Hali!
Úgy sejtem, hogy az aszfaltos üzem lesz nálad túlsúlyban.
EGy sok motort kipróbált-megjárt ismerős azt mondta a 660-ról, hogy "ezt a motort így kell elfogadni, ahogy van. Nagyon jól sikerült a yamahának az összeépítés, nagyon jó egyen-szilárdságúak a cuccok bnne, kb a futómű is annyit tud mint a blokk, stb, stb"
Ha valahol belenyúlsz komolyabban, akkor máshol is érezni fogod a "piszkálási vágyat" - és akkor kinyílik a pénzes zsák rendesen - aminek a végén lesz egy majdnem olyan jó motorod, mint amit kb feléből meg tudtál venni más konstrukcióból... :-(
SZóval, aszem ágában sincs lebeszélni, csak pár szempontot adnék a döntéshez.
Van a klubban egy srác aki nekiugrott rendesen - de ő pont azért, hogy terepre (homok...) kicsit "megpiszkálja" :
KTM első teló+villanyak; kihegyezett vezérműtengely; YSS (vagymi) hátsó teló. Egy vödör pénz belement, sokkal jobb lett mint a széria - de aztán vett egy 990 ADV-t mellé... Ami, és ez tény, egy másik dimenzió.
Ez egy 30 éves konstrukció - a szépségét pont ez eredeti állapotok adnák...
Én inkább megkeresném azokat a pontokat, ahol a legjobb költség-hatékonysággal lehetne beavatkozni - nagyon sokat Te is felsoroltál!
Kockás 3YF, vagy a dupla kereklámpás 4MD?
futómű-tuning:
én előre a Wilbers "kisöcsi" Wemoto (vagymi...) progresszív rutót tettem és
a 10-es helyett 20-as olajat - fényévekkel jobb lett, de csak PUHA talajon! (gyk: homok...) aszfalton csak "simán" jobban ráz :-)
szóval, prog rugó, nem túl drága, aszfaltra 10-es olaj.
Elől a takarítás és az olajcsere is csodás érzéseket tud okozni - és ezt használattól függően - 2-3-5 évente ismételni.
hátulja :-) :
én iss nem cserélnék semmit, csak egy felújítás: takarítás, olajcsere, gáztöltés (esetleg picit túlfújni a gyári 10-12 BAR-t 15-re, csak a lelkünk megnyugtatására, mert a telós emberem szerint az égvilágon semmit befolyásol...)
(Szeged, Novák István, kb egy harmincas az ára; én nagyon meg vagyok a munkájával elégedve!)
Gyertyafény:
a dupláshoz nem tudok hozzászólni, nem tudom van-e műszaki-vizsga kompatibilis átalakítás hozzá.
Nekem 3YF van - és van vagy 4 lámpatestem - egyik rosszabb mint a másik :-((( A sok használattól az égő fölötti foncsor MINDBEN ki van mattulva - 30 év ugye az 30 év :-(
Ebay-en kurkásztam és találtam hozzá vadiúj lámpát - emberi áron! Megkapta a Tungsram Megalight H4-es égőt - lesüti a mókust a fáról! Vigyázok az új foncsorra - ahol csak lehet (terepen pl) refivel járok, hogy a kíméljem a foncsort a hőterheléstől, a tompi ugye a kanál miatt dupla meleget tol fölfelé :-(
fém fékcső:
csak ajánlani tudom, nekem is ez van, bár csak elől - imádom. Vannak szép rózsaszínűek is - na ezt pl nem ajánlom :-)))
"hatékonyabb-ság": ha blokkolóra tudod fékezni a kereket, akkor ez elég hatékony. Ha esetleg eddig nem tudtad, vagy "pumpálós-rugalmas" volt a fék érzésre - akkor a fém csővel egyből helyre fog állni a világbéke a lelkedben :-)
Nálam az XT400-on még nincs kicserélve a gumis - majdnem csatt lett a vége amikor mentem vele, annyira "nem fogott" a fémcsöves 660-hoz képest! Télen azon is csere lesz!
Gumik:
hát ezen sokat nem tudsz turbózni, terepre krossz szet; aszfaltra meg vagy aszfaltos vagy vmi enduros, ha nagyritkán mégis letévedsz róla.
Bukó:
keresd meg a facén Dudás Zsolt (Balassagyarmat)-ot, XT vonalon bont és hoz be cuccokat, sokszor van nála ez-az.
Most éppen egy 3YF bukókeret biztosan van! (ha el nem vitte itt alant egy másik jelölt :-)
műszerfal:
Haát... Khmm... Érzésekről, ízlésről NEM vitatkozunk - tartja a mondás...
Én megtartanám az eredetit - az illik a motorhoz, attól lesz "egyben", beletartozik az összképbe - de ez a TE motorod lesz.
plexi:
Nagyon bevált az MRA túraplexi - nem egy atomerőmű ára lesz, de azért nem 2-3 eFt. Van nálam egy utángyártott, nagyon hasonló, azt egy nyolcasért magadévá teheted (újra, ez 3YF!)
EZek itt mind használati "tuningok", relatíve olcsók de nagyon hasznosak tudnak lenni. Nagyságrendekkel több lét is bele lehet locsolni - de a hatás egyre kisebb lesz, ahogy feljebb lépkedsz a létrán - pont, mint minden másban is. (pl Hi-Fi...)
Optikai tuning:
ez a leglátványosabb, nyilván :-))) De ha felni-csíkot raksz a Tenerére - kiterjük a nyakad...
Írtad, hogy jó az általános állapot -akkor ezt őrizd meg, addig amíg csak tudod! Az egyik lehetőség, hogy ki sem tolod a garázsból és csak ott bent gyönyörködsz benne; a másik, hogy tökön-susnyán zavarod majd szegényt (mint én is...)
SZépen fel lehet a lakkot polírozni (esetleg újrafújni) - de ehhez egy festő jobban ért :-)
És, hogy mindezt hol!? Fogalmam sincs... Én is most keresek új szerelőt - a régit "elvesztettük".
--
És a záró gondolat: hidd el, az eredeti formájában lesz a legszebb!