Sajnos itt a környékbeli bontók már évekkel ezelőtt elzavartak, hogy még csak hírből sem ismerik ezt az autót. Van egy kifejezetten francia bontó, ők is ahányszor csak mentem csóválták a fejüket, hogy esélytelen bármi találni ilyen forrásból, csak internet.
Nemrég találtam is dunakeszin egy 605 öst, abból elég sok mindent megvettem. Az egész autót csak azért nem, mert el volt törve a bölcsője, így vontatni nem lehetett.
Minden autón van mit tenni-venni, ami egy kicsit is elrugaszkodik a kisautó kategóriából, de szerintem a tipikus francia szarozás messze sem igaz erre a típusra. Nekem a küszöbön kívül semmi bajom sincs vele és eddig nem is nagyon volt, pedig akitől vettem kb 3 éve azt mondta, 400ezer ++ km van az autóban, csak 7 éve nem működött a km óra. Nekem mondjuk azért adta el gombokért, mert neki gyenge volt, aztán a vezérlés cserénél megtaláltuk a csövet amit xmbela segítségével be is azonosítottunk, a turbónyomás-szenzorról volt leesve. Azóta és a levágott benzines katalizátor óta egészen meg vagyok békélve az erejével. Igaz hangosan jár.
Váltani kicsit erősen vált, de azt csak akkor csináltatom meg, ha a küszöb dolog lezárul.
Szép kor mindkét oldalról, sok kilométert még mindkettőtöknek!:)
Nem igazán tudom, hogy a képen szereplő szenzornak tényleg így kéne-e kinéznie...? Valamiért erre gyanakszom. Automatára teszem a kart, ez elkezd világítani, szemből nézve a bal oldala. A motor "ütemére" pedig vibrál is a fénye.
Olyan, mintha valami hiányozna onnan. Én egy autón sem láttam még ennyire tisztán a szenzort.
Nekem egy pici mázlim volt, mert a közelben találtam egy bontót, egyetlen 605-sel, igaz, még két másik roncs volt a tetején, így egy kicsit veszélyes volt, de emlékeim szerint 4-5 dolgot le tudtam szerelni. Azóta sajnos már beolvasztották...
Lemezből pedig magam csináltam, nem volt semmi extra ill. annyi, hogy a függőleges összekötő kívülre esett, míg a mű.ag.-ban helye volt.
Iskolai időszakban az unokámért járok, heti 4 alkalommal, kb 3-3 km-t + ahova kell a környéken...
A küszöbömet egy helybeli kasznis csinálta, úgy , hogy hetekig jártam a nyakára. Első ránézésre úgy ki , mint az eredeti, de alábújva látszanak az illesztési nehézségek, ami a kacifántos küszöb-profilból adódott.
Márciusi vizsgára készülve átnézettem a vizsgahelyen és csak az egyik első szilentet kell cserélni (rázópadi nyúzás után).
Én viszont menet közben hallottam némi nyikorgást illetve súrlódást (hupogást) hátulról, a kerékfordulat ütemében, ami csapágyra utalt...
Tegnap fejeztem be a két hátsó kerékagy komplett cseréjét új SKF anyaggal...
Szóval mindig van mit tenni, bütykölni, igazítani, amire aktív koromban nem jutott idő, elvégre én a 71., míg a drága a 27. évébe lépett!
Nekem csak 2.1 TD van, de én sem járok vele dolgozni, inkább egy 30 perc séta:) Nekem ez a nyamvadt küszöb dolog rondít bele mindenbe, sehol sem találok embert, aki elvállalná.
Eddig egy helyről kaptam olyan visszajelzést, hogy jövő év végén rá tudnak nézni... Durva. Nem tudom megéri-e ezzel vacakolni, nem lesz kis költség és a Lucas adagoló sem tudom meddig tartja magát.
Már kérdeztem Bélát, sajnos neki nincs ilyen műanyagja.
Engem az tartott vissza, hogy 370 ezer beregisztrálni és még a többi költség, műszaki, esetlegesen gumik, vezérlés és ki tudja a váltó hogy szuperál. Papírok nélkül a próbakör sem egyszerű.
Ha lett volna egy ugyanolyan kék V6 om ramaty állapotban magyar papírokkal, nem lett volna ez ekkora gond:) Így marad az irigység, hogy valaki bele mert vágni.
Nekem egy kicsit ferdének tűnik a felrakása, állítólag az új szélvédőről le volt törve az egyik pöcök ami a szenzort tartja (én már csak összerakva láttam). Mivel ez volt az utolsó darab, így nagy reklamációnak nem volt helye sajnos.
Én valamiért a relére gyanakszom, de megpróbálom majd locsolgatni, hátha be tud gyorsulni. Egyébként használható szakaszosnak, igaz eddig csak egyszer volt próbálva a rendszer.
Az is zavar kicsit, hogy ha lefele nyomom a kart, akkor ugye töröl egyet, de ha nagyon rövid időre nyomom le, csak megmozdul a törlő (annyira nem is kicsit) és úgy marad. Ha határozottan nyomok rá, akkor töröl. Az a baj, hogy fogalmam sincs, mi a normális ennél.
