Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 1 napja 0 0 115425

Jöhet majd nem csak a Munkácsi normál nyomtávon az IC, hanem UNgár is, amint elkészül a normál pálya Csap-Ungvár között.

Gondolom decemberi meneterndváltásra lesz kész.

 

https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2024/04/vasutepites-karpataljan-europai-nyomtavon-utazhatunk-majd-ungvarig

martinaxe7 Creative Commons License 2024.04.15 -4 0 115424

Hargita leállt Karcagon

M41 2180 Creative Commons License 2024.04.15 -1 7 115423

A bauntzenieket az nyírta ki mint a poznaniakat is.

Nem kaptak élettartam növelő felújítást. Lehet ezt emelt szintű fővizsgának, nagyelemes javításnak,  főjavításnak nevezni, mindegy. Legkésőbb a 2000-es évek közepéig kellett volna kapjanak felújítást.

Ennek hiányában megette őket a korrózió,  főleg a kocsiszekrény-főkeret kapcsolódásnál. Ezt felgyorsította a sok állomáson alkalmazott takarítási "technológia ", ami abból állt, hogy egy vödör vizet szétlocsoltak a padlón és azt törölgették el.

A Rába kocsik mint alább írták komoly felújítást kaptak, és ennek a minősége olyan volt hogy még mindig megállják a helyüket műszakilag, korrózió se jellemző. A 2G Rábák is 1994 óta rendületlenül közlekednek, korróziónak nyoma sincs.

Előzmény: jbaal (115422)
jbaal Creative Commons License 2024.04.14 0 3 115422

Igaz, most egy kicsit jobban utánaolvastam, itt említik: https://iho.hu/hirek/megujulnak-a-gyori-fulkes-kocsik-is-170617

 

"...járművek megmenekülésében az is közrejátszik, hogy a tőlük néhány évvel fiatalabb lengyel fülkésekkel (20-37 Bo/Bko) ellentétben 1996-ban Dunakeszin nagyelemes felújítást kaptak, így a széteséshez közelítő poznaniakhoz képest még viszonylag jó állapotnak örvendenek"

 

Amúgy valójában mindegy, olyan eget rengető különbség azért nincs, főleg egy átlagutas szemével, nekik ugyanaz a régi "szar" fülkés kocsi mindegyik. Egyébként meg a 29-05-ös Bp az verhetetlen, egyszerűen elképesztő, hogy képesek voltak olyan fotelszerű ülésekkel legyártani, ma meg nyomják a műanyag fapados szemetet mindenhol. Az új Railjet is egy vicc az egyajtós fillérb*szásával, a ránézésre is aranyeret okozó üléseivel, de a cikkekben mindenhol agyondicsérik, mint a szent nyugati világmegváltó űrkompot, amivel szemben nálunk bezzeg 100%-ban minden vonalon csak Bzmotok szaladgálnak.

Előzmény: MDmot-3026 (115421)
MDmot-3026 Creative Commons License 2024.04.14 0 4 115421

Van egy lényeges különbség a győri kocsik és a bautzeni kocsik között. A győriek a nyolcvanas években kaptak egy elég alapos főjavítást, míg ez a bautzenieknék (és a poznaniaknál is) elmaradt. Ennek köszönhetően az utóbbi évekre jóformán szétrohadtak. Ez az oka annak hogy a rábák még a mai napig futkosnak, hiába régebbiek.

Előzmény: jbaal (115419)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.04.14 0 2 115420

Szerintem a 20-37-eseket kevered továbbra is, mert poznaniakra igaz az állításod, a győriekre szerintem nem.

Abban igazad van, hogy a kétezres években már a bautzeniek voltak a leggagyibb nemzetközis kocsik, mert a győriek addigra már szövetüléses beltérrel jártak külföldre, nem műbőrrel.

 

valószínűleg akkor volt utoljára kihasználva a 160-uk

Szerintem nem, egyrészt ott volt közöttük két 140-es győri, másrészt szerintem megfékezve se lettek volna 160-ra ebben az összeállításban.

