Keresés

Részletes keresés

A magyar zsivany Creative Commons License 2005.01.28 0 0 12

A fo sugallatok a mediaban, hogy ha nem ugy teszel ahogy monjak, akkor nem kapsz szexet, megalsz, veszelyeztetsz masokat stb...

Ugye, mind csak arra megy ki, hogy koltsel, koltsel, vegyel vegyel, ha kell ha nem.

Olyan mint egy szenvedelybetegseg keltese.

Egyebken a reklamok pont a forditottja barmilyen rendes pszihoterapianak.

 

Pszihoterapia: jo vagy ahogy vay, ne izgulj, elfogadunk

Reklamok: nem vagy jo, es elfoadhatatlan vagy, ha csak nem

 

Es ugye a skizofrenia keltese: pledaul a csoki torta olyan jo mint a bun.

Hogyan lehet a bun jo?  Es miert kellene valaminek egyszerre jonak es rossznak lenni, es ha az  akkor minek kell ezt kihangsulyozni?

 

A szolgasag fenntartasaert.

 

néznél, de csak azt látod,
mit õ eléd varázsolt,
s már körbe lángol
erdõtûz gyufaszálból,

(idezet:  Illyes Gyula: Egy mondat a zsarnoksagrol)

crawen Creative Commons License 2005.01.24 0 0 11
Sajnos a mai reklámok többsége arra megy rá, hogy megpróbáljon lelkiismeretfurdalást kiváltani a nézőből. Ez a legjobb módszer arra, ha valaki valamit el akar adni.

Egyszer beleolvastam egy Reklámokkal foglalkozó könyvbe és ott a reklámozási módszerekről volt szó. Többek között arról, hogy burkoltan az ember lelkiismeretére próbálnak hatni (pl. nem vagy jó anya, ha nem xy fertőtlenítőt használsz, s ezáltal veszélyezteted gyermeked és családtagjaid egészségét.....)

Aztán van az ún. jópofa reklám kategória: amikor valami poén van a reklámfilmben.
Ez a fajta vásárlóra való ráhatás talán még elfogadható.
A magyar zsivany Creative Commons License 2005.01.23 0 0 10

Haliho,

 

A tema tetszik.

A reklamok nagy resze, szerintem szubliminalis motivacio.

Vannak olyanok akiket ez jobban befolyasol, masokat ez kevesbe befolyasol.

Ha a reklamok nem lennenek hatasosak, akkor miert lenne belejuk olve olyan sok penz. Azert fizetnek a gyerto cegek sokat a reklamozasert, mert nekik kifizetodo.

Azaz a cegnek kifizetodo, a szemelyeknek meg rombolo hatasu.

A tarsadalomra nezve is rombolo hatasu.

Ez az en szemelyes velemenyem. Kesobb probalok majd irni pledakrol is.

 

Johir: a reklam hatasa rovid ideju.  Azert kell a reklamokat mindenutt mutogatni, es nyomatni, mert rovid ido utan elveszitik a hatasukat.  Az emberek nem emlekeznek hosszu idei ezekre a reklamokra.

Előzmény: hadd ne (7)
hadd ne Creative Commons License 2005.01.17 0 0 9

Háromnegyed háromkor?

Én aludtam.

Szerintem nem magyarázok bele túl sokat, a gyártónak és a kereskedőnek az az érdeke, hogy te megvedd azt a terméket. Nomármost ha azt mondja, hogy "jó vagy te úgy ahogy vagy, de légyszi vedd meg ezt a dolgot, mert nekünk is élni kell valamiből" szerintem kevesebben veszik, mint ha azt monjda, hogy

"vedd meg, különben nem fogsz tetszeni"...

 

Hogyan találtál rá erre a topicra? Mi volt az, ami megszólított benne?

