Keresés

Részletes keresés

Gianmarco Creative Commons License 2 napja 0 3 8008

A 4084 ma már forgalomban is van a 4092-vel párban a 41-esen.

A képeken is látszik, hogy ő volt leghátul, így olcsón megúszta; első gyors blikkre kívülről nem is tűnt úgy, hogy hozzá kellett volna nyúlni a "B" vége tájékán (persze lehet, hogy tévedek), de ha volt is valami, nem különösebben látványos.

Előzmény: TWdoktor (7994)
király2644 Creative Commons License 3 napja 0 0 8007

Iskolaidőben mindig van, vágányzártól függetlenül....

Előzmény: ARIBOY (8006)
ARIBOY Creative Commons License 4 napja -1 0 8006

Üdvözletem mindenkinek.

Akkor ezèrt láttam tegnap a 19es villamos 

vonalán Tátra típusú villamost.

 

 

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.11.23 0 3 8005

Vàgànyzàr van Kispest, Határ útnál az 52es vonalán, Száva el van vágva a külvilágtól. Emiatt a 3-ast mindenhonnan IS adni kell, többek között Hungáriàból CAFfal (Szávàssal és Budafokival vegyesen) illetve adni kell lapost a 14-esre és a 69-esre is. Hogy ehhez legyen Hungáriàban hely, az összes hosszú CAF most Budafokon van, de ott most ugye nincs annyi rövid. Ezért van a héten 4 Barossi Tátra a 17esen és több Tátra beugró a 19esen.

Előzmény: Gianmarco (8004)
Gianmarco Creative Commons License 2022.11.22 0 1 8004

Minek köszönhető, hogy tegnap óta meg lett variálva, azaz több lett a Fonódón a Tátra kiadás?


A 17-esen 4 szerelvény lett Barossból (2 kelenföldi helyett);
a 19-esen pedig csúcsban 5 szerelvény Kelenföld/Szépilonáról az eddigi 2 helyett.


A 41-es és 56/61-es változatlan, vagyis visszaállt a békebeli (=vágányzár előtti) állapot.

nemeza Creative Commons License 2022.11.17 0 0 8003

Köszi!

Előzmény: T5C5K2 (8002)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.11.17 0 1 8002

Igazából csak a normál méretűt kapta meg, csak ebben a kocsiban kis kijelző volt, mint a 4046, 4220, 4291 és még pár darabban. Ezek 96 pixel , a normál 120 pixel széles.

Előzmény: nemeza (8001)
nemeza Creative Commons License 2022.11.17 0 1 8001

Ez mennyivel szélesebb?

Előzmény: T5C5K2 (8000)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.11.17 0 2 8000

4295 belül széles kijelzős lett.

BU1048 Creative Commons License 2022.11.15 0 1 7999

Gondolom a balesetes kocsik pótlására. Ilyenkor a futás teljesítmény alapján döntenek, vagy szabadulnak a rosszabb kocsiktól? Ha lassan minden kocsi korszerűsített lesz, nincs törekvés, az egymás melletti pályaszámok parba csatolására és a régi egységes rend visszaállítására, hogy pl. 40xx Szépilona, 42xx sorozat mind Angyalföldön legyen?

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7998)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.11.15 0 0 7998

4010-4070 , 4223-4234 Szépilona -> Angyalföld.

TWdoktor Creative Commons License 2022.11.13 0 1 7997

Mert annak kész KELLETT lennie...

Előzmény: jiKeiv (7996)
jiKeiv Creative Commons License 2022.11.13 0 0 7996

A toborzó is rendesen összetört a pénzszállitós esetnél, pár hét alatt kész volt... 

Előzmény: Tatai Gergely (7995)
Tatai Gergely Creative Commons License 2022.11.11 0 2 7995

Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz velük, a képek alaján úgy tűnt, hogy nem sérült a főkerete egyiknek sem. Persze nem látok bele a részletekbe, de valószínű, hogy ha úgy összetörtek volna mint 4086 a kukásautós baleseténél, már nem raknák őket össze.

Előzmény: Viko88 (7993)
TWdoktor Creative Commons License 2022.11.10 0 3 7994

Állítólag mind a hat megsérült, persze nem biztos, hogy mind főműhelyt igényel.

Előzmény: Viko88 (7993)
Viko88 Creative Commons License 2022.11.10 0 4 7993

4 balesetes Tátra kocsi, be is lett tolva mára a VJSZ-be. Szám szerint a 4031, 4123, a másik kettőt nem tudom.

 

Előzmény: Tatai Gergely (7992)
Tatai Gergely Creative Commons License 2022.11.09 0 0 7992
jiKeiv Creative Commons License 2022.11.04 0 0 7991

Plusz ugye azok is járnak hétvégén az 1-esen is... (Mordor) 

Előzmény: Il Leone (7989)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.11.04 0 3 7990

4225-4331 -> Szépilona

Il Leone Creative Commons License 2022.10.28 0 5 7989

Akkor sajnáld a Combinokat is, mert a 4-6-on, az utazóközönség abszolút nem kíméli őket és sok utasnak a tisztasága sem éppen megfelelő, minden nap utazom vele, konkrétan gyomorforgató szagú, és elképesztően koszos ruházatú emberek vannak az utastérben.

