Keresés

Részletes keresés

ketni Creative Commons License 2020.03.31 0 0 10954

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/

 

Az olvasat mellett kitűnő példa ez a lelet a fiúistent szülő Anyaisten megjelenítésére.

tapar utód Creative Commons License 2020.03.29 0 0 10953

Még mindig érdekelne, hogy melyik Simon Péter volt a Bronzkori magyar írásbeliség társszerzője.

"Néhai Simon Péter (ő az ELTE tanszékvezető tanára volt, 1993-ban hunyt el és nem azonos az indiánokat kutató Simon Péterrel)" provó, 2005. 07. 14.

 

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Értesítője 1982/83 c. kiadvány 81. oldalán (81. pdf-oldal) ezt találtam:

 

Tudományos Szocializmus Információs és Továbbképzési Intézet

Dr. Simon Péter intézetvezető egyetemi tanár

 

A Bronzkori magyar írásbeliség társszerzőjének korábbi, a Magyar Herold I. kötetében közölt A magyar "rovásírás" történelmi jelentősége és eredete című tanulmányában olyan kulcsfogalmak jönnek elő, mint pl. az "osztálytagozódás" vagy a "gazdasági és politikai talapzat", szóval én úgy gondolom, hogy a tudományos szocializmust tanító Simon Péter lehetett a Bronzkori magyar írásbeliség társszerzője.

 

De én csak tippelni tudok. Az igazságot Pokobra tudná megmondani.

Előzmény: provó (1293)
ketni Creative Commons License 2020.02.15 0 0 10952

Ha az ékszer Jóma ligatúra, tehát Nap jelkép is (ha a sas lehet azonos jelentésű a sólyommal, mint napmadárral?) akkor

világosan  mutatja azt az utat az évkörben, amikor a karácsonykor újjászülető nap a tavaszi napéjegyenlőségkor

diadalmaskodik a sötétség felett.

Nem tudni, hogy van-e jelentősége annak, hogy a test két végén a fej ellenkező irányba néz.

Utalhat-e ez szintén a kosra, mint a kétfejű sas?

Keleten a kutya azért kos jelkép, mert csóválja a farkát? Látványra ugyan az áll elő így, mint a kétfejű sas esetében.

(Egyenlően tartózkodik a farok is meg a sas feje is mindkét oldalon. Hogy akkor miért nem egy kétfarkú kutya keleten a

kos jele? Nem tudom!)

Előzmény: ketni (10951)
ketni Creative Commons License 2020.02.15 0 0 10951

A tagar ékszer.

Farkas fejű?, kutya fejű? sasfej? farkú jel.

 

A kutya a keleti állatöv kos megfelelője, a farkas a kutya 2. holdháza.

Amennyiben a sast mint "madarat" értelmezzük, akkor a keleti állatöv szerint ő a halak megfelelője.

A kutya? állából indul (az áll az akarat kifejezője) a "taréj" (ami lehetne szintén a halak megidézése is)

amivel mintha önmagát teremtené újra.

Ezzel ez egy ismétlődő körforgást jelenít meg?

A forgás iránya ha a kutya feje irányába vastagodik az ékszer, akkor a baktól a kosig tartó időszakról lehet szó.

Tehát a kis év egy időszakát láthatjuk? A téli napfordulótól a tavaszi napéjegyenlőségig?

 

A bak szerintem maga a tekervény alak, a vízöntő is ott van, ha a taréjt hullámoknak is tekintem.

Előzmény: tapar utód (10950)
tapar utód Creative Commons License 2020.02.14 0 0 10950
Előzmény: ketni (10949)
ketni Creative Commons License 2020.02.11 0 0 10949

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com

 

Vajon mit fejez ki a csillagmítoszi összefüggések szerint?

 

robinson.hu Creative Commons License 2020.02.08 0 0 10948

Köszi, ez a skandináv vonal meglepett. Sose fogjuk megtudni, hogy jutott egy dunántúli kertbe.. :) És sajnos azt se, hogy hová keveredett tovább. :(

Előzmény: patgamakhos (10946)
pokobra Creative Commons License 2020.01.27 0 0 10947

A karosi szíjvégen olvasható hieroglifikus "Lyukó a szabírok őse" mondat

 

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/2020/01/a-karosi-szijvegen-olvashato.html

 

patgamakhos Creative Commons License 2020.01.25 0 0 10946

Valamelyik skandináv nyelv. Dán, svéd, vagy norvég. Jeggyűrű volt. 