Előzmény: Ábel Genovéva Titusz (8)
Ábel Genovéva Titusz Creative Commons License 2005.01.17 0 0 8

Megnéztem mégegyszer a reklámot, most nagyon figyelmesen. Nem a szereteről van benne szó, hanem legfeljebb a vonzódásról / vonzóságról. A kiscsaj buliba készül, és egyszerűen tetszeni szeretne, meg szeretne tetszeni valakinek (mi másért is menne egy kiscsaj buliba). Még ha a végső célja az is, hogy aztán megszeressék nyilván nem reális azt képzelni, hogy vadidegenek egyből az elsőre megtapasztalhatatlan szeretnivaló tulajdonságait csalhatatlanul felismerjék, és azért nagyvonalúan eltekintsenek a pattanásoktól.

 

Szerintem te túl sok mindent belemagyarázol ebbe az egyszerű kis 15 másodperces jelenetbe.

Előzmény: hadd ne (2)
hadd ne Creative Commons License 2005.01.16 0 0 7

Lehet.

Hogyismondjamcsak: Ez egy beszélgetési téma. Ha tetszik hozzászólsz (a témához), ha nem, hát nem.

Előzmény: Törölt nick (5)
hadd ne Creative Commons License 2005.01.16 0 0 6

Van valahol egy felmérés, talán az USA-ban, ahol összehasonlították a férfi és női megjelenéseket a médiában.

Nos, a nőket általában kiszolgáló szerepekben (titkárnő, nővér, stb.) mutatják, a férfiakat pedig macso szerepben.

Önmagában ezzel a jelenséggel szemben megfogalmazott kritika, hogy a média mást (?) mutat, mint a valóság. Miután az USA-ban készült, nézték a feketék és a fehérek bemutatását is ... nos, a sztereotípia szerint sikeres és a gazdasági hatalom birtokosa a fehér, középosztálybeli férfi .... öltönyben és nyakkendőben természetesen, illetve van egy másik sikerkép is: a fekete bandát működtető alvilági figura.

A nők, a reklámok tanúsága szerint két helyzetben boldogok:

- mert megérdemlik (tökéletes szépség) szerintem ide illene az általad említett pornó jelenség is.

- mert a férje megérdemli (tökéletes háztartási robot)

 

Van még egy sugalmazó hatása a médiának; nevezetesen, hogy mindent MOST kell megkapnod...

- most kell tökéletesnek lenned és ehhez MOST rögtön rendelkezni kell avval a jószággal, ami számodra ezt biztosítja: tisztítószer, autó, fájdalomcsillapító.

 

Biztos, hogy mindennek most azonnal kell megtörténnie?

Előzmény: m.poirot (4)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5

a hozzászólásaidból véve úgy tűnik, hogy eddig téged befolyásolnak a legjobban ezek a szólamok, különben nem csinálnál belőle problémát magadnak

Előzmény: hadd ne (2)
m.poirot Creative Commons License 2005.01.16 0 0 4
Teljesen igazad van,azt sugalják csak  "tökéletes"külsővel leszel szeretetre méltó,boldog ember.Ettől pedig egyre több nő(férfi?) lessz elégedetlen magával,környezetével,életével.Az sem tetszik,hogy nálunk a pornófilm szereplők a sztárok,életük "példaértékű".Más női teljesítmény még csak megemlítésre sem kerül.
Előzmény: hadd ne (2)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.16 0 0 3
Olvastam valahol hogy azért szertjük a szépet, mert energiát ad, főleg lelkienergiát, vagyis jobb kedvűek leszünk tőle.
De van 1 mondás, hogy ki mit szeret szép az annak. És én a 80 éves ráncos anyókámat nagyon szépnek látom. Mindig örülök, ha látom és energiát ad.
Előzmény: Ábel Genovéva Titusz (1)
hadd ne Creative Commons License 2005.01.16 0 0 2

Szerintem pedig durva.

 

Neked van pattanásod? És ember vagy még tőle?

Van egyfajta olyan program, hogy az egészséget preferáljuk a betegséggel szemben ha szaporodni szeretnénk, de ez nem a tökéletességet magát jelenti, "csak" azt, hogy lehetőség szerint a párunk és a barátunk (anyánk és apánk, közeli hozzánktartozók) egészségesek legyenek.

