Üdv! Érdeklődnék lennének valakinek friss képei a mostani helyzetről milyen gépek állnak ott hogy néznek ki? Köszi! Esetleg adok e-mailt ha oda kényelmesebb lenne elküldeni! ? :) Köszi szépen
Ha nem is ilyen kanállal, hanem valamiféle hidraulikus vágóval/fogóval már többször láttam járműbontást. Olyasmi, mint amivel vasbeton épületetek is szoktak bontani és a vasalást kimazsolázni. A kérdésem az, hogy ehhez hasonló technológia van-e Saújhelyen (akár megfelelőbb vágóval), vagy még mindig lángvágóznak?
Ez egy Liebherr ipari gémes átrakogép polipkanállal. Azért fejlesztették ki, hogy rövid ciklusidőkkel nagy mennyiségű ömlesztett rakományt mozgasson meg, vagy képezzen magas rakásokat. Nem hiszem, hogy a leghatékonyabb felhasználása, ha ócska vagonokat cincálnak vele, a hosszú gémet nem arra méretezték, hogy ilyen mértékű, oldalirányú igénybevételnek legyen kitéve. Látszik is a felvételen, hogy a nagy teljesítményű hidraulikának köszönhetően gyorsan mozog, de nincs ereje, és a kanál sem vágja el az acélt rendesen. Nincs éle, csak nyúz mindent.
Ha mindenképp géppel szeretnének bontani, léteznek ehhez megfelelő szilárdságú vágóollók, és rövidebb, masszívabb gémek.
Kérdésem, hogy Saújhelyen is így bontanak mostanában? Régebben mintha a lángvágóval apránként bontás (beltér, oldalfalak, végül a főkeret) lett volna a bevett módszer.
az elérhetőséged nem publikus, ezért itt kérdezném meg, hogy más mozdony is érdekel? Tudok pár kisebb dízel mozdonyról, amik esetleg szóba jöhetnek. Keress meg légyszives az usgyiremot kukac gmail pont com címen.
Felújítható Szilit szerintem nem fogsz kapni. Ha csak ez a típus érdekel, megoldás lehet az is, hogy megvásárolod a géptér elemeit és a két vezetőállást. Ezeket még egyszerűen lehet szállítani (főleg, ha szállításhoz hosszában félbevágod) és építhetsz belőlük egy építményt, amit még hasznosíthatsz is valamire (garázs, faraktár, terepasztalnak helyiség, stb).
Nyugodtan hívd fel őket telefonon, és ismételd a "szívesen vásárolnék" kulcsszavakat, erre meglepő hatékonysággal szoktak megnyílni az amúgy zárt kapuk.
Ahogy írta sinbohóc topiktárs, már a vételára is millió felett lenne. Add még hozzá a szállítás, tárolás, felújítás és sokmimden másnak a költségét is, ami most eszembe sem jut. Ahhoz, hogy megőrizz a kertben egy szilit, nagy pénzügyi indulótőkével kell rendelkezned.
(Sajnos ez nem olyan mint egy busz, hogy megveszed pár százezerért és már gurulsz is vele haza saját lábán a kertedbe.)
A bontótelepre nem lehet bemenni úgy tudom engedéllyel sem. (Bocsi ha ez változott mostanában.)
Az állomás peronján mászkálhatsz mint bármelyik utas. Üzemi területen a MÁV központban kiállított engedéllyel, szigorú szabályok betartásával, kísérővel lehet csak tartózkodni.
Ha csak az ócskavas átvételi árat szorzod meg a tömegével, már az is millió ft felett van. Egy villamos mozdonyban persze sok réz és alumínium van, ami a vasnál jóval drágább.