A lassújelek kitűzéséhez semmi köze a nagykutyáknak, pláne nem a forgalmi osztálynak. Ez kizárólag az illetékes főpályamester felelőssége. Akár ki is zárhatja a forgalomból egyik pillanatról a másikra, ha úgy szükséges.
A szomorú az, hogy szerintem már hosszabb idő óta van 20-as lassú rajtuk, mint amennyit bírtak.
Nem csak azok, hanem a Ferdinánd-híd alatti kitérők is, amik között szintén vannak amik le voltak cserélve. Azokon is 20-as lassújel van.
Van egy olyan megérzésem, hogy valamelyik nagykutyának a forgalmi osztályon, vagy az "utasításalkotó bizottságban" nem tetszik, hogy negyvennel járhatóak a váltókörzetek, ezért kirakatta a 20-as lassújeleket.
Sok hónap után újra mentem a 100a-n. Alig van lassújel. Jobbon is, balon is. Vagy 3 helyen volt 80 vagy 100. Ladányig mentem, ami gáz az a szajoli 120-as kitérő most 40, meg valahol utána 80 vagy 100-as egy rövid szakaszon a nyíltvonalon. Persze Szolnokra napalmot kellene dobni, azt nem számoltam bele.
Olvasom ezt a 80a pályasebesség emelésről írt cikket, meg az Aszód-Hatvan között a 160 km/h tempóra emelést. De mi a helyzet a 100-ason? ETCS2, meg GSM-R működik már, vagy még csak tesztüzem?
Esetleg az újabb adag bérelt Taurus lehet ennek az oka, mármint a 160-ra emelésnek? Bár a fecske "IC" kocsikkal nehezen. Vagy az lesz mint az 1-esen, hogy a személyvonatok 160-asok voltak a gyorsvonatok 120-asok,az IC-k meg 140-esek a mozdony/kocsik miatt.
Azért kérdezem, mert elég nagy a csend itt, és mikor is let felújítva pl,. az Albertirsa-Szolnok szakasz 140-160-ra papíron, és azóta sem történt semmi?
Ez pedig a ChatGPT irodalmi munkásságának része. Ez kb tényleg olyan, amire "AG" úr mondaná, hogy annyit jelent: "Köszönjük észrevételét"
"Tisztelt Koller Andor úr,
Köszönjük levelét, melyben részletezi a 32612-es számú (Kiskunfélegyháza - Hódmezővásárhely viszonylatú) személyvonat késését és az esetleges kapcsolódó kellemetlenségeket. Először is szeretnénk elnézést kérni az okozott kellemetlenségekért. Az általános késések okai számos tényezőre vezethetők vissza, ideértve a pályainfrastruktúra állapotát, az időjárási viszonyokat, valamint a közlekedési folyamatokat befolyásoló egyéb tényezőket. Az Ön által említett Csongrádi úti tanyák megállóhely esetében arra hívjuk fel a figyelmet, hogy a vonatok menetrend szerinti közlekedése néha kivételezett helyzeteket igényelhet, melyek késéseket eredményezhetnek. A mozdonyvezető tevékenységének hatása a vonatközlekedésre összetett lehet, és számos változót tartalmazhat, amelyek befolyásolhatják a vonatok menetrend szerinti közlekedését. Megértését és türelmét köszönjük, és továbbra is azon dolgozunk, hogy javítsuk a vonatközlekedés zökkenőmentességét és pontosítását.
Papíron most már 4 perc van átszállásra, de a valóságban a Cívis már bent áll az állomáson mire a szeghalmi becsattog a "jó" pályaállapot miatt. De ahogy írta már az olvtárs, megszokta várni, nem kell idegeskedni.
Május közismerten a szigorúan védett pityókás nádirigó költési időszaka, ami különös mértékben csoportosul a Csongrádi tanyák megállóhely esetében, ahol vállalaton nevéhez híven ad-hoc szigorú életvédelmi lassújelet rendelt el a pityókás nádirigó fiókák lelki állapotának emelése érdekében.
Mozdonyvezető kollégánk ez ügyben kifjezetten elővigyázatosan és humánusan járt el, annak érdekében, hogy az élővilág egységét megőrizzük és ezáltal közvetlen megakadályozzuk a természet összeomlását.
Ilyen nagy célok mellet a szükséges többlet várakozás csak apró kellemetlenség csupán.
Szeretnénk továbbá felhívni a figyelmét a gyaloglás egészségességére, különösen az ifjú korosztály tekintetében. Ez esetben klíma védelmi céljainkat nem tudnak kellemetlenséget okozni, hiszen gyalog nem szükséges vonatra várni.
Valamint, a vonat késése kényelmes akklimatizálódási és pihenési időt biztosított a tanulói csoport részére, valamint segített a frusztrációs tolrerancia képességek fejlesztésében.
Társaságunk továbbra is elkötelezett az egészséges természet és a fiatalság fejlődése érdekében.
Amennyiben ezen dolgok esetlesen kellemetlenséget okozott Önnek - szíves elnézését kérjük, ám felhívjuk figyelmét, hogy csak a nagyon gonosz emberek akarnak stresszes pityókás nádirigót és gyenge fiatalságot.
Szeretnék érdeklődni , hogy tudott a mai napon a 32612-es számú (Kkunfélegyháza - Hvásárhely viszonylatú) személyvonat +8' késést összeszedni az addig meglévő kilenc perchez , Városi park megállóhely és Gátér között ?
( utasként tanúja voltam a dolognak , de a hivatalos magyarázat édekelne , különösen a Csongrádi úti tanyák megállóhelyet illetően , ahol a vonat menetrend szerint áthalad)
A mozdonyvezető ténykedése miatt a 32617-es személyvonat csak 12' késéssel tudott Szentesről elindulni , és emiatt egy komplett csongrádi iskolai csoport és még vagy 20 utas bukta a kiskunfélegyházi csatlakozást.
"Felháborító ami itt megy! Tegnap is ma is 40 perc késéssel jött Zuglóba az S50!ami 0.46-kor kellett volna jönnie! Az elnézést kéréssel már tele van a padlás!Nem szégyenlik magukat szórakoznak az utasok idegrendszerével szabadidejével!"
Ezek a változatok biztosan mind az asztalon voltak, csak most már valószínűleg késő.
Pár napon belül befut Közép-Európa új főnöke, aki a helyi menedzsmenttel találkozik, miután Párizsban a korábbi főrészvényes képviselőjét informálta az átvételről. Sajnos a kínaiak a zártpályás exkluzív járatot részesítik előnyben a sajtóban megszellőztetett információk szerint.
A helyi menedzsment (értsd: kormány) ügyességén múlik, hogy képesek-e rádumálni az új főnit, hogy az országos hálózatba illesztett változatot finanszíroztassa meg a bennszülöttekkel. Persze lehet, hogy nem is nagyon akarják rádumálni...
Ferihegy-Nyugati/RákosDubaj expresszmetró és ennyi. Az alföldiek meg ne akarjanak Ferihegyre menni, ott van nekik a Tégláskert Airport Debrecenben.