Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Zsámbékot keresd fel mindenképpen,kár hogy a légvédelmi múzeumot már nem találod. Ha fel tudod venni a kapcsolatot Volt tüzér Úrral,sok érdekeset megtudhatsz.
Valami beásott állásaik pedig még a mai napig is megvannak Nagyberki mellett, de hogy ott mik lehettek azt nem tudom. Talán valami lokátoros vagy híradós egység. Ha jól tudom Döbrököz határában szintén voltak az erdőben. Akkoriban a magyar adás mellett orosz tv műsort is lehetett fogni a környéken. A kivonuláskor a 61-es úton haladtak ezek a hatalmas dögök a bevagonírozáshoz, úgy tudtam pedig, hogy Igal felől jöttek, de akkor azok lehetséges hogy a tabiak voltak.
Az első 2 képen lévő épületnek, és az utolsó 4-en lévőnek ugyan az volt a funkciója? Mindegyikbe be tudott állni az indítójármű, és indítási pozícióba tudta hozni a rakétát?
Igen.
Igal volt a központ, Dombóvár a laktanya, de kisebb állások voltak körkörösen a falvakban is.
Ez így nem igaz. Igalon a front közvetlen szovjet dunaföldvári 297. önálló légvédelmi rakétadandár (csapatlégvédelem) egyik osztálya települt 2K11 Krug technikával. 1977 márciusa előtt pedig a szervezet elődje, a 177. lérak ezred (Veszprém-Szentkirályszabadja) egyik osztálya Sz-75M Volhov rendszerrel.
Az említett dombóvári hadműveleti rakátadandár (háború esetén szintén front közvetlen alárendelt) három osztálya közül kettő a dombóvári laktanyában, egy pedig Tabon települt 8K11M (Scud-A), illetve később 9K72 (Scud-B) rendszerekkel. A gyakorló körleteik közül az egyik pl a Mágocs melletti erdőben volt.
Az első 2 képen lévő épületnek, és az utolsó 4-en lévőnek ugyan az volt a funkciója? Mindegyikbe be tudott állni az indítójármű, és indítási pozícióba tudta hozni a rakétát? Valahol a neten volt egy orosz nyelvű oldala az egykor itt szolgáltaknak. Igal volt a központ, Dombóvár a laktanya, de kisebb állások voltak körkörösen a falvakban is.
Dombóvár: az egykor itt települt szovjet 22. rakétadandár laktanyájának technikai területén éppúgy megvolt/megvan az a kívülről több szintesnek álcázott, de belül egy légterű gyakorló, oktató épület, mint a tapolcai rakétadandár laktanyájában.
Ezekben az épületekben rejtve, fedett, zárt helyen tudták végezni a kiképzési feladatokat, akár úgy is, hogy a rakéták felállított helyzetben voltak. Sajnos a dombóvárit csak kívülről tudtam megnézni.
Valaha a dandár javítóműhelye volt. A homlokzaton látható felirat nagyjából: haditechnika – a fejlesztés magasabb szintje. (aki jól beszél oroszul, majd kijavíthatja :) )
Ez pedig a hivatalosan 3-as sz. tantermi épületnek nevezett ”irodaház”. (ezek már több éve készült fotók)
Az Und község mellett lévő egykori laktanyát alakítják át kutya kiképző és pihenő létesítménnyé. Ennek az objektumnak a kitakarítása, bozótirtása látható több videóban a terület és az épületek bejárásával.
Heló, elég új vagyok itt, egy pár napha küldték el nekem ezt a fórumot. A lényegre térve, elhagyatott katonai bázisokat keresek Pest megyében. Preferálom azokat, ahol még maradhatott valami. Szóval ha valaki tud egy-két ilyen helyet, itt, vagy emailben (pogfrank40@gmail.com) elküldheti. Előre is kösz
Azt hittem a "C" objektum használatban van, mert nemrégiben még éjszaka világítottak az akadályfényei... Igaz annak hogy kifejezetten ott jártam, van már vagy 20 éve, még Camping bicajjal tekertem el oda, körülnézni. Akkor még be volt kerítve, őrizték. A Dél-távol is sokáig világított az éjszakában még akkor is, amikor a repülőtér már rég nem üzemelt. Anno 4 faluval arrébb, felettünk repültek át a gépek déli irányba, hogy azután jobb 2-ból az irányadók felett átrepülve leszálljanak. Ez volt a fő irány, ez üzemelt legtöbbször, az uralkodó szélirány miatt.
