Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 3 órája 0 0 91315

Nna, akkor így terjednek a rémhírek...

 

Csak amikor tiszta benzin volt - akkor ilyen csészém nem volt...  Aztán amikor jött a tömítés, hozta magával a bioizét... Így hát összekötöttem őket :-(

Előzmény: ronya1 (91314)
ronya1 Creative Commons License 3 órája 0 1 91314

Alapvető hiba hogy azt gondolja az ember hogy ez benzin

ez nem benzin hanem üzemanyag 

a benzin az kb az amit a patikában lehet kapni 

ez nem is romlik meg ezer év múlva sem 

sajnos ezek a keverékek ilyenek nem tudsz éve mit kezdeni, max előveszed a biciklit és nem fog érdekelni

amugy az a csésze gumi már akkor kitágult amikor meg nem is volt alkohol az üzemanyagban

 

 

Előzmény: Mistral1 (91313)
Mistral1 Creative Commons License 14 órája 0 0 91313

Nekem "csak" annyi a nyűgöm vele, hogy ha ez a kib.szott benzin/dízel kibírt 10-30 milló évet a föld alatt - akkor most miért romlik meg 3 hónap alatt???  Hát erre mondom, hogy kapják be.

Lehet itten mínuszolni mindenféle hozzászólást.

Nekem akkor is rossz tapasztalataim vannak vele - mert egyszerűen a karbi gumi cuccai nincsenek erre felkészítve. Amikor a csészét levettem takarítani, nem tudtam visszatenni a gumit a helyére - meg kellett várni, amíg kipárolog belőle minden. szerencsére nyár volt és fél óra elég lett, akkor visszahúzodott eredeti méretre, nagyjából.

 

Előzmény: ronya1 (91312)
ronya1 Creative Commons License 1 napja 0 0 91312

még annyit hogy 10 éve ilyen cikkek voltak a bioetanolról

https://www.veol.hu/loero/kornyezet-es-penztarcabarat-atalakitas-szervizben-harom-ora-1317146/

 

 

http://www.bioetun.hu/oldal/Amit_az_E85_rol_tudni_kell

 

most meg mindenki a halál angyalát látja a +5(eddigi 5+5) százalékban

Annonymus1 Creative Commons License 2 napja 0 0 91311

Sziasztok. Xtz 750 kuplung kosár kellene... Jó állapotú 

ronya1 Creative Commons License 2 napja 0 0 91310

kiegészítés

a téli tárolásra inkább a 98-100 prémium benzin a megfelelő, abban is van bioetanol, de kevesebb, de ami a lényeg abban olyan formában van ami a vizet nem veszi fel, emiatt nem lesz benne levegőből felvett nedvesség( ami szerintem a másikba se igazán) és nem is romlik meg a téli tárolás miatt

eddig volt 5% benne ez már rég elkezdte felszedni a gyantás lerakódásokat, így a most a 10% miatt nem lesz nagy változás

szóval no para

 

amúgy ez az mtbe szinte mindenben van ez váltotta ki az ólom tetraetilt, nem összekeverendő az etbe anyaggal ami a prémium benzinben van az etanol helyett

Előzmény: andor28 (91308)
Mistral1 Creative Commons License 2 napja -1 0 91309

Juszuf, ennyit életedben összen nem írtál!
(tudom, copy-paste...) :-)

A lényeg átjött egyetlen mondatban is:

- Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot.

 

Hát békaphassák.  A brit tudósok megszavaztatták a parlamentjükkel, hogy 2035 után nem lehet robbanómotoros gépjárművet forgalomba hozni (lehet, hogy csak autót+teher cuccok).

Az az E10 ökörség is csak arra jó, hogy addigra lehetőleg tönkremenjen minden - és vehetsz csivili pénzekért villanyt :-(

Előzmény: andor28 (91308)
andor28 Creative Commons License 2 napja 0 0 91308

Mostanában annyira aktív vagyok mint még soha :D

 

egy kis olvasnivaló: (forrás Facebook/Yamaha Fehér)

 

Kérdések és válaszok:

Mi az E10 üzemanyag?
Az E10 üzemanyag 10% etanol és 90% benzin keveréke.

A Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal?
Minden jelenlegi modell és a legtöbb 2003 után gyártott motor üzemanyagrendszere elviseli a friss, 10%-nál kevesebb etanolt tartalmazó üzemanyagot (E10). Bár a Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal, mégsem javasoljuk a használatát.

Lehet használni kétütemű motorolajat E10 üzemanyaggal?
A Yamalube TCW3-RL és 2W olajak keverhetők az E10-zel.

Mik az etanol negatív tulajdonságai?
Az etanolnak van néhány tulajdonsága, amik befolyásolják az üzemanyagrendszer működését.
- Az etanol erős tisztítószer, oldószer és szárító hatása is van. Leoldja, letisztítja az üzemanyag tároló kanna, benzintank, és az üzemanyagrendszer egyéb alkatrészeinek belsejéből a
szennyeződéseket, lerakódásokat és anyagdarabokat. A leoldott részecskék eltömíthetik a szűrőket, lerakódhatnak az injektorokban, benzinpumpában, nyomásszabályzóban,
karburátorban, szívócsövekben, szelepeken és szelepvezetőkön.
- Az etanol higroszkópikus tulajdonságú. Magához vonzza a vizet (pl. erősen vonzza a párát).
- Az E10 üzemanyag élettartama kevesebb, mint a
hagyományosé. Ez különösen fontos téli tároláskor nálunk, ahol a szezon viszonylag rövid.

Használható nagyobb etanol-tartalmú üzemanyag (E15, vagy E85)?
Soha ne használjon Yamaha motorban 10%-nál magasabb etanol tartalmú üzemanyagot, vagy olyat, ami bármennyi metanolt tartalmaz. Ezek az üzemanyagok indítási, alapjárati és komoly üzemanyagrendszer- és motorhibákat okozhatnak.

Az etanol tisztítóhatásának nincs pozitív hatása az üzemanyagrendszerre?
Nincs. Minden hagyományos üzemanyaggal működő üzemanyagrendszerben vannak lakk, festék,
vagy felületi korrózió (rozsda és alumínium-oxid) okozta lerakódások. Ezek vannak a tárolásra és szállításra szolgáló eszközökben (csövek, tartályok, kannák, szivattyúk, stb.), amelyek érintkeznek az üzemanyaggal. Az etanol ezeket leoldja mindenről, amivel érintkezik. Az etanol oldja a legtöbb
műanyag, vagy műgyantából készült tank anyagát is. Ezeknek a leoldott anyagoknak a mennyisége hamar eltömítheti a szűrőket, ezzel dugulást okozva. Így a motor teljesítménye erősen leromlik, és más motorhiba is keletkezhet.

Mi történik szétválasztódáskor?
Szétválasztódáskor több káros esemény zajlik le:
- A víz és etanol molekulák leülepszenek a tank fenekére egy külön víz és etanol réteget alkotva. A tank felső részén, pedig kialakul egy réteg benzin, amiben nincs etanol.
- A motor az üzemanyagot a tank aljáról szívja. A motor nem működik megfelelően, ha egyáltalán működik, etanol és víz keverékével. A víz és etanol keverék rendkívül korrozív
néhány fém esetében és kárt okoz a motor belsejében.
- A maradék etanol nélküli benzin oktánszáma alacsonyabb, mint az E10 üzemanyagé, kb. 2-3 ponttal. Ez az alacsonyabb oktánszám már nem biztos, hogy eléri a motor által igényelt szintet.

A szétválasztódott üzemanyagból visszamaradt benzin használható-e a víz és etanol eltávolítása után?
Nem, a maradék benzin oktánszáma alacsonyabb lehet, mint amit a motorhoz előírtak.