Előzmény: jbaal (115419)
jbaal Creative Commons License 2024.04.13 0 1 115419

Nem kavart meg, tudom, hogy a lengyel Bo kocsik is 20-37-es számon futottak, de én a 20-80-as sorozatú bautzeniekre gondoltam, amik pár éve, de 2012-2014 környékén biztosan uralták a csabai gyorsokat. Nagyjából a kék Flirtök üzembe állásával és a posta Bhv-k felszabadulásával kezdtek el visszaszorulni. Volt már búcsúztatójuk 2021-ben, de amúgy még most is üzemben van két példány, a 20-80-031-es és a 19-80-010-es. Szegedi vagy mezőtúri személyekben, de adott esetben a gyorsokban is megfordulnak néha: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2024&id=88420

 

Ezek amúgy fiatalabbak is 10 évvel mint a győriek (1970-71 vs. 1980-81), és 160-as RIC-es kocsik voltak, a leggagyibb olyan kocsi, ami még kimehetett külföldre. Ilyeneket vertek szét a szurkolók a 2014-es román-magyar után, ott is megfogyatkozott a flotta, de jártak Székely Gyorsban és még bécsi adventi vonatban is, valószínűleg akkor volt utoljára kihasználva a 160-uk: http://www.regionalbahn.hu/2011/12/alcazott-kulonvonat.html?m=1

 

Gondolom alkatrészellátás szempontjából egyszerűbb volt egyféle fülkés sorozatot megtartani, ha már szükség van még rájuk, pedig szerintem minőségibbek voltak sokkal. A 160 meg a RIC persze mindegy, az csak pénz kérdése, gondolom úgysem csinálták már volna meg az engedélyezést, van helyettük Schlieren meg 2G IC, ami kimehet nemzetközibe, ha nincs jobb.

Előzmény: Komlósfecskés (115418)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.04.13 0 4 115418

Kicsit megkavarhatott a 20-37-es pályaszámcsoport, amire te gondolsz, azok a 20-37 0xx-2xx közötti, poznani gyártású kocsik, ezek mára már kikoptak. 

Amik jelenleg 20-37 3xx, 20-37 5xx pályaszámokkal járnak, azok győri gyártású, egykori 20-41, 20-47-es kocsik. (Utóbbiak közül kerültek ki a jelenleg is nemzetköziben is járó 20-30-as gyorsvonati kocsik).

A bautzeniek nagyon rég nem jártak már 160-nal.

Előzmény: jbaal (115417)
jbaal Creative Commons License 2024.04.13 -2 1 115417

Én azt nem értem, hogy miért a bautzenieket kellett leselejtezni, és miért a 20-37-es Bd-ket tartották meg, mikor előbbiek sokkal minőségibb, jobb futású kocsik voltak, 160-ra és nemzetközi forgalomra is engedélyezve.

Előzmény: Tastam (115416)
Tastam Creative Commons License 2024.04.12 -1 2 115416

 Megvolt a békéscsabai utazás. Odafelé végül nem a csak Csabáig közlekedő, hanem nemzetközi vonattal utaztam, mert az kedvezőbb időfekvésben közlekedett. Csakhogy Szolnokra az előzőleg beharangozott 5 helyett 25 perc késéssel érkezett, ami aztán néhány perccel tovább növekedett. Valami történhetett közvetlenül Szolnok előtt, mert igen hamar bemondták a vonat érkezését, és utána a népek több, mint 20 percet voltak kénytelenek a peronon várakozni. Öt fülkés kocsi volt a belföldi rész, amelyikbe felszálltam, belül kissé leharcolt és nagyon koszos volt. Cserébe viszont majdnem végig saját fülkém volt. Közben még Szolnokon láttam a Lőkösházáról Budapestre tartó Békés IC-t, amelyet a három fülkés kocsin kívül egy IC-motormellék, valamint egy csíkos Bhv (!) alkotott. Hazafelé nem vonattal jöttem, autóval hoztak, minek köszönhetően másfél órával hamarább hazaérkeztem - pedig az autó a helyszínről akkor indult, amikor startolni akartam az állomásra.

