A könyv kedden jelent meg.Azóta a megrendelő oldalon rendelt könyveket folyamatosan küldik a rendelő félnek,csomagküldő szolgálattal(GLS),vagy egyeztetés után személyesen is át lehet venni!
Tudna valaki információval szolgálni, hogy a 177-es Szergejnek mikor volt pontosan a fővizsgája a rendszerváltás idején? Gondolok itt az 1988-as, az 1989-es és az 1990-es évre. Nem találtam a neten olyan képet a mozdonyról, amikor rendszerváltáskor a pályaszám előtti csillag feketére volt festve. Ha valakinek lenne ilyen, kérem ossza meg velem. Olyat találtam, amikor frissen volt festve, de a fekete mező már rövidebb. Ez vajon mikor készülhetett?
Ebből is látszik, milyen nívós karbantartást kapott a gép, minden komolyabb gépmenet után elfossa magát valamelyik turbó. Lehet, hogy inkább bérelni kellene ilyen csöves gépet is, most ennek van szezonja nálunk...
Egy kicsit OFF-jellegű komment-kérdés: kitöltöttem egy Google Form-ot ami a FB-on feltett könyvismertető mellé volt csatolva. (A Szergej 60 c. könyvről van szó.) Ott azt írták, november közepén minden infót megadnak a könyv átvételével kapcsolatban. Nos, 2 nap múlva december, és semmi. Tud vki konkrétumot?
Kb.2 hónapot késtél vele.Azóta ezt a hibát javították,de most épp a másik turbó adta meg magát.Még az alföldi menetet megcsinálta ,utána bevonult Ud.-ra javításra.
A parkban készült videók egyikén az is látszott, hogy ha komolyabban rányitnak, akkor az egyik oldali kéményen jön rendesen a füstgáz, a másikon meg semmi. Ez is arra utalhat, hogy elfosta magát az egyik turbófeltöltő…
Ahogy begurult Csabára, a legelső dolog, amit észrevettem ez volt (nyilván azért is, mert a peron jóval magasabb, ezért könnyű volt a tetejét látni).
És tényleg ez a jobb oldala volt, amint körül járatták és beállt a másik végére, a bal oldalát nem is figyeltem.. ha ott álló helyzetben felpörgették volna 750-re, lehet mi is kaptunk volna olajat :D
Csak annyit kérdeztem valakitől, aki lejött a vezetőállásból (félig viccből), hogy kibírja-e egy tankkal a Nyugati-Szeged kört, azt mondta simán :D
Nem normális dolog ,hogy ott az olaj a tetején.A parkban megnéztem belülről is és a bal oldali turbó csapágy volt a bűnös ,átengedte az olajat így kijutott a kipufogón keresztül a tetőre.A rendezvény után dombóváron megjavították a hibát.De most a jobb oldali tető részen volt olajos,így nagy az esély,hogy azon az oldalon ereszt át a csapágy.Ezt egy ismerősöm mondta aki vitte a vonatot Szolnokig.Valószínű ,hogy szét lesz szedve az a turbó! Ha meg a motorból jutott olaj a tetőre akkor nagyobb baj van.
A 14D40-nél mennyire normális, hogy a tetőn (természetesen a kipufogók körül a leginkább) látható olaj van? Tegnapelőtt volt lehetőségem megcsodálni/hallgatni a 001-es Csabán, és amit legelőször észrevettem, ahogy begurult, hogy olajos a teteje. Egyértelműen olaj volt, nem korom, megfolyt cseppek..
Aztán ma láttam pár kommentet FB-on, hogy "fossa-e még az olajat?", szóval ezért kérdezem, hogy ez normális mennyiség vagy abnormális?
Egyébként ha a remot Csörgőket rendben karbantartanák, akkor nem kellene helyettük semmit sem bérelni rakás pénzekért. A téli szezonban a 2...3 kocsis vonatokra éppen kellenek ezek a gépek a csekély üzemanyagfogyasztásukkal (bár az itt ugyebár szintén nem érdekes szempont). A 36-os vonalon lassan hosszabb lesz a mozdony, mint a vonat... Ugyanez a helyzet villanyfronton is. A legújabb beszerzésű saját gépeink (480) fele dögön áll Fc-ben (ma éppen 11db), helyettük kiszolgált francia mozdonyokat magyarítunk és bérlünk, feltételezhetően nagyon olcsón. A saját nagyteljesítményű gépeinket (V63) meg emellett bérbeadjuk a RCH-nak. Ezt valószínűleg így kell csinálni, hogy végül mindenhol tiszta legyen a pénz. ;-)
"(Egy pillanatig nem volt szó SZEMÉLYVONATKORÓL!)"
Dehogynem,a túlnyomó részük személyszállítási cégnél van,ott nincs egyre sem szükség az alapvonati fordulókhoz.Tehát mind felesleg ebből a szempontból.Az operatív,havaria helyzetekre bőven elég lennének a remotok,az összes hagyományostól megszabadulhatott volna.