Mi az előnye, ha Fuel Stabilizer és/vagy Conditioner adalékot öntünk a benzinhez?
A kereskedelemben kapható benzin adalékok csökkentik a belső lerakódásokat és növelik a benzin
tárolhatósági idejét. A Fuel Stabilizer folyamatos használatával csökkenthetőek a belső lerakódások. A Fuel Stabilizer & Conditioner® benzinhez adagolása
megakadályozza az üzemanyag rendszer elszennyeződését, és segít a benzin oktánszámát megtartani tárolás során.

Mi a teendő az előbb felsoroltak elkerülése érdekében E10 üzemanyag használatakor?
Minden probléma nem kerülhető el, de előfordulásuk és veszélyességük csökkenthető a következők betartásával:
- Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot.
- Vásároljon ismert márkájú üzemanyagot.
- Ha lehet, mindig ugyanonnan vásárolja az üzemanyagot.
- Újabb, tisztább tárolótartállyal rendelkező benzinkútról vásároljon üzemanyagot.
- Rendszeresen használjon Fuel Stabilizer és Conditioner adalékot az oktánszám csökkenésének megakadályozása érdekében.
- Tárolás előtt keverjen a friss üzemanyagba stabilizáló szert. A már nem friss üzemanyagon nem segít a stabilizáló szer sem. Ezek akkor a leghatékonyabbak, ha tankolás után azonnal belekeveri őket az üzemanyagba.

Összegzés az E10 üzemanyaggal kapcsolatban:

- Az etanol tisztítószer, oldja a rozsdát és egyéb szennyeződéseket a tank és a benzincsövek belsejéből. Ez a szennyeződés eltömíti a szűrőt, csökkenti a benzináramlást, motorleállást és nehéz indíthatóságot okozva.
- Az etanol korrozív oldószer-szerű tulajdonsága miatt kioldja a gyantát és a lágyítókat
bizonyos műanyag és gumi alkatrészekből. Fekete iszap keletkezik, ami lerakódik a szívószelepeken, amitől azok beragadnak, eltömíti az injektorokat, mellyel komoly motorhibát okozhat.
- Az etanol higroszkopikus – magába szívja a vizet, és könnyebben keveredik vízzel, mint
benzinnel. Az üzemanyag akár 10%-a etanol–víz keverékké változhat és szétválasztódás jöhet létre, melynek során a felső rész tiszta, alacsony oktánszámú benzin lesz, az alsó pedig vízzel szennyezett etanol. Mivel a benzinszivattyú a tank aljából szívja az üzemanyagot, a vízzel
szennyezett üzemanyag miatt a motor üzeme bizonytalan, vagy be sem indul. Az alacsony oktánszámú benzin miatt a négyütemű motorok teljesítménye csökken, és gondokat okoz a kétütemű motoroknál is a szegény üzemanyag, és a kenőolaj hiánya (a víz jelenléte miatt).
- Az etanol csak 6 hétig tárolható, utána az oktánszáma elkezd csökkenni. Ez nem okoz problémát egy autóban, de egy nem túl gyakran használt motorkerékpárnál, vagy a téli
tároláskor már igen.
- Ne keverjen etanolos üzemanyagot más, MTBE-t tartalmazó üzemanyaggal.
MTBE a metil tercier butil éter rövidítése, egy egyszerű molekula, amit metanolból készítenek. A két adalék kombinációja, különösen víz jelenlétében, egy gél-szerű anyagot alkot, ami könnyen eltömíti a karburátorokat. Mielőtt átállna E10-re, lehetőleg használja ki az összes benzint a tankból, vagy ne legyen benne több 20%-nál. A legjobb egy tiszta, száraz tank az első tankoláskor.
- Ha a motor, vagy a hajó 2003 előtt készült, ki kell cseréltetni a régi benzincsöveket, O-gyűrűket, kézi pumpát, és más nem etanol-álló műanyag és gumi alkatrészeket. Gyakrabban ellenőrizze a rendszert, hogy nem szivárog-e, vagy nem használódott-e el.
- Kövessen el mindent, hogy távol tartsa a vizet az üzemagyagtól. Csak annyit tankoljon, amennyit elhasznál a következő két hétben (bár, ha a tank tele van, akkor kevésbé csapódik le a falán a pára, főleg, ha olyan helyen tárolja a hajót, ahol nagy a napi hőmérséklet ingadozás).
Tankoláskor ajánlatos szűrős tölcsért használni, hogy elkerülje víz, vagy más szennyeződés bejutását a rendszerbe. Adjon hozzá benzin stabilizálószert, pl. Motul vagy Motorex Stabilizer.

