Tapasztalataim szerint olyankor nem szokott működni a túlfordulatvédelem, csak felgyullad a teljesítményhiány, és 1-től ismét lehet vontatni. Inkább 13-15-ben, már teljes töltéssel, pörgő turbóval, de még viszonylag alacsony sebességnél, tehát nagy árammal, és ekkor hirtelen kiesik pl. az egyik motorkontaktor. Ekkor szinte biztos a túlfordulatvédelem.
Általában a "türelmetlenség" miatt megy el a villamos teljesítmény, ha korán kerül 12. pozicióba a kontroller, az olajnyomás meg kullog az események után.
Sajnos előfordulhat olyan töltésállítómechanizmus hiba, amelynél a gyorsleállító (túlfordulatvédelem) hatástalan. Ilyenkor már csak a gázolajfinomszűrő karjának felfelé fordítása hatásos, persze ha van olyan bátor, aki megteszi
Ha a motor maximális töltésen van, és a villamos teljesítmény valamilyen ok miatt kiesik, akkor a motor hirtelen felszabadul, és az esetek jó részében a gyorsleállító állítja le.
Sziasztok! Nemrég olvastam, hogy a 629 002-es túlfordulattal az éjjel okozott némi meglepetéseket az 1-es vonalon. Ilyenkor mi szokott történni, miért van túlfordulat a mozdonyban?
Annak idején sac/kb+- 20 évvel ezelőtt kaptam ezt a képet, nem a sajátom. Fotó: Tokai Tamás - Digitalizálás: Nsxfh
Annak idején ez volt az 1. Szergej amivel találkoztam Bátaszék-en. -azonnal megtetszett. Érdekesség, hogy a kasztni 2 külön mozdonyból származik, azért van ilyen munkás - viharvert kinézete.
A Szergej kiegészítő fékje nyomastartó (nem nyomásálló), a régi, Knorr háromállású, aka jancsi is az volt befékezett állásban. Ha helytelenül közép állásban hagyták, akkor fordulhatott elő, hogy felold vagy a nyomasvesztés, vagy a rezonancia miatt oldó állásba forduló fékezőszelep miatt.
Én úgy tudom,a Nohab benn ált a fűtőházban,a Szergejjel beálltak mögéje.A motorja járt,a kiegészítő fékkel volt befékzve,ami nem nyomásálló,egy idő után feloldott,a véletlenül pozícióban hagyott M62-es megindult,ráütközött a Nohabra,maga előtt tolva kiütötte a motorszín falát ,az esztegályosműhalyben állt meg.