Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A 220 kV kihalóban lévő feszültségszint, az oroszányi erőműből jön Győrbe 220 kV-os vezeték, és Győrből Bécsbe (Wien-Südost alállomás), más nincs a környéket (ha jól tudom, az oroszlányi is 120 kV-on üzemel, de már marha régen nyugger vagyok). Litér-Győr és Litér-Keszthely 400 kV vezetékek mennek arra. Litér=Veszprém, Keszthely=Hévíz.
Persze már sehol sincs akkora ipar, mint régen, amikor Bfűzfőn még a föld alatt is volt egy titkos erőmű, ami kiszolgálta a lőporgyárat.
Van... Háromszor kellett volna élesben, minden alkalommal ,,megtréfált". Szerencsére van az üléstámlában egy papíralapú térkép, amiből mindig megállapíthatom, hol vagyok, merre van kiút. A GPS nem mutatja, merre tudsz egérutat találni, a papírtérkép, meg a fejedben a káposztalé mutatja.
Na ehhez csak annyit: sokszor mondják (kérdezik) neked nincs az autóban GPS?
Én: NINCS! (egyébként telne rá!) Öccse, én még ismerem a térképet, az iránytűt (tájolót), és ezek alapján a Föld bármely pontjára eltalálok, Veled ellentétben!
Valahogy így gondoltam én is! Az a helyzet, hogy az írás nem az én műfajom, de ha az lenne órákat, és oldalakat teleírnék a hozzá nem értésről (gazdasági, jogi oldalról).
Szerintem először műszakilag kell megoldani mindent, és utána már felesleges az okoskodás.
Lásd: minidig az első gondolat a legjobb, a következő már csak okoskodás... (ugye, Sch.)
Nem árt, ha tudják ezeket a fogásokat, mint hogy karórával hogyan lehet megállapítani a déli irányt, csak egy a bökkenő, ki hord ma már karórát? Valahol láttam egy kutatást arról, hogy a mostani ifjúság jelentős része az analóg órát nem is képes értelmezni. Igaz, nem ők a hibásak benne, hanem aki nem tanítja meg nekik... Kívánom hogy még vidd túrázni a dédunokát is, és Gratulálok! ;)
Bár inkább Gánt, Csákvár környéke lehetett, és 220kV-os, mert a 400-ast a Bakonyban keresztezi a Kék. A Zemplén is gyönyörű, szép emlékek maradtak. A Bakony viszont elég mostoha, megtanított pár dologra...
Köszönöm! A Vértes és a Gerecse nagyon tetszett, gyönyörű táj, gyönyörű erdők, bár ott is vége lesz a jóvilágnak most, hogy a Vértesi Erőművet is átállítják fatüzelésre... Somogyban, Tolnában, Baranyában alig van normális erdő, mert mindent behordanak a Pécsi Hőerőműbe, meg aranyárba van a tüzifa. Óriási élmény volt, amikor talán Bodajk környékén járva, hirtelen erősödő zúgást hallottam, majd megjelent a völgy fölött egy Mi-24-es géppár, talán 30-40m-en, mert a 400kV-os távvezeték oszlopaival majdnem egy magasságon voltak, bujkáltak a völgyben.
Közel a hetvenhez már nem nagyon ugrálok a hegymászásban. Amúgs is alföldi gyerek vagyok. Amikor a gyerekek+unokák kéktúráztak (mert már korán be vannak oltva) sofőrként vittem őket a kezdőpontig, majd vártam őket a szakaszvégpontnál kocsival. Vértes+Bakony. Ezeket viszont végigjártuk előzőleg mint pedagóg. Gyerekekkel nem mentünk elsőre, ismeretlenként. Meg elmagyaráztam nekik a karórát, mint iránytűt. Sok kedves emlék van arról a tájról.
Végigjártam az Országos és a Dél-dunántúli Kéktúrát is, hátamon a házam üzemmódban, nagyon sok helyen sátoroztam, kilátókban, várakban - itt csak szerettem volna, de nem tettem kitérőt erre, mert bizonytalan volt az időjárás, és a tervezett szakaszon végig szerettem volna érni. Meg az elkerített-őrzött/nem őrzött bizonytalanságra nem szántam többlet időt és energiát. Ha biztos lettem volna benne, hogy be tudok menni, akkor útba ejtettem volna, ahogyan azt tettem az Urak asztalával is... A kőrishegyi kilátó tetején sátorozva olyan zivatar kapott el, hogy majd' leszedett sátrastól... Csak a radar pálcikáiban bíztam, hogy azokat találja meg a villám. Szerintem kapott is belőle, mert durrogott akkorákat a közelbe, hogy még a lökéshullámait is éreztem, hideget-meleget, mindent...
