Egy érdekes dolog derült ki, aminek az okát nem tudom és azt sem, hogy hogy szüntessem meg. Az történt ugyanis, hogy az SPA2102-n keresztül a Neophone hálózatából nem lehet hívni a bátyámék szintén Neophone-os számát. Minden más Neophone-os szám kicsöng, kivéve az övékét. Más hálózatból hívható. Ő tud minket hívni. A 3 ATA beállítása azonos, annyiban tér el az SPA, hogy általában bővebb beállítási lehetőségek vannak mint a PAP2T-n. DE ami megegyezik, az teljesen egyforma. A furcsaságnak ezzel még nincs vége. Ha PAP2T-ről indítok hívást, mint ahogy eddig is volt, akkor gond nélkül kicsöng náluk a telefon. De még mindig van érdekesség. Ha a nálam lévő PAP2T-t konfigurálom fel a bátyáméval azonos adatokkal, akkor a próba sikeres, nálam csörögni fog. A két ATA hardvere és szoftvere teljesen azonos, tehát nem lehet a dolgot arra fogni, hogy az egyik későbbi lenne mint a másik és némi szoftver különbség lenne rajtuk. Teljesen azonosak. Még egy próbát tettem. A bátyámnál lévő második vonalát felkonfiguráltam egy másik szám adataival. Nos, az eredmény igen érdekesen alakult. Felhívva a számot én kicsengési visszhangot hallottam, viszont a telefon valójában nem csörgött. Míg a másik vonalat hívva még csak kicsengési visszhang sem volt. Tehát. Úgy néz ki a dolog, külön-külön minden tökéletesen működik, de ez a két eszköz együtt nem. Nyilvánvalóan az SPA másmilyen adatokat küld el mint a PAP2T, ami azt eredményezi, hogy a központ a hívott fél felé nem tudja eljuttatni a kicsöngési jelet és a hívóhoz a visszhangot. Én úgy gondolom, hogy ez a probléma kétkörös. Egyrészt az SPA által küldött adatok alapjában véve nem lennének problémásak, hiszen a nálam felkonfigolt rendszer rendben működött. Az eltérő adatok miatt lehet, hogy a bátyám internetszolgáltatójának hálózatába is már úgy érkezik a jelzés, hogy azzal nem tud mit kezdeni az ATA. Érdekes még, hogy a hangposta a hívás után nem azonnal jelentkezik be, hanem annyi idő múlva, mint amennyi időnek el kell telnie ahhoz, hogy elinduljon ha nem veszik fel a telefont. Valószínűsítem, hogy a központ elküldi az adatokat, de mivel az ATA egységtől nem megy visszajelzés, hogy a telefont felvették, így egy idő után a hangposta jelentkezik be. De azt is kipróbáltuk, hogy míg én hívtam, felvette a telefont. Vajon akkor kapcsolatba kerül velem, vagy sem? Sajnos nem. Tehát nem csak arról van szó, hogy nem csöng ki, hanem ténylegesen nem kapcsolódunk össze. Sajnos nem sikerült rájönnöm a probléma okára, így aztán a két vonalhoz két ATA egységet használok, noha a két készülék 4 vonalat tudna kezelni. Mindkét eszközben 1-1 vonal van aktiválva, a másik letiltva, hogy ne okozzon problémát.
Nálam fordított a probléma, bejövő hívás van és kimenő nincs. Hetekig nem használtam a routert, mert elromlott az adaptere. Most sikerült pótolnom és ez a probléma. Valakinek valamilyen ötlet?
Amikor a weben írod be, észre sem veszed, hogy az utolsó karaktereket már nem fogadja be. És ott azért tudsz belépni, mert a regisztrációnál sem vetted észre, hogy mondjuk az "autobuszvegallomas" jelszóból csak az "autobuszveg" került regisztrálásra.
A PAP2-be pedig a teljeset írtad, amit eredetileg kitaláltál, de ez így helytelen jelszót eredményezett.
