Keresés

Részletes keresés

Mad Josh Creative Commons License 2022.09.16 0 1 93510

Köszönöm a segítséged!

A motor teljesen újonnan vettem, ennek ellenére az általad javasolt módszerrel igazolást nyert a kerék kiegyensúlyozatlansága.

A súly ugyan fel volt téve a szeleppel majdnem szembe a küllőre fogatva de sem a tengelytől való távolsága sem a pozíciója nem volt helyes.

De most már jó! A kormány rázása megszűnt.

NAGYON KÖSZÖNÖM!

Előzmény: Mistral1 (93509)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 93509

Sok-sok élményt a motorral!!
(igen, pár negatív is férjen ebbe bele - mert ezkből tanulni lehet és KELL!!  A pozitívaknál meg nyilván teli lesz a szád-arcod mosollyal :-) :-) )

Nem természetes. Nem derült ki, hogy használtan vetted-e vagy echte original - de valsz igen gyatrán van kiegyensúlyozva az első kereked.
99%-ban a szeleppel szembeni oldalon 1-2-3 db küllőn vannak ólom súlyok - abból csak az látszik, hogy valaha, legalább egyszer foglalkoztak már a dologgal - de hogy mennyire jó, mennyire "aktuális", az nincs ráírva - csak ha Te csinálod-csináltatod.

Olcsó és házi módszer:
kiveszed a kereket és egy hosszabb tengelyre feltéve és a tangelyt két oldalt alátamasztva szabadon tudjon forogni.
Ha gyengéden, érzéssel, óvatosan...  elforgatod, akkor a legnehezebb pontja forog alulra.  Ha az alulra törekvés intenzív - akkor nagyos szar a súlyozás,  ha lassan, ide-oda himbálózva áll be, vagy szépen forog lassan és nem akar himbálózni   - akkor meg jó, és akkor máshol kell keresni a bajt (és drágább is lesz az orvoslás valsz...)

Hirtelen csak ennyit tudok.

Előzmény: Mad Josh (93507)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 93508

Pontosan!
Nekem egyszer "szakadt el" a láncom - de szerencsére csak a patentszem esett ki/szét és emiatt történt a "sajnálatos esemény".
Eszméletlen mákom volt, hogy 25-tel éppen indultam egy körforgalomban és nem 10 sec-cel előtte-utána 110-nél!!

 

Igen, a szar szerelés - és semmi más oka nem lehet - ahogy Dani is kétkedik. Bohó koromban (is...) ütöttem-vágtam a mocit-láncot - SOHA nem volt hátrányom a patent miatt, ellenben jóval egyszerűbben és olcsóbban lehet cserélni, mint nittelni.
Én nem fogok váltani a patentszemesről.

Előzmény: ronya1 (93506)
Mad Josh Creative Commons License 2022.09.11 0 0 93507

Sziasztok!

Februárban vettem T7 (új) motorom

Mivel eddig nem volt túramotorom kérdéssel fordulnék hozzátok.

Az, hogy a motor kormánya motorféknél lengeni kezd (mintha jobbra-balra mozgatnám) az természetes dolog?

Elengedett kormánynál látványos de amig nem tudom mi ez addig számomra aggályos is

Megszüntethető, vagy együtt kell vele élni?

Várom válaszotokat és az észrevételeket.

ronya1 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 93506

nem a patentszem a gyengébb hanem aki összeszereli........

persze a patentszemnek megvan az a hátránya hogy a bisztosító lemez kiakadhat, főleg terepen ahol minden is hozzáérhet a lánchoz, de ez nagyon elméleti sík gyakorlatilag ha a helyén van és nem barbár módon lett rá felfeszegetve akkor az nagyjából sosem jön le, épp elég macera leszedni otthon mindenféle szerszámokkal

de az hogy jobban kopna egy megfelelően felszeretl patentszem azt nem hiszem el

a nittelő az még esetleg mert azt még el tudom képzelni hogy nagyon bénán felhelyezve szétveri az ember a hidegvágóval

Előzmény: WRS (93505)
WRS Creative Commons License 2022.09.08 0 1 93505

Mindig is érdekelt hogy egy patentszem miért gyengébb mint a másik?

Azonos anyag, méret stb. Mégis néhányan rettentő bizonyossággal állítják hogy a patentes megoldású gyengébb.

