Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 13 órája 0 0 14066

Köszi a beszámolókat!

Márc 15-én én is a Zólyom-Ipolyság vonalra készültem, de aztán győzött a lustaságom és nem indultam el :)

Előzmény: siófoki35 (14065)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 1 14065

Az elmúlt hetekben kétszer is voltam Szlovákiában egy-egy nagyobb lélegzetű vonatozás keretében. A Zólyomtól északra és délre eső vonalakat utaztam be. Írtam egy-egy hosszabb lélegzetű beszámolót. Olvassátok szeretettel! :)

EGYIK

MÁSIK

Facebook-link, de regisztráció nélkül is megtekinthető.

 

 

 

BahnScorper Creative Commons License 1 napja 0 1 14064

Addig maradnak, amíg meg nem jönnek, és megbízhatóan nem üzemelnek az újak. :-)

 

Egyet meg akarnak hagyni közülük nosztalgiának.

Előzmény: siófoki35 (14062)
vjano Creative Commons License 1 napja 0 1 14063

Van egy honlapjuk.

Előzmény: siófoki35 (14062)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 0 14062

Meddig maradnak a csorbatói fogason a régi szerelvények?

 

Hol hirdetik meg a nosztalgia szerelvények közlekedését (GANZ és CKD)?

BahnScorper Creative Commons License 3 napja 0 0 14061

Ha Bécsben több mint húsz nosztalgiavillamosnak lehet ugyanaz a pályaszáma, mint a forgalmi járműveknek, akkor ezen ne akadjunk már fent, főleg hogy a mozdonyoknak is van már 12 jegyű pályaszáma... :-)

Előzmény: HBweb hu (14060)
HBweb hu Creative Commons License 5 napja -2 0 14060

Ismét elfelejtették összehangolni Csehszlovákiát: 

A Cseh Vasút 2013-ban korszerűsítette és alakította át a hajtásrendszerét a 363 017-es pershingjének, amelyet azóta 362 017-esnek hív:

http://hbweb.hu/fg/fg0209323/kepek/cd363017ctrebova61.JPG

http://hbweb.hu/fg/fg0209323/kepek/cd362017brec1510.JPG

 

Idén márciusban pedig a kistesó, a Szlovák Vasút gyorsította fel az áttételét a korábbi 363 144-esének, akit hogy-hogynem 362 017-esnek hívnak ezután. 

http://hbweb.hu/fg/fg02092232/kepek/zsr363144hidas1101.JPG

https://picgra.com/media/1984703216945468787

 

Nem ez az első eset az átfedésre. Most kapásból a 362 001-es problematikája jut eszembe:

 

Adott az eredeti 362-es sorozat (Škoda 69Er) prototípusa, amely a ZSSK állományába tartozik:
http://hbweb.hu/fg/fg02092232/kepek/zsr362001kel1706c.JPG

 

... majd a csehek 2015-ben „felgyorsították” a 363 001-esüket és a Škoda 69E prototípusának kijáró kvázi eredeti színterv mellé megkapta logikusan, de hamiskásan a 362 001-es pályaszámot:

http://hbweb.hu/fg/fg0209323/kepek/cd363001brec71.JPG

http://hbweb.hu/fg/fg0209323/kepek/cd-es4991001rozhrani1503.JPG

benbe Creative Commons License 2019.03.11 -1 1 14059

Illetve az ívsugár tartása miatt.

Előzmény: siófoki35 (14055)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 14058

Ja. Azt hittem, hogy valami elkerülő útirány volt a cél, de ezek szerint nem.

 

Gyönyörű és izgalmas mindkét vonal. Nekem a Besztercebánya-Divék a kedvenc szlovákiai vonalam lett. Persze a tiszolci fogas gőzös, és a tátrai kisvasút még a bakancs listán van... Oda is addig kéne eljutni, amíg a régi fogas jár.

Előzmény: HBweb hu (14056)
bzmot398 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 14057

Bocsi egy kicsit off, de tudna valaki abban segíteni, hogy Pozsonyban vannak kint T3-asok hétvégén is, vagy azok csak hétköznap járnak?