A kunfiguráció nem lett megbolygatva? User ID-nek a teljes telefonszámot kell megadni a 06-al együtt. 0621xxxxxxx formában. Ha nem stimmel, akkor csak kimenő hívás lesz, bejövő a hangpostán végzi.
Bár a login adataim rendben voltak, mégse kapcsolódott a PAP2. Most annyit csináltam (jobb már nem jutott eszembe), hogy a weboldalon megváltoztattam a korábbi jelszavam. A PAP2-ben is módosítottam az új jelszóra, és azonnal fel is csatlakozott, működik rendben. :)
Szóval ilyen esetben a Neonál a webes felületen változtassuk meg jelszavunkat és jó esetben ezután rendben is lesz. (legalábbis most ettől megjavult).
PAP2T-n, a Line1-re bekonfigoltam a már működő (nevezzük NR1 számomat). El is indul, ONLINE.
Ugyanitt csak átírtam a másik számomnak (nevezzük NR2) megfelelő adatokkal, azaz a User ID/Password/Auth ID triót, és nem megy a dög! = Registration State:Can't connect to login server
Tehát a hiba NEM a PAP2-ben, vagy a routerben van.
A NR2 számom User ID/Password-jával a webes oldalon be tudok jelentkezni az oldalra, látom is az adataimat. A számon az egyenlegem 1300 Ft.
Ugyanígy a NR1 számhoz tartozó User ID/Password-jával is fel tudok menni a webre (a NR1 és NR2 számok loginjai eltérőek, két külön regisztráció). A NR1 már jópár éves, az NR2 pedig kb egy hetes lehet, de még nem tudtam használni, ma kezdtem el konfigolni a PAP2-t.
A login/jelszó páros jó. A weboldalra szépen be is enged. Egy ezres is fel van rá töltve.
Amúgy próbaképp lehúztam az SPA921-et a rendszerről, és annak adatait beírtam a Line2-re. Routerbe is átkonfigoltam a port forwaring-ot. Tökéletesen működik, szépen beregisztrál. Utána advanced módban átmásoltam az összes beállítást a Line1-re, kivéve a login adatokat. Line2 megy, Line1 nem (Can't connect to login server). Kikapcsoltam a Line2-t akkor sem indul el a Line1.
Azonban az is érdekes, hogy bár átírtam a port továbbitást, hogy az 5060-5061 és a 16384-16482 portokat a PAP2-re továbbítsa, ha bekapcsolom az SPA921-et, az szépen elindul, beregisztrál és megy is. Ezek szerint nem is kell portforward?
Egy banális kérdés. A jelszó biztos jól van beírva? Egyik ismerősömmel heteken keresztül kínlódtunki mire beüzemeltem neki a PAP2-t. Itthon az én adataimmal felprogramoztam, kipróbáéltam, működik. A személyes adatokat töröltem, elküldtem neki. Ő beírta a megfelelő helyre az adatait és nem ment. heteken át szarakodtunk, mire rájöttünk, elírta a telefonszámot. Egy számmal többet írt be. Pedig átnézte milliószor, de nem tűnt fel neki, hogy nem jó. :)
Neophone beállítások Linksys PAP2 adapteren Admin login Switch to advanced view Regional - Ring and Call Waiting Tone Spec - Ring Wave format: Trapezoid - Synchronised ring: yes - Ring Frekvency: 33 - Miscellaneous - Time Zone: GMT +01:00 Line 1 - Proxy and Registration - Proxy: sip.neophonex.hu - Register Expires: 300 -Subscriber Information - Display Name: regisztrált név - Password: jelszó - User ID: 0621telefonszám
Minden más alapértelmezetten van. Egyből működik. Portokhoz egyáltalán nem nyúltam. Routeren sem kellett állítani semmit. próbáld meg, hogy a 921 helyére dugod a PAP2-t.
DHCP engedélyezve van a PAP2-n? A 1726-os portot honnan vetted?
Neophone és Linksys PAP2T problémám van. Van egy Neos vonalam ami egy Linkys SPA921-en fut, ezzel semmi bajom szépen megy. Most be kellett tegyek pluszba egy másik vonalhoz (ami egy másik Neo) egy Linksys PAP2T-t. Azonban akárhogy állítgatom ezen nem akar beregisztrálni sehogy.
A beállítások azonosak az SPA921-ével (persze más a login, a telszám, jelszó, stb.).
User ID: 0621xxxxxxx 0621xxxxxx (x= a megfelelő telefonszámokkal behelyettesítve)
Auth ID: 0621xxxxxxx@sip.neophonex.hu 0621xxxxxxx@sip.neophonex.hu (x= a megfelelő telefonszámokkal behelyettesítve)
Use Auth ID: yes yes (PAP2T-n no-ra állítva sem megy)
SIP RTP Port Min: 16384 1726
SIP RTP Port Max: 16482 1726 (nem tudom ez a min-max port érték mennyire fontos)
Routerben ennek megfelelően portok lettek nyitva mindkettőre, azaz 5060-as az SPA921-nek, 5061 a PAP2t-nek, továbbá 16384-16482 az SPA921-nek és 1726-os port a PAP2T-nek. Bármit állítok a PAP2T-n folyamatosan a Registration State állapota: Can't connect to login server
Esetleg 5let hogy hol van elszúrva? Vagy az 5061-es port nem jó? Esetleg RTP-nek a 1726?
Sajnos problémám folytatódik. Időnkét becsörög két telefonom ok nélkül. Grandsrteam és Datawox. Két külömbözö szolgáltatónál vannak, úgyhogy csak én nem jól konfiguráltam valamit. Kérem valaki irja le melyek azok a szükséges portok amelyeknek nyitva kell lenni.
Elkellene egy kis segítség! Olyan problémám lenne hogy a bejövő hívásnál nincs csengetési hang a hívás ablak felugrik de hang nincs melette, sehogy sem jövökrá hogy mi a probléma. Nincs valkinek valami ötlete, a beállításokban nincs némítás. köszönöm előre is.
Válaszd a hardveres megoldást. Igaz, hogy drágább, de számítógép nélkül is tudod használni. Egyszer kell beruházni. Nekem már 3 éve működik atomstabilan.
Mivel szokott telefonálni az ismerősöd? Valamilyen szoftvert használ headsettel a fején? Esetleg hardvert vásárolt korábban (analóg telefon adapter, IP telefon)?
Lehetséges, hogy a jelszót a használt eszközből nyerték ki. Pl. az analóg telefon adapter vagy IP telefon konfigurációs felületén az admin jelszó az alapértelmezetten maradt, oda beléptek, és ellesték a jelszót. Persze nem biztos, hogy ez a megoldás, de érdemes ezt a lehetőséget is megvizsgálni.
Egyik rokonom úgy járt, hogy lefogyott a Neophonex egyenlege. Megnézte a számlarészletezést, és mindenféle külföldi hívások voltak rajta, olyan országokba is, amilyenről még nem is hallott.
Megváltoztatta a jelszavát és ismét töltött fel pénzt, de pár nap alatt úrja elfogyott az egyenleg, hasonló módon.
Hm, ebben az esetben én csinálnék egy factory resetet, és nulláról beállítanék újra mindent. Nem ismerem ezt a készüléket, sosem használtam még, így nem nagyon van tippem - igaz, hogy ilyen jellegű hibvajelenséggel sem találkoztam még, de még csak nem is hallottam róla.
Járni jár, csak éppen nincs tippje. :) Szerintem próbáld ki más IP tel szolgáltató hozzáférésével is (pl. Ephone), eggyel közelebb jutsz a megoldáshoz szerintem. :) Én még nem tapasztaltam ilyen jelenséget amúgy, anno sem, amikor még Neophone-t használtam.