Előzmény: robinson.hu (10944)
patgamakhos Creative Commons License 2020.01.22 0 0 10945

 

Rúna-jelek Magyarországról.

robinson.hu Creative Commons License 2020.01.06 0 0 10944

Régen nézegettünk egy sokszögletű szürke (ezüst?) gyűrűt, gazdája ma már sajnos nem tudja a hollétét. De a lerajzolt rovásírása (?) még megvan. Esetleg felismerhető benne valami minta? Érdekelne, volt-e bármi értelme..

 

 

pokobra Creative Commons License 2019.11.19 0 0 10943

Garantálja-e a minőséget a tudományos szerkesztőségek szűrője a rovológiában?

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/2019/11/ggarantalja-e-minoseget-tudomanyos.html

kitadimanta Creative Commons License 2019.11.15 0 0 10942

Jó...

Előzmény: tapar utód (10939)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2019.11.15 0 0 10941

The Runes of the Golden Man of Issik

Alfred Hamori

There have been earlier attempts at translating the runic inscription of the Saka ruler, from Issik, which I found rather strange and pointless. Because lately I've been researching  the migrations of the Magyar tribe into Central Asia, I returned to an early attempt of my own translation of this document and found it to be of value, perhaps appreciated by others.

 

https://www.academia.edu/38532539/The_Runes_of_the_Golden_Man_of_Issik?auto=download

 

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10940
tapar utód Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10939
Előzmény: kitadimanta (10938)
kitadimanta Creative Commons License 2019.11.12 0 0 10938

A Nimród-tamga mellett szól az alábbi link 13. ábra jobb oldali lépe, igaz itt három vízszintes vonal van, de figyelembe véve a tamga-ábrázolások sokszínűségét, erre "hajaz" leginkább mindkét ábra. (Akár egy- akár két vízszintes vonal van az ábrán.)

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/2018/04/nimrod-tamga-velemeri-sindumuzeum.html

Előzmény: kitadimanta (10937)
kitadimanta Creative Commons License 2019.11.12 0 0 10937

Emlékezetből írom, mert ma nem látom a cikket (ábrákat)...

"Hogy ez is egy nimród-tamga, az inkább hihető a fentiek alapján."

Igen ezzel egyetértek, noha a vízszintes vonal fölött, látszott egy másik vízszintes vonal töredéke, annak jobb oldali része, a többi lekopott.... A két vonal közt nem volt túl nagy távolság, talán a bal oldalon össze is érhettek.

Az előző (vitatott képen) e két vonal közt lényegesen nagyobb volt a távolság...

 

Ha tényleg van egy másik vízszintes vonal is az ábrán, akkor inkább valószínűsíthető, hogy mindkét ábra Nimród-tamga

 

Előzmény: ketni (10936)
ketni Creative Commons License 2019.11.11 0 0 10936

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/

Hogy ez is egy nimród-tamga, az inkább hihető a fentiek alapján.

Előzmény: kitadimanta (10935)
kitadimanta Creative Commons License 2019.11.11 0 0 10935

"A legutóbbi cikke nem tűnik túlzottan megalapozottnak.

Ott lát benne ős jelet, ahol az egyáltalán nem látható."

Hááát, igen... Az ős jel kiolvasása nekem is erőltetettnek tűnik. Az ábrára nézve, nem asszociálnék rá... Márpedig egy írásjelnek éppen az lenne a funkciója, hogy egyértelműen vezesse az olvasó gondolatát.(jelen esetben az "ős" olvasására)

Elfogadnám az érvelését, ha a jel vonalai legalább hozzávetőlegesen utalnának az ős jelalakra, de a vonalak hossza ezt nem engedi meg! A két szélső függőleges vonal hosszabb, mint a középső. És a két vízszintes sem áll a helyzet magaslatán.

Feltűnő, hogy a vonalak hossza egységes, nem látszik a véletlen művének sem a függőlegesek, sem pedig a vízszintesek esetében.

Továbbá zavaró a vonal(ak) végénél található 6- ill. 5 db. pont, aminek nyilván van jelentősége.

Ebben az esetben szóba sem jöhet a "nehéz kezű mester"...

Ez a nézetkülönbség semmit nem von le a megállapításodból:

"V. Géza munkássága a legnagyobb elismerést érdemelné meg."

Előzmény: ketni (10934)
ketni Creative Commons License 2019.11.11 0 0 10934

"Szerintem a középen járás, a középút, középső út, a főút mind azonos tartalmat, mondanivalót hordoz."

A jel lényegében azonos az ős jellel, a kínai jelentése azonban szerintem nem egyértelműen ez.

V. Géza munkássága a legnagyobb elismerést érdemelné meg. Számomra ez vitathatatlan.

Ettől függetlenül nem biztos, hogy minden részletkérdésben helyes a meglátása.