 

De szerintem az már a másik véglet, hogy magunkra vonatkoztatva folyamatosan azt kell gondolnunk, hogy ha

- nem hibátlan a bőrünk

- van rajtunk egy-két kiló plusszban

- gyenge a szemünk (hányan de hányan viselnek kontaktlencsét)

- van némi testszagunk (mellesleg én szeretem a testszagok némelyikét)

akkor már nem vagyunk szerethetőek.

 

Hihetetlen mértékben sugallja azt a reklám, hogy csak az az elfogadható, akinek nincs anyagcseréje, nem pisil, nem kakil, nincs szaga, mosolya mindig tökéletes, a haja is mert megérdemli (meg is!) nem törik a körme, sem a haja ...

Ebben a topicban én ezeket fogom boncolgatni.

És megkérdem:

Valóban úgy gondolod, hogy azokat az embereket akiket szeretsz, azért szereted, mert nincs pl. szaguk? Vagy azért, mert tökéletesen hamvas bőrrel rendelkeznek?

 

Mennyire hagyod hogy ez befolyásoljon téged?

Előzmény: Ábel Genovéva Titusz (1)
Ábel Genovéva Titusz Creative Commons License 2005.01.16 0 0 1

Nem, nem durva, valóban így van, illetve az igazság ehhez nagyon közel áll. Csinos embereknek könnyebb az életük, mint a visszataszítóknak. Genetikailag belénk van programozva, hogy a betegségre, fogyatékosságra akár csak távolról is utaló jeleket taszítónak lássuk, az ilyen emberekkel bizalmatlanok vagyunk, és pl. esélyünk sincs rá, hogy a szerethető tulajdonságaikat megismerjük, mert nem engedjük közel őket magunkhoz.

 

Tulajdonképp szerencse, hogy a XXI. században már sok apróbb-nagyobb testi hiba könnyedén korrigálható, és lassan elmondhatjuk, hogy mindenki úgy néz ki, ahogy akar, illetve ahogy megérdemli:)

 

Ha a reklámban hivatkozott szer valóban egy éjszaka alatt elmulasztja a pattanásokat, akkor az egész történet úgy korrekt, ahogy van.

Előzmény: hadd ne (0)
hadd ne Creative Commons License 2005.01.16 0 0 0

"hát ez remek, egy pattanás, pont a buli előtti napon" A xxx egyetlen éjszaka alatt kitisztítja a bőrödet.

A "tiszta" egyéniség jelszava alatt.

 

Sugallat:

A legkisebb bőrhiba miatt is vissza fognak utasítani egy társaságban. Csak hamvas és hibátlan bőrrel vagy szerethető. Ha van egy szeplőd vagy pattanásod, esetleg bibírcsókod - ne menj társaságba mert csak visszautasításban lesz részed.

 

Szerintem ez azért durva...

 

Kérdés:

Nézz körbe magad körül.... Így van ez? A szép emberek rögtön szerethetőek is? Valóban egy pattanás vagy egy bőrhiba határozza meg azt, hogy az emberek szerethetőek?

 

Hagyod hogy ez a sugallat befolyásolja az életed?

hadd ne Creative Commons License 2005.01.16 0 0 topiknyitó

Média sugallatok a boldogságról és az életről... ez a topic pontos címe, csak nem fért ki.

 

 

Olvasgatok és úgy látom, hogy vannak bizonyos ... hm ... elképzelések arról, hogy mit is jelent boldognak és sikeresnek lenni. Arra gondoltam, hogy nyitok itt egy topic-ot és ide bárki belistázhatja azt a reklámot, plakátot, szlogent, bármit ami azt nyomja, hogy
"ilyennek kell lenned, ha nem vagy ilyen, nem ezt fogyasztod már nem is vagy ember, legalábbis nem normális ember vagy ...

Lehet kezdeni, van bőven rá példa...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!