Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.04.16 0 0 2944

Köszi! Az is hasznos lesz nekem, nagyon is, de nekem eredetileg még a kezdeti 60-as évekbeli leosztás kellett volna, a 195-ös hozzászólásból kiindulva.

Előzmény: Atis57 (2943)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 2943

Szia!

 Lapoz vissza a 318 hsz környékére.

Előzmény: Alexander Pistoletov (2942)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.04.15 0 0 2942

Üdv!

Egy gyors kérdés: a V41/V42-esek közül melyek kezdtek a Keletiben, és melyek Miskolcon?

Bbmot_634 Creative Commons License 2023.03.22 0 0 2941

Azért elég sokminden, trafó, tele olajjal pl.

Előzmény: Ep128 (2940)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.21 -1 0 2940

Ő melyik volt "lánykorában"?

(Mi a manó égett benne vajon néhány kábelen kívül?)

Előzmény: Bbmot_634 (2939)
Bbmot_634 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 2939

A VF-21 égett ki.

Előzmény: Ep128 (2938)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 2938
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.02.08 0 0 2937

Már előtte! 1958 decemberi fekete-fehér MTI fotón még egyszínű, 1961 augusztusi képen viszont már csíkos. Mindkettőt megtalálod az MTVA fotótárban: https://arctva.hu/photobankhivum.m

Előzmény: Atis57 (2936)
Atis57 Creative Commons License 2023.02.07 0 0 2936

Szia!

 

Az átalakitás után ,már egyenkék volt?

 

. 1968-ban a V41-501 (később V41, 001 illetve V42, 001) pályaszámú villamos mozdonyt átalakították tirisztorossá.1968-ban a V43, 1076 pályaszámú mozdonyt tirisztorossá és azzal méréseket végeztek az eredeti állapotra történt visszaállításáig.

Előzmény: Bárdos Imre (2935)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.02.07 0 0 2935

Sötétzöld volt, mint a Kandók.

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2934)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.02.07 0 0 2934

A V41 501 milyen színtervvel jött ki a gyárból?

Mihu87 Creative Commons License 2022.12.28 0 0 2933

BU-06-71, ha még forumozól, megidézlek.

Előzmény: BU 06-71 (1395)
obzs00 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 2932

Köszönöm a tippet!

Előzmény: torokb2 (2931)
torokb2 Creative Commons License 2022.11.04 0 1 2931

Horváth Viktor - Zádori Zoltán: Villamos mozdonyok (...műszaki leírása és kezelési utasítása)

Viszonylag gyakran előfordul a nagyobb antikvár kereskedőknél, illetve szakkönyvtárakban is biztosan fellelhető.

Első kötet a szöveges leírás, második nagyalakú kötetben vannak az ábrák.

Előzmény: obzs00 (2930)
obzs00 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 2930

Szép napot kívánok mindenkinek!

Egy egyetemi projektemhez szükségem lenne a V41/V42 mozdonyok kapcsolási rajzára. Tudna esetleg valaki ebben segíteni nekem?

 

tom sawyer Creative Commons License 2022.09.26 0 0 2929

M40: ED 1000

DVM12: ED 800

Előzmény: kihúzóvágány (2928)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 2928

Szép összeállítás: M40 nem szerepel

A V41-V42 megőrzött pldányaiban kellene a gyári adattáblát megnézni.

És a BoBo (DVM2-különböző alváltozatainál ) ugyanazt építették be, közben a Ganz Villany nem módosított?

Előzmény: rm40 (2924)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.26 0 0 2927

Igen, az E251 valóban különleges, mert az elmaradott nyugati országok (Németország-mindkettő, Svájc, Ausztria, Svédország, Norvégia) csökkentett frekvenciával villamosított vonalain nem tudott közlekedni, de a bulgár vasútnak gyártott a LEW 50Hz mozdonyokat, akár ezeket is eladhatta volna, vagy oda - Krasznojarszk környékére, ahová a franciák szállítottak 50Hz hat-tengelyes villanymozdonyokat.

És az E251  (most 171) is, meg az általad is emlitett 2043.5 ,mozdony is 65 ezrelék körüli pályán megy.

És Magyarországon is van 35 ezrelékes pálya.

 

Előzmény: V43.1371 (2926)
V43.1371 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 2926

OK. Igen, kicsit pontosabban írhattam volna, tehát nincs 42 ezrelék normál szerkezeti körülmények között, ahol más egyéb különleges operáció nem szükséges  és nem a Harz és a Felső-Stájerország külünleges vonalaira reflektáltam, ahol csak speciális járművek közlekedtek.  (A Harzon a DR E 251 is különleges jármű gyakorlatilaga németenél, mert más vonalon nem tudott közlekedni, vagy szintén egyedi a 2043.5-ös is.)