Előzmény: Mistral1 (93497)
WRS Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93504

A hátsó fogaskerék tartótól tuti elbúcsúzhatsz ha az úgy áll akkor elmozdult a csapágyon ergo a fészeknek annyi.

Előzmény: joevagyok68 (93496)
ronya1 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93503

nekem volt egy félautomata láncolajzóm és kentem rendesen

egy zsiguli kuplung tartály, egy stihl pumpa és egy kis tartály(eltört levegő csatlakozó) meg egy levegő cső aztán egyet nyomtam és szépen lecsepegett

ha sárban meg ilyenekben gázoltunk akkor nyomtam 2-3 és bővebben olajozott

10ezer után tisztára újszerű volt még a lánc

Előzmény: Mistral1 (93502)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93502

Elmegy annyit, többet is - ha nem kened az erdélyi tengely fölé érő pocsolyákban :-) :-)

--

Mondjuk ez RK volt, és nem tudom, hogy X-gyűrűs-e, ilyesmik.   A rozsda is furi - ha belül jobban aláment a törött részen az elkönnyíthette. Most már tökmind1, kuka és kész.

 

--

ManóÚrnak egy VX2 520-as két hónapos korában szakadt el a Bélesi tarolónál - senki nem látott még olyat :-( :-(  Joci megpróbálta gariban - de nem tudom mi lett a vége. (vmi olyasmi volt, hogy régen lett vásárolva, csak most lett kibontva-feltéve, és nem nagyon tetszett a gyárnak :-(
Kolozsvárra be kellett gyalogolni másnap új láncért.

Előzmény: ronya1 (93501)
ronya1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93501

nekem a ténérén vx2 lánc volt kb 10 ezret mentem el vele és még után se kellett állítani

2 első lánckerekem volt(minden motorra így vettem) aztán amikor ezembe jutott cserélgettem

Előzmény: Mistral1 (93499)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93500

a láncon/képen az van, hogy "JT520 X1R"....  szóval az.

 

A pesti rokonnyak anno - ha jól emlékszem - mikor bacott feszegetni a láncot az XT660X-en és túl laza volt már,  akkor nem elszakadt neki, hanem csak "ledobta" a láncot ...

Szóval nekem is fura ez a "szakadás"...

Előzmény: Mistral1 (93499)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93499

520-as lánc volt ez? Nem nagyon szoknak' ezek szakadozni ám...

DID 520-VX - esetleg VX2-t tegyél bele.

Előzmény: joevagyok68 (93498)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93498

Köszönöm a gyors választ.

dj

Előzmény: Mistral1 (93497)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93497

-A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?
Nem tartom valószínűnek - de más tipus miatt ebben nem tudok segíteni sajnos, majd a tulajok súgnak.

-Szerintetek a fogaskerekek  cserések ?
Indulj tiszta lappal, nem egy atomerőmű ára egy lánc-szet (még...) - cserélj mindent.
Az első mondjuk elmehet még - így látványra.

-Ha csak elég a láncot cserélni,  akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?
A nittelős elvileg jobb - de nekem 10 év alatt egyetlen problémám volt csak patentossal, én nem nittelek.
A teljesítményszint is pont a határon van - az egyhenger' miatt meg egyébként sem sokat számít egy sornégyre definiált LE-kW :-(

Amúgy DID :-) A kerekekre jó a JT.

-jaa .  az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?
Nem, nagyon nem valószínű. Ellenben ha letekeredik az anya és leugrik az első fogaskereked - abból drága mulatság egy lehetséges blokk-törés :-(
SZóval, ezt komolyan venni!! Anyát oldható menetragasztóval feltenni és rendesen meghúzni, majd PROFIN biztosítani a lemezzel!! (én megjártam: nem tudott lecsavarodni, ellenebem a rázkódástól lekopott a menet és egyszerűen leesett a tengelyről :-( Eltörte a blokkot ...)

-Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen.
-Az úgy jó, úgy kell lennie?
Igen.

Előzmény: joevagyok68 (93496)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93496

segítsetek légyszíves .

Ugyan nem tenere, hanem XT600... de már volt, hogy segítettetek.

 

Lánc probléma.. a hétvégén elszakadt, a képen látható módon/helyen.

