Keresés

Részletes keresés

charlie21 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 20435

Sajnos én nem, nincs mivel. Ha érdekel valakit a véleményem akkor az F4 cikk jó lett. De mint tudjuk azt sose fejezték be, és nem is használták igazán, sok kép jó alaprajzok. De a P50 ..... semmi köze ahhoz ami végül megépült és amit mindenki ismer. Egy terv van kivesézve ami sose épült meg, érdekességnek jó, de a ma is létező P50 hez semmi köze. Az utolsó 10 sorban utal rá hogy aztán megépült egy másik tök máshol levő hely, a régi második VH alatt is létező Magyar- Német főparancsnokság helyén . a térképeken jóval odébb az alagútnál van. Írja is hogy egy másik meg is valósult objektum kapta meg a P50 nevet. 

Gondolom még mindig működik a "cenzúra" 

Előzmény: VoltKatona(Lee) (20434)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.03.22 0 0 20434

Be tudjatok scannelni esetleg, szuper lenne!Itt kinnt nem tudom megvenni sajnos.

 

Előzmény: charlie21 (20430)
lovasutas Creative Commons License 2019.03.22 0 0 20433

 

https://index.hu/video/2019/03/22/lopakodo_nighthawk_f117_szerbia_1999_szekelykeve/

(Tudom, a "Légvédelmi rakéták Magyarországon" c. topikban lenne inkább helye,

de ott kicsit "letértek a rakéták a célról". Topic-gazda ott be is linkelte! ) 

charlie21 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20432

ezt épp nem láttam, de mivel vezetéssel voltunk bent, így elmondták

Előzmény: Ridley4Lev (20431)
Ridley4Lev Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20431

Arra gondoltam...meg van egy ilyen is:

Előzmény: charlie21 (20428)
charlie21 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20430

na hazafelé meg is veszem, köszi !

Előzmény: M62 265 (20429)
M62 265 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20429

Aktuális (febr.-márc.) Rubicon magazinban remek cikk jelent meg - többek között - a F-4 és P-50 objektumokról.

charlie21 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20428

Ha arra gondolsz hogy a nagy raktár épület egyik oldalán tele van írva nevekkel dátumokkal a tégla akkor igen. Eddig ilyet inkább szovjet laktanyákban láttam.

Előzmény: Ridley4Lev (20427)
Ridley4Lev Creative Commons License 2019.03.18 0 0 20427

A téglákat megnéztétek alaposan? 

Előzmény: charlie21 (20425)
Chapadj Creative Commons License 2019.03.17 -1 0 20426

Megtaláltam H-B megye egykori kp-i vezetési oh-t.

Db és Józsa közt van. 

Előzmény: Chapadj (20419)
charlie21 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 20425

ugyan ott

504LACI Creative Commons License 2019.03.17 0 0 20424

Budafok-Hároson.

Előzmény: sweethome (20423)
sweethome Creative Commons License 2019.03.17 0 0 20423

Hol jártam?

 

Whallacki Creative Commons License 2019.03.16 0 1 20422

Köszönöm a kimerítő választ!

Előzmény: Ridley4Lev (20421)
Ridley4Lev Creative Commons License 2019.03.16 0 1 20421

Nem

A mai Central Europe Aircraft Technology Center (ACE) és a Lufthansa Technik Budapest Kft. hangárjainak az iroda épületei a 73-101 jelzés - három az előbbi előtt, a másiknál pedig egy található. Mivel 1977-es évben kezdték el ezek kiépítését, és az egyik hangár a Magyar Népköztársaság Belügyminisztériuma Állambiztonsági Főcsoportfőnöksége Kormányőrség V. (Repülési) Alosztályához tartozó Tu-134-ek javítását tervezték ott végezni ezért BM besorolás alatt volt a tervezés. 

Előzmény: Whallacki (20420)
Whallacki Creative Commons License 2019.03.16 0 0 20420

Nocsak! Ott is volt (van?) valami furfangos berendezés?

Előzmény: Ridley4Lev (20414)
Chapadj Creative Commons License 2019.03.16 0 1 20419

Előzmény: Chapadj (20418)
Chapadj Creative Commons License 2019.03.16 0 0 20418

További adalék a témához a Postamúzeum 1996-os évkönyvéből, a diósdi múzeum ismertetőjéből:

Előzmény: radar-nyh (20382)
charlie21 Creative Commons License 2019.03.15 0 1 20417

 

70-104 ,Felhő, Csévharaszt

charlie21 Creative Commons License 2019.03.12 -2 0 20416

 

Kis sorozatom első darabja volt a tavalyi 2018 as Zsámbéki Hadi kulturális Találkozó néhány képe. És íme már el is telt az év, legalábbis így programokban. A múlt hétvégén ismét barátaim társaságában sikerült látogatóként részt vennem. Köszöntelek 2019 tavasza. 

Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 20415
Már nem emlékszem, meg arra sem hogy milyen nicknev írta.
Előzmény: VoltKatona(Lee) (20413)
Ridley4Lev Creative Commons License 2019.03.11 0 0 20414

Ez egy épület Ferihegyen

Előzmény: Whallacki (20363)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.03.10 0 0 20413

Mi volt az?

Előzmény: Tomsz85 (20389)
hadsz Creative Commons License 2019.03.10 0 2 20412

Hazafelé útba ejtettük az egykori csehszlovák BARSz-402 állomást. Mivel ez jelenleg is aktív katonai objektum, így csak kívülről és tisztes távolságból lőttünk egy-két fotót...

 

 

charlie21 Creative Commons License 2019.03.09 -1 3 20411

 

A Harmadik Lengyelországi T7 tároló, a 3002 es Brzeznica ( ezek a lengyel nevek :-)   ) Nahát ez van. Ez szintén felszámolva, de mindkét tároló maradékába be tudtunk menni, kipucolva, berendezés kiszedve, de érdekességnek tökéletes. A tárolok mindkettő üres,  se gépészet se semmi, nem nehéz bemenni , van valamennyi rés. A többi a képeken . Itt még megvan a gránit is, ajtó nélkül de ott van. Szeretjük az ilyet :-) A bunkerezés végén köszöntelek titeket olvasókat egy sörrel ! Egészség! Ezzel ezt a túrát zárom, de azóta szerencsére újra jártam érdekes helyeken hamarosan felrakom .

charlie21 Creative Commons License 2019.03.07 -1 4 20410

 

A második T7 tároló Lengyel országban, a 3001 es, Podborsko. A laktanya része ennek is persze börtön, úgy látszik erre nagyon alkalmasak, a cseh Vegák is ilyenek, isten háta mögött jó lesz az. Nagy része bontva, de az egyik T7 tároló múzeum, a másik ugyan zárva de megvan egyben, vajon mi lehet bent? A múzeum nagyon tip top, van villany, minden működik, a szellőzés, a daruk is! Be is mutatták! Rég láttam ennyire egyben levőt, csak a rakodók hiányoznak, ami Misovban meg van. Talán Misov a legjobb ebben a témában. Vezetőnk mikor megjött nyitotta a nagy rakodó ajtót, ez is ritka, nagy élmény. Semmi mászás, barlangászás. A képek magukért beszélnek. És leírom 10 szer is , Tótvázsony még most is rendben van nagyrészt , kéne vele valamit kezdeni!!! A múzeum után megnéztük a zárt "tükör" T7 bunkert, és itt megvan a "gránit" is, az ajtó zárva, mi lehet bent? Szépen ott van 

hadsz Creative Commons License 2019.03.06 0 4 20409

Lassan ideje a végére érnem a tavaly őszi túránk beszámolójának.

 

A hazautazás előtti napra maradt az út - számomra - egyik legérdekesebb célpontja. Itt a fórumban már sokszor megénekelt BARSz rendszer hét állomással képviselte magát Lengyelországban. Ezek közül hármat a szovjetek, négyet pedig a lengyel néphadsereg híradó alakulatai üzemeltettek. Mi az ország déli részén megépített 201-es objektumot néztük meg. Ez speciel az egyik szovjet bázis volt, a kivonulást követően, ’93-tól viszont a lengyelek használták még egy rövid ideig. A terület jelenleg magántulajdonban van, így természetesen a tulajjal egyeztetve szerveztük meg a látogatást. A Ciasna melletti objektumhoz vezető mintegy 3,5 km-es erdei út egy börtön mellett halad el, valaha ez volt a kiszolgáló laktanya. A 201-es állomás azért is különleges, mert a területen két bunker is található egymástól kb. 300 méterre. Az egyik a BARSz troposzférikus rendszer kétszintes, újabb generációs védett típusépítménye, míg a másik egy tekintélyes méretű, háromszintes földalatti híradó központ (Передающий Радиоцентр - PDRC), amely a vezetékes hálózatok mellett leginkább rövidhullámú sávokat használt. Az objektum körül számos antennarendszert telepítettek (köztük földbe ásott antennamezőket is), melyekkel a különböző típusú kommunikációs kapcsolatokat biztosították. Ez utóbbi létesítmény jelenleg nem hozzáférhető, a bejáratot a tulajdonos több m3 betonnal zárta le a vandálok, fémgyűjtők ellen, mivel még olyan állapotban van, hogy tervezik a jövőben múzeumként megnyitni.