Előre is köszi!

HBweb hu Creative Commons License 2019.03.11 0 1 14056
Az utóbbira a válasz: hogy Zólyomból irányváltás nélkül eljuthassanak Privigyére.
Előzmény: siófoki35 (14055)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 14055

Mi volt az a - valószínűleg nagyon nyomós - indok, ami miatt a csehszlovákok megépítették a (Privigye) - Nyitrabánya- Felsőstubnya és a Stubnyafürdő-Besztercebánya vasutakat azon a nehéz terepen?
És miért nem egymás folytatásába építették a két vonalat, miért lehet csak kétszeri irányváltással bejárni ezt az irányt?
És miért van olyan furán bekötve a privigyei vonal Felsőstubnyára? :D 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 14054

Sziasztok!

 

Munkanap hogyan járnak most a Regiojet 628 és az Arriva 845-ös motorkocsijai Pozsony és Komárom között? A 4308 az 4x628, de azok 7:26-kor vissza is fordulnak a 4311-re? Az Arriva motorkocsijai a REX1771-el szoktak Komáromba menni. Reggel és délelőtt csinálnak azok egy köztes fordulót pl.: Dunaszerdahelyre?

koller andor Creative Commons License 2019.02.17 0 0 14053
koller andor Creative Commons License 2019.02.17 0 0 14052
gw Creative Commons License 2019.02.15 0 1 14051

itt a lista hol van szolgálat és hol mikor nincs.

Előzmény: siófoki35 (14049)
Tastam Creative Commons License 2019.02.15 0 0 14050

 Amikor január elején ott jártunk, Hontnémetiben is volt.

Előzmény: siófoki35 (14049)
siófoki35 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 14049

Ipolyság és Zólyom közt csak Korponán van forgalmi szolgálat?

siófoki35 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 14048

kössz :))) Arrafelé is tervezek menni! Márciusra két túrát is tervezek, egyet Privigye felé, egyet meg az újranyitott zólyom-ipolysági vonalra... vagy ki tudja hogy lesz végül.

Előzmény: bzmot398 (14047)
bzmot398 Creative Commons License 2019.02.14 0 1 14047

Zólyom környékén érdemes szétnézni, ott szerintem még vannak: Zólyom-Fülek, Zólyom-Besztercebánya, Zólyom- Ruttka, Zólyom-Léva-Érsekújvár. Én úgy tudom ezeken még vannak régi lehúzható ablakos kocsik.

Előzmény: siófoki35 (14046)
siófoki35 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 14046

Én annál szlovákabb szerelvényre gondoltam, főleg a műbőr üléses kocsikra :)

Előzmény: BahnScorper (14045)
BahnScorper Creative Commons License 2019.02.14 0 0 14045

Pozsony-Bécs között minden mennyiségben... :-)

 

Amúgy nekem ezt dobta a gép... (megválaszolva egyben az első kérdésed is)

Előzmény: siófoki35 (14044)
siófoki35 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 14044

Érsekujvár-Privigye vonalon - hétvégén - van még olyan vonat amit mozdony vontat? 

 

Nyugat-Szlovákiában hol vannak még dízelmozdonyos szerelvények?

-Smiley- Creative Commons License 2019.01.13 0 1 14043

Azért a szárnyvonalak nagyrésze elég rendben van, nem sok c-sines pályát látsz, általában a 60-70 km sebesség a legtöbb mellékvonalon biztosított és a kínálat se olyan rossz. Nemrég fejlesztették az utekácsi vonalat, új jelzők (gondolom új biztber is került több helyre) a járműpark is rendben van sok helyen (alacsonypadlós motorvonatok, felujitott bz-k) szóval mindenképp jobb az ottani szárnyvonalak sorsa mint nálunk 

 

A menetrendben lenne még mit finomítani (pl a most újra nyitott Ipolysági vonat sem alkalmazkodik a  Zólyomi 8 órás munkakezdéshez és a 16 órás munkavégzéshez, vagy épp szomorú látni a Dedinky vonal leépülését, pedig a pálya jó csak kéne pörgetni Kassa - Beszterce között a 2 óránként a vonatokat. 

