Köszi! Az is hasznos lesz nekem, nagyon is, de nekem eredetileg még a kezdeti 60-as évekbeli leosztás kellett volna, a 195-ös hozzászólásból kiindulva.
Már előtte! 1958 decemberi fekete-fehér MTI fotón még egyszínű, 1961 augusztusi képen viszont már csíkos. Mindkettőt megtalálod az MTVA fotótárban: https://arctva.hu/photobankhivum.m
. 1968-ban a V41-501 (később V41, 001 illetve V42, 001) pályaszámú villamos mozdonyt átalakították tirisztorossá.1968-ban a V43, 1076 pályaszámú mozdonyt tirisztorossá és azzal méréseket végeztek az eredeti állapotra történt visszaállításáig.
Igen, az E251 valóban különleges, mert az elmaradott nyugati országok (Németország-mindkettő, Svájc, Ausztria, Svédország, Norvégia) csökkentett frekvenciával villamosított vonalain nem tudott közlekedni, de a bulgár vasútnak gyártott a LEW 50Hz mozdonyokat, akár ezeket is eladhatta volna, vagy oda - Krasznojarszk környékére, ahová a franciák szállítottak 50Hz hat-tengelyes villanymozdonyokat.
És az E251 (most 171) is, meg az általad is emlitett 2043.5 ,mozdony is 65 ezrelék körüli pályán megy.
OK. Igen, kicsit pontosabban írhattam volna, tehát nincs 42 ezrelék normál szerkezeti körülmények között, ahol más egyéb különleges operáció nem szükséges és nem a Harz és a Felső-Stájerország külünleges vonalaira reflektáltam, ahol csak speciális járművek közlekedtek. (A Harzon a DR E 251 is különleges jármű gyakorlatilaga németenél, mert más vonalon nem tudott közlekedni, vagy szintén egyedi a 2043.5-ös is.)
Nem tudom honnan az infó, de még csak nem is hasonlítanak egymásra. Szerkezetileg se lehet azonos, mert a bobó dinamó állórész háza a képen is láthatóan nagyobb és keskenyebb, és valószínűleg a fő és segéd pólusok száma sem egyezik. A képen a barna a bobó, a szürke a V41 fődinamó.
A V41-ben ugyanaz az Ebsc fődinamó volt (a 4 pólusú szinkron motor mindkét tengelyvégén egy-egy), mint a DVM-2 tipusban, a V42-ben 6 pólusú szinkron motor volt, és egy nagyobb Ebsc fődinamó (azt most nem tudom, hogy ugyanez a fődinamó más tipusnál is alkalmazva volt-e?)
Lenne kitől megkérdezni, első helyen, aki mindig ment tanúskodni a bíróságra, a kártérítési ügyekben.
Az egyik probléma az volt, hogy ugyanaz a főgenerátor volt benne, mint a BoBo DVM-2 mozdonyokban (MÁV-nál M44). Igen, de állandó 1500-as fordulatszámon, mig a Diesel-mozdonyokban indításkor, nagy indító-áram mellett még nem a teljes (egyébként is alacsonyabb) fordulatszámon jár a Diesel-motor.
Ez gyakran a tekercsfejek sérüléséhez vezetett.
A nagyobbik WL mozdonynál már csak 1000 fordulattal járt a szinkron motor-főgenerátor, nyilván javított a helyzeten, de ott csak egy főgenerátor volt.,