Keresés

Részletes keresés

radar-nyh Creative Commons License 2020.04.06 0 1 20958

Szia! Meghallgattam többször is. Szerintem, nem az adásban volt, az udvarról hallatszik be.  

Előzmény: lovasutas (20957)
lovasutas Creative Commons License 2020.03.31 0 0 20957

 

Jaj de jó, hogy itt vagytok! 

Ez esetben pl., egy kakas(!) jelentkezett be! 

https://youtu.be/j1QZlFli6c4

Előzmény: radar-nyh (20955)
schlumberger Creative Commons License 2020.03.30 0 0 20956

Te vén szamár, majd akkor leszel nyugdíjas, ha átköltözöl oda a szomszédba, a szembeoldalra. Pedig megtehetnéd már, pihenhetnél ebben a vírusos időben! Vigyázz magadra! 73!

Előzmény: radar-nyh (20955)
radar-nyh Creative Commons License 2020.03.30 -1 0 20955

Szia!

Akkori bejegyzésem óta is sokszor behallgatok a frekvenciára, ha időm engedi.

Attól függetlenül, hogy nem tetem bejegyzéseket, nagyon sokszor hallottam beszédet.

Ha az embernek csak ennyi dolga lenne, biztosan fel lehetne állítani bizonyos rendszert az adásban, és valószínű a "partner" állomásokat is meg lehetne figyelni.

Na, majd, ha nyugdíjas leszek.... :-)

Előzmény: lovasutas (20953)
BEK1998 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 20954

Sziasztok! Valaki tud újabb infót Orgoványról?

lovasutas Creative Commons License 2020.03.27 0 0 20953

 (De régen volt erről szó itt.

három év, három hónap.)

 

Mostanában sok dolguk van.

(Nem úgy volt, - hogy csak nagyon ritkán adnak ?)

https://www.youtube.com/watch?v=XUW0Ws4a2Ww

 

Az utóbbi időben szinte minden nap.

https://www.youtube.com/channel/UCn_5SHr4B5fTjOyrI5igyOg/videos

 

Itt mutatja élőben.

(Oké, nyilván rádión az igazi!) :) 

https://www.youtube.com/watch?v=LegzZZRIqj4

 

 

"Nagyon ritkán hallani hangüzenetet az állomástól, ezek közül néhányat sikerült rögzíteni:"

Innen:

https://hu.wikipedia.org/wiki/UVB-76

 

 

Előzmény: radar-nyh (19939)
lovasutas Creative Commons License 2020.03.13 0 1 20952

Igen, gondoltam.

Jó lett a videó!

Köszönöm!

Blogot már nem írod?

Máshol írod? :)

Előzmény: Ridley4Lev (20950)
Horváth Alex Creative Commons License 2020.03.10 0 0 20951

Köszönöm az infókat ;) 

Előzmény: Ridley4Lev (20948)
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.03.09 0 1 20950
Előzmény: lovasutas (20949)
lovasutas Creative Commons License 2020.03.09 0 1 20949
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.03.04 0 2 20948

Az elején erdészeti sorompó...ha nyitva van választasz hogy megkockáztatod a felmenetelt kocsival. Ha nem kb 1,5-2 óra gyalog. 

Tornyok ledöntve, a főbejárat betemetve, a vészkijáraton tudsz egyedül lemenni. 

Előzmény: Horváth Alex (20946)
Jahno Creative Commons License 2020.03.04 0 0 20947

Keresőbe beírod, vagy olvasol lefelé, mert szerintem előfordult már itt.

Előzmény: Horváth Alex (20946)
Horváth Alex Creative Commons License 2020.03.04 0 1 20946

Hali! 

Hajag tetőn lévő állomást szeretném megnézni. Mennyire járható?

Jahno Creative Commons License 2020.03.02 0 0 20945

Volta ott fejlesztések, most is hasonlóképpen van egy ős-Videotonos, hogy mekkora királyok voltak aztán közben nem annyira. Csak nehéz abban a korszakban és szellemben felismerni, ha nincs meg az 5 éves terv és elszalad mellettünk a világ. Háztartási cuccokat eleve mindenhol licensz alapján gyártottuk, addig meg?

