Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2021.08.04 0 1 92904

Hali!

Úgy sejtem, hogy az aszfaltos üzem lesz nálad túlsúlyban.

 

EGy sok motort kipróbált-megjárt ismerős azt mondta a 660-ról, hogy "ezt a motort így kell elfogadni, ahogy van. Nagyon jól sikerült a yamahának az összeépítés, nagyon jó egyen-szilárdságúak a cuccok bnne, kb a futómű is annyit tud mint a blokk, stb, stb"

 

Ha valahol belenyúlsz komolyabban, akkor máshol is érezni fogod a "piszkálási vágyat" - és akkor kinyílik a pénzes zsák rendesen - aminek a végén lesz egy majdnem olyan jó motorod, mint amit kb feléből meg tudtál venni más konstrukcióból... :-(

 

SZóval, aszem ágában sincs lebeszélni, csak pár szempontot adnék a döntéshez.

 

Van a klubban egy srác aki nekiugrott rendesen - de ő pont azért, hogy terepre (homok...) kicsit "megpiszkálja" :
KTM első teló+villanyak; kihegyezett vezérműtengely; YSS (vagymi) hátsó teló.  Egy vödör pénz belement, sokkal jobb lett mint a széria - de aztán vett egy 990 ADV-t mellé... Ami, és ez tény, egy másik dimenzió.

Ez egy 30 éves konstrukció - a szépségét pont ez eredeti állapotok adnák...

 

Én inkább megkeresném azokat a pontokat, ahol a legjobb költség-hatékonysággal lehetne beavatkozni - nagyon sokat Te is felsoroltál!


Kockás 3YF, vagy a dupla kereklámpás 4MD?

futómű-tuning:

én előre a Wilbers "kisöcsi" Wemoto (vagymi...) progresszív rutót tettem  és

a 10-es helyett 20-as olajat - fényévekkel jobb lett, de csak PUHA talajon! (gyk: homok...) aszfalton csak "simán" jobban ráz :-)
szóval, prog rugó, nem túl drága, aszfaltra 10-es olaj.

Elől a takarítás és az olajcsere is csodás érzéseket tud okozni - és ezt használattól függően - 2-3-5 évente ismételni.

hátulja :-) :

én iss nem cserélnék semmit, csak egy felújítás: takarítás, olajcsere, gáztöltés (esetleg picit túlfújni a gyári 10-12 BAR-t 15-re, csak a lelkünk megnyugtatására, mert a telós emberem szerint az égvilágon semmit befolyásol...)
(Szeged, Novák István, kb egy harmincas az ára; én nagyon meg vagyok a munkájával elégedve!)

Gyertyafény:

a dupláshoz nem tudok hozzászólni, nem tudom van-e műszaki-vizsga kompatibilis átalakítás hozzá.
Nekem 3YF van - és van vagy 4 lámpatestem - egyik rosszabb mint a másik :-(((   A sok használattól az égő fölötti foncsor MINDBEN ki van mattulva - 30 év ugye az 30 év :-(
Ebay-en kurkásztam és találtam hozzá vadiúj lámpát - emberi áron! Megkapta a Tungsram Megalight H4-es égőt - lesüti a mókust a fáról! Vigyázok az új foncsorra - ahol csak lehet (terepen pl) refivel járok, hogy a kíméljem a foncsort a hőterheléstől, a tompi ugye a kanál miatt dupla meleget tol fölfelé :-(

fém fékcső:
csak ajánlani tudom, nekem is ez van, bár csak elől - imádom. Vannak szép rózsaszínűek is - na ezt pl nem ajánlom :-)))

"hatékonyabb-ság": ha blokkolóra tudod fékezni a kereket, akkor ez elég hatékony. Ha esetleg eddig nem tudtad, vagy "pumpálós-rugalmas" volt a fék érzésre - akkor a fém csővel egyből helyre fog állni a világbéke a lelkedben :-)
Nálam az XT400-on még nincs kicserélve a gumis - majdnem csatt lett a vége amikor mentem vele, annyira "nem fogott" a fémcsöves 660-hoz képest! Télen azon is csere lesz!

 

 

Gumik:
hát ezen sokat nem tudsz turbózni, terepre krossz szet; aszfaltra meg vagy aszfaltos vagy vmi enduros, ha nagyritkán mégis letévedsz róla.

