igen, ez fura, még franciául is V12-t mond, nem szelepet.. :)
Rég jártam itt.. üdv mindenkinek,
ha sikerül, beillesztek egy-két gépet az öregemrööl :) ´19be voltam vele Monthléry-be (párizstól 20km-re délre) 130 éves peugeot talin, ünnepelték azt is hogy a 605 30éves.... össz-vissz hárman voltunk, egy nagyon szép kevés kmres S1 bézs belsös V6, meg egy kék S2 24V 225/65-16 gumikon, olyan volt mint egy tank :) egyébként rengeteg 304-404-205-309-405 volt jelen.
a matt festés a tali elött készült két nappal, a "heckblende" xmbela-tól van, rendesen ki volt fakulva a narancssárga rész, kapott egy piros fóliát és csak a találkozó erejére raktam fel, anélkül használom és S2 lámpákkal, airride is rendesen müködik, pedig használtam vettem egy 607böl, 2-3évesen, én meg már lassan 2 éve építettem be, 1x-2x voltak gondok vele hogy eresztett, ilyenekre fel voltam készülve.
2 hete is volt egy találkozó itthon, arról is rakok fel képet, idén már felmatricáztam az autót. ìzlések és pofonok, én szeretem. két részes 17es alufelni is készül a gyári 15"-s speedlineból.
Kb. 10%-kal kevesebb (kb.11,5 l/100 km) városi használat mellett, a tankolások szerint. Azért az is érdekes, és ezt megírtam a kappás fórumban is, hogy egy kvázi csúcsmodellben, ami ráadásul turbós is, nincs fogyasztásmérő, olajhőfok-, olajszintmérő műszer. Nincs tempomat sem. Jó nagy klímapanel, nagy LCD kijelzővel, ami kiírja a problémákat is (pl. nyitott ajtó), viszont van, ja, meg töltési feszültség mérő műszer is. Italiano! :)
Igen, a C6-os már 5,5 éve megvan, szerintem nem problémás típus alapból, még a 2.7 HDI-vel sem, de 260e km-nél belefutottam egy hengerfejtömítés cserébe (szerencsére csak ez kellett, és nem hengerfej repedés volt, vagy ilyesmi), aminek a következménye egy hosszú szervizelés lett, mert a hónapokra nyúló készre szerelés után nem volt meg benne a kraft, azt nyomozgatták (végül porlasztócsúcs csere segített), aztán a sok állásban pl. tönkrement a fékszervó is, amit jódarabig szintén nem értettek, hogy miért, és elektronikai vonalon keresték a hibát. Én csak ajánlani tudom a C6-ost, de akkor inkább már a 3.0 HDi-vel vagy a 2.2-es dízellel (benzinest 6 év alatt egyszer láttam hirdetni Mo.-n).
Igen, az is szempont volt, hogy ne legyen tucatautó, pláne, ha már nem PSA. Ez is csak azért, mert a régi ismerős szerelő, akinek szintén kappája van több mint egy évtizede, megnézte és hüledezett az állapota miatt (2. tulaj, végig garázs, rigorózus karbantartás 19 évig, semmi tuning).
Ez még a négyhengeres "Delta Integrale 16v" blokk (persze a körítés kicsit más), az öthengeressel nagyon sok gond van. A lefúvószelep hangja huligános, pedig az egész autó nem olyan.
Van benne kraft, de csak 3600-as ford. számnál jön meg az ereje, akkor viszont egy pillanat alatt, élményszerűen megugrik a nyomaték. Ötvennel tötymörögni a városban pont jó, nem hoz kísértésbe. Az alacsony sebességű haladásnál, amit a kb. azonos váltóáttételezésú 605-ös lazán megoldott 3.-ban, 4.-ben - nem csoda, mondjuk - , ennél többet kell gépészkedni / jobban ki kell húzatni (értsd:2000-es ford./p-ig). Azért egyáltalán nem panaszkodom, abszolút vállalható, s ami ebben a korban már kiváltság: megbízható. Muszáj, hiszen a feleségem használja, és nagyon tetszik is neki.
Viszont legalább a C6-os is végre elkészült (egy héttel a vétel után.). Ha ezt láttam volna előre...
