Tisztelt Nagyérdemű! Eltelt az idő.Mármint a nyár legalábbis. Az idézett csatorna engem benntartott a ventillatorral hűtött kanapén.😁
Hát szívesen lennék az európai inverzje ennek az ausztrál állatnak. Csakhát ahhoz korábban kellett volna felkelni...na de legalább gépválasztásban lehetnék, a SzuperTehén mellé egy CFR1000 fújja az oldalam...
Szia! Egyik ismerősnek ( Hawernak (csak azé' mert olvassa) :-) a főtengely jeladó szórakozott nagyon sokáig.. Igaz, ott a tünet az volt, hogy: Indulás után 3-5 perccel leállt... 15 perc múlva, mintha semmi sem történt volna, ment tovább.
........ a fizikumunk felett idősebb korunkra elszáll az idő, bár ezt tudjuk azért kissé lassítani........ főleg, ha motorozni is akarunk..... mint ahogyan az alábbi videóban ez a török mester is teszi...... 😊
Érdemes felirattal, fordítással megnézni az alábbi videót:
Most kezdek ismerkedni a tipussal, nemrég vettem egy 1990es XTZ750est. Az egyik út közben elkezdett rángarni a motor, minha kimaradna a gyújtás. Mindenfélét átnéztem, és úgy látom, hogy néhány fordulat után az egyik hengerben elgyengül (Egy trafó van a két hengerhez) a szikra, csak jelzésértéken üzemel. Több tratót is kipróbáltam, minddel ez a helyzet. Új kábel, új gyertya, a pipák is rendben. Van esetleg tippetek mi lehet a gond? Köszönöm a segitséget előre is!
Ő odamegy a nyomorék céges terepjáróval, egy szál motorost elzavarni. Én megértem, hogyha összeverődik 20 fullkrossz rendszám nélküli motor, akkor azt elzavarják, de ez a szerencsétlen rendszámos annak örült, ha több idöt töltött a motoron mint alatta.
erdőben akkor mászkálhatsz motorral ha engedélyezve van
kivételek a közforgalomra megnyitott utak, ilyen meg nem jellemző az erdőre, sokszor az aszfaltozott erdészeti utak sincsenek megnyitva
számomra mindig az a meglepő hogy amikor egy láthatóan járt úton baszakodnak ahol előtte x számú teherautó és/vagy terepjáró elment, de a motor az tilos.......
Sajnos össze törtem (valószínűleg elájultam menet közben) a motorom elejét 😔 92' XTZ 660. Teló, lámpa+konzol, fejidom, tank sajnos kuka. A műszer fal is, de azt pótolni fogom utángyártottal, mert hibrid műszer volt és ahhoz hogy pótolni tudjam 2db kéne, hogy össze rakjam. Ha a felsoroltak közül bárki kerülget otthon bármit amitől még is válna az írjon.
pörkölt+krumpli+savanyú+kenyér...stb. -Szombat este tábortűz -sütés amit hozol(opcionális, hogy tárcsán sütünk). -Vasárnap reggel reggeli, érzékeny búcsú.
Szombat reggel 8-kor indulás Offroad túra igény szerint! Ha jönni akarsz legyen off gumid, ez nem himbilimbi alföld, meg homok , itt fincsi emelkedők ill. lejtők is lesznek!
Előtte való nap, ha esik akkor nem lesz!
Sajnos a szállás jelen állás szerint huzavona van körülötte, így még nincs megnyitva a nagyközönség előtt. Így sátor-hálózsák a szálláslehetőség. Áram nincs, akkubank a megoldás. Víz, WC van .
