Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2025.10.21 0 1 76269

Köszi! Csak azért szúrt szemet, mert más Szergejeken nem láttam, feltételezem, hogy nem gyári tartozék, hanem utólag lett rászerelve.

Előzmény: EMD sound is music (76267)
EVM Creative Commons License 2025.10.21 0 2 76268

Nyomkarimakenő olaj tartálya.

Előzmény: EMD sound is music (76267)
EMD sound is music Creative Commons License 2025.10.20 0 0 76267

Vajon mi célt szolgál ez a tartály a 187-es forgóvázán?

 

M63,012 Creative Commons License 2025.10.14 0 2 76266

A parkban készült videók egyikén az is látszott, hogy ha komolyabban rányitnak, akkor az egyik oldali kéményen jön rendesen a füstgáz, a másikon meg semmi. Ez is arra utalhat, hogy elfosta magát az egyik turbófeltöltő…

Előzmény: Isylon (76263)
_Metzger_ Creative Commons License 2025.10.14 0 0 76265

Sőt, ugye sok videó készült róla, és ha ott megállítod pont akkor, mikor elhalad a kamera mellett, már ott is is kivehető..

Előzmény: Isylon (76263)
_Metzger_ Creative Commons License 2025.10.14 0 0 76264

Ahogy begurult Csabára, a legelső dolog, amit észrevettem ez volt (nyilván azért is, mert a peron jóval magasabb, ezért könnyű volt a tetejét látni).

És tényleg ez a jobb oldala volt, amint körül járatták és beállt a másik végére, a bal oldalát nem is figyeltem.. ha ott álló helyzetben felpörgették volna 750-re, lehet mi is kaptunk volna olajat :D

 

Csak annyit kérdeztem valakitől, aki lejött a vezetőállásból (félig viccből), hogy kibírja-e egy tankkal a Nyugati-Szeged kört, azt mondta simán :D

Előzmény: EVM (76262)
Isylon Creative Commons License 2025.10.13 0 0 76263

A Füstis videókban jól látni, a szürke, fényezett tetőn meglátszott az olaj, szeritem még rosszabb is lett ahogy járatták!

Előzmény: _Metzger_ (76258)
EVM Creative Commons License 2025.10.13 0 5 76262

Nem normális dolog ,hogy ott az olaj a tetején.A parkban megnéztem belülről is és a bal oldali turbó csapágy volt a bűnös ,átengedte az olajat így kijutott a kipufogón keresztül a tetőre.A rendezvény után dombóváron megjavították a hibát.De most a jobb oldali tető részen volt olajos,így nagy az esély,hogy azon az oldalon ereszt át a csapágy.Ezt egy ismerősöm mondta aki vitte a vonatot Szolnokig.Valószínű ,hogy szét lesz szedve az a turbó! Ha meg a motorból jutott olaj a tetőre akkor nagyobb baj van.

Előzmény: _Metzger_ (76258)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.10.13 -2 0 76261

Ezek szerint pont annyi,mint neked.

Előzmény: r1232 (76260)
r1232 Creative Commons License 2025.10.13 -1 1 76260

Mégis mennyi tapasztalatod van csöves Szergejjel?

A tompító sok mindent lenyel..

A 14D40 mindig zabálta az olajat, állapottól függően kevesebbet vagy épp többet..

Előzmény: 1047 005-2 (76259)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.10.13 -2 0 76259

Már a Parkos videókon is olajos a teteje,ez nem normális,főleg,ha a motorhoz is hozzányúltak. 

Előzmény: _Metzger_ (76258)
_Metzger_ Creative Commons License 2025.10.13 0 0 76258

Üdv!

 

A 14D40-nél mennyire normális, hogy a tetőn (természetesen a kipufogók körül a leginkább) látható olaj van? Tegnapelőtt volt lehetőségem megcsodálni/hallgatni a 001-es Csabán, és amit legelőször észrevettem, ahogy begurult, hogy olajos a teteje. Egyértelműen olaj volt, nem korom, megfolyt cseppek..

