amikor szoros csatában felülkerekedett Häkkinenen, így megnyerte harmadik bajnoki trófeáját. A maranellóiak ezután nemcsak megőrizték lendületüket, hanem rátettek még egy lapáttal, és mivel csapattársa, Rubens Barrichello képtelen volt megszorongatni, Schumacher 2001-ben és 2002-ben is elképesztő dominanciával hódította el negyedik, illetve ötödik vb-címét. A Ferrari fölénye olyan nyomasztó volt, hogy 2003-ra egy sor szabályváltozással próbálták izgalmasabbá tenni a versengést, ami ugyan sikerült, ám a végén nagy csatában megint a német örülhetett. Ekkor mindenki azt hitte, hogy a változások elérték céljukat, aztán az olaszok 2004-ben előálltak valaha épített egyik legjobb autójukkal, amellyel Schumacher az első 13 futamból 12-t megnyerve hetedszer is felért a csúcsra. A szabályalkotók megint támadásba lendültek, és ezúttal a Ferrari partnerét, a Bridgestone-t próbálták kényelmetlen helyzetbe hozni a gumiszabályok megváltoztatásával – sikerrel. Schumacher így 2005-ben csak egy versenyt tudott megnyerni, és az összetett harmadik helyén végzett. A következő évben visszaálltak a gumiszabályok, így a Ferrari is visszatért az élmezőnybe. Az akkor 37 éves klasszis harcban is állt a vb-címért, de csapata tudatta vele, 2007-re leigazolta a villámgyors Kimi Räikkönent. Schumachert így félig-meddig belekényszerítették a visszavonulásba egy olyan idény végén, amelyben az utolsó két futamon óriási balszerencsével maradt le nyolcadik vb-trófeájáról.

 

AZ ÖTÖDIK TÍZ ÉV

A német egy ideig a Ferrari tanácsadójaként dolgozott, ám konkrét szerepe nemigen volt már az istállónál. Visszavonulása után bevallottan nehezen birkózott meg a nyakába szakadt szabadidővel, ezért amikor Felipe Massa 2009-es súlyos balesete után a Ferrari megkereste a beugró szerepkörrel, boldogan mondott igent. A visszatérés azonban ekkor még meghiúsult, mert egy korábbi motorbaleset következményei miatt túl nagy kockázatot jelentett volna az őszi versenyzés. Ekkor azonban annyira izgatottá vált, hogy a Mercedes 2010-es hívását sem tudta visszautasítani. A probléma csak az volt, hogy a helyzete gyökeresen eltért a ferraris korszaktól. Egyfelől ő is elmúlt már negyven, másfelől a német csapat költségvetés, tesztlehetőség és emberi erőforrás terén is messze elmaradt a maranellóiak 2000-es évekbeli szintjétől. A nagy visszatérés így teljes kudarcba fulladt. Nem volt elég a Mercedes bukdácsolása, még ifjú csapattársa, Nico Rosberg is simán legyőzte, miközben a hétszeres világbajnok rá nem jellemző hibák egész sorával borzolta a kedélyeket. A három idényben egyetlen dobogós helyezés volt a csúcs, így a Mercedes 2013-ra lecserélte Lewis Hamiltonra, Schumacher pedig végleg búcsút intett az F1-nek. A sors kegyetlen tragédiája, hogy csaknem negyven év folyamatos versenyzés és száguldás után, 2013. december 29-én egy mindennaposnak mondható síbalesetben súlyos agykárosodást szenvedett, amelyből azóta sem épült fel. Sikerei csúcsán legszörnyűbb rémálmainkban sem vetődött fel, hogy a legendás versenyző ötvenedik születésnapján semmi ok sem lesz az ünneplésre.

:))

Előzmény: Törölt nick (62)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.25 0 0 62

Michael Schumacher nagyon oktat 1994-95, 2000-04 7xVilágbajnok és számtalan rekorder

Deepfreeze Creative Commons License 2006.03.18 0 0 60
Talán mindez együtt :))
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.17 0 0 59

Ajándékba? Amerikára gondolsz? Kitől kapta ajándékba? A konkurens gumiszállítótól? Barichellotól?