A PartNumber egyezik: 14940! Ámde a 3AJ az XT600Z, sohase is volt XTZ! (az xtz-vel az "AHAMAY" csak az egész világot zavarta össze, mert kizárólag a 91-99 (kb) közötti Tenerék - az XT sorozatból a Z-s kialakításúak kapták az XTZ tagot, az XTZ660 és az XTZ750. Aztán 2008-ban jött a sáska: XT660 Z-ként :-) Vagyius volt az XTZ660 és az XT660Z - kicsit egészen teljesen mások :-) :-)
Eszirint viszont, ha tényleg jó a 3AJ-s 600-ba - akkor 1formák :-) :-)
Kaptam egyet kölcsön - amíg ideér az enyém :-) Aliexpress-en párezer Ft (1-2!!) csak a gumi hermónika' - lehet, annyit megér egy próba... De ott meg csak 600-ra írják, nem 660-ra :-(
Most megnit voltunk egy négynaposon - emiatt nemigazán értem rá kukászni a képeim között - de most majd előszedem :-)
(legközelebb gyere Te is!!!) Lesz még aon a környéken elég bejárás is - most kiestem a bandából, a négyszázasom megmakacsolta magát és nem indult, a kölcsönmotoron meg kiszakadt a karbi-membrán - haza kellett jönnöm "gyalog" és kocsival-futóval vissza a két motorunkért :-(
Hagyományt szeretnék ebből csinálni - "A megbékélés túrája - ManóÚr és MaTi emlékére" címmel. MInden évben kimegyünk és megemlékezünk majd rúluk, ki-ki a maga módján, csöndben emlékezve vagy egy szál virággal.
Misi! MIkor volt az a túra, amikor Matival hármasban csapattunk egy jót fölfelé vhol Erdélyben? (délután volt, az biztos - és erősen felhős :-))
(előtte vmi kis kápolnánál gyűlt össze a csapat... A 14-es BIG-Tenere 10 éves buli lett volna?) (arról viszont Mati biztosan hazament, a DR-en a hátsótelója elhalt :-( )
Vagy esetleg rosszul emlékszem és Csoki lett volna a Beta-val a harmadik??
Mistral leírta a lényeget, ha nincs hosszú idejű nagy tempó akkor nincs gond. Autópályán meg nem megyünk.
Az olajszint mérése is lehet gond. Ez egy szárazkarteres motor, nehéz egymás után kétszer ugyanazt a szintet mérni.
Egy 10 évvel ezelőtti írásom bemásolom ide.
Az én motorom XT660R amelynek kenési rendszere ránézésre megegyezik az XTZ 660-nal.
Az én metódusom a következő. Legalább 20-30 km motorozás után megállva, a motort mindvégig függőleges helyzetben tartva (középsztender) kb. 10 perc alapjárati üzem után a motort leállítom. 1-2 perc várakozás után a szintjelző pálcát kitekerem, megtörlöm, majd betekerés nélkül visszadugom a helyére. Ismét kivéve leolvasom a pálcáról az olajszintet. Kb. három ilyen mérés átlagolása után közelítőleges sejtésem lesz az olajszintről. :-) Az, hogy a mérés előtt milyen tempóval motoroztam, nagyban befolyásolja az eredményt! Ez az én eljárásom, nekem ez vált be. Remélem más is leírja a módszerét. (És remélem nem az lesz, hogy a tükörben figyeli a füstöt és ha megszűnt utánatölt egy kis olajat... ;-) )
Nekem az 5000km-es olajcsere cikluson belül nem kell olajat utántöltenem. (100 000+km)
Ui. Jut eszembe, a Doki 660-as Teneréje a rossz levegőszűrő kialakítás (beszívott por) miatt idejekorán motorfelújításra szorult. Előtte biztos itta az olajat. Szóval bármi is lehet. ;-)
Figyelni kell arra is, hogy "egy hengernek nincsen párja"! Vagyis, páratlan (ul megugorhat az olajfogyi tartós nagy fordulaton...) Volt rá példa, hogy 150-es tempóval lenullázták a belsejét. Nyilván ez extrém, de a hosszú löketű motorok nem a magas fordulaton hajtásról közismertek :-) SZóval a hajtás módjától is erősen függ. kb 105-115-ös tempóig nem kellene felugrania.
Esetleg még Náfrádi Misi hátha olvas minket :-) neki is vannak hosszútávú tapasztalatai.