 

A terület főbejárata az ellenőrző - áteresztő ponttal (KPP - Контрольно-Пропускной Пункт), az őrség épületével.

 

 

A mobil híradó technikát rejtő védett garázskomplexum itt más kialakítású, mint az eddig látottak. Ahogy a fotókon is látható, jelenleg lőtérként használják, különböző kaliberű fegyvereket lehet kipróbálni, elég széles a választék.

   

   

Mielőtt megnéztük volna a bunkert, a tulaj fiának vezetésével sétáltunk egy-két órát az objektum körüli erdőben, aki mutatott néhány érdekességet (többek között ekkor láttuk a már említett földantenna mezőket is). Sajnos arrafelé is igen sok probléma van az idiótákkal és a fémgyűjtőkkel, akik közül többen kifejezetten szervezetten és hatékonyan dolgoznak…

Az antennatornyokat évekkel ezelőtt ledöntötték, és a bunkert is betemették, de az elszánt ”látogatók” ennek ellenére mindig megtalálják a módját, hogy a bejussanak és hozzáférhetővé tegyék a létesítményt - jelen esetben a mi szerencsénkre is. Konkrétan ezen a rókalyukra emlékeztető, tényleg szűk nyíláson másztunk le, felfelé meredező betonacél szálak között, keresztül a valamikori főbejárathoz vezető alagút áttört vasbeton falszerkezetén. Kalandos volt, de sikerült…

  

Ez pedig a főbejárat zsiliprendszere, kamrái a DZG 120-180 típusú nyomásbiztos és légmentesen zárható páncélajtók két változatával. Belépés előtt az itt elhelyezett orifonon keresztül kellett bejelentkezni, adott esetben a rendszeresen változtatott jelszó megadásával. A jobb szélső fotón a dekontamináló (mentesítő - fertőtlenítő) részleg egyik helyisége, amelyet minősített helyzetben, illetve gyakorlatok során használtak.

   

   

Az objektumban szembeszökőek a ”kitermelés” nyomai, függetlenül attól, hogy a bunker magánterületen van, és az erdészet is sokkal szigorúbban teszi a dolgát, mint nálunk. Szerencsére azért még így is akadt látnivaló bőven!

  

  

 

A szellőztető és a légkondicionáló rendszer gépháza, amely berendezések egyrészt a bunker levegőellátását, 1-es, 2-es üzemmódban a beszívott levegő mennyiségével a szükséges belső túlnyomását, másrészt az állandó hőmérsékletét (hűtés - fűtés) biztosították. A jobb oldali két fotón az aktívszén-szűrők és a finom porszűrők kisebb helyiségei, melyek - értelemszerűen - közvetlenül a beszívó ventillátorok terme mellett kaptak helyet.

   

 

A BARSz rendszer lelke a Baget-Sz (R-417Sz) típusú tropo rádióállomás központi helyisége, illetve az, ami jelenleg látható belőle. A négy irány miatt két ilyen, szimmetrikus kialakítású terem került kiépítésre a bunker felső szintjén. Ezekből nyílnak az adók és a hőcserélők, valamint a hűtőventillátorok kisebb helyiségei. Már csak a tartókonzolok maradtak… A jobb alsó fotón láthatók a túlnyomásos csőtápvonalak átvezetései a torony alatti szerviz alagútba. Az alsó-középső fotón, a padlón levő kerek búvóajtók az alsó szinten található víztartályokba nyílnak.

 

  

 

Az irányító, diszpécser központ a vezérlő pulttal és néhány kapcsolószekrénnyel, illetve jobbára csak azok vázaival, kereteivel. A jobb oldali képen a mindkét szintet közvetlenül összekötő vészkijárat aknája látható.

 

 

Ide még szeretnék visszatérni, maradt mit megnézni!

 

radar-nyh Creative Commons License 2019.03.05 0 2 20408

A földalatti antennák témánál vetődött fel a tengeralattjárókkal történő kapcsolat tartás.

 

Íme, a tengeralattjáró kommunikáció: https://lazarbibi.blog.hu/2016/08/06/hogyan_kommunikalnak_a_tengeralattjarok

 

 

radar-nyh Creative Commons License 2019.03.05 0 1 20407

Ez a kép linkje: http://www.radiojamming.puslapiai.lt/foto/image008.jpg

 

 2.5/5 kW SW communications radio transmitters "Viaz-M2" at the local radio jammer near Panevėžys in Lithuania.

Előzmény: radar-nyh (20406)
radar-nyh Creative Commons License 2019.03.05 0 0 20406

A kép feltöltést még gyakorolnom kell, de fog menni!  :-)

Előzmény: radar-nyh (20405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!