Gyalázatos, ami a pécsi IC-kkel történik.
<a href="http://www.pecstv.hu/hir.tv?hid=6781" target="_new">Bérvonat IC helyett?</a>
<a href="http://www.pte.hu/rektori/Faliujsagra/vasutvalasz.htm" target="_new">Pécsi Területi Képviselő válasza a PTE rektorának</a>
<a href="http://www.dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&c=370143&d=2004-12-31" target="_new">Helyi sajtó foglalkozik a témával</a>
<a href="http://www.nol.hu/cikk/347019/" target="_new">Népszabi mai cikke: Chartervonat a pécsi egyetemről?</a>
Ahányszor az utóbbi időben utaztam, mindig volt valami probléma az IC-n: IC Rapid 19 percet késett, nem kaptam Pécsett helyjegyet visszafelé, Déliben kaptam, stb. stb.
Szégyen!!!
Nem rövidülne le semmivel, ugyanis az összes általad nevezett gépcsere irányváltással történik, ami 4-5 perc alatt simán kivitelezhető egy 2 kocsis vonatnál fékpróbával együtt. Uzsgyinál ez az idő nagy utasforgalom esetén még nőhet is. Kiskunhalason gyakran a tömegen átverekedve kell megcserélni a vezetőállást, ami sokszor nem kis akrobata mutatványt jelent és legalább elmegy vele két perc. (Természetesen az se mellékes hogy az uzsgyikat teljesen ki kell üzemelni vezetőállás cserénél, bár ezzel sztem nem mondtam újat.) Szóval az ami a menetrendben van idő gépcserére és/vagy irányváltásra nagyon nem mérvadó... Csodálom hogy van aki még bedől ennek. Pár éve pont a 7809-esnél 6 perc volt adva Kiskunhalason gépcserére. Szóval ha akkor kivitelezhető volt menetrendben, akkor most is az lehetne. Csak hát ugye így jönnek ki az elágazó állomásokon a "pókok", és ezeket nem akarják megbolygatni. Ütemes menetrend szépségei....
Pécs - Szeged IR kapcsolatról az a véleményem, hogy senki nem használná ki. Az az egyetlen olyan viszonylat a környéken, ahol a busz jóval nagyobb előnyben van a vasút mellett. Kecskemét - Dombóvár InterRegio is nagy reményekkel indult, aztán látjuk mi lett....
Az Uzsgyi vs. Pécs pletykát én is hallottam tavaly ősszel, igaz furcsállottam nagyon. Úgy tudom Szentesen is az egész fűtőházat komlpetten átépítették miattuk mielőtt jöttek. Aztán amin még nagyot nevettem az az volt amikor a Győr környéki dízeles vonalakat (10 és 11) akarták "összepárosítani" velük. De ez már nem topic téma szóval hagyjuk.
A jelenlegi pletykák szerint pedig decembertől eltűnnek Dél-Dunántúlról, ugyanis a kerékkopások miatt már 3 vagy 4 szerelvényt le kellett venni 80-asra, így azokat nem tudják befordítani Baja, Sárbogárd felé, de ez szintén nem ebbe a topicba tartozik.
Nem gondolom, hogy "ész osztó" lennék, csak leírtam a véleményemet.
Szerintem azért Szentesen csak tudták hogy mi lesz hogy lesz, nem gondolod???????
Most akkor igazuk lett, vagy nem? Kapott Pécs Desirot, vagy nem?
Azért, mert egy tök más témában igazuk volt (ami mellesleg kicsit közelebbről érinthette őket), nem jelenti azt, hogy tőlük kell beszerezni a hiteles információkat.
Úgy látom itt te vagy az ész osztó... Szerintem azért Szentesen csak tudták hogy mi lesz hogy lesz, nem gondolod??????? Mert pl: mondták hogy Szeged-Békéscsaba közt nem nagyon lesz uzsgyi... hát igen hellyel közel valós is lett ez az állításuk mert van több csörgős vonat vagy sokszor megy bz is. Szóval... nem hiszem hogy annyira folyosói pletykák lettek volna.
A másik azzon jót nevettem hogy a 100-on és a 120-on desiro ment volna ...:D:D:D
én is beszéltem velük, és a monori meg sülysápi kapott volna desirot, esztergom meg flirtet - ez utóbbit az iho.hu is megírta.
Esztergom Flirt-et madzag nélkül? Gratula! Monor és Sülysáp a drót alatt Desirot, miközben még triplában is kevés lenne oda? Minden elismerésem. Ekkora marhaságot régen hallottam, akár az iho.hu-n szerepelt, akár csak megálmodtad...
