Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 3 órája 0 0 82034

Magamban én is úgy könyvelem el, hogy a merevről billenősre alakítással együtt módosították a forgóvázat is. Amíg az elsőn mókoltak, volt idő a másikra is. :D

Előzmény: tom sawyer (82033)
tom sawyer Creative Commons License 19 órája 0 0 82033

Szinte biztos, hogy egy időben, viszont annyira nem tiszta ez a dolog, ugyanis eltér a forgóvázkeret is a kiegyenlítő himbásnál, tehát feltehetőleg nem csak annyi volt ,hogy kiszedték a fölösleges alkatrészeket és kész.

 

Előzmény: RhB (82030)
424 215 Creative Commons License 1 napja 0 0 82032

Sziasztok jártam Debrecenben és látom elég sok csörgő van a széntéren!

Tudja valaki melyek ezek? Köszönettel!

RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 82031

Nem tudom, vannak-e itt nagy öregek? :D

 

Még a rendes ingaüzem 1977-es bevezetése előtt volt két indirekt vezérlésű BDat kocsi. Az első a kísérleti BDat 5938 dedikáltan az M41,2105-tel 1973-ból, a másik 1975-ből a BDat 5905 kicsit módosított vezérléssel. Van-e infó arról, hogy ez mennyire és merre közlekedett 1975-1977 között, és hogy bármelyik Csörivel mehetett-e vagy itt is voltak korlátok?

RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 82030

És nekem még az is kérdés, hogy mikor tűnik el a forgóvázról az egykarú emeltyű. Gondolom a merev kapcsolatúak mind így készültek. Jó a sejtésem? Viszont nem tudom, hogy ezekről a forgóvázakról mikor szedték le? Mert feltételezem, hogy megtörtént... Sajnos ez a részlet fotókon nagyon ritkán, teljes oldalfotónál látszik.

Előzmény: tom sawyer (82021)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 82029

De olvastam, de számomra vannak a mozdonyok ill. a Csörgők világában nem ismert dolgok. Pl. főműhely = főjavítás? És az, hogy 1982-ben már ingás számomra nem jelenti azt, hogy nem lehetett már korábban is az. Vagy az ingázás feltétele a ferde asztal?

Előzmény: akóR (82027)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 82028

Ha hinni lehet a fotók dátumának, akkor az eredetileg merev ingások közül 1986 júniusban volt már billenős (2124) és 1986 szeptemberben még merev (2114). A kevés általam ismert kép közül ezeket találtam legkorábbi billenőst és legkésőbbi merevet. A 2104 már billenős 1987-ben.

Előzmény: akóR (82025)
akóR Creative Commons License 4 napja 0 0 82027

Te nem olvastad azt, amit írtam a 2104-gyel kapcsolatban ?? ??

Előzmény: RhB (82026)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 82026

Igen, a 2173-as 1980 októberében az első függőleges rugós, a DHM7-7 típustól kezdve.

 

Én is a főjavításra tippelek, csak nem tudom, mikor volt neki. De új festést már fővizsgakor kaphatott, pl. a 2112 és a 2115 már elvileg* 1979-ben ilyen. A nagy kérdés, hogy amikor új festésű lett a 2104, akkor egyben alkalmassá tették-e inga üzemre.

 

Azzal valószínűleg nem követek el nagy hibát, ha a 80-as évek elejét belőve merev szekrénykapcsolat, szellőző burkolat és a dummy csatlásfej nélkül csinálom. És ingázik is, ahhoz lesz dedikálva.

 

 

 

És a nagy álmodozós kérdés, hogy igázhatott-e még eredeti poggyásztér kialakítású BDt-vel? :D (A 100-as vezérlők 1979 március és 1981 november között kapták meg a főjavítás alkalmával az új poggyásztér kialakítást, ezen belül a Nyugatisok 1979.05-1981.08.) Ehhez eredetileg egy régi festésűt szántam a 2105-ös átszámozásával, de egyre inkább úgy néz ki, hogy csak 1977-től jöttek a 100-as vezérlők, amikor már nem volt a Csörgők oldalán a nagy MÁV logó. Anélkül meg nem tecc... :D Na meg akkor nulláról kéne festeni egyet...