Előzmény: radar-nyh (20943)
Veterán kezdő Creative Commons License 2020.03.02 0 1 20944

Van itt minden mint a búcsúban: (A hozzászólásokban is/főleg érdemes elmélyedni)

https://konteo.blogrepublik.eu/2011/05/26/a-mikroelektronikai-vallalat-konteo/

-

OFF

Várják az ötleteid: https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=152666100&t=9040638  (no:40031 bejegyzés)

ON

 

Előzmény: radar-nyh (20943)
radar-nyh Creative Commons License 2020.03.01 0 0 20943

Megtaláltam.

 

A Mikroelektronikai Vállalat rejtélye

SZERZŐ: PITYER · PUBLIKÁLVA: 2013. JÚNIUS 16. · FRISSÍTVE: 2019. NOVEMBER 6.

1986. május 26-án porig égett a tudományos kutatással és fejlesztéssel foglalkozó, nemzetközi szintű Mikroelektronikai Vállalat (MEV). A gépészmérnökökből, fizikusokból, vegyészekből és egyéb tudományos területről származó rendkívül képzett szakembergárda a tűzvész előtt úgy gondolta, hogy 1988-ra a hazai integrált áramkör-, illetve a PLD- (programozható integrált áramkör) gyártás akár maga mögé is utasíthatja nemzetközi vetélytársait. Az előzetes számítások szerint 1990-re Magyarország mikroelektronikai nagyhatalommá avanzsálhatott volna.

 

Több: https://retrolegends.hu/2013/06/16/a-mikroelektronikai-vallalat-rejtelye/

 

Előzmény: schlumberger (20941)
Jahno Creative Commons License 2020.02.29 0 0 20942

Az ja.

Előzmény: schlumberger (20941)
schlumberger Creative Commons License 2020.02.29 0 0 20941

Az az újpesti volt tudomásom szerint.

73

Előzmény: radar-nyh (20940)
radar-nyh Creative Commons License 2020.02.29 -1 0 20940

Nem ez volt az a MEV gyáregység ami az átadást követően  rejtélyes körülmények között porig égett???

Előzmény: Ridley4Lev (20939)
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.02.28 0 1 20939

A Gyöngyösi Félvezető- és Gépgyár születése A Gyöngyös melletti Pipishegyen korábban hadiüzem céljaira létesült “gépgyár” Egyesült Izzóhoz csatolásának történetére dr. Valkó Iván Péter, a BME Villamosmérnöki Kar Elektroncső- és Félvezető tanszékének egykori professzora önéletrajzi munkájában így emlékezik vissza:
“Még a 60-as évek elején, még amikor Csergő volt a miniszter, akkor történt, hogy egy tanácskozásunkon kezdtem azt magyarázni, hogy a félvezetők gyártására nem ideális hely Újpest. Újpest tele van különböző fémek porával meg kénes gázokkal és füsttel. A félvezetők gyártásához olyan roppant tisztaságra van szükség, hogy hiába zárjuk el a gyártóhelyiségeket, a termék a gyártás során mégis szennyeződik. Különbség, ha szép zöld mezőben, erdő közepén van egy gyár, vagy egy anynyira eliparosodott környéken, mint Újpest. Erre felkapta a fejét Csergő és megkérdezte, hogy komolyan gondolom-e, hogy valóban számít-e ez a különbség? A válaszom az volt, hogy igen! Erre Csergő odafordult az Izzó akkori vezérigazgatójához, György Gyulához: Hát György elvtárs, ha én ajándékoznék magának egy
gyárépületet, amely 56 óta üresen áll (ekkor már sejtettük, milyen gyárépületről van szó), ami jó helyen van, szép erdős vidéken, a Mátra lábánál, Gyöngyösön. Elfogadná? György egy pillanatig gondolkodott, azután azt mondta: Hogyne! Így született meg a gyöngyösi gyár.”

 

A tűsdióda-gyártás Gyöngyösre történő áttelepítésének terve 1962 elején született, és azonnal megindultak az előkészületek. A gyöngyösi gyárban adminisztrációs és
raktározási célokat szolgáló háromszintes, mintegy 1500 m2 területű épületben kiépültek a szolgáltatások; párhuzamosan Budapesten az ME-osztály műhelye elkészítette a már kiforrott technológiához a szükséges berendezéseket. A gyöngyösiek betanítása, a vezetők felkészítése, a berendezések üzembeállítása 1962 végére megtörtént, és megkezdődött a diódák kedvező feltételek közötti gyártása. - A TUNGSRAM-márka története, 1. rész

Előzmény: dirhem (20937)
Atis57 Creative Commons License 2020.02.27 -2 0 20938

Szia!