 

A lánc JT... volt.

Jól be is szorult a hátsó fogaskerék és a lengőkar közé.
Szerencsére nem voltunk messze az "otthontól" (kb 40 km) , lassan mentünk, egy elindulás után történt egyesből-kettesbe kapcsolás közben... és ami még nagyobb szerencse, hogy 2 percen belül megállt egy motoros kollega, aki arra járt kocsival, ( látván a probléma mértékét....) felajánlotta, hogy hazaugrik, kipakol a dobozos kocsiból ( tele volt hőszigeteléssel..) ....és fél óra múlva visszajött szerszámokkal.... Hozott pallót is, és hazafuvarozott minket. 

És nem fogadott el semmit cserébe...pedig tukmáltam "tankolást", pénzt, süteményt, ajándék spanifert... így egybe az összeset is..

 

Na a lényeg.. és a kérdések.

 

A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?

Az orvoslásához ki kell szedni a hátsó kereket ?

A motort használtan vettem pár éve, szóval fogalmam sincs mikor lett cserélve a lánc....de szemre anno nem láttam kopottnak a fogaskerekeket.

A LÁNC  beállítva 2 éve volt, amikor gumit cseréltek.... azóta nem mentem vele sokat ( kb 1500 km ) , közúton, nem kínozva.. csak lazán  
Nézegettem, de szerintem nem volt nagyon megnyúlva... illetve kis fordulaton nem "csapkodta" nagyon a láncot...

 

Szerintetek a fogaskerekek  cserések ?

 

Ha csak elég a láncot cserélni,  akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?

 

Előre is köszi a választ.

 

A fogaskerekek...

jaa .  az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?

Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen.
Az úgy jó(l volt), úgy kell lennie ?

 

Köszi még1x, ha válaszol valaki..

 

Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93495

Majd, ha megöregszel - megtudod :-)
Sokat átéltek az öregek - és mindennek az ellenkezőjét is. Látták a világ és a percek mulandóságát - és sok esetben (de nem mindenben persze) érdemes figyelni rájuk.
Pontosan a hosszabb távra gondolkodást lehet tőlük elsajátítani -

 

írom ezt most úgy, hogy egyet sem néztem meg, ez csak általános véleményem.

Előzmény: bob lee SWAGGER (93493)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93494

Új kirándulás! (sajnos, aszfaltos :-)

 

https://tenere.hu/esemenyek/ha-sor-es-csulok-akkor-cesky-krumlov/

 

 

bob lee SWAGGER Creative Commons License 2022.09.04 -1 1 93493

attol mert valaki öreg, miert jön rögtön az hogy bölcs?meg magvas gondolatok?

Előzmény: Kelcsiapu (93492)
Kelcsiapu Creative Commons License 2022.09.04 0 0 93492

 

Bölcs emberek, magvas gondolatok....... megszívelendő tanácsok......

 

https://www.youtube.com/c/Sz%C3%A9kelyf%C3%B6ld1000arca/videos

 

 

Mistral1 Creative Commons License 2022.08.30 0 2 93491

:-)

Andor sztem a puncira gondolt - de most a jeladóról van szó... :-) :-)

Előzmény: dzoltan82 (93490)
dzoltan82 Creative Commons License 2022.08.30 0 0 93490

Szerintem Andor is arra gondolt.

Előzmény: WRS (93489)
WRS Creative Commons License 2022.08.26 -1 1 93489

750-be van felső holtpont jeladó?

Azt hittem csak a gyújtásnak van jeladója.

Előzmény: andor28 (93488)
andor28 Creative Commons License 2022.08.26 0 0 93488

Tiszteletem Hölgyeim!

Elkészültünk.

Volt itt minden mi szem s szájnak ingere.
Karbiszinkron, tömítés kirepedés, felső holtpont jeladó szóval minden is...

A szokatlan magas fogyasztást a karburátor illetve a súly többlet okozta, de valószínű, hogy most ez már meg fog oldódni :)

Ha már van egy vatta új CDI az is ki lett cserélve szóval tényleg fel lett kicsit hozva a kis motorom.

Az olaj a szerelőm állítása szerint igencsak kérte már a cserét. 9500km-t mentem el vele és 1,5l olajat kellett rátöltenem összesen ennyi km után.