 

*Azért elvileg, mert feltételezzük, hogy jó a fotó dátuma. Láttam már több évvel mellédatáltat is.

Előzmény: tom sawyer (82024)
akóR Creative Commons License 4 napja 0 0 82025

Nem BIZTOS.., de a merev inga átalakítás valahol a ' 80-as évek legvégén került nálunk a Miska oldalban képbe...

..., el is úszott a " szar pályán is szépen megy " érzés .

Pl. :- A 152-n addig szó nélkül mentünk 70 -- 75 km/ó-t.., a mozgó gerendás már 65-nél billegett.

 

Előzmény: tom sawyer (82021)
tom sawyer Creative Commons License 4 napja 0 0 82024

A 80-as években szinte biztos ,hogy nem. Ha jól tévedek a 2173 volt az első függőleges rugós amit talán 1980-ban gyártottak. 

 

A többit passzolom, de gyanítom az első főjavítás alkalmával egységesítettek. Többet talán a honos fűtőházban lévő mozdonykönyvéből lehetne megtudni.

Előzmény: RhB (82023)
RhB Creative Commons License 5 napja 0 0 82023

Igazad van, 2005-ben függőleges, 2009-ben már megint ferde rugós forgóváza van. Akkor úgy módosítom a kérdést, hogy a 80-as években volt-e függőleges rugós forgóvázzal? :-)

 

Ez a billenős lett volna a következő kérdés. Na meg a bal oldalt a szellőző burkolat és a bal oldali lámpán lévő csatlakozó. Az általam ismert egyetlen vöröscsillagos kép 1987-ből van, akkor már billenős + burkolat + csatlakozó, az éles szög miatt a rugó nem látszik.

 

Van esetleg másik fotó is a 80-as évekből? Pláne az első feléből. :-)

Előzmény: tom sawyer (82021)
nememlexemki Creative Commons License 5 napja 0 0 82022

418 115 is kb. 6 éve már

Előzmény: Ugly Kid Joe (82017)
tom sawyer Creative Commons License 5 napja 0 0 82021

Kb. 26815-ször cserélnek forgóvázat egy mozdony alatt. Mivel cserefődarabos a rendszer  olyat tesznek alá ami épp van készen. Sokkal érdekesebb kérdés ,hogy forgóváz-szekrény kapcsolatban a merev inga mikor lett átalakítva billenővé.

Előzmény: RhB (82013)
akóR Creative Commons License 5 napja 0 0 82020

Nem 100 %.., de a 2104 úgy került Kmétre, hogy az átállomásításkor főműhelyben volt...., elég sokáig.

Azt hiszem, hogy valamikor ' 82-ben jött " haza ", de akóR már ferde asztallal, s persze, hogy egyből tolt is. 

Az akkori Miska fordában elvárás volt a tolis Csörgő :-)

 

Előzmény: RhB (82019)
RhB Creative Commons License 5 napja 0 0 82019

Köszi! A 2104(-2105) nem volt ott, vagy nem tudsz róla, hogy tolt volna? Az engem nem zavar, ha belül volt egy plusz kapcsoló eltérés (persze szakmailag érdekes), modellben úgyse látszik. :-)

Előzmény: akóR (82014)
RhB Creative Commons License 5 napja 0 0 82018

Én most az M41-esek okán kérdeztem. :-) És egyelőre döntően a "30 éves a... M41..." könyv és a három IH Extra alapján tájékozódok. És modellezési célzattal, pályaszámot keresek leendő modellekhez. :-)

 

Ennek kapcsán továbbra is izgatottan várom a 2104-el kapcsolatos kérdésekre a választ. :-)

 

A klímás válaszokat köszönöm!

Előzmény: Ugly Kid Joe (82015)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 6 napja 0 0 82017

418 118 - Dombóvár - "B+K" 

Előzmény: dieter (82016)
dieter Creative Commons License 6 napja 0 0 82016

120*, 126, 135*, 142*, 145, 149*, 153*, 154*, 163, 177*, 198*, 211*

 

* Szolnok JJÜ C+K, a többi gép valószínű B vizsgán kapta.