Bukó:
keresd meg a facén Dudás Zsolt (Balassagyarmat)-ot, XT vonalon bont és hoz be cuccokat, sokszor van nála ez-az.
Most éppen egy 3YF bukókeret biztosan van! (ha el nem vitte itt alant egy másik jelölt :-)

 

műszerfal:
Haát... Khmm...  Érzésekről, ízlésről NEM vitatkozunk - tartja a mondás...
Én megtartanám az eredetit - az illik a motorhoz, attól lesz "egyben", beletartozik az összképbe - de ez a TE motorod lesz.

 

plexi:
Nagyon bevált az MRA túraplexi - nem egy atomerőmű ára lesz, de azért nem 2-3 eFt. Van nálam egy utángyártott, nagyon hasonló, azt egy nyolcasért magadévá teheted (újra, ez 3YF!)

EZek itt mind használati "tuningok", relatíve olcsók de nagyon hasznosak tudnak lenni.  Nagyságrendekkel több lét is bele lehet locsolni - de a hatás egyre kisebb lesz, ahogy feljebb lépkedsz a létrán - pont, mint minden másban is. (pl Hi-Fi...)

Optikai tuning:
ez a leglátványosabb, nyilván :-)))   De ha felni-csíkot raksz a Tenerére - kiterjük a nyakad...
Írtad, hogy jó az általános állapot -akkor ezt őrizd meg, addig amíg csak tudod! Az egyik lehetőség, hogy ki sem tolod a garázsból és csak ott bent gyönyörködsz benne;  a másik, hogy tökön-susnyán zavarod majd szegényt (mint én is...)
SZépen fel lehet a lakkot polírozni (esetleg újrafújni) - de ehhez egy festő jobban ért :-)

 

És, hogy mindezt hol!? Fogalmam sincs... Én is most keresek új szerelőt - a régit "elvesztettük".

 

--
És a záró gondolat: hidd el, az eredeti formájában lesz a legszebb!

 

Előzmény: Hammond M101 (92902)
gencsydani Creative Commons License 2021.08.04 0 0 92903
Hammond M101 Creative Commons License 2021.08.03 0 0 92902

Sziasztok!

 

Hosszú hezitálás után úgy döntöttem, hogy szép állapotban lévő XTZ660-amat nem lecserélem újabbra, hanem rendbe szedetem.

94-es és tulajdonképpen kizárólag a korából adódóan felújítandónak érzem.

Tudtok olyan profi helyet, ahol a fékcsövek (fémre csere), fékek hatékonyabbá tétele (esetleg csere...), teleszkópok felújítása, új gumik (akár kerékkel együtt modernizálni), szóval valami rendes tuningoló műhely kellene, aki érti a dolgát. Bukócső is jól jönne. Új plexi. Első lámpa erőtlen volt mindig, stb ....

Pontosan tudom, hogy az értéke nem fog nagyot növekedni, de nem érdekel. Szeretem, ragaszkodom hozzá.

 

Segítséget előre is köszönöm.

UI.:

 

Erről mit gondoltok?

https://www.motea.com/en/digital-speedometer-for-yamaha-xtz-660-tenere-track-rxs-228043-0?glicd=g-en-cpc&gclid=CjwKCAjw0qOIBhBhEiwAyvVcfxqMBeHmC33x7QMnKX9iul8-kFR0mikc-9XFMJGEhWIa-yOAn2hpxxoCAI4QAvD_BwE

 

 

rati update Creative Commons License 2021.08.03 0 0 92901

Kollégám most csinált párhuzamosság ellenőrzést és beállítást házilag egy KTM SM 950-en, mert "keresztbe" állt a kormány.

Szereztek 2db acél profilt, ami egyenes.

Ezt hozzáillesztették a hátsókerékhez és így állították be az első teleszkópok rögzítésének feloldásával az első kereket.

 

Itt egy video:

https://www.youtube.com/watch?v=Q8gakbx6mQ8

 

De az is kérdés, hogy ferdült-e a kormány és annak befogója, ahogy írták is.

 

Endurónál már nekem is volt ilyen, egy lazább esés után.

 

Előzmény: LaciMaci84 (92895)
LaciMaci84 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 92900

Szia, a moci Szekszárdon van, onnan meg nem 1 köpés Pestszentimre. De azért kösznöm!

Előzmény: Manóúr (92898)
muz Creative Commons License 2021.08.02 0 0 92899

Üdv mindenkinek!

 

Szeretnék birtokolni egy XTZ 750-es túragépet, ha van valakinek eladó, vagy tudtok a környezetekben, nagyon megköszönném ha szólnátok.

Évjárat nem, az állapot fontosabb!

Előre is köszönöm!

Emailem publikus. 