- Téli tárolás előtt töltse fel a tankot kb. 95%-ra, hogy maradjon hely a hőtágulásra, és
adjon hozzá benzinstabilizáló szert. A közel tele tank megakadályozza a levegő bejutását, így a
víz kicsapódását és benzinbe kerülését. A szétválasztódás megelőzésének legjobb módja, ha teljesen leengedi az E10 üzemanyagot, és kiszárítja a tankot, de ez kényelmetlen és veszélyes művelet.
- Miután megtörtént a szétválasztódás, az adalékok és a vízleválasztók már nem segítenek. Az egyetlen megoldás ilyenkor a benzin és az etanol/víz keverék professzionális
eltávolítása. Ha bármennyi üzemanyag marad a tankban tároláskor, akkor adjon hozzá stabilizáló szert (de ne felejtse el, hogy a stabilizáló szerek nem gátolják meg a
szétválasztódást). Szétválasztódás tipikusan akkor történik, ha téli tároláskor a tank negyedig, vagy félig van csak tele. A nyáron ritkán használt, nem tele tank esetében is gyakran előfordul.

Mistral1 Creative Commons License 3 napja -2 0 91307

El... :-)

Vagy :-(

 

Az élet kikényszerítette és a tagság így döntött.

 

Egy zárt csoportba, ahol a klubos ügyeket és más dolgokat is meg tudunk beszélni.

Működik még ez a fórum is - látod, van kommunikáció :-)  - csak a sok "hülyeség", az egymás jóindulatú heccelése, az eltűnt.

Előzmény: kicsit Gyagyás (91305)
andor28 Creative Commons License 4 napja 0 0 91306

Mistrál bácsi!

 

Nem cserélgetem a lánckereket össznye meg vissza :)

Nem olyan családból származom :)

________________________

 

Nah a bekötési rajz vagy mi a f*xom kinyomtatva szerelőmnek odaadom oszt majd jól hesszelje meg.

Mivel úgyis ki kell cserélni a láncot meg az összes körülötte lévő témát így szerintem simán bele megy :)

 

________________________

 

Köszönöm a segítséget :)

Március elején viszem a gépet a dokihoz addig hagyom a szerelőmet rápihenni :)

 

Bízok benne, hogy vehetem a seritalt :)

 

Üdv

Én

Előzmény: Mistral1 (91304)
kicsit Gyagyás Creative Commons License 4 napja 0 0 91305

Hova költözött?

Előzmény: Mistral1 (91304)
Mistral1 Creative Commons License 4 napja 0 0 91304

TeAndorbá!

Téged megrészegített a házasélet, és már azt is elfeledted, amiről beszéltünk...


Tedd vissza az eredeti lánckereket - akkor majd annyit forok, amennyit megszoktál :-)

 

- - - - -

A mínuszok világa igen érdekes mostanában :-((((

(volt a nyolcvanas évek végén egy film: Valaki figyel címmel...)

 

Az újabbaknak egy kis háttérinfó:  ezért kihaltabb itt a fórum mostanában, mert máshová költözött a Tenere klub kommunikácója, így kicsit kihaltabb lett itt az élet.

Előzmény: andor28 (91300)
kicsit Gyagyás Creative Commons License 4 napja 0 0 91303

Keress egy alkoholista szerelőt az talán megoldja egy üveg sörért :)

Előzmény: andor28 (91300)
WRS Creative Commons License 4 napja 0 2 91302

https://xtz750.pl/images/elektryka/big/schemat-instalacji.png

 

Az obrotomierz a fordulatszámmérőd

A luz az üresjelző izzó

 

A sz@r barna vezetéken 12 volt jön ha rajta a gyújtás.

A szürkén a jel a gyújtásból.