Előzmény: RhB (82012)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 6 napja 0 0 82015

3.: MÁV-TRAKCIÓ Zrt. alapítva: 2008. január 1. 2008-ban már készültek olyan fotók mozdonyokról, amelyeken már a H-MÁVTR "felségjelzés" volt látható. Nekem is van ilyen fotóm. ;-)

 

4.: Erre pontos dátum szerintem nincs, de ha mégis, akkor majd valaki kijavít. A MÁV felírat színének milyensége (a jól láthatóság biztosítása miatt is) függött attól is, hogy milyen színű felületre lett felragasztva, na meg attól is, hogy a matricát készítő cégnek milyen színű öntapadós alapanyaga volt raktáron. Sok esetben nem olyan színben érkeztek a műhelyekhez, mint amilyenben rendelve lettek. A MÁV felíratok (melyeket én láttam) piros,- kék,- fekete,- fehér,- sárga színűek voltak.

 

Előzmény: RhB (82011)
akóR Creative Commons License 6 napja 0 1 82014

' 81 jan.-ban -, a katonaság után -, csináltam a tipust Csörgőre. A 2102 -- 2103 akkor már tolt, igaz kettő VCsK kapcsoló volt rajtuk. Az egyik ott ahol a mostani, a másik meg azon az ajtón, ahol az EÉVB egységei vannak, az szakaszkulccsal volt állítható.

Előzmény: RhB (82013)
RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 82013

Szóljatok, ha már untok. :-)

 

Az M41,2101-2105 mozdonyok mikortól voltak alkalmasak rendes ingavonati üzemre? Ezen belül különösen érdekelne a 2104-es időpontja.

 

Folytatva a 2104-es vonalat:

 

Mikor kapta meg az új MÁV-os festést?

 

Mikor kapott függőleges rugós forgóvázat?

 

Esetleg van róla fotó vöröscsillagos korból? Igencsak hálás lennék. :-)

RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 82012

Melyek a klasszik klímás gépek? Amiről láttam fotót ill. egyet itt találtam említeni:

 

418,120, 126, 142, 145 (itt említve), 149, 154, 163, 177, 198, 211

RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 82011

Ha már belevágtam, legyen kerek a történet. :-)

 

3) Mikortól volt H-MÁVTR? A tippem szerint (fotók alapján) 2009.01.01, a 2008-as fotókon még MÁV van a mozdonyok elején, a 2156-os 2009.01.11-én már H-MÁVTR.

 

4) A mozdonyok elején a MÁV feliratot mikortól kezdték kékkel írni? Sajnos a fotók egy részén nincs dátum, a legkorábbi 1995-öst találtam. Piros még előfordult 1999-ben is.

Előzmény: Ugly Kid Joe (82009)
RhB Creative Commons License 2021.10.10 0 0 82010

Köszönöm szépen!

Előzmény: Ugly Kid Joe (82009)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2021.10.10 0 1 82009

1.: Negyedik (UIC) számozási rendszer bevezetése 2011.

2.: MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megszűnt: 2014. január 1.

Előzmény: RhB (82004)
RhB Creative Commons License 2021.10.10 0 0 82008

Köszi! És gondolom nem leszedték, csak lerohadt magától a sok év alatt. Vajon meddig maradt meg fehéren?

Előzmény: Bbmot_634 (82007)
Bbmot_634 Creative Commons License 2021.10.10 0 0 82007
Előzmény: RhB (82006)
RhB Creative Commons License 2021.10.10 0 0 82006

Most látom, hogy ott van a 142-es (H-MÁVTR: nincs, H-START: igen) és a 211-es mozdonyokon is, és valami "40" van a közepén.

Előzmény: RhB (82005)
RhB Creative Commons License 2021.10.10 0 0 82005

Mi az a fehér köralakú izé a 418,149-es ablakai között, ami most csak egy csúnya fekete folt? Gondolom valami matrica, de mi van rajta? És mettől meddig volt ott? Benbe fotója:

 

http://www.benbe.hu/gallery/gozmozdonnyal-tapolcara/pic17_noframe_hun.php

 

kinagyítva

 

http://www.benbe.hu/premium_large_photo.php?filename=http://www.benbe.hu/gallery/gozmozdonnyal-tapolcara/high/17p.jpg

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!