Nos sikerült megoldani a motorháztetőnyitást viszonylag egyszerűen (ami egyébként nem jó hír összességében), egy hosszú vékonyhegyű csavarhúzóval benyúlva a hűtőrácsnál felül a két nyitómechanizmuson levő fület kifelé (bal oldalt balra, jobb oldalt jobbra) tolva simán kipattan a motorháztető.
Köszi még egyszer a tippet! Szerencsére a bowden nem volt elszakadva, csak kiugrott a rögzítőfülből (bal oldalt elöl).
Szia capa! Köszi a tippet és a videót, kicsit visszajött az életkedvem, mert ezek szerint talán roncsolás nélkül sikerül majd kinyitni. Csinálok majd fotókat a tudásbázist bővítendő, és jelzem, ha kész.
Sziasztok! Úgy néz ki, sikerült egy első lökhárító levétel és visszatétel után a motorháznyitó bowden kis kapcsolóelemét eltörnöm (pedig már nem először csinálom a lökös levételét). A problémám az, hogy nem tudom kinyitni a motorháztetőt. Érdeklődöm, hogy találkozott-e már valaki ilyen gonddal, és hogyan sikerült kinyitni a motorteret? Úgy nézem, hogy talán a díszrácson be lehet nyúlni egy csavarhúzóval és megtolni a rudazatot, van esetleg valakinek ilyen tapasztalata?
Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már fékerőszabályzó-hibával 605-ön, és ha igen, honnan sikerült szerezni alkatrészt? Égen-földön kerestem, összesen egy helyen találtam, amit meg is rendeltem, de visszamondták, hogy mégsincs. Esetleg fel lehet ezeket újítani? Egy bontottat sikerült szereznem, ami úton van felém.
Elmúlt pár évben történtek változások az öregemmel, egyik legnagyobb büszkeségem a gyári 15" speedline felnik 17"-ra átalakítva :) (illesztettem be képeket, remélem látszik..)
Mostanában látom estephen fórum tagunkat közlekedni az ezüst nyíllal Mosonmagyaróváron, meg kell hagyni még mindig szép gép, több mint 10éve nem láttam már azt az autót.
Továbbra is a gyári elektronikus lengéscsillapítók vannak az autóban, nem haladtam semmit. Most megint lehet, hogy foglalkozom vele, de kevés kedvem van hozzá, mert igazából csak a gyári megoldás tűnik teljes értékűnek, ott pedig a hátsót nem lehet sajnos felújíttatni (az elsőt megcsinálja a lengyel cég, akivel leveleztem). Újonnan pedig beszerezhetetlen sajnos. Gondolkoztam a 607 hasonló rendszerén, de az ha minden igaz már a stekkerben is eltér (bár lehet, hogy méretben hasonló lenne).
Nem tagadom, a korábbi hozzászólásodat olvasva kezdtem utánakeresni, mihez használták még ezt a ZF-váltót. Pár munkanapon belül kiderül, hogy kívülről azonosak-e.
Hogy miket meg nem jegyeztél. :-) Köszi szépen. Írom is a facebookos bejegyzésemben, hogy anno nem tetszett a formája, és most is drabálisnak gondolom - de mivel minden autó megnőtt azóta, kevésbé nehezedik az utcaképre.
Most kaptam meg a karosszériás munkájáról készült képeket - mit nem mondjak, csoda, hogy végigcsinálta, és az sem kisebb, hogy volt, aki megfinanszírozta.
A 250 ezer feletti példányszám, a közönséges dízelmotor, illetve úgy egyáltalán, a korszak sok feledhető járművei közé beleilleszkedés miatt kultuszautó nem lesz belőle, ezt elfogadtam. A cél a lehető legszebb állapot elérése és a kellemes használhatóság fenntartása. Működik a klíma, jó a futómű, a fék, a kormányzás, kényelmesek az ülések, és igazából szép a színe, tetszetős a belseje. Nem is tudom, mikor ültem utoljára olyan kocsiban, aminek ilyen alacsony az övvonala. Oké, nyilván kevésbé biztonságos, mint a mai tankszerű autók, de attól még szeretem.
Szeretnék tartalék alkatrészeket felhalmozni. Ha igaz, a váltója kompatibilis a Saab 9000-esével, azt leakasztjuk a sok éve álló, megmentésre már rég reménytelen állapotú svédről. Jó lenne egy múködő motor, minden sallangjával. Meg ami még akad esetleg.