:-)))))

Előzmény: Deepfreeze (56)
Deepfreeze Creative Commons License 2006.03.16 0 0 58
Viszont sokkal nehezebb volt, ezért lassabban tudott menni :)))
Ráadásul friss gumikat is kevesebbszer kapott. Ha alaposan utána nézel Sumi tankolás után, friss gumikkal futotta a legjobb köreit (ezen mondjuk én is meglepődtem)
Szerintem picit nem jó mindig erre az egyel kevesebb kiállásra hivatkozni, mer ez úgy nem igazán előny. De azért bele tudom élni magam a helyzetedbe :)))
Előzmény: Törölt nick (57)
Deepfreeze Creative Commons License 2006.03.16 0 0 56
És ha nem kap ajándékba 10 pontot, akkor hányadik? :))
Előzmény: Törölt nick (55)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.15 0 0 55
Jah bocs csak harmadik Rajkó lett a második
Előzmény: Deepfreeze (54)
Deepfreeze Creative Commons License 2006.03.15 0 0 54
Ki lett második?
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.15 0 0 53
Nem nyerte meg vele, de második lett!  Az sem volt kis fegyvertény.  Szerintem.....
Előzmény: mustarjani (51)
eguzki Creative Commons License 2006.03.15 0 0 52
Ez pontosan így van!
Előzmény: mustarjani (51)
mustarjani Creative Commons License 2006.03.14 0 0 51
Na helló.Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni,hogy ha ő annyira jó,akkor a tavalyi ferrarival is megnyerte volna a vb-t.Biztosan tud valamit,de a ferrari legalább annyit tett a vb cimekhez mint ő.
Előzmény: Törölt nick (49)
Feyd-Rautha Creative Commons License 2006.03.14 -1 0 50
Ez ugyanolyan sumifan legenda, mint a tavalyi, állítólag Schumi ellen hozott szabályok. Az a Benetton qrwa jó volt, ha nem is kiemelkedően a legjobb, de simán vébéesélyes. Azokkal a VB-győzelmekkel nincs is gondom. Kimi pedig tegnap (is) bizonyította, hogy a "nem a legerősebb" autóval is képes a legjobb teljesítményre.
Előzmény: Törölt nick (49)
Feyd-Rautha Creative Commons License 2006.03.14 -1 0 48
Azt meg, hogy hogyan lett az, ami, pedig inkább ne firtassuk. Tavaly (is) kiderült, ha nem az övé a kiemelkedően legjobb autó, akkor nem tud sokat letenni az asztalra. Idén megint a Ferrari a legjobb - egyelőre -, ezért megint van esélye. Sőt, ha Ecclestone-ék szokás szerint belenyúlnak a versenybe, akkor szinte biztosra vehető a 8. Kár, hogy ez a 7(8) fele annyit sem ér, mint mondjuk Senna 3-ja...
Előzmény: Törölt nick (47)
eguzki Creative Commons License 2006.03.13 -1 0 46

Sziasztok!

 

Hát Súrmóher nekem sohasem volt szimpi, de hát nyilván mindenki el tudja dönteni kinek szorít a versenyeken. Massának viszont drukkolok, remélem nem a Barrichello-féle másodhegedűs szerepét tölti majd be.. Szerintem a Ferrari az idén sokkal jobb lesz; Alonso Vb címét a szerencsére fogni meglehetősen szánalmas; a mezőny jelenlegi legjobb pilótája szerintem Raikkonen, (elfogultság nélkül!!) persze ez csak az én véleményem...

 

Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2006.03.13 0 0 45

Na ennyire nem veszélyes a helyzet. Kurvák nem is voltak ergo be sem jöhettek!

A tipp meg összességében valóban nem Sumi győzelmet hozott de legalább nem a hetodik helytől felfelé autózott mint tavaly, volt nem is kicsi rizikó a tippemben, de kedvelem a cipészet, és így bevállaltam!