Egyetértek! Valamikor beleöltek ebbe a helybe, és a felszerelésébe sok-sok pénzt, majd eldöntötte valaki, hogy nem gazdaságos üzemeltetni, nincs rá szükség, meg kell szüntetni. Holott lehetett volna más szerepkört találni neki, valószínűleg a hozzá szükséges átalakítások kevesebbe kerültek volna, mint valamit a o-ról kezdeni. De folytathatnám a sort Csévharaszttól a Recsken, Zobákon, Márkushegyen át a Mecseki Ércbányáig. Egy volt tanárunk mesélte, hogy anno az Északi Járműjavítóban egy gazdasági "szakember" lehúzta a kerékpárbeszerzést, mondván járjanak gyalog a dolgozók. Lett belőle balhé, amikor nem volt mit a járművek alá tenni... Az egész vasúton érződik, hogy az utolsó szamárlétrát járt vezérigazgató Sipos volt, az utána jövő közgazdászok jól félrevitték a céget. Kijelenthető, hogy az országnak nagy károkat okoztak már eddig a közgazdászok...
A kilátóból olyan ÉÉNy irányban látszottak, ha jól emlékszek, már nem tegnap volt. Kár hogy nem jutottam el oda, úgy látom elfért volna ott a sátram... Szép, panorámás szállás lett volna!
Nem vitatkozok Veled, én véleményem, -Veled szemben- tisztelembe tartom. Az sem fontos, hogy Neked mit takat a topic címe. Hogy Te ledegranálod mások szakmáit, azt csak Téged minősít. Közgazdász létemre itt soha sem minősítettem a tartalmat, sőt! Néha szólok, de általában az kérdés, tôbbnyire szoktam kapni tisztességes választ.
Nekem ez nem vitatopic, jó helyen érzem magam, esetleg Neked kellene más topic felé irányt venni. (bár engem nem szavarsz, átugralak, tisztelettel)
Szeretem az ismeretet adó kitünő írásokat, fényképeket. Az ên katonai ismereteim -érthetően- nagyon korlátolt, lévén csak 27 hónapig voltam határ őr, más fegyvernem történelmét szívesen tanulim, még ha 72 éves vagyok.
És, hogy kibújjon a szög a zsákból, - egyet értek hogy meg kell menteni némi emléket, de vallom nem kell mindent megtartani. A rengeteg katonai objektum ma már szomorú emlêk, a termêszet is akarja felejteni. Mivé lennénk, ha megmaradt volna minden az emberi történelem során?
Ott van a siklósi határör kikèképző központ felkijáltóként, csontváz állapotban. Ott vannak az elenyészetben a határőr örsök, tiszti lakások romjai. Gazdag oirszág vagyunk. (vagy felelőtlen utókor?)
Úgy veszem észre, hogy Te és még mások is rossz helyre (topikba) tévedtetek!
Itt nem a gazdaságosságról, és hatékonyságról van szó, hanem a múlt megőrzéséről.
Ez nem a népszerűsités, urban legend helye.
Véleményem továbbra is fenntarom (annak ellenére, hogy közeli hozzátartozóim ügyvédek, jogászok , közgazdászok), hogy ez egy majdnem kártékony foglalkozás.
A 2. pontra: régen (lehet ma is) a versenyzongorák lábai üvegtuskón álltak, hogy csak saját rezonancia érvényesüljön.
Szerintem is valami böhöm motor rezgés csillapítás volt a cél. Csak érdekesség, hogy a hajdani házgyárakban is volt irtatlan rázópad, a tömörítést szolgálta.
Itt feltehetően rezgés elnyelés volt a cél, de hogy mit, ma rejtély.
1.Aggregator veszaramfejleszto, ez vmi combosabb dizelmotor, ami azert egy zart epületen belul tud remegni
2.Reggeben hasznaltak radiotechnikaba nagy meretu uvegbol keszult alktreszeket, hulyesegeket nem akarok irni, hogy hivjak, azoknak is kellett szekreny, amibe fixen, voltak, ilyen fadobozba szallitottak oket a rendeltetesi helyre, belul belelbe volt.
Kár érte. :( Ha tényleg jó kilátás volt róluk, legalább egyet meg kellett volna őrizni akár ilyen funkcióban. Az esetlegesen szükséges átalakítások (korlát, lépcső, stb...) is kevesebbe kerültek volna, mint újat építeni valahol... Szerintem ezeket láttam a veszprémi kilátóból valamikor jó régen már, de akkor nem találtam olyant, aki tudta volna hogy mi az. Tervben volt hogy meglátogatom, de az eltérő fellelhető információk miatt (kerítés van, őrzik, stb...) feleslegesen nem tettem kitérőt amikor a Kéktúrát csináltam, utána meg nem sodort arra a sorsom... Most meg már minek... :( Bakancslista -1
úgyhogy engedéllyel és papírokkal tudtunk bemenni, eddig ez nem volt, voltunk arra többször de erősen őrizték,nem mentünk be, most is őrzik, a terület hasznosítva lesz ezért be tudtuk járni a helyet , de meg kellet várnom hogy ez hivatalosan is el induljon, ez megtörtént. A képek a hasznosítás előtti bejáráson készültek. Hiszen ha akarunk ott valamit látni kell. Nem javaslom hogy bárki oda menjen, mert az új hasznosító engedélye kell hozzá.