Nekem van otthon polcon új Hiflo Filtro olajszűrőm (2db) és levegőszűrőm, gyújtógyertya (NGK talán, sima elelktródás), és egy új kuplung kábel (Wemoto-tól rendeltem, Slinky Glide gyártmány).
Csomagajánlat MINDENKINEK, akit érdekel: 10.000 Ft + posta.
Gyári plexi: talán OEM-parts vagy Yama szervíz; túra: MRA shields (28 volt pár éve...)
Gyertya? Az hol van benne? 5 éve hozzá se nyúltam... NGK: DPR8 EA 9,esetleg EA 8; DENSO: X27 EPRU 9 (nekem iridiumos van, ha hiszel benne, akkor jobb a szikraképződése :-)
Alle? Szegedről nézve onnan csak egy köpés a Bosnyák téren a Nagyvas...
Szűrő - motoros boltok, szintén.
Ülés: tudod, a háromból csak kettőt lehet választani: gyors, olcsó, jó minőség... motorkarpit.hu
karbi SOS: nekiülsz az árokparton - a motor úgyis megvár, nem kóborol el túl messzire egyedül, sem nélküled, sem a karbi nélkül. Nem 1 ördöngősség, csészét le, fúvókákat kitakarítod, esetleg Saito felújító készletből tűszelep-csere.
Az ördöngősség a ki-be szerelés lesz - hidd el, ha irigyelnénk miatta - mondanánk...
Sztem a Nagyvas-ban vagy a Pink-motors-ban MINDENT meg tudsz venni-rendelni egyben. (+olajszűrő + olaj is)
Én csináltam már magamnak. A gyári egy fos aluöntvény szóval ami nem alufóliából van abba ugyanúgy megbízhatsz de biztos vagyok benne hogy alul a csavar görbült el benne vagy a gumi szilent ferde amibe bele van dugva.
Kb majdnem mindegyik korabeli yamahának ilyen a kormánybefogója max hosszban különbözik.
10 év 3YF-fel a hátam mögött már azt mondom, "Nincs az az Isten, hogy emelkedőn fölfelé elvegyem a gázt!" :-) :-)))
A jovő hónapi TOT-ból is ki kellett venni pontosan azt a részt, amire a leírásod tökéletesen illik - egy 690-es ktm becsúszott - és kénytelen volt az 50-60 centi mély zegzugous löszös-vízmosásban felbaktatni, a 790-es az oldalsó 30-60 centi laposabb részen mutatta nekem a lehetőséget fölfelé... AZtán 150 m múlva vízmosás ugyan nem, de a kis padkánk elfogyott - és úgy be volt nőve előttünk, hogy vissza kellett fordulni.
Az érdeklődőknek majd megmutatom az alját, hogy hol lehet próbálkozni - de 20 embert már nem viszek fel oda :-))))) Magamat meg főleg nem...
Az tavalyi kép volt! :-) De két hónap múlva már felpróbáltam az újat, meg is vettem fél óra parillázás után.
--
Szombaton a vasúti töltésen megcsúszott a hátulja - és ahogy ráborultam a "hegy-oldalra", beszorult a moci meg a tölés köze a lábam, hátracsavarta a lábfejemet, de olyan szögben, hogy dudálva kellett a többieket visszahívni, mert nem birtam a lábamat sem kihúzni, sem a motort leemelni magamról úgy félig fekve-félig térdelve :-((((
Most még kicsit fáj a bokám - de a csimma' megint 5* -re vizsgázott!
Ha már itt vagyok hozzászólok a térd-kérdéshez is. Nem olyan rég vagyok nagy-motoros, és kis robogóval, kisebb motorokkal, is szívesen jártam a földutakat, erdőket is.
Nem sok gondom volt akkoriban. Max telement sárral a kerék és már nem forgott el, akkor kötéllel kihúzott egy nagyobb robogós :D
Mikor a korlátlan vizsgát csináltam, az oktatóm már sokat mondta, hogy le kellene szoknom a "krosszos" motorozásról, hogy kanyarokban itt-ott lerakom a lábam, stb.
Merthogy nem egészséges. Utolsó erdei kalandom úgy is zárult, hogy ezután talán már sikerül is ezt a rossz beidegződést felülírni valahogy.
Ha egy ekkora vas dőlni kezd, kicsi az esély rá, hogy meg tudod támasztani lábbal, főleg, ha közvetlen egy félméteres vízmosás mellet fut egy gyalogútnyi hepe-hupás
ősvény, amin fölfelé kellene menned a hegyen, lendület nélkül, mivel félúton megállsz, mert rájössz, hogy inkább visszafordulnál, de már nem lehet. Persze a vízmosás irányába
billensz, mert arra ferde a kormány kicsit, és kalimpálsz a vízmosás felett, de mire eléred a másik oldalon a talajt, addigra a motor már szinte teljes súlyával jobbra dőlt, és ahellyet,
hogy tigrisbukfenccel leugranál, csak kitámasztasz, és akkor jujj. Van térdgépem, de nem volt rajtam, szóval lehet annak van igaza, aki azt mondja segít, de szerintem azt kellene
begyakorolni, hogy ha dől a vas, ne csapjam le a lábam, csak ugorjak le valami nyilt terepre inkább.