Aztán ma láttam pár kommentet FB-on, hogy "fossa-e még az olajat?", szóval ezért kérdezem, hogy ez normális mennyiség vagy abnormális?

M41 2180 Creative Commons License 2025.09.29 0 1 76257

A 221-es Szergej meglepő módon szinte eredeti belső állapotban ment selejtre, ott is bézs szín volt.

Előzmény: EVM (76254)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.27 -1 9 76256

Egyébként ha a remot Csörgőket rendben karbantartanák, akkor nem kellene helyettük semmit sem bérelni rakás pénzekért. A téli szezonban a 2...3 kocsis vonatokra éppen kellenek ezek a gépek a csekély üzemanyagfogyasztásukkal (bár az itt ugyebár szintén nem érdekes szempont). A 36-os vonalon lassan hosszabb lesz a mozdony, mint a vonat...
Ugyanez a helyzet villanyfronton is. A legújabb beszerzésű saját gépeink (480) fele dögön áll Fc-ben (ma éppen 11db), helyettük kiszolgált francia mozdonyokat magyarítunk és bérlünk, feltételezhetően nagyon olcsón. A saját nagyteljesítményű gépeinket (V63) meg emellett bérbeadjuk a RCH-nak. Ezt valószínűleg így kell csinálni, hogy végül mindenhol tiszta legyen a pénz. ;-)

Előzmény: 1047 005-2 (76249)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.27 -1 1 76255

(A 6db-ból az első 7db már látszik is a térképen... ;-))

Előzmény: 1047 005-2 (76249)
EVM Creative Commons License 2025.09.27 0 1 76254

Ha jól emlékszem anno a géptér-,keresztfolyosó és az előtér bézs színű volt,a fülkék pedig ezüstös szürkék.Gondolom ezért pingálták ilyen színűre. 

Előzmény: 1047 005-2 (76252)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76252

A 628 001-nek vajon miért bézs színű a belseje?

r1232 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76251

Saját magadnak mondsz ellent. Mennyi Henschel tehervonatozik?

Előzmény: Ep128 (76246)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 1 76249

"Nyilván azért jött az az (eddig) 15 db. Henschel"

 

Milyen 15 db? 6 db-ról ír a bérlő is.Személyvonatozni jöttek,nem nagy Diesel/Szergej helyett,hanem a Csörgők helyett!

Előzmény: Ep128 (76246)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.27 0 3 76248

"(Egy pillanatig nem volt szó SZEMÉLYVONATKORÓL!)"

 

 

Dehogynem,a túlnyomó részük személyszállítási cégnél van,ott nincs egyre sem szükség az alapvonati fordulókhoz.Tehát mind felesleg ebből a szempontból.Az operatív,havaria helyzetekre bőven elég lennének a remotok,az összes hagyományostól megszabadulhatott volna.

Előzmény: Ep128 (76245)
trebront Creative Commons License 2025.09.27 0 6 76247

kicsit keress már rá, h a máv-startnak (vagy épp milyen néven fut), mi a szerepe a vasúton..

pelenkagyártás? nem

drónröptetés? nem

személyszállítás? IGEN - erre kap állami=adó támogatást.

teherszállítás? NEM, mert azt már a magánok csinálják piaci alapon. ezt az üzletágat rég eladta a RCH-nak.

a teherkocsikat "elkótyavetyélték" ócskavasáron, az M62-esek meg a nyakán maradtak. ha valaki rendel tőlük teherre mozdonyt, akkor bérbeadják. nyáron 1db tartalék áll a 29-en, révfülöpön, menteni (de nem üzemi tartalék, csak ledöglöttet menteni). ha lenne működő M41, gondolom az állna tartalékba, mert az rögtön klímát is adna a kocsiknak.

azért jött a Henschel, mert arra ráköltötték a 40 év karbantartás pénzét, amit az M41-re nem (ezért ezek elfogytak). és a Henschel ad ki áramot fűtésre/klímára, ajtóvezérlést is csinál, amit az M62 nem.

lehetett volna modernebb (pl.traxxdiesel) is, de azért gondolom látható mennyiségű pénzt kértek. az a pénz meg kell az országplakátozásra meg stadionra.

ha már hiányzik nagydiesel, akkor inkább Hercules hiányzik. a 29-re a Henschel túl nagy (főleg szezonon kívül). de tény, h könnyen gyorsul.