Manóúr Creative Commons License 2021.08.02 0 0 92898

Szia,ha ezen a 7végén van kis időd a 'projektre' és jársz Pestszentimre felé,tudok segíteni.Emailem publikus.

Előzmény: LaciMaci84 (92895)
Mistral1 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92897

Szerinted a szervízben hogyan fogják ezt megmérni-beállítani?? :-)
Keresnek egy oszlopot...

(de legalább drága lesz :-)

Előzmény: LaciMaci84 (92895)
ronya1 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92896

kettes villanyoszlop a tuti

ahol 2 betongyám tart egy fa oszlopot

be a kereket és meglököd a kormányt

a régi lomoknál nem kell nagy erő az új még feszes oda több kellhet

egy taki túrán ha legalább 5x nem kellett igazgatni akkor az nem is volt igazi taki túra :))

Előzmény: LaciMaci84 (92895)
LaciMaci84 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92895

Most világosban is megnéztem jó alaposan és tévedtem, valóban az elején van a gond. Kipróbáltam a csavargatós módszert és valamelyest segített, de egy hangyafaxnyit még mindig jobbra áll. De ez már alig észrehető. Majd keresek egy yamaha szervízt ahol ezt az apró eltérést precizen be tudják állítani. De legalább már használható. :)

A váznak tuti nincs baja. ~45 fokos szögből dőlt el puha talajra. Ezt ennek bírnia kell. :)

Előzmény: Mistral1 (92893)
gencsydani Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92894

Én a kormány(cső) felső villahídhoz való felfogatásáról beszéltem. Ott (főleg ha ilyen rezgéscsillapítós a cucc) simán el tud csavarodni egy sima eldőléstől is (pláne ilyen 200+ kg-s gépnél).

De valóban lehetséges az is, amit Te írsz...

Előzmény: Mistral1 (92893)
Mistral1 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92893

Szemre - becsapós tud lenni. A sárvédő nagyon el tudja vinni az érzést :-(
Próbálgasd - mert menet közben 1-2-3 fokot is észreveszel, de "szemre" meg jónak tűnik.
-

Ahogy Dani is írja, ahol a teló be van fogatva a kefnibe - ott tud kicsit "elszállni" a technika - bár a T7-en fordított teló van, amit szilárdabban be lehet fogni, mint a régieket.
Azt is megteheted, hogy nagyon kicsit kilazítod a csavarokat, beállítod az "oszlopos" módszerrel - és amikor jónak nyilvánítod, akkor visszahúzod őket.  (gari nehogy ugorjon a csavarpiszkálás miatt...)

 

Csúnya lenne, ha egy ilyen eldőléstől a VÁZ nekiállna elcsavarodni :-( :-(

 

Előzmény: LaciMaci84 (92891)
gencsydani Creative Commons License 2021.07.31 0 0 92892

A kormány felfogatásánál keresd a hibát.

Előzmény: LaciMaci84 (92889)
LaciMaci84 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 92891

Na ilyet legutoljára BMX-el csináltam. :) Nem gondoltam volna hogy egy ilyet T700-al is lehet. 

De nekem gyanús hogy tényleg nem az elején van a gond, mert szemre a kerék pontosan arra áll amerre a kormány. Sötétedett már mire hazaértem, így nem kezdtem nagyon vizsgálgatni, holnap megnézem újra. Köszi!

Ha nem megy, keresek valami hozzáértő szervízt. :)

Előzmény: Mistral1 (92890)
Mistral1 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 92890

:-)
Semmi gond!
Keress egy merev karót vagy villanyoszlopot, KRESZ táblát, vmi oszlopot - és az első kereket nekitámasztva tekergesd a kormányt az ELLENKEZŐ irányba.
Ha megunod, menj egy kört (valsz TÚL fogod tekerni :-) - próbáld ki - aztán visszapofozgatni egy kicsit.

Csináld addig, amíg jó nem lesz :-)

Előzmény: LaciMaci84 (92889)
LaciMaci84 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 92889

Na most hogy kijöttem végre a kórházból, kipróbáltam a T700-at offroad is. Sajnos egy földúton megállva sikerült gödörbe lépnem. Kb.45 fokban tartottam a mocit egy pár másodpercig, de aztán csak eldőltem jobbra (esés lehúzva a bakancslistáról).Puha talajra érkeztem, tényleg nem volt nagy taknyolás, karcos sem lett a motor, most mégis egy picit jobbra áll a kormány menet közben. Ebben kéne egy kis help, mi lehet a baj?