 

 

Előzmény: Ordas (44)
Ordas Creative Commons License 2006.03.13 0 0 44
Kurvára nem jött be :)
Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.12 0 0 43
Nem egy egy versenyt kell csak szimplán megnyerni, hanem jól kell teljesíteni folyamatosan, szerintem MS képes erre ezért esélyes! Ma a Tippem nem 10 pontot ért Ms-nek csak nyolcat bízom benne veled egyetemben, hogy mindíg ilyen közelítően jól eltalálom a helyezéseit kedvencemnek.
Előzmény: mustarjani (42)
mustarjani Creative Commons License 2006.03.12 0 0 42
Bizok benne hogy az idén mindig igy fogod eltalálni a futam lefolyását,és akkor idén se lessz problémája ms-nek a vb-vel.Mármint ami nincs azzal probléma sincs.Ha-ha.
Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.12 0 0 41

Az én verseny elméletem a következő:

 

Ms az élen marad a rajt után, Massa a második, Buttont nem előzi meg alázó, mivel beszorul mögé sokáig lassab lesz mint MS. Aztán megelőzi Buttonnat de ott lesz neki még a Massa, nos első éles versenye a fiatal pilotának a Ferkában ergo nem MS miatt hanem saját maga miatt nem adja majd könnyen a bőrét! Akár bucc is lehet! Így az első 20 kör után MS már magabiztos előny birtokában akár takarékon autózva is megnyerherti a futamot. Hacsak nem lesz műszaki hibája vagy balesete......

Előzmény: rsfan (39)
Koszti Creative Commons License 2006.03.11 0 0 40
Mi a fayért ne hihetné azt valaki, hogy Schumacher nyeri az első versenyt???? Ki vagy Te hogy ezt bárkinek is megtíltsd ezt????? Szurkolj akinek akarsz de nehogymá megszabd az embernek, hogy kinek szorítson. UramAtyám hogy milyen emberek vannak!!!!!!
Előzmény: rsfan (39)
rsfan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 39

 

azér szerintem az első futam előtt még nem kéne azt hinned h misi fog nyerni! és szögezzük le hogy szimplán nem lehet valaki annyira szerencsés h megnyerjen egy világbajnokságot! arról mér fernando tehet h a mclaren és a ferrari nem volt képes egy gyors és MEGBÍZHATÓ kocsit összerakni!!!!!!!!!!!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.12 0 0 36
Sumi folyamatosan van imádva. (Részemről) Nekem Kimi nem jövel be..... Alázó nem rossz de igen nagy arc művész..... (mondjuk az anti Sumanoidok is ezt állíjják Sumiról) Egyedül Baumgartnerért tudtam hasonlóan rajongani mint Sumiért illetve régebben Prostért és Bergerért. Ha Sumi vissza vonul majd lesz más addig aligha!
Előzmény: Törölt nick (35)
zálycsik Creative Commons License 2005.06.19 0 0 32
kicsit elkúrta. Későn fékezett.
Előzmény: Greenie (31)
Greenie Creative Commons License 2005.06.19 0 0 31
Semmi nem történt...Rubens nagyon sietett.))
Előzmény: zálycsik (30)
zálycsik Creative Commons License 2005.06.19 0 0 30
majnem kiütötték egymást.....
Előzmény: Greenie (29)
Greenie Creative Commons License 2005.06.19 0 0 29
Ma valszeg kettős győzelem lesz. ))
Feyd-Rautha Creative Commons License 2005.05.11 0 0 27
Mivel a többiek nem is próbálták...
Előzmény: Lándzsa Erőskar (26)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2005.05.10 0 0 26
Még 14 futam. Nyugi. A kocsi tényleg jó, mindig sokkal nehezebb, mint a többiek, és így is partiban van, hogy 7-8 helyről kell indulni. A Bridgestone is jó lesz egyszer. Amúgy  ezzel a gumimárkával ennyi futamot csak a Ferrari tudott nyerni...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!