A legutóbbi cikke nem tűnik túlzottan megalapozottnak.

https://vargagezairastortenesz.blogspot.com

 

Ott lát benne ős jelet, ahol az egyáltalán nem látható.

Azzal érvel, amivel épp a finnugrista néprajzosok szoktak, amikor megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant: "nehéz kezű volt a mester"

(Ezt Papa Gábor szokta emlegetni.)

Előzmény: kitadimanta (10933)
kitadimanta Creative Commons License 2019.11.10 0 0 10933

"szó szerint középen járást jelent."

Szerintem a középen járás, a középút, középső út, a főút mind azonos tartalmat, mondanivalót hordoz.

Hogyan hozható kapcsolatba az ős-sel?

Úgy, hogy az ős ebben a kontextusban példaként szerepel, s mint ilyen, az arany középút megtestesítője. Nem is lehet más, hiszen az istenek, ősök (egyfelől) mindig a követendő viselkedésmintát jelenítették meg.

Előzmény: tapar utód (10930)
tapar utód Creative Commons License 2019.11.10 0 0 10932

"Néhai Simon Péter (ő az ELTE tanszékvezető tanára volt, 1993-ban hunyt el és nem azonos az indiánokat kutató Simon Péterrel)"

 

Melyik tanszéknek volt a vezetője? Ennek?

https://core.ac.uk/download/pdf/51318480.pdf#page=83

Előzmény: provó (1293)
ketni Creative Commons License 2019.11.06 0 0 10931

"Attól függ, hogy az ősnek van-e köze a középhez."

 

A világtengely, világfa mindig középen van, ha helyesen ábrázolják.

Az arany közép út is maga az Isten, a Tejút. Az Ős meg nyilván szintén Ő.

Szerintem van köze a középhez.

Most vagy elvesztette a szentségét a kínai jelben ez a tudás, vagy nem is volt soha meg ez az értelme náluk.

Pusztán a félbe vágással jeleztek egy fogalmat.

A jeltörténet kéne hozzá.

 

Előzmény: tapar utód (10930)
tapar utód Creative Commons License 2019.11.05 0 0 10930

Attól függ, hogy az ősnek van-e köze a középhez.

Jobban megnézve a kínai eredetit, úgy látom, hogy a középső út csak a fordításokban út. A kínai eredetiben 中行 zhōngxíng (magyaros átírásban csunghszing) van, ami szó szerint középen járást jelent.

Előzmény: ketni (10929)
ketni Creative Commons License 2019.11.05 0 0 10929

Köszönöm az alapos magyarázatot!

 

A főút sehol sincs a képletben. Ez tény.

A középső út viszont megmenthette volna V. Géza magyarázatát, mert megmaradt volna a kapcsolat a Tejúttal.

Marad a puszta hasonlósága az "ős" jelre.

De, véletlen volna a hasonlóság? Erre akart V. Géza utalni, csak a magyarázat ezek szerint félreértelmezett jelentésen alapul.

Előzmény: tapar utód (10928)
tapar utód Creative Commons License 2019.11.04 0 0 10928

Karlgren a 中 jel „observing the middle way, proper, right” jelentésénél Konfuciusz Lun jü (magyarul Beszélgetések és mondások) c. művére hivatkozik. Idézek belőle:

 

13:21

子曰:「不得中行而與之,必也狂狷乎!狂者進取,狷者有所不為也。」

A mester mondotta: „Ha már nem adatik meg, hogy olyanokat tanítsak, akik a közép útján járnak, legalább olyanokat szeretnék, akik lelkesek és kötelességtudók. A lelkesek előre haladnak és követik a példát, a kötelességtudók meg legalább nem tesznek rosszat.”

 

20:1

堯曰:「咨!爾舜!天之曆數在爾躬。允執其中。」

Jao mondotta: „Ó, Sun, az Égtől szabályozott rendben most te következel! Hűségesen tartsd meg mindig a középet (csung).”

Előzmény: tapar utód (10927)
tapar utód Creative Commons License 2019.11.04 0 0 10927

Az se főút, hanem középút (arany középút): "observing the middle way, proper, right" = középutat követő, helyes, helyénvaló.

Előzmény: ketni (10926)
ketni Creative Commons License 2019.11.04 0 0 10926

"observing the middle way..."

 

Azt gondoltam, hogy erre vonatkozik.

Előzmény: tapar utód (10925)
tapar utód Creative Commons License 2019.11.04 0 0 10925

A "midway"-re gondolsz? Az nem középső utat jelent, hanem félutat.

https://www.youtube.com/watch?v=psGZ0BaYSfc

Előzmény: ketni (10924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!