Előzmény: laszlo86 (7987)
4014 Creative Commons License 2022.10.27 0 2 7988

Persze a Hannus utastere ebből a szempontból jobb, de lassan már minden vonal lezüllik. Az 1-esen is ugyan úgy minősíthetetlen a helyi etnikum, de pont tegnap fogtam ki a 17-esen is egy villamoson belül három ájult drogost. Ettől még a 28-as valóban nagyon a legalja, ott tényleg szükség lenne a rendőri jelenlétre és nem csak fél évente egy hétig.

Előzmény: laszlo86 (7987)
laszlo86 Creative Commons License 2022.10.27 -1 1 7987

"visszavennék a 28-37-est a Tátrák"

 

Én sajnálom a felújított Tátrákat a 28-ason. Az utazóközönség abszolút nem kíméli őket és sok utasnak a tisztasága sem éppen megfelelő, vasárnap utaztam vele, konkrétan gyomorforgató szag volt az utastérben. És rögtön megfordul az ember fejében, hogy másnap meg mehet az 1-esre ilyen körülményekkel.

Előzmény: 4014 (7980)
TWdoktor Creative Commons License 2022.10.27 0 0 7986

Ez így inkább manipuláció, mint elfogadható mérés, Nemeza és Korpi41 topiktársak jól írták.

Ráadásul egy 45 éves eredeti, és két felújított, átépített járművet összehasonlítani nem túl etikus. Majd, ha a TW-re is rálocsolnak annyi pénzt hajtás korszerűsítésre, mint a két másikra, akkor lesz alapja az összehasonlításnak, de így...

Előzmény: király2644 (7981)
nemeza Creative Commons License 2022.10.27 0 0 7985

Akkor lenne összehasonlítható, ha egyik héten full TW kiadás lenne egy vonalon, másik héten ugyanott  full Tatra (2 kocsis), ugyanolyan hivatásforgalommal. Tehát pl.nov. 2.es 3.hete

Előzmény: korpi41 (7984)
korpi41 Creative Commons License 2022.10.27 0 1 7984

Ezekből pont nem derül ki, hogy melyik az energiahatékonyabb. Egyenáramú üzemben a visszatáplálás főként a felvevő járművektől és az energia elszállíthatóságától függ. A 28-ason sokkal kisebb a lehetőség a visszatáplálásra (követési idő, tápszakaszhosszok, beépített vezetőkeresztmetszet), mint az 1-esen.

Előzmény: király2644 (7981)
király2644 Creative Commons License 2022.10.27 0 1 7983

Ha gonosz vagyok, akkor van rá még két év :)

Előzmény: jiKeiv (7982)
jiKeiv Creative Commons License 2022.10.27 0 2 7982

Most akkor mikor lesz felkészitve az 56 a CAF-ra? Fasor, Budagyöngye, Végállomáson is kell ahhoz dolgozni... 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7979)
király2644 Creative Commons License 2022.10.27 0 3 7981

Megjelent egy cikk Vajda Szabolcs: Visszatáplálásra képes villamosok infrastruktúrára gyakorolt hatása, Vasúti vezetékvilág, 2022/3-számban.

Abban található ez a ábra (sajnos a minőség nem a legjobb, de a cikk  kb. 1,5 év múlva lesz elérhető itt: https://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-vezetekvilag-hu/):

 

Ez elég érdekes, mert eszerint a K2 energiahatékonyabb, mint a TW. Sajnos az nem derül ki, hogy a K2 mérés egy szóló vagy iker esetén történt-e, mert az előbbi állítás csak akkor lehet tényleg jó, ha ikerről van szó. Bár nyilván más a villamosvonalak karakterisztikája, az 1-esen most elég jó a pálya, a 28-ason kevésbé.

Előzmény: nemeza (7966)
4014 Creative Commons License 2022.10.26 0 5 7980

A Fradi-Baross vetésforgó az utóbbi időben már olyan szinten csúcsra van járatva, hogy alig van olyan Hannus, ami nem a Fradiban kezdene vagy végezne, legalább itt sikerül egy picit a rezsimenetekből lecsípni. Ettől függetlenül jó lenne, ha a jövőben inkább tényleg a Hannusokat engednék el és szépen visszavennék a 28-37-est a Tátrák, főleg mióta a Fradiban is vannak Hannusok látványosan lepusztultak műszakilag. Az 56-61-esről meg, ha szabadul fel Tátra, az egyben azt is jelenti, hogy a 17-19-esre kevesebb CAF jut, szóval oda mehetnek is egyből a felszabaduló Tátrák.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7979)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.10.26 0 4 7979

Ráadásul ez a 20 CAF tulajdonképpen Hannoveris vonalakra megy inkább (3,24,42,50), szóval első sorban Hannoveriket vàlt inkább ki fizikàlisan. Nyilván ott van még az 56-61 is, de az e nélkül a 20 kocsi nélkül is játszott volna a jövőben. Max nem kell annyi Tátràt visszatenni a 17esre meg a 19esre, bár még így is marad. 

 

Ha pedig vége a metrófelújításnak és megszűnik az 1M.. ki tudja. Nyilván egy szinten vissza sűrüsődik az 1es, de akkor legalább a 28as vissza tudna Tàtràsodni. Kicsit fura hogy még a holdról is áll ki TW a 28-37re, mikor ott mennek el a Baross előtt, bár legalább azokat könnyebb kislagolni. :D

Előzmény: 4014 (7978)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!