 

ha te vasútüzem alatt mindenkire gondolsz, aki a határon belül acélsíneken gurul.. ott a piac eldönti h igényli-e az M62-őt vagy nem. ez a szabad piac, ahol a pénz számít nem pedig a "szeretem az M62-őt, fusson több"

Előzmény: Ep128 (76245)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76246

Nyilván azért jött az az (eddig) 15 db. Henschel, mert amúgy is volt elég ERŐS DÍZEL gép, sőt, még fölös is... :-P

Előzmény: r1232 (76243)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.27 -1 0 76245

Látom, nem okultál az előtted szólóból... :-P

(Egy pillanatig nem volt szó SZEMÉLYVONATKORÓL!)

Előzmény: trebront (76244)
trebront Creative Commons License 2025.09.26 0 1 76244

apró segítség: az egyszavas "van-nincs" válaszaid nem visznek előbbre.

fejtsd ki, h melyik személyvonatról hiányzik szerinted az Szergej (amivel nem lehet fűteni, klímázni).

hány szergejt vennél vagy bérelve/felújítva állítanál még be és hova.

Előzmény: Ep128 (76242)
r1232 Creative Commons License 2025.09.26 0 0 76243

Fordítva.

Ha annyira nem lenne gép, ahogy állítod, akkor nem lenne mit bérbe adni. Ehhez képest...

Előzmény: Ep128 (76242)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.25 -1 0 76242

"Van elég működőképes a tulaj alapfeladataihoz?"

 

NINCS!

 

"Van akadálya a működőképes állomány növelésének?"

 

VAN!

 

Előzmény: 1047 005-2 (76240)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.25 0 0 76240

Ne erőltesd!

 

 

Van elég Szergej? - Van.

 

Van elég működőképes a tulaj alapfeladataihoz? - Van.

 

Van akadálya a működőképes állomány növelésének?- Nincs.

 

Beszerezhetők máshonnan is? - Be.

Előzmény: Ep128 (76238)
megaliner Creative Commons License 2025.09.25 0 0 76239

Öregek mint az országút.

 

de.

 

Ha  minden állagban lévő üzem- és forgalomképes is lenne egyszerre a nagy vagy nagyobb szállítási csúcsok idején akkor pár cégvezető és fuvarszervező megkockáztatni egy-egy  üveg pezsgőt ennek örömére.

 

 

Ep128 Creative Commons License 2025.09.24 -1 0 76238

"Ellentmondásba kerültél magaddal és valósággal is."

 

A valóság került ellentmondásba a mindennapokkal... Nem ma, nem tegnap. Évtizedekkel ezelőtt. Non-stop!

 

"Nem egyszer,nem kétszer le írtam,már,hogy a teherszállítással mi a helyzet."

 

... csak attól nem változtak meg a tények: Nincs elég működőképes nagy dízel gép! Sem ehhez, sem ahhoz, sem semmihez! (Ha tetszik, ha nem.)

 

Előzmény: 1047 005-2 (76237)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.24 -1 1 76237

"Ez sosem derült ki, mert egyszerre sosem üzemelt elég! Ilyen egyszerű...

(Arról már nem beszélve, hogy mennyire lehetséges / éri meg ezeket MIND üzemben tartani.)"

 

 

Ellentmondásba kerültél magaddal és valósággal is.

 

 

 

"NEM (csak) SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSRÓL VAN SZÓ!"

 

 

Nem egyszer,nem kétszer le írtam,már,hogy a teherszállítással mi a helyzet.

Előzmény: Ep128 (76236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!