Nekem, ha nem jön be rendkívülis meghibásodás, akkor a '97-es 73 ezret futott 1,3-as Corollám éves eltartása 60 ezer Ft kötelező+kb. 35 ezer Ft vizsgáztatás+ zöldkártya+10 e súlyadó+15 e fékbetétcsere+12 e esetleg egy új akksi+ 12 ezer Ft olajcsere azaz összesen kb. 144 ezer Ft-ba fog kerülni.
Jövőre meg a szíjcserék miatt kell költenem, a vizsgáztatás helyett.
Bár ezeket az árakat olvasva tulképp olcsón megvan a kocsim.
Evi kb 20-25k-s futastelj. mellett Suzuki swift: 1,4 ft/km (4 ev atlaga, 1999-2003), 6 ft/km Xsara (2003-) (ez utobbiban egy eleg komoly nagyszerviz, es egy teli gumi- es felnigarnitura is van...) Mondjuk casco egyiken sincs, nem is volt, no es szalon-szervizt is igencsak ritkan latnak, szakerto szerelot, minosegi kenoanyagot viszont rendszeresen.
Na azért rajtam kívül sok embernek számít, hogy mennyibe fáj a fenntartás, ahogy elnézem elég nagy a szórás, az biztos, hogy új autónál a költségek kisebbek, de azon, hogy kihozza az ember a szalonból eleve 15-20%ot bukik, ami ugyancsak kvázi költségként róható fel.
Astaroth++
Nekem 4ü warbim volt, arra 4 év alatt durván 800.000 ft-ot költöttem, mindennel együtt kivéve benya, persze ebben benne volt egy motorgenerál, minőségi dugókkal, gyűrűkkel, csapágyakkal munkadíjjal és egy telibefényezés..... és mivel első autóm volt ezért folyamatosan "szopkodtam", mindenből a legjobbat stb....
Azóta már rájöttem, hogy az autó van értem és nem én az autóért.
Szerintem ha kifogsz egy kevésbé leharcolt darabot, akkor is minimum 150-200e ft évente, tekintettel a korra...
Én bele sem merek gondolni, hogy mennyibe kerülhet, de egy biztos: NEM ÉRI MEG autót tartani. Pláne Budapesten. Mindenért pénzt kérnek, ráadásul még az alkatrészek is hamarabb mennek tönkre, a fogyasztás is nagyobb, mint egy csendes vidéki városban.
Van egy excel tablazatos kimutatasom a koltsegekrol. :o) Minden szart fel szoktam irni, mert engem is erdekel. Tavaly kb. 26719 km-ert vezettem.
2004-ben 558 846 Ft-ot fizettem, benzin nelkul. Ebben benne van a kotelezo (kb 44 e) Casco (93 e), Kotelezo szervizek + 1 muszaki vizsga. Mivel az egyik a 90 ezres volt, eleg sok mindent csinaltak allitolag ez maga volt 150. Igaz ebben benne volt egy elromlott elektromos ablakemelo, illetve szilentek meg par szarsag javitasa, amik a szar utak miatt vot. Akkor szinten a faszom katyus utak miatt volt 1x 2 uj gumi. Ebbe a koltsegbe elhanyagolhato nagysagrendben benne vannak a mosasok is, akkor van meg autopalyamatrica. Az autoillatositot mar nem irtam bele :o) Volt egy szelvedotoresem, aminek a 90%-at a Casco fizette, ez nincs benne a fenti osszegbe, de ez meg plusz 1 tizes.
Az autot 90%-ban munkara hasznalom, ugyhogy rendesen kitermelte koltsegeket.
Szal kb 21-22 Ft jon meg ra kilometerenket az uzemanyagra.
Auto egy sokat szidott Daewoo Nubira II, 2000-res.
Kiváncsi volnék, hogy mennyibe kerülhet az ÜZEMANYAGKÖLTSÉGEN FELÜL egy-egy akár kicsi, akár nagy, akár használt, akár új autó fenntartása éves szinten?
Nekem az üzemanyagon felül a biztosítás a kötelező szervízek és az egyéb meghibásodások javítása kb. 500.000 ft évente.
Az autó típusa:1999-es SAAB 9-3