Előzmény: benbe (14041)
hmsoft Creative Commons License 2019.01.10 0 0 14042

Az egész szlovák vasutat kell az egész magyarral hasonlítani, nem?

Kell? Szerintem semmit sem "kell", hasonlítani pedig akár bármit lehet bármihez, legfeljebb egy adott szemszögből a hasonlításnak kevés, vagy nulla gyakorlati eredménye lenne. És bár nem innen indultunk, de felőlem hasonlíthatjuk az egészet az egésszel. Ámde ha ezt tesszük, elkezdenek szaporodni az összehasonlítandó elemek, ezért mielőtt belevágnánk, nem árt valamiféle súlyozást kitalálni, sőt, egyezségre jutni benne. Mert teszem azt, téged zavar, hogy A-ból B-be vonattal két nap az út, mert a menetrendi kínálat némileg hézagos. Én meg attól sem esnék kétségbe, ha egyáltalán nem nyújtanának személyszállítási szolgáltatást: max. utasként nem venném őket igénybe.

hm

Előzmény: benbe (14041)
benbe Creative Commons License 2019.01.09 -1 0 14041

Az egész szlovák vasutat kell az egész magyarral hasonlítani, nem? Ott a Pozsony-Kassán kívül a többi nehezen értékelhető (talán a 170-es az még), nálunk a hálózat mindenféle elég jó. Nem lehet csak pályáról vagy csak kocsiról beszélni, nem lehet leválasztani csak a hálózat egy részét.

Előzmény: hmsoft (14039)
vjano Creative Commons License 2019.01.05 0 0 14040

Kicsit off

Ha már vízzsák,  íme itt két hazai példa egy fővonalról: (éles szeműek, talán kitalálják, hogy melyiken....idei nyári képek...vajon azóta ...?)

 

on

 

Előzmény: hmsoft (14039)
hmsoft Creative Commons License 2019.01.05 0 0 14039

Párkányi vonal, zólyomi vonal, Zólyom-Kassa, privigyei vonal az ország fővonalai, és a pályaállapotokat a 46-os is veri.

Oké, tehát áteveztünk az EU-s pénzeket csak nyomokban látott fővonalak kategóriájára. Szlovák változatban ez annyit tesz, mint rendszerváltás óta vágányszabályozás 20-xxx évenként egyszer, sínköszörülés szintén, zömében 60-asnál, sőt, 54-esnél könnyebb (pl. S49) sínrendszerű pályaszakaszok, GEO vagy Hohenegger leerősítések, 70-es, 80-as évekből származó betonaljak, az ágyazati anyagba itt-ott mészkövet kevertek. Szakaszos ágyazathiány, helyenként szerves anyag az ágyazatban (gazosodás). Attól tartok, a magyarországi, EU-s pénzeket szintén csak módjával vagy messziről látott pályaszakaszokról hasonlókat lehet elmondani. Plusz olyanokat, hogy jócskán előfordulnak bennük T aljak (amelyek újratiplizve még csak-csak, na de azelőtt...) - az ex csehszlovák típusok ehhez képest elég stabilak. (Jó, van, amelyik 30-40 év után hajlamos hosszában repedni, de ezzel együtt is szerencsésebb konstrukció.) És mégvalami. Elsárosodás (vízzsák) ezeken a szlovákiai vonalakon minimálisan fordul elő (szemben például egyes, EU-s pénzből pár éve átépített dél-lengyelországi vasutakkal), vagyis valószínűleg ennyi idő után is tűrhető állapotú az elépítménykoronájuk.

hm

Előzmény: benbe (14029)
vjano Creative Commons License 2019.01.05 0 0 14038

Csak gyűjtőszenvedély, ha utazom telefonos alkalmazást használok...:-)

Előzmény: D F T (14037)
D F T Creative Commons License 2019.01.05 0 0 14037
Előzmény: vjano (14027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!