Szóval ismét régi fényében ragyog a Szörny :)

 

Csak a Tenere semmi más :)

 

üdv 

csak én

 

drmati Creative Commons License 2022.08.21 0 4 93487

Kedvcsináló igaz én csaltam...(autó).:):).

 

 

Előzmény: Mistral1 (93483)
andor28 Creative Commons License 2022.08.19 0 1 93486

Kedves Hölgyeim!

Mint ígértem Nektek tájékoztatni foglak benneteket a Szörny jelenlegi állásáról.

Jelenleg még mindig a szervízben vendégeskedik, de bízok benne, hogy nem sokáig. 

Megtaláltuk a hibás alkatrészt és szerencsére sikerült is megrendelnem egy kisebb összegért, de míg arra rájöttünk volt egy két buksi vakargatás.

Szóval a CDI panel tökéletes (mármint a régi) szóval ha valakinek kell az "új" amit most vettem azt szívesen eladom mert az enyémmel egyáltalán nem akar kommunikálni. Az oldal sztender kapcsoló ki lett cserélve na de még mindig nem akarta az igazságot. Ezek után tovább lett szétszedve és végülis a sok sok elektromos mérés és mifaxom meghozta az eredményt. A főtengely felső holtpont jeladó ment tönkre ami mint tudjuk a koros motoroknál igencsak nehézkes a beszerzése. Most várom a postát mert hétfőn fogja csak meghozni. Utána nagyon bízok benne, hogy megoldódik. 

A szerelőm nem is értette, hogy miként tudta ezt a távolságot megtenni a motor egy ilyen hibával, de az a lényeg, hogy hazahozott.

Ezekután már csak egy műszerfalat kell cserélni, olajat, szűrőt komplett karburátor tisztítás, szinkron, szelephézag stb stb... és elméletileg idénre ennyi.
A következő évben meg rádobok valami újabb gumit, mert ez a túra ennyi cuccal kicsit elnyalta a K60 gummát.

 

Remélem a következő beírásomnál már a motor a garázsban lesz :)

 

Szép hétvégét és Allah vigyázzon Rátok az utakon!

 

Üdv

csak én

dzoltan82 Creative Commons License 2022.08.18 0 0 93485

szerintem siman...

 

En is probalom kuldeni kollegamat MT-07-tel, de huzza a szajat, mert en nem megyek

Előzmény: ronya1 (93484)
ronya1 Creative Commons License 2022.08.16 0 0 93484

mennyire ténérés kirándulás? egy er5 meg egy t700 belefér? 

sosem voltak még hegyen, ellenben egész higgadt emberkék, tudnak lassan is menni ha a helyzet megkívánja

Előzmény: Mistral1 (93483)
Mistral1 Creative Commons License 2022.08.14 0 0 93483

Kis, könnyű nyárvégi kikapcsolás:

 

Aszfaltos kanyargás a Kalota-vidéken

https://tenere.hu/esemenyek/aszfaltos-erdelyi-kalandozas-a-kalota-videken/

 

ronya1 Creative Commons License 2022.08.09 0 0 93482

belegondolsz egy cdi, egy feszszab meg a dekliben lévő villanyos cuccok elférnek akkora helyen mint két nagyobb hamburger mellé egy fbs aztán bárhol bármikor bármit lehet cserélni 

nem is egy ökör ára ez a szett......

az összes többi "idiótaságot" meg ki kell kötni ami miatt lehet elektromos téren üzemzavar jöhet létre 

pont ezek miatt mennék inkább a keleti oldalra túrázni egy 20 éves lommal  mint egy új hipiszupi ezernyi vezetés segítő elektronikával telipakolt motorral

Előzmény: andor28 (93479)
XTZForevör Creative Commons License 2022.08.09 0 0 93481

Na igen, én eddig pont a fele időt töltöttem a nyergében, mint te, meg tudja szeretni az ember na!...B terv az, hogy repcsire ülünk és bérelünk a helyszínen valami szöcskéket.

Dehát minek van az embernek Szuper tehene, ha nem azért, hogy keresztül hajtson vele egy fél kontinensen, nem igaz? :) Meg aztán az út a lényeg, nem a megérkezés...

Gratulálok egyébként, szép teljesítmény és bátorság ez. 

Előzmény: andor28 (93479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!