 

 S ha kifogy az üzemanyag akár siklásban leszáll? Kis károkkal ?

 

Lehet nézelődni benne , ........

Előzmény: atika001 (20933)
dirhem Creative Commons License 2020.02.27 0 2 20937

A Mikroelektronikai Vállalat gyára volt.  Elektronikus alkatrészeket gyártó részleg és gépgyár is volt a területen.Úgy gondolom, inkább mozgósítás esetén lett volna igazi hadi gyár, átállították volna hadianyag termelésre. Persze biztos gyártottak békeidőben is elektronikai  dolgokat a seregnek, de nem ez volt a fő irány!

 

A reptér pedig a szolnoki helikopteres alakulat áttelepülési helye lett volna háborús helyzetben,állítólag kábeles összeköttetés volt kiépítve a mátraházai tiszti üdülőig.

Előzmény: charlie21 (20903)
Vizippók Creative Commons License 2020.02.25 -3 1 20936

Hála istennek végre elbontják azt a csúf romhalmazt. Végre pezsgőt bontunk!

Előzmény: V.Gy. (20935)
V.Gy. Creative Commons License 2020.02.24 0 0 20935
Ridley4Lev Creative Commons License 2020.02.19 0 1 20934

Kívülről nagyon sok mindent nem lehet megállapítani egy fantom gépről, max annyit, hogy "szovjet" és nincsen pilóta. A Rules of Engagement itt is biztos működött. 

Előzmény: atika001 (20933)
atika001 Creative Commons License 2020.02.19 0 2 20933

Bennem azért a nyugati oldal felelőssége is felmerül. Azonosítanak egy fantom gépet, jólláthatóan katapultálás utáni állapotban, és a helyett, hogy kilőnék egy lakatlan terület felett, csak kísérik. Lehetett volna rosszabb is a vége, zuhanhatott volna valami frekventált területre, sok ember halálát okozva.

Előzmény: hadsz (20929)
charlie21 Creative Commons License 2020.02.18 -1 5 20932

Folytatom a sorozatom a kevesebbet szét fotózott helyekről. Ez Csopak külterületén van, ha minden igaz akkor EÜ raktár volt, hatalmas és az épületek alapján  valóban nem hadianyag , lőszer , akármi. Sima barakk, raktárak. szépen berejtve az erdőbe. Semmi mást nem tudok róla, se MN számot se semmit. Érdekességként találtunk ló istállókat, etetővel , ilyet eddig csak a második VH előtti laktanyákban és Határ Őr őrsökön láttam.  

Jahno Creative Commons License 2020.02.17 0 0 20931

Ez meg egy komplett oldal, engem a lenti videó érdekelt volna, hogy miért pont ezt raktad be érdekességnek.

Előzmény: radar-nyh (20930)
radar-nyh Creative Commons License 2020.02.17 0 0 20930

Azt hiszem, a video magáért beszél. Hol? Valahol Oroszországban. Ha többet szeretnék, akkor: https://www.facebook.com/russiabeyond/

 

Előzmény: Jahno (20928)
hadsz Creative Commons License 2020.02.16 0 2 20929

Gondolom, sokak által ismert történet, ma ismét szembe jött az indexen (https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/). Ilyen is történt a hidegháborúban, igaz, már a vége felé:

 

"1989. július. A szovjet Nyikolaj Szkurigyin ezredes Belgiumban lezuhant MiG-23-asa"

 

"A csaknem fegyvertelen gép pilótája motorhibát észlelve 150 méteren katapultált a lengyelországi gyakorlórepülése közben. Azonban a repülő "magához tért", az automata vezérlés stabilizálta a repülését és 12 ezer méterre emelve tovább haladt nyugat felé. Zavartalanul repült át az NDK-n, ám a nyugatnémet légtérbe érve amerikai gépek kezdték el követni, akik meglepődve látták hogy sem pilóta nincs a gépen, sem kabintető. A terv szerint az Északi-tenger fölé érve tervezték lelőni, ám a szovjet repülő üzemanyaga elfogyott és Belgiumban Kortrijk város egyik lakóházára zuhant, ahol egy egyedül otthon tartózkodó 18 éves fiú halt meg. A nyugati diplomácia jegyzékben tiltakozott a Szovjetunió eljárása ellen, miszerint a NATO-nak nem küldtek figyelmeztetést az érvényben lévő egyezségek szerint az elszabadult repülőről. A halott fiú családjának végül 685 ezer dollár kártérítést fizettek a szovjetek."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!