Középállványra állítva nézegettem egy picit és ha elfordítom annyira jobbra amennyire menet közben láttam akkor a kerék is határozottan jobbra áll ha középre tekerem akkor egyenesen áll. Ez így ránzézésre ok. A hátsó kereket nem tudom hogyan vizsgáljam, de szemmértékre ezen sem látok semmit. El tud állítódni a hátsó tengely a kerékcsavaroknál egy ilyen pici eldőléstől? Hol kéne azt pontosan lemérnem?

Bocs ha marhaságokat kérdezek, totál kezdő vagyok. :)

Mistral1 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 92888

Hívd fel, még megvan neki 😀

 

Előzmény: Mistral1 (92887)
Mistral1 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 92887

Bocs, máshol voltam a múlt héten :-(
westel-34venhét-3minc2-09

Előzmény: Doomedsrac (92885)
Doomedsrac Creative Commons License 2021.07.25 0 0 92886

Rezgést is bírja?

 

Előzmény: turbo2 (92881)
Doomedsrac Creative Commons License 2021.07.25 0 0 92885

Még mindig no fb :) de köszönöm azért.

Előzmény: Mistral1 (92884)
Mistral1 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 92884

Nem tudom "mennyi az annyi" - nekem csak felkínálták, a facén Dudás Zsolt-ot keresd meg (Balassagyarmat, talán)

Előzmény: Doomedsrac (92879)
turbo2 Creative Commons License 2021.07.24 0 0 92883

Azt könnyen ellenőrizheted mert a karbinak nem kell nyomáson a benzin fogj az öledbe egy kólás üvegnyi benzint meg egy hosszabb csövet a karbira és ejtőtartályról tápláld meg kihagyva a benzinpumpát.  Ha úgy elmúlik akkor valami gáz van a pumpánál. ha nem akkor nem  a pumpa a sáros.

 

Előzmény: XTZForevör (92829)
turbo2 Creative Commons License 2021.07.24 0 0 92882

Nem is azt mondom, hogy nehezebb , hanem , hogy fejnehéz és ha lefekszik akkor majdnem, hogy hanyatt dobja magát... Legalábbis nekem a 660 ha teli tankkkal  eldől akkor  nem, hogy oldalra dől , de még a kerekeit is felemeli. Alig bírok alányúlni, a hátbetámasztós meg alámászok  történet meg kurvára nem kivitelezhető és háttal is szinte lehetetlen mellé guggolni mert a seggemnek emelem neki.:(((  A nehezebb BMW sose dől el ennyire, mert a barom nagy boxer henger megtartja, az ha eldől már magától félig feláll, csak az városban mindenben egy kicsit TÚL.

Előzmény: Manóúr (92876)
turbo2 Creative Commons License 2021.07.24 0 0 92881

Hát ha észak pest pest a tábor vagy eljössz dunakeszire akkor a kütyüvel könnyű ragasztani.

Szerintem nem kell a kormányvégsúly, nekem se az van fenn.

Előzmény: Doomedsrac (92873)
Tipcs Creative Commons License 2021.07.23 0 0 92880

Sziasztok!

Nincs véletlen valakinek gyújtàs jeladója fölöslegbe ami biztosan jó?

Vevő lennék rà!

Köszi előre is

Doomedsrac Creative Commons License 2021.07.22 0 0 92879

Akkor ez az ami a hűtőt védi (vagyis kb. akkora és ott van). Mennyi az annyi?

Előzmény: Mistral1 (92874)
v_zoli Creative Commons License 2021.07.21 0 0 92878

Mármint a kormányvégekre a súly? Az kötelező? Az enyémen sohasem volt :O

Előzmény: Mistral1 (92874)
dzoltan82 Creative Commons License 2021.07.21 0 0 92877

Megvan az meg... a telen gyartott le 4-et, harmat elbizniszeltunk.

 

Ha kell, gyorsan mondja valaki, mert el tudom vinni holnap a talira. 70 euro.

Előzmény: Mistral1 (92874)
Manóúr Creative Commons License 2021.07.21 0 1 92876

Nem nehezebb mint a "többiek" 🙂

 

https://youtu.be/Ze8rsxrITTA

Előzmény: zoltn88 (92875)
zoltn88 Creative Commons License 2021.07.21 0 0 92875

Nem fektettem el direkt. Nem tudom, hogy fel tudom-e állítani. A találkozón lesz sok ember. Meg próbáljuk. 😉 kíváncsi vagyok én is rá

Előzmény: turbo2 (92872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!