Köszönöm, hogy dokumentáltad a hajmáskéri KATONATEMETŐ-t! Sajnos, azóta ezt a helyet tönkretették. "Temetőfelújításnak" nevezett legális temetőrongálás történt. Szakemberek helyett szakbarbárok jöttek. A sírkövek, sírkeresztek kikerültek egy bányagödörbe, ahol korábban illegális dolomitbányászat folyt. A régi sírjelek helyett most lebutított, "kínai" futószalagon legyártott sírkeresztek vannak. Mindenki keresztet kapott, pedig a KATONATEMETŐ-ben 28 galíciai is fekszik...
A hirosimai atombomba bevetésének 75. évfordulója apropóján: a két napja Bejrútban történt pukkanás hatóereje - a szakértők véleménye szerint elég széles skálán mozog az érték - valahol 250-1500 kg TNT körül lehetett (azaz 0,25-1,5 kt). Gondolom, sokan látták a videókat a robbanás elképesztő erejéről.
Ennek kapcsán talán érdemes és érdekes megjegyezni, hogy a '70-es évektől a szovjetek által Magyarországon tárolt legkisebb hatóerejű taktikai atomfegyver, a D-20-as ágyútarack, valamint az 152 mm-es önjáró 2Sz3 (Akácija) önjáró tarack által bevethető 152 mm-es ZBV3 típusú, harmadik generációs atomtöltetű lövedék (variálható) hatóereje kb 1-5 kt között volt.
Sok tucat ilyen terveztek volna bevetni (egész pontos számaink vannak), amelyek közel két évtizeden keresztül Tabon, Császáron, és a tótvázsonyi objektumokban voltak elhelyezve. És ezek a fegyverek hatóerő szempontjából is csak töredékei voltak a rakéták harci fejrészeinek és az atombombáknak.
Múlt héten, tök spontán kiugrottam Kaposhomokra, de előtte útba ejtettem Taszárt is. :) https://www.youtube.com/watch?v=8wQiA1IbNHs A volt taszári laktanya láthatóan nyitva volt, de nem mertem komolyabb felderítő túrát tenni. Van valakinek infója, hogy mi van ott jelenleg?
Ott a föld alatt a kábelárkok voltak, valamint az SZNR fedezék és a szakaszfedezékek. Azok is csak úgy, hogy a földszintre csináltak egy betonból készült épületet és betakarták földdel. Nagy föld alatti dolgokra ne számíts.
Ugyanilyen tüzelőállás volt Felsőpakony mellett, Etyek fölött, Zsámbék fölött, a Pilis-tetőn és az Urak Asztalán. Ezek közül a zsámbékit még viszonylag ép állapotban megnézheted.
Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e olyan személy itt aki esetleg a fóti rakéta bázison töltött el időt és felvilágosítást tudna adni, mi hol helyezkedett el. Hallottam arról is, hogy föld alatti raktárak, épületek vannak itt. Erre is kiváncsi lennék, hogy igazak -e ezek a híresztelések. Jelenleg teljesen le van rombolva és a növényzet mindent benőtt, emiatt is szeretnék iránymutatást kérni.
Egyet értek. Csak idő kérdése volt. Ezután úgy lezárnak és elzavarnak mindenkit mint a huzat. Ha a híreknek hinni lehet itt volt. Hangárok, Szentkirályon nincsenek ezen kívül hangárok, bár az újságoknak minden hangár és rakéta siló. Jól emlékszem ez a volt szovjet részen van már? Nem vagyok biztos benne de ez talán ipari műemlék is. II VH előtti? De félre ne értsetek borzalom, én is sokszor vissza gondolok hová másztam be, nem kellett volna, szerencsém volt. Vigyázzon ám mindenki magára! Én már megöregedtem , hagytam ki helyeket mostanában a józan ész nevében.
Szomorú hír... sajnos csak idő kérdése volt, hogy ez történjen:
Vehír: "Lezuhant egy épület tetejéről és meghalt egy 15 éves fiú kedden a Veszprém-Szentkirályszabadjai repülőtér melletti elhagyatott területen - közölte a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletes szóvivője. Nagy Judit elmondta: az ügyben bűncselekmény gyanúja nem merült fel, a rendőrség általános közigazgatási rendtartás keretében vizsgálja a baleset körülményeit."
Veol: "Lezuhant egy hangárról és életét vesztette egy 15 éves fiú Szentkirályszabadján kedden délután – tudtuk meg Nagy Judit megyei rendőrségi szóvivőtől.
Bűncselekmény gyanúja nem merült fel, a rendőrség általános közigazgatási rendtartás keretében vizsgálja az ügyet.
Első információnk szerint a baleset az úgynevezett „szellemváros” területén történt, később a tulajdonos közölte, a hangár, ahonnan a kamasz lezuhant, a repülőtéren található.
Nátrán Albin megyei vezető mentőtiszt elmondta, egy bontás alatt álló épület tetejéről esett le a fiú, akit egy órán keresztül próbáltak újraéleszteni, de a sérülései olyan súlyosak voltak, hogy a helyszínen elhunyt."