Előzmény: M41 2180 (115414)
koller andor Creative Commons License 2024.04.12 -2 7 115415

Sokan gúnyosan nyilatkoztak ezen a fórumon is a KISS-ek megjelenésekor , miszerint ezek a vonatok majd "megoldják" a menetrend szerinti közlekedést. Nos ma 16 perc késéssel indultam a 2823-al Ceglédről és 9 ' -el értem KöKi -re. Ennek köszönhetően simán elértem az S36-os személyt.

M41 2180 Creative Commons License 2024.04.11 0 2 115414

Mostanában -nagyon helyesen- csak végszükség esetén kerül rá Bhv. Erősítés vagy nincs vagy ha jut akkor Rába.

(Ilyennel se találkoztam aki szereti a Fecskéket, hát mindegy nem vagyunk egyformák)

Előzmény: Tastam (115412)
bukxi Creative Commons License 2024.04.10 0 0 115413

Változó, az utóbbi időben inkább nem láttam Bhv-s erősítést, mint igen.

Előzmény: Tastam (115412)
Tastam Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 115412

 Köszönöm. Pénteken kell mennem, remélem lesz erősítés Bhv kocsikból, mert a Bd-t nem igazán kedvelem.

Előzmény: bukxi (115411)
bukxi Creative Commons License 2024.04.09 0 1 115411

A gyorsvonati rész főleg Bd, néha (főleg erősítésként) csíkos Bhv, szökőévente esetleg felújítatlan fülkés lefokozott kocsi (ha van még olyan egyáltalán, ami mehet is), az IC kocsira meg ami jut (a semmitől kezdve az IC+-ig és a nemzetközi MÁV-os kocsikon át a bérelt MRT-ig minden).

Előzmény: Tastam (115410)
Tastam Creative Commons License 2024.04.09 -1 0 115410

 A 120-ason Budapest és Békéscsaba között közlekedő vonatok (Békés IC-k) mostanság milyen kocsikkal közlekednek?

sssey Creative Commons License 2024.04.05 0 3 115409

Ebben a pillanatban a link alatti bejegyzés időpontja 2021. március 10. szerda, 06.14.

 

Vagy mindig törölnék a bejegyzéseket, vagy megtartanák mindet, de így...

 

sssey

Előzmény: CorsairS (115408)
CorsairS Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 115408
Előzmény: csíkos-háTTú (115407)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 115407

Valami történés van: Üllőn áll egy IR vonat, meg szerintem még más is.

sssey Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115406

A 6088-6019-es párosban biztosan, a 6029-en azt hiszem, hogy a Prémium is nyugodtan használható.

 

sssey

Előzmény: sssey (115405)
sssey Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115405

csíkos-háTTú

 

Igazad van, 6h11-kor Szolnokról indulót kihagytam.

 

Meg a 6088-6019 páros is az.

 

sssey

Előzmény: csíkos-háTTú (115404)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115404

Igazad van, 6h11-kor Szolnokról indulót kihagytam. Pedig csodálkoztam is, amikor kávézás közben a konyhaablakon át láttam először.

Előzmény: sssey (115403)
sssey Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115403

És van komplett IC szerelvény is a Civis flottában.

 

sssey

Előzmény: csíkos-háTTú (115397)
timetable Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115402

Kör IC-ben szoktak feltűnni, az 560-658 vonatokon.

Előzmény: trebront (115401)
trebront Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115401

az MRT svájci kocsijai járnak most valahová? milyen kódon futnak?

Előzmény: István Gyuri (115400)
István Gyuri Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115400

Itt lehet nézegetni az egész ország fordáját:

Vonatösszeállítás (SzVÖR) | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

Előzmény: M41 6212 (115398)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 115399

Igen 

Előzmény: M41 6212 (115398)
M41 6212 Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 115398

Akkor úgy kérdezem a 6087 (Debrecen indul 9,39)?

Előzmény: csíkos-háTTú (115397)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 115397

Nem.

Van szóló FLIRT,

van két csatolt FLIRT,

van 4db Bhv, előtte V43 vagy V63

van KISS emeletes is.

 

(Emeletes FLIRT motorvonatot még nem láttam.)

Előzmény: M41 6212 (115396)
M41 6212 Creative Commons License 2024.04.03 -2 0 115396

Sziasztok!

 

Munkanapokon a Cívis IR minden esetben Flirt vonat? Ha Flirt, legalább emeletes szokott lenni? Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!