Én is tisztába voltam mit veszek és mik az igényeim, és ez volt a vágyam is. Nagy gondok nálam sem voltak, rohadás sincsen, inkább sok apró hiba, és szépséghiba. A következő nagy kiadáson el kell gondolkodnom, lengéscsillapítóim szarok... Van a padláson új utángyártott nem szabályozható (még az előző 605 höz vettem de nem került bele) vagy ezeket rakom bele, és nem újíttatom fel a gyáriakat, ami kb. 50e lenne darabja. Valószínűleg idegesíteni fog a mindig világító sárga lámpa :) Egy darabig használni fogom az utángyártottat, és ha nem tetszik választom a felújítást.
Nálunk a gyerekek is nyúznak miért nem a pözsóval viszem őket, óvi-suliba, de sajnálom ezt az autót rövid utakon használni, max. 1-2-3km.
A mi 605 SV 3.0-ünk többe került ugyan az előbb említetteknél, ám megérte: motorikus problémája nem is volt, igaz, egy tisztességes kilakatolást kapott, illetve a futómű is felújításra került (minden egyéb rugókon és a lengéscsillapítókon kívül). Ja, meg egy szettt Michelin CrossClimate-et is vettünk rá, ami szerintem megérte. Váratlan gond nem is merült fel, és szerelgetni sem kell annak ellenére, hogy mivel ez a feleségem napi munkába és oviba járó autója, nem engedhető meg a rossz állapot :-)
Bélának biztos van, lehet valahol nekem is, addig a horganyzott lemez nem rossz ötlet. Nagyjából méretre vágod, és önmetsző lemezcsavarral felfogatod.
Én is 220e vettem a V6. Nem is tudtam ellenállni, és még házhoz is hozták :) Viszont azzal már nem tudok dicsekedni mennyit költöttem rá, de nem bánom.
Köszönöm, de félek a horganyzott lemeznem formázása kicsit messze áll a kézügyességemtől:-) Gondoltam még olyanra, hogy talán műgyantából valahol le tudnának gyártani valami odavalót.
Sajnos már áll egy 405 Mi16 az udvarban használaton kívül, nem szeretnék beállítani még egy autót, ami jó eséllyel mozgásképtelen. Volt nemrég Debrecenben egy kék 3.0 V6 eladó, kb 230e -ért... attól azért majdnem álmatlan éjszakáim lettek.
Sajnos az ablaktörlő akkor sem állt le, amikor már nem esett az eső és szárazra törölte a szélvédőt.
Direkt hagytam menni egy darabig, de csak masszívan törölgette az ablakot ugyanolyan intervallumban mint amíg esett az eső. A relé nem lehet ennek az oka? Vagy talán rossz a szenzor, esetleg rosszul rakták fel?
Így működik rendesen. Esőszenzorosnál nincs külön parkolóállás (szerintem azzal teljesen feleslegesen túlbonyolították). Auto állásban pedig a szenzor szabályozza a gyorsaságot, tesztelheted egy slaggal... Amennyiben auto állásban hagyod, és leveszed a gyújtás, majd újra indítód addig nem működik az ablaktörlő míg ki nem kapcsolód és vissza. Ez biztonsági funkció, szárazon ne töröljön.
Még egy kérdés, valakinek van esetleg elfekvőben (eladó) a képről hiányzó műanyag takarólemezből? Vagy lehet ezt pótolni valamilyen módon? Az egyik görgő alig 1 év után elég csúnyán megadta magát, gondolom komoly szerepe van ebben annak, hogy kapja a vizet, sarat, sót...
A mai nap sikerült beszereltetnem egy Pilkington esőszenzoros szélvédőt (állítólag lengyelből hozták ide az utolsó darabot).
Eddig standard szélvédő volt a kocsiban, az ablaktörlő nem is igazán működött jól.
Most javarészt működik, két gondom van vele: Nem áll vissza alapállásba a lapát (nem tudom kéne-e mint a 2.5 nél), csak oda, ahonnan minden törlésnél indul, nem megy be a szélvédő alá kikapcsolt állapotban.
A másik pedig, hogy automata módban csak szimplán szakaszosan töröl, fix időközönként. Ami az enyémen lévő karon ugye nem is állítható.
Ennek lehet az az oka, hogy talán kicserélték mondjuk a relét sima ablaktörlős modellére? Vagy komolyabb gond van?
Mondjuk, összességben a ruszki leleményességen nem lepődök meg, saját szememmel láttam, hogy a mínusz 20 fokos hidegben az út mellett egy vágóval és kalapáccsal ( jó, enyhe túlzás...) nagyjavítást végzett a Kamazon...
A bemutatott drótos módi az ajtónyitásra eléggé durva, föleg a hidegvágóval történt "tágítás"
Ennél finomabb megoldás a kék (apró fogú) fűrészlap végének kampósra köszörülése, ez az üveg mellett kíméletesen becsúsztatható...(egy öreg szakitól láttam, simán nyitott egy Szuzukit...)
Ha tovább nézted a videókat, azt hiszem a harmadiknál bemutatták a műszerfal kivételét...
Most már állíthatom, jól csinálta:D
A második a motorház teleszkópjainak azonnali és gyors javítását valszeg én is megpróbálom, bár már csináltam egy menő, teleszkópos kitámasztót...