A fekete a test.

A kék az üres fokozat kapcsolójára megy és azon keresztül testre.

 

Én két dolgot néznék meg, az első hogy a csatlakozó ami a műszerfalról megy azt tutira megmozgatnám hogy nem-e oxidos.

Másodikra meg megnézném hogy az üres fokozat kapcsoló old-e rendesen mikor sebességbe van és nem e valami ellenállás lett belőle.

 

Előzmény: andor28 (91300)
Doomedsrac Creative Commons License 4 napja 0 0 91301

Üresbe világít az üresjelző, ha nem világít, lehet nem kap elég mínuszt ott valami :) én ilyen problémát keresnék ott a fejidomba lévő kábelkötegbe/csatlakozóban esetleg mínusz közösítő pontokon.  (csak egy XTZ660-as tulaj nem 750-es)

Előzmény: andor28 (91300)
andor28 Creative Commons License 4 napja 0 0 91300

Tisztelt Uraim!

Aki a következő problémára tudni fogja a választ és meg is tudom ezzel gyógítani a motoromat annak az évadnyitón jövök egy sörrel:

Adott egy XTZ 750 :)

Amennyiben a motor üresben van akkor a fordulatszám jelző gáz adásra tökéletesen reagál izeg mozog és mutatja mennyire pörög fel a motor.

De abban az esetben amint sebességben van mindig a valós fordulatszám felét mutatja.

Régebben a 110km/h sebességnél olyan ~5100ford/perc mutatott, de az elmúlt időben csak ~2500ford/percet.

Nekem eddig nem sikerült rájönnöm a problémára és sehol nem találtam rá választ mitől lehet...

 

Szóval ha valaki megmondja mitől és szereléskor be is bizonyosodik annak jövök egy jéghideg sörrel :)

 

Válaszaitokat szívesen fogadom!
Oldjuk meg együtt a bajomat:)

 

Jelige:

Mindenki egyért,

Mindenki értem :) :) 

 

u.i.:

Jah és ki milyen olajat használ, milyen guminyomás mellett :)))

Gregbase721 Creative Commons License 5 napja 0 0 91299

:D 

Nem azon a tényen akadok ki, hogy miért nem átmenetes a grafika (ez még talán jobban is tetszik) hanem ha újra fényezett annak lehet 1000 oka. Lehet h egy kis csúzász de lehet h egy újraépített vas....nem tudom. Értelemszerűen "eredeti" színben is lehet u ez, de én ilyen "vaskalapos" vagyok ebben, szeretem ha eredeti.

 

Előzmény: andor28 (91298)
andor28 Creative Commons License 5 napja 0 0 91298

Üdv Greg!

 

Teljesen igazad van! Eddig fel sem tűnt ez a különbség :)

Szerintem ezen az apróságon ne akadj ki, ha ilyen motort akarsz/szeretnél venni :)

 

Ha ez megnyugtat enyémnek a színe is elüt a haverométól, pedig mind a kettőnké kék fehér,

de az övében van még egy sárga kocka is a hátsó idomban.

Speciel ezen én nem akadtam fent :)

 

Üdv

Én

Előzmény: Gregbase721 (91296)
Gregbase721 Creative Commons License 5 napja 0 0 91297

Nekem azért szedi le a fejem ha új motort veszek, nem azért mert eladok :D

Előzmény: andor28 (91294)
Gregbase721 Creative Commons License 5 napja 0 0 91296

Üdv Andor!

 

Köszi szépen a választ!

Az igazság az, hogy nekem volt Ténérém, Africa Twinem is anno és most egy kicsit nosztalgiából is szeretném.

Szóval tényleg gyárinak tűnik de csatolok egy képet, ezt az árnyalatot hiányolom a grafikán. Az összes ilyen grafikának megvan ez az átmenet. :S

Furi.