Üdv, Épp bontott alkatréz ügyben jöttem fel a fórumra, csak éppen XTZ750-hez kellene, 1990-es évjárat. Elvileg sokminden kompatibilis a 660-al is...szóval nekem jobbra lejt a kormányom, nem kicsit, így mindíg jobbra borulok is vele..:D A szerelőm ügyes srác, és szerinte nem csak a kormány görbülete a probléma, hanem a robbantott ábrán 8-14-es számmal jelőlt darabok ferdültek el. Ezek is párban vannak ugye, bal jobb oldali. Egy ismerős ajánlotta, hogy esztergáltassak, de jobban bíznék a gyári anyagban, szóval ha van vkinek elfekvőben ne tartsa magában..
Volt egy "kis-laza" bejárás a 7végén, tényleg picike homok szombaton délelőtt, délután meg vasárnap kemény, köves földek - hát mindenem sajog. Meg ez a qrva kovid rendesen kiszívta a Zerőt belőlem tavasszal úgy érzem :-( Pár helyen még fülemen is (meg más lukakon is...) lélegeztem :-(
Pár "málnást" is meglátogattunk - igaz, nem önszántunkból... De ha már ott voltunk, leszüreteltük az élményeket ;-) (végülis, a negatív tapasztalattal is gazdagodunk :-)))
Sajnálom! De ezt az "ez az én motorom" -dolgot nyilván Te érzed a legjobban. A múltkor már jól feltankoltunk alkatrészből nálad, valsz most nem kell semmi már :-)
Biztosan megéri az árát egyprogresszív rugószett, de erre én már nem szórnám a pénzt.
A képen lévő terep már nem feltétlenül a Tenere felhasználási területe. Arról nem is beszélve, hogy az EC-knek dupla akkora a hűtője, mint a Tenerének.
felfüggesztést ki lehet javítani, egy új progresszív rugószett hihetetlen sokat javít a menetképességen, drága de mindenképp megéri még aszfalton is
én anno hátra nem kaptam, így 2 centit betoldottam puszba a rugó alá előfeszítésnek
olyan jó lett aszfalton is hogy már-már szinte élveztem a kanyarvadászatot
előtte évben ugyanott a gyári elfáradt rugóval szinte nem tudtam menni ilyen 20 perceket vártak rám
az hogy alacsony nem feltétlen hátrány, egyrészt a 190 alattiaknak is leér a legtöbb lábuk, másrészt meg az amúgy is magas súlypont kicsit lejjeb kerül, aki meg fennakad az nem tus motorozni vagy nem elég bátor, mert megtanulható ennek a hiányosságnak a kiküszöbölése
pl én egész sokat gyakoroltam a fatörzseken való átugrálást, nem is lett gond vele.....
de olyan helyeken is végigzavartam ahol utána a többiekre jó sokat kellett várnom, nem mondom hogy nem basztam oda az alját a kövekhez mert odabasztam, a víz alatt néha nem láttam hogy 10 centis a lyuk vagy 50......
erről beszélek:
a ténéréről konkrét kép nincs mert gyorsabban lementem mint hogy bárki elő tudta volna venni a fotogépét :))
ellenben itt egy kis érdekesség hogy a nagyvas milyen könnyedén felmegy ott ahol a kisebb(exc530) tud szenveni, olyan középkopott 6 napos gumi volt a ténérén, az exc kicsit kopottabb volt
Úgy döntöttem, hogy megválok a motortól. Szép volt, jó volt, de nem erre vágyom.
A mai napon katalógusba szedem az alkatrészeket. Ha szükségetek van valamire, akkor írjatok. Diszkont áron eladó minden. Hirdetés fent van a Képesmotoron és a Hahun is. Az eredeti kipufogó érzelmi vonatkozás miatt nem eladó :o).
Ez az egyik hátulütője ennek a motornak. Alacsony hasmagasság, puha felfüggesztés. Egy szimpla nyomvályúban egy hupli alján leért a sarkam. Meg is lepődtem rendesen! Gondoltam magamban, mi a franc? Ez nem vicces!
Fatuskó, v1.1: kb 30-40 km/h, lassulás közben, kis elbambulással: (jaaaaj, de szép ott az a tisztás! :-(
És a lábam pár óra múlva:
A csizma viselése egyébként opcionális... :-)
Két hónapig bicegtem - és egy év alatt sem lohadt vissza az eredetire :-((( A nagylábujjam majd' másfélszer olyan vastag mint a másik. RTG persze nem látott semmit (természetesen a kocsipótkerekét ejtettem rá...)
--
Tökéletesen 1etértek Ronyával - nemhiába motoroztunk sokat együtt :-))) - a térdgép megmenti a térdedet.
Nem kell ám annyira félni a buktától - inkább az őrangyalával legyen mindenkinek bennsőséges a kapcsolata... Meg a tudás sem árt - érdemes sokat tapasztalni, tanulni - na nem az esést, hanem éppen a fennmaradást :-) Én már messzebb vagyok az ötventől - és tudok észnélkül is meg ésszel is menni. Mindkettőnek magvan a létjogosultsága - az adodd helyen. Ezeket kell megtanulni jól megválasztani.
Az esések nagyrésze kis sebességnél történik - sőt, pont azért, mert kicsi a sebesség... Ott meg elég egy terpesz - és leteszed a lábad közé a vasat :-)
egyszer úgy fennakadtam hogy a csizmán a spiccvas kiegyenesedett, fájt pár napig de a boka túlélte
egyszer meg a földúton magasabb volt a part ott akadt be a csizma, na ott hátra is rántott a csomagtartóig, emiatt húztam egy teligázt és nem tudtam elengedni, meg kellett várni hogy kigyorsítson és vissza tudja evickélni olyan helyztebe hogy vissza engedjem a gázt