Az Uzsgyik nem olyan kényelmesek.Főleg 4 órán át. Bár ezekkel feltámaszthatnák a 7808/7809-es gyorsvonatpárt.Így a korábbi 6:21perc lerövidülne mert elmaradnának a körbejárások és gépcserék.Mert a mostani verzió nagyon fura.Ha már INTER REGIÓ vonat akkor a két központot kötnék össze ezekkel(Pécs,Szeged).
Nyilván a mezőhegyesi és szentesi vezérek a téma avatott szakértői, de azért szerintem max. "folyósói pletykát" halhattak. Mert ilyet hivatalos helyen nem nagyon írtak le.
Amúgy igazat beszél!! Beszéltem mezőhegyesi és szentesi mozdonyvezetővel is a menetrendváltás előtt és ők is mondták hogy pécs kapott volna desirot és uzsgyit
Az idei menetrendben már ingavonatok járnak Pécs-Pusztaszabolcs útvonalakon. A Start utasította a pécsieket hogy használják a vezérlőkocsikat a személyvonatokon is.(Eddig ugyan is ez elmaradt,a gépek mindig körül jártak.)
Pécs 3.vágányáról hamarosan indul vissza Budapest Déli Pu.-ra a gyorsvonat.
A Barcs - Virovitica vonal az mar tenyleg a multe, ahogy a Barcs-rol eszakra menok is...
A kerdes az, hogy a 60-as meddig fog maradni, legalabbis a gyengebb resze, a Barcs- Gyekenyes. (Barcs - Szigetvar - Szentlorinc az tutti maradni fog, hisz az kell Pecsnek...:-))
Sarbogardtol lefele at lett epitve vagy 10 eve a palya valameddig (nem jut most eszembe a neve),akkortajt dunaujvaros fele kerultek a vonatok. Onnan meg Dombovarig eleve jo volt apalya, de azota az is csak romolott.
A 40a meg katasztrofalis, bar azert annyira meg nem, mint a 41 vagy a 150.
A gyors az egy dolog, szemelybol sincs, es aki epp ott lakik (Somogyudvarhely, etc.), annak meg a gyors is keves lenne, hisz nem er semmit neki, ha nyolc oran at nem all meg ott semmi szemely...
Az Erd-en meg mindig lehet menni 40-el az nem semmi, csak az a kar, hogy mar legalabb 20 eve ugy van, ha jol remlik... (Ez viszont mar SZEGYEN, ahogy a 30-ason a Dinnyes-i allomas esete is).
A horvat magyar foci EB pont annyira volt realis,mint magyar-osztrak vilagkiallitas terve...
Ahogy az elobbinel 300 km/h Wien - Bp - Beograd kozt, pont ugy a 200 km/h Zagreb es Bp kozt...
Ezek csak tervek, de nem volt realitasuk. Tanulmanyterv bizonyara sok keszult, ebbol joparan jol is jartak, generaciokra, de mar az elejen nagyjabol el is volt dontve a kerdes...
Magyarbolyt (Sajnos) nem ismerem annyira, habarmarleptem at ottis a hatart.
Ami nem vilagos, hogy a Horvatok miert latnak akkora potencialt abba a kis 50 km-es darabba, ami hozzajuk esik. A magyar - bosnyak forgalom nem lehet tul nagy es Ploce sem hinnem, hogy Magyaro eleteben oszt vagy szoroz (Bosznia-eben persze igen, de ahhoz nem kell Magyarboly).
Szoval nem igazan vilagos, hogy a HZ mit gondol arrol az un. V/c.-rol, de nekik legyen igazuk, en csak orulnek neki, ha tenyleg beindulna minden ertelemben az a vonal!!!
Hát elég durva ami Barcson történik régen még csomópont volt és még a végén csak csonka lesz belőle. Mert azt hiszem régen talán hat irányba is ment vonat úgy tudom hogy még Horvátország felé is ment egy vonal. De amúgy a Horvátok jobban fejlesztik a vasutat mert nem rég adtak át egy felszámolt vonalat. És ott olcsóbb a vonatjegy mint a busz náluk. A 60 mellett még a 45 pálya is hasonló szituációt él meg ott is utas leszoktató kampány van.
A legzűrösebb részen egyébként az egész 40a-t értettem, nem csak a Batta-Ercsi szakaszt. Ha mész Pécs felé IC-vel, már Érdtől 120/120-as sebességcsoportú a vonat, de csak Iváncsa után tudod először elérni ezt a tempót (Szilivel)! Ami az átlagsebességeket illeti az IC esetében: Kelenföld - Pusztaszabolcs : 75 km/h Sárbogárd - Dombóvár : 100 km/h Ez nem kis különbség!