Be kell valljam a 605 legendásan kényelmes mítosza csorbult nálam. Hosszabb utaknál 30-40 perc múlva bizony elkezd a hátam fájni. Először betudtam hogy a idő vasfoga engem is elér. Ugye 40 felett ha valami nem fáj az embernek akkor meghalt :) tartja a mondás. Viszont egy offos fapados autónál nincs ilyen érzésem, így a régóta nem működő deréktámasz állítóra fogtam biztos az a hiba okozója. Volt már itt a fórumon kérdés javítható-e ez a hiba, de nem emlékszem volt-e válasz. Így leírom hogy én hogy orvosoltam a problémát.
Ki volt szerelve az ülés, így nekiálltam szétszedni, először az ülés sin rendszerét szedtem le, majd az ülőlap bőr borítását megbontottam hogy hozzáférjek a deréktámasz állító karhoz. Itt mindent rendben találtam, a kar egy bowdent mozgat. Követtem a bowden útját és megtaláltam, hogy a háttámlában szakadt a bowden. Nem kell a háttámlát szétszedni teljesen, elég csak az alját megbontani, és hozzá lehet férni a bowden végéhez.
Maga a deréktámasz úgy működik hogy egy rugót feszít a bowden, az adja az ülés merevségét. A leggyengébb fokozatban is van valami tartása ennek a rúgónak, de így hogy szakadt a bowden, semmi tartása sincs, így szerintem ezért lett kényelmetlen az ülés.
Elöszőr arra gondoltam kicserélem a bowdent, de sajnos úgy oldották meg hogy a cseréjéhez roncsolni kellene az ülést. Így egy kicsit kokányoltam. Egy 6-os csavart átfúrtam, és anyával hozzászorítottam a bowden végére, meg egy másik anyával a rúgóhoz is hozzá rögzítettem. Szóval nem lehetetlen a probléma javítása, remélem a hátfájás vezetés közben a múlté :)
Találtam egy 1994-es Autó-Motor cikket a csomagtartók jól kihasználható térfogatáról. Az abszolút győztes a szedánok között a 605-ös lett, a középkategóriában pedig a 405-ös! Most nézem csak, hogy francia újságírók voltak az elkövetők, de akkor is! :-)
Oldman-nel amikor találkozom, akkor látok, a sajátom most lakatosnál van, várja a feltámadást. Egyébként közúton másét nem nagyon láttam, egy XM van a közelemben, azzal vigasztalódom. :)
A két első ajtó zárszerkezetében van poziciókapcsoló, így érzékeli nyitva vagy zárva van -e az ajtó. Mindegyikre külön egy kisebb, kétpólusú csati megy rá. Amikor lehúzod a zárról akkor zártnak érzékeli az ajtót. Egyszer nekem sem zárt a központi zár, mindig kinyitott. A jobb első ajtónál lehúztam a csatit, és utána tudtam zárni az autót.
Ez az, igen! Kaptam most egy használtat, köszönöm. Az előtörténete az, hogy kinyitottam a vezetőajtót és elaludt a lámpa, kinyitottam a hátsót és ott sem égett, illetve majdnem, de nem úgy. Elfüstölt és besült 3 ajtónál és a csomagtartónál. Most kicseréltem mind, de nem tudom bezárni az autót. Visszanyitja úgy, mintha nyitva lenne valamelyik ajtó. Minden ajtónál működik rendesen és kapcsolják a lámpákat is. Elképzelésem nincs, hogy még mi mehetett tönkre.