Előzmény: kihúzóvágány (2914)
tom sawyer Creative Commons License 2022.09.25 0 0 2925

Semmi sem változott rajta. Az összes bobóban ez van, a remotokban is (kis módosítással az új motorral való összeépíthetőség miatt).

 

A Jugó exportra készült pielstick motoros gépekben van ettől eltérő típus.

 

A képen lévő példány 1973-as gyártás, de tudok mutatni 1962-es gyártásról is képet, teljesen megegyezik egyébként.

Előzmény: kihúzóvágány (2923)
rm40 Creative Commons License 2022.09.25 0 1 2924

M44: EBSc 41/200

M601: EBSc 52/410

V41: EBSC 32/360 (?)

V42: EBSc 51/380

Előzmény: tom sawyer (2922)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.25 -1 1 2923

A gyári adartábla lenne érdekes.

V41-ben biztosan 1960 körüli gyártású fődinamó van (eredeti gyári leírások utalnak arra, hogy az akkori Diesel-mozdonyokba beépítettel megegyezik).

Ami fényképet mellékeltél, nem írtad, mikori gyártású a Diesel-motorra szerelt fődinamó - azért 30 év alatt változhatott valamennyire.

Előzmény: tom sawyer (2922)
tom sawyer Creative Commons License 2022.09.25 0 1 2922

Nem tudom honnan az infó, de még csak nem is hasonlítanak egymásra. Szerkezetileg se lehet azonos, mert a bobó dinamó állórész háza a képen is láthatóan nagyobb és keskenyebb, és valószínűleg a fő és segéd pólusok száma sem egyezik. A képen a barna a bobó, a szürke a V41 fődinamó.

Előzmény: kihúzóvágány (2920)
Atis57 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 2921

Szia!

 

Kerestem pár YT videót a két gépről , hát vannak ellentmondások. 

De a gépinditást végig nézve , már én sem tudom , hogy tudtam valaha elinditani bármelyiket is?

igaz azóta eltelt 38 év , s nem gyakoroltam 1X se.

Előzmény: kihúzóvágány (2920)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.24 0 1 2920

A V41-ben ugyanaz az Ebsc fődinamó volt (a 4 pólusú szinkron motor mindkét tengelyvégén egy-egy), mint a DVM-2 tipusban, a V42-ben 6 pólusú szinkron motor volt, és egy nagyobb Ebsc fődinamó (azt most nem tudom, hogy ugyanez a fődinamó más tipusnál is alkalmazva volt-e?)

Előzmény: Atis57 (2917)
Atis57 Creative Commons License 2022.09.24 0 1 2919

Megette;

 

Előzmény: Atis57 (2917)
rm40 Creative Commons License 2022.09.24 -1 0 2918

Téves, a V41-ben volt két főgenerátor, a V42-ben egy.

Előzmény: Atis57 (2917)
Atis57 Creative Commons License 2022.09.24 0 0 2917

Szia!

 Én úgy hallottam ..................a V41 ben 1 generátor volt , mig a V42ben  2db.

Ezért lehetett lejjebb vinni a fordulatszámot.

Előzmény: kihúzóvágány (2916)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.24 0 0 2916

Lenne kitől megkérdezni, első helyen, aki mindig ment tanúskodni a bíróságra, a kártérítési ügyekben.

Az egyik probléma az volt, hogy ugyanaz a főgenerátor volt benne, mint a BoBo DVM-2 mozdonyokban (MÁV-nál M44).  Igen, de állandó 1500-as fordulatszámon, mig a Diesel-mozdonyokban indításkor, nagy indító-áram mellett még nem a teljes (egyébként is alacsonyabb) fordulatszámon jár a Diesel-motor.

Ez gyakran a tekercsfejek sérüléséhez vezetett.

A nagyobbik WL mozdonynál már csak 1000 fordulattal járt a szinkron motor-főgenerátor, nyilván javított a helyzeten, de ott csak egy főgenerátor volt.,

Előzmény: rm40 (2915)
rm40 Creative Commons License 2022.09.24 -1 1 2915

> Ez mennyire volt reális értékelés (a Leó mozdonyok kigyulladási hajlamára tekintettel)?

 

Ehhez azt kellene ismerni, hogy a Leók pontosan mely részükön és milyen ok(ok)ból gyulladtak ki. Sajnos ezügyben nem tudok részleteket. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (2910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!