Keresés

Részletes keresés

XTZForevör Creative Commons License 2021.06.14 0 1 92726

Ha már itt vagyok hozzászólok a térd-kérdéshez is. Nem olyan rég vagyok nagy-motoros, és kis robogóval, kisebb motorokkal, is szívesen jártam a földutakat, erdőket is.

Nem sok gondom volt akkoriban. Max telement sárral a kerék és már nem forgott el, akkor kötéllel  kihúzott egy nagyobb robogós :D

Mikor a korlátlan vizsgát csináltam, az oktatóm már sokat mondta, hogy le kellene szoknom a "krosszos" motorozásról, hogy kanyarokban itt-ott lerakom a lábam, stb.

Merthogy nem egészséges. Utolsó erdei kalandom úgy is zárult, hogy ezután talán már sikerül is ezt a rossz beidegződést felülírni valahogy. 

Ha egy ekkora vas dőlni kezd, kicsi az esély rá, hogy meg tudod támasztani lábbal, főleg, ha közvetlen egy félméteres vízmosás mellet fut egy gyalogútnyi hepe-hupás

ősvény, amin fölfelé kellene menned a hegyen, lendület nélkül, mivel félúton megállsz, mert rájössz, hogy inkább visszafordulnál, de már nem lehet.  Persze a vízmosás irányába

billensz, mert arra ferde a kormány kicsit, és kalimpálsz a vízmosás felett, de mire eléred a másik oldalon a talajt, addigra a motor már szinte teljes súlyával jobbra dőlt, és ahellyet,

hogy tigrisbukfenccel leugranál, csak kitámasztasz, és akkor jujj. Van térdgépem, de nem volt rajtam, szóval lehet annak van igaza, aki azt mondja segít, de szerintem azt kellene

begyakorolni, hogy ha dől a vas, ne csapjam le a lábam, csak ugorjak le valami nyilt terepre inkább.

 

 

Előzmény: ronya1 (92711)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.14 0 1 92725

Huuu, akkor az kapott rendesen :-(

Szabó Robinknak volt 750 és 660 is, hátha emlékszik, hogy 1forma-e, meg van Kkhalaon xt bontós ismerőse is.

Esetleg keresd meg Dudás Zolit (Balassagyarmat mellett...), faszbúkon fent van, ő is XT-ket bont.

Előzmény: XTZForevör (92724)
XTZForevör Creative Commons License 2021.06.14 0 0 92724

Üdv, Épp bontott alkatréz ügyben jöttem fel a fórumra, csak éppen XTZ750-hez kellene, 1990-es évjárat. Elvileg sokminden kompatibilis a 660-al is...szóval nekem jobbra lejt a kormányom, nem kicsit, így mindíg jobbra borulok is vele..:D A szerelőm ügyes srác, és szerinte nem csak a kormány görbülete a probléma, hanem a robbantott ábrán 8-14-es számmal jelőlt darabok ferdültek el. Ezek is párban vannak ugye, bal jobb oldali. Egy ismerős ajánlotta, hogy esztergáltassak, de jobban bíznék a gyári anyagban, szóval ha van vkinek elfekvőben ne tartsa magában..

https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/700cc-1099cc/xtz-750-super-tenere/xtz750nsupertenere-3ld3-1990/steering

Előzmény: rati update (92718)
rati update Creative Commons License 2021.06.14 0 0 92723

Belefért a lábad a csizmába?

Előzmény: Mistral1 (92722)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 92722

Volt egy "kis-laza" bejárás a 7végén, tényleg picike homok szombaton délelőtt, délután meg vasárnap kemény, köves földek - hát mindenem sajog.
Meg ez a qrva kovid rendesen kiszívta a Zerőt belőlem tavasszal úgy érzem :-(  Pár helyen még fülemen is (meg más lukakon is...) lélegeztem :-(

Pár "málnást" is meglátogattunk - igaz, nem önszántunkból... De ha már ott voltunk, leszüreteltük az élményeket ;-)  (végülis, a negatív tapasztalattal is gazdagodunk :-)))

Mistral1 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 92721

Sajnálom!
De ezt az "ez az én motorom" -dolgot  nyilván Te érzed a legjobban.
A múltkor már jól feltankoltunk alkatrészből nálad, valsz most nem kell semmi már :-)

Előzmény: rati update (92717)
rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92720

Biztosan megéri az árát egyprogresszív rugószett, de erre én már nem szórnám a pénzt.

A képen lévő terep már nem feltétlenül a Tenere felhasználási területe. Arról nem is beszélve, hogy az EC-knek dupla akkora a hűtője, mint a Tenerének.

 

Előzmény: ronya1 (92719)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.13 0 1 92719

felfüggesztést ki lehet javítani, egy új progresszív rugószett hihetetlen sokat javít a menetképességen, drága de mindenképp megéri még aszfalton is

én anno hátra nem kaptam, így 2 centit betoldottam puszba a rugó alá előