Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Megint elszabadultál és ráadásul internet is volt a közelben. :) :) :) A sok rizsád eredménye az, hogy mégse lőttek le a ruszkik egyetlen SR-71-et se, meg Rustot se.
Csónak drónok ellen a legolcsóbb megoldás megvárni, amíg befagy télire a tenger - tavaszra meg már az új CCCP alapító tagja lesz az Ukrán SZSZK, Oo. és Belorusz mellett. Nyílt óceánon pedig a kicsi ladikok használhatatlanok, mert nem állják ki a 7 ballos hullámzást.
A "sok lúd vízidisznót győz" elvet amúgy már az 1880-as évek elején kitalálta a francia "Jeune Ecole" haditengerészeti doktrína, hogy a rúdtorpedóval vagy az akkor legújabb "Whitehead" haltorpedóval felszerelt csöpp kis naszádok (gyakorlatilag egy gőzmozdony kerekek helyett hajótesttel) majd jól elsüllyesztik a páncélos behemótokat. Az ötletet a japánokkal próbáltatták ki a kínaiak ellen és csak a szerencsének, meg a végtelenül korrupt kínai állam működésképtelenségének köszönhetően nem lett csúfos vége. Utána a franciák és a japánok is ezerrel nekiálltak nehéz sorhajókat gyártani.
Csúnyán felrobbant most a SpaceX Starship óriás űrhajója az első és második fokozat szétválásakor. Nem zárnám ki, hogy esetleg Kuba kárára akartak valami casus bellit kavarni a jenkik, mert nagyon ki volt centizve, hogy közvetlenül a kommunista szigetország mellett megy a röppálya. Guantanamóból jól lehetett látni a tüzijátékot. Kubai orosz bázisokon tuti beindult a sziréna, hogy jön 1db rakéta, aztán 50 felé válik, az milyen MIRV?
> Az SR-71 pl. kinevette a szovjet/orosz légelhárítást.
Háááát... Úgy dolgoztak, hogy Norvégia felől indulva, nagy széles körívben haladva kissé megsértették a szovjet felségvizeket - de úgy, hogy ha lelőnék, akkor a roncsok már nemzetközi vizekre essenek és lehessen ujjal mutogatni Moszkvára, hogy lemészárolja az ártatlan CIA NASA időjárás kutató repülőgépeket...
(A trükk alapja az a feltételezés volt, hogy a szovjet légvédelem pártpolitikai utasítás miatt csak akkor nyithat tüzet, amikor a szovjet légtér megsértése ténylegesen megtörtént, megelőző jelleggel nem. Így a rakéta beérkezéséig az SR-71 eljut a körív kifelé tartó ágára és a roncsok már nemzetközi vizekre hullanak.)
Ez a bohóckodás amúgy a svéd légtér jelentős megsértésével járt, akik névlegesen semleges (valójában NATO csendestárs) ország révén nem örültek neki, hogy az amcsik ennyire nyíltan használják őket. Ezért egy kikönnyített és felcsavart hajtóművű Viggen-nel egyszer dinamikus ugrásból lőhelyzetbe kerültek az SR-71 mögött és gyakorló AIM-7 Sparrow-val befogást, indítást szimuláltak, hogy csipogjon kicsit a besugárzás jelző a jenkiknek. Az SR-71 repülések (észak-afrikai küldetések) a francia légteret is rendszeresen semmibe vették, pedig ők 1960-1990 között csak a NATO politikai voltak a tagjai, a katonai szervezetének nem. Emiatt egyszer meglátogatta őket rakéta póthajtással felszerelt Mirage III.
Na a szocialista béketábor országai azok nem ilyen simogatósak voltak! Az SR-71 kicsit kisebb méretű, de nem lassabb egyszemélyes elődjét, az Oxcar-ot pl. Észak-Korea fenéken találta SA-2-vel. Hazajutott, de pár kocka repeszt kiszedtek belőle. Utána hirtelen a kémműholdak kerültek a fejlesztés homlokterébe és a Mach3-as kémgépeket harmadrendű országok ellen használták.
Jellemző, hogy az amerikaiak még a népi Kína fölé sem repültek be emberrel, ráhagyták azt a tajvani U2 pilótákra. Miután azok elvesztették az állomány 2/3-át a kínai SAM-ok miatt, utána az amcsik M-21 típusú fiahordó drónokat (M4 sebességű, torlósugár hajtóműves bébi SR-71) indítottak a nyílt tenger felől. Először átalakított SR-71 gép tetejéről, majd miután a drón kioldáskor leverte az anyagépet (két halott), onnantól B52-es bombázó szárnya alól. Ezek a drónok egyszer sem működtek jól, nem sikerült fotót visszahozniuk a Lop Nor rakéta- és atom-kísérleti telepről, cserében 1-1 példánya viszonylag épségben hullott le Belső Mongóliában, illetve Szibériában, amelyek ma is megtekinthetők múzeumban Pekingben meg Moszkvában.
Ha az SR-71 komolyan berepült volna a SZU fölé, feldugják fenekén az SA-5 Gammon / Sz-200 Vegát (Mach 5.5 képes), ha kell atomfejjel is (50kT), akkorát meg nem tudsz zavarni, hogy az le ne verjen az égről. CCCP alkotmányában egyértelműen benne volt, hogy az ország területére behatoló ellenséget minden áron meg kell semmisíteni, nem kiűzni vagy ilyesmi, megsemmisíteni! Eltévedt iráni helikoptereket, teherszállítót is kapásból lelőttek, iráni felderítő Phantom-ot taránnal (!) szedett le MiG-21PF, néhai pilóta SZU hőse lett. Mindenki tudta, hogy aki a ruszkikhoz hívatlanul bemegy az nem jön ki.
Értelme sem lett volna berepülni, mert a fotónegatív (kapszulában ledob, megkeres, összeszed, előhív) helyett közvetlenül képalkotó szenzorra dolgozó, digitális adatátvitelű KH-11 kémműhold család megjelenésével közel valós időben kaphatott képet az NRO / CIA. (Ha felhős az idő, az a 24km magasan repülő SR-71 számára ugyanolyan felhős, mint a 160-240km-ről dolgozó műholdnak, mivel az időjárás 95% 12km alatt történik.)
Többször megnéztem lassítva de a később pirossal jelölt rakéta pozíciók közül a harmadik, amikor a "rakéta" látszólag már túlhaladt a repülőn az számomra nem látható az "eredeti" felvételeken.
A "kikerülő" manőver nem tűnik erőteljesnek és a "rakéta" sem "töri" magát :)
Azt pedig már korábban írtam, hogy komolyan vehető célra várnám a második rakétát.
Tipikusan olyan videó amit mindenki a saját hite szerint értékel.
Flottának nem hiszem hogy lenne harci helikoptere, inkább csak felfegyverzett szállító helikopterei vannak a tengó vadászokon kívül. Azok a szárazföldi fegyvernemé.
En azt nem ertem hogy az oroszok miert geppuska/gepagyut favorizaljak amikor vannak nekik is olyan pontos IPCRT juk amivel messzirol es veszely nelkul kitudjak utni az ilyen ladikokat.
Itt az az okosság, hogy az R73-assal nem kell a irányozni a célt, mivel a fej jelentős szögkitéréssel képes követésbe fogni azt, és a rakéta is jelentős szögeltéréssel indítható hála a vektorált hajtóműnek. Azt kellett csak megoldani, hogy a fejet a drón infra optika vezérelje a cél felé, meg persze adni kell az R73-nak tápot, és a hűtőközeget. + Starlink + motorcsónak. A fedélzeti gépágyúzó orosz Mi8-asokkal szemben tökéletesen adekvát megoldás ez. Vagy a kikötők védelmére vonnak össze harci helikoptereket az oroszok, vagy bajban lesznek.
A fizika törvényei természetesen mindig működnek. Mondásom lényege az volt, hogy amikor a repüléssel kapcsolatosan használt fizikai törvények (aerodinamika, termodinamika, kinematika stb) és az emberi tevékenység tervezett összhangja felborul, akkor a gravitáció milliárd éves törvénye felülír mindent.
Ez a törvény 100%-ban működik. Akkor is amikor amikor a gép tervezetten repül és akkor is amikor a terv borul.
Tehát az említett testek normál állapota az hogy "leesnek". Az a "természetellenes" amikor fennmaradnak.
A fizika törvényei mindig működnek, 1903. dec. 12. előtt is, és utána is 121! (bocs az elírásért) év óta, mióta Orwille és Wilbur Wright a két amerikai kerékpár műszerész, és autodidakta aviatikus némi kísérletezés után, és az elődök tapasztalatait is erőteljesen felhasználva létrehozta azt a motoros repülőgépet, amely a maiaknak az elődjének tekinthető.
S éppen azért nem csoda, mert számtalan tudós, mérnök TUDATOS, a fizika és más természettudományok eredményeinek FEGYELMEZETT felhasználásával óraműpontossággal működnek a mai repülőszerkezetek, és a mai legbiztonságosabb közlekedési eszközzé váltak. Km-re vetítve. Megint más kérdés, ha úgy csinálnának statisztikát, hogy a baleseti statisztikát nem utaskilométerre vetítenék, hanem megkezdett utazásra más adat jönne ki...
Méghosszabb előélete volt a légelhárító rakétaknak az 1000 éves kínai tüzijátékrakétáktól a Congrave rakétákon át a V2-ig illetve a Bazookáig stb. de ezek i a fizika tudatos felhsználásával és nem csodakezeléssel működnek...
A "csoda" 101 éve tart és többnyire működik. Amikor pedig az ember vagy a gép hibájából nem működik, akkor a több milliárd éves alapszabály lép életbe. A levegőnél nagyobb sűrűségű test a földre esik.
Én műszaki emberként nem félek a repüléstől de felszállás előtt mindig elmondok egy rövid imát a pilótákért a műszakiakért és a többiekért akik lehetővé teszik hogy a "csoda" működjön.
A minősítés helyett legalább olvasni, illetve szöveget értelmezni tanulj meg. Repeszekről nemigen beszéltünk itt, a koreai gép kapcsán. Másrészt, hogy te minek minősítesz, az kb. annyira érdekel, mint egy lőtéri kutya vakkantása. Én nem címkézni, érvelni szoktam, illetve érveket elfogadni, vagy nem elfogadni, aszerint, hogy megállnak-e valamilyen logika mentén. Emellett vannak, mint mindekinél nekem szimpatikus, meg antipatikus dolgok, ügyek, emberek, de véleményemet, döntéseimet műszaki dolgok vagy tények alapján hozom meg - mindig, tudom, ez sokaknak nem megy, mert nem ebben nőttek fel....
"Nem a fal okozta a balesetet, az már az utolsó szem volt a láncban."
Te csak ne szolj bele . O ert hozza . O egy a repules technikajahoz erto mernok. Igaz a diplomajanak koze nincs a repuleshez es repulot is csak utaskent latott de o ert hozza. Szoval tenyekkel ne probald osszezavarni. Ha igy teszel akkor szerintem te vagy a naiv :-)
"Sőt, tovább osztom - engedelmedel, gyakori utazóként, repülés technikájával erősen tisztában lévő mérnökként.
Most csak idézem, a Kossuth déli szakértőjét, aki "csak" 8 évig vezetett ILYEN gépet:"
Tudod ha a "repules technikajaval erosen tisztaban levo mernok" lennel akkor nem masok velemenyevel takaroznal hanem lenne sajat. Nem irnal hulyesegeket. Nem irnal altalad kitalalt fogalmakat.
Meg kene maradni annal amihez ertesz mert igy csak hulyet csinalsz magadbol. Ez pedig nem csak az en velemenyem hanem mindenkie akik az elmult napokban szobaltak veled.
Arrol nem is beszelve hogy mar annyira szolgalelku lettel hogy egy muszaki ember szamara olyan nyilvanvalo dolgot sem akartal figyelembevenni mint a repesznyomok mert te is tudtad hogy azok kovettek el akikkel szimpatizalsz. Ez viszont mar nem tudas hanem becsulet dolga. De szuveren jogod az utad megvalasztani csak a valasztassal a kovetkezmenyek is jarnak.
Nem a fal okozta a balesetet, az már az utolsó szem volt a láncban.
A világ reptereinek nagy részén ha későn teszik le a gépet futó és gyak. fékezés nélkül, sajnos hasonlóan végződne.
Az ideális természetesen az lenne, ha minden reptér körül több km2 zöld rét lenne, de a valóságban a legtöbb reptér forgalmas helyen van, lakott helyekkel, tengerrel, sziklafallal, stb körülvéve.
A futómű, flap kinyitásának hiánya jelenleg az első kérdések között van, de sajnos előfordult már olyan, hogy a stressz hatására nem nyitották ki. (Sokan kritizálják a Boeing 737 riasztó rendszereit, hogy infó/segítség helyett inkább növeli a pilóták stresszfaktorát.)