 

Előzmény: andor28 (91294)
andor28 Creative Commons License 5 napja 0 1 91295

Azért arra kiváncsi lennék, hogy ki illette negatív kritikával a kommentemet amit a srácnak írtam :)

Biztosan igaza volt csak gondoltam megkérdezem :)

 

Még az a szerencse, hogy ritkán járok fel :)

 

üdv

Én

andor28 Creative Commons License 5 napja -1 1 91294

Üdv Néked Greg!

 

Nos hát bízok benne, hogy lesz még egy 750-es tulaj ebben a közösségben.

Én is megnéztem ezt a motort :) Ha jól emlékszem ezt a motort most akarja az ember behozni Olaszországból.

(mondjuk erre nem vennék mérget)

Na de a kérdésedre térve: szerintem a motornak az eredeti fényezése van. '92-ben már ezzel a színnel jöttek ki a 750-es Gépek.

Utána ha jól tudom jött az a lilás árnyalatú és az volt asszem a vége. 

Ha teheted próbáld ki! Nézd meg a gyermekbetegségeit, nézessed meg rendesen és utána vedd meg :)

Szerintem nem fogsz benne csalódni! Én 9 éve vettem meg az enyémet :)

Azóta is imádom és nem adnám el. Mondjuk azért sem mert az asszony letekerné a nyakam :)

 

Bármilyen kérdéssel kapcsolatban szívesen segítek!

 

Csak a XTZ750 :)

Üdv

Én

Előzmény: Gregbase721 (91293)
Gregbase721 Creative Commons License 5 napja 0 0 91293

Üdv Mindenkinek!

Gondolkozom egy 750 es ténérén. A tulaj azt állítja h originál a fényezés 100%, de az a baj, h az ég adta világon nem találtam ilyen színkódu 1992 es ténérét. A grafika tényleg ilyesmi abban a szériában, de ha megnézitek az oldalelemen (és a tanknál is) a 2 kék négyszög homogén színű és az összes ilyen típusnál egy átmenet van.

Mi a véleményetek?

 

Köszi a segítséget

 

Gergő

750 tenere 1992

kutyafuttaban Creative Commons License 6 napja 0 1 91292

Köszi a segítséget Srácok!

Előzmény: andor28 (91285)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.08 0 0 91291

A színe mindegy mert fólia megy rá. El kezdtem össze hegeszteni, de annyira apróra van törve (hiányos is), hogy lehet el kell ezt most engednem. Élnék a lehetőséggel, ha küldesz egy elérhetőséget megköszönöm. 

Előzmény: Szattis_ (91289)
Mistral1 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 91290

Két hete volt Balassagyarmaton komplett idomszett, darabokban is...

De már elfogyott :-(

Előzmény: Doomedsrac (91288)
Szattis_ Creative Commons License 2020.02.08 0 0 91289

Az nincs, de egy délvidéki srácnak megvan a sablon, ami alapján üvegszálból csinálta a komplett fejidomot. Csinálta néhányunknak. Biztos tud utángyártást csak kopoltyúkból  is. Ez csontszínű lesz, tehát festeni kell.

Másik: Balástyán másik srác, aki motor idomokat gyárt, anyagában szinezett műgyantás megoldással, korrekt áron. ez lehet fekete, nem biztos, hogy kell festeni. (nekem a sárvédőm innen van, szép munka). Ha kell kontakt, jelezd.

 

Előzmény: Doomedsrac (91288)
Doomedsrac Creative Commons License 2020.02.07 0 0 91288

Nincs (vagy nem tud valakit) elfekvőbe 3yf-hez a fejidomhoz csavarozott idom valakinek? Sajna nekem elég gatya állapotban van mind a kettő.

Mistral1 Creative Commons License 2020.02.06 0 0 91287

Ez jó, info, köszi!

(nekem meg 3YF --> T660 World Raid szettem van ;-))   Amíg unatkozva vártuk a T700-at, addig emez elkészült :-))

Előzmény: 1127ccm (91286)
1127ccm Creative Commons License 2020.02.05 -1 2 91286

Szasztok.

Ha valaki nagyon keres matrica szettet 34L, vagy 43f re, megadom a matricas ismerosom számát, ki van vektorozva ezert ezert mar nem horror áron van. 70/3973169

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!