Végül pénzügyi és egyéb megfontolások miatt egy (a térkínálaton kívül minden más tekintetben) fél kategóriával kisebb, kortárs, de alulról is teljesen rohadásmentes, orbitális futásteljesítményű, ám karbantartott Lancia k 2.0t lett a befutó. Már nem húzhattuk tovább, a teljesítményt és a youngtimer faktort nem tudtam elengedni, manuális V6-os 607-es meg nemigen volt (persze utána lett :-).
Sziasztok! Sajnos eladóvá vált, kihasználtság miatt, egy 92-es 605 2.1td.Műszaki nincs rajta, de kis melóval, egy hozzá értő hamar formába hozná.Ha esetleg valakit érdekel, 60e-ért eladó, mert sajnálnám ha az enyészeté lenne.Bármikor hívható vagyok:06203685147 számon,és mindent elmondok a gépről. További szép napot mindenkinek.
Most ide teszem fel először. Fájó szívvel, de eladó peugeot 1997-es 605 v6 benzines autó + donor kerék nélküli, az a sufniba van.
1,5 év alatt 500-at költöttem rá, de ez csak egy dolog, most jól megy. Mindenki Suzukira beszélt rá mivel basszus öreg lettem. Km 180 körül most nem megyek le mert sírok. Vizsga 2021.10 hó. Nálam van több mint 20 éve. Csak olyannak szeretném adni aki ért hozzá használni akarja és nem alkatrésznek árulja. Ára 350 e Ft. Ha rossz is lett mindíg haza hozott. Vannak rajta nem működő dolgok légkondi, fel kellene tölteni, központi zár csak kulccsal jobb oldalt. Kikódoltattam. A rádiója király bazi nagy hangerővel. Nagyon jól gyorsul. Dunaharaszti. 06304149251
Be kell valljam a 605 legendásan kényelmes mítosza csorbult nálam. Hosszabb utaknál 30-40 perc múlva bizony elkezd a hátam fájni. Először betudtam hogy a idő vasfoga engem is elér. Ugye 40 felett ha valami nem fáj az embernek akkor meghalt :) tartja a mondás. Viszont egy offos fapados autónál nincs ilyen érzésem, így a régóta nem működő deréktámasz állítóra fogtam biztos az a hiba okozója. Volt már itt a fórumon kérdés javítható-e ez a hiba, de nem emlékszem volt-e válasz. Így leírom hogy én hogy orvosoltam a problémát.
Ki volt szerelve az ülés, így nekiálltam szétszedni, először az ülés sin rendszerét szedtem le, majd az ülőlap bőr borítását megbontottam hogy hozzáférjek a deréktámasz állító karhoz. Itt mindent rendben találtam, a kar egy bowdent mozgat. Követtem a bowden útját és megtaláltam, hogy a háttámlában szakadt a bowden. Nem kell a háttámlát szétszedni teljesen, elég csak az alját megbontani, és hozzá lehet férni a bowden végéhez.
Maga a deréktámasz úgy működik hogy egy rugót feszít a bowden, az adja az ülés merevségét. A leggyengébb fokozatban is van valami tartása ennek a rúgónak, de így hogy szakadt a bowden, semmi tartása sincs, így szerintem ezért lett kényelmetlen az ülés.
Elöszőr arra gondoltam kicserélem a bowdent, de sajnos úgy oldották meg hogy a cseréjéhez roncsolni kellene az ülést. Így egy kicsit kokányoltam. Egy 6-os csavart átfúrtam, és anyával hozzászorítottam a bowden végére, meg egy másik anyával a rúgóhoz is hozzá rögzítettem. Szóval nem lehetetlen a probléma javítása, remélem a hátfájás vezetés közben a múlté :)
Találtam egy 1994-es Autó-Motor cikket a csomagtartók jól kihasználható térfogatáról. Az abszolút győztes a szedánok között a 605-ös lett, a középkategóriában pedig a 405-ös! Most nézem csak, hogy francia újságírók voltak az elkövetők, de akkor is! :-)
Oldman-nel amikor találkozom, akkor látok, a sajátom most lakatosnál van, várja a feltámadást. Egyébként közúton másét nem nagyon láttam, egy XM van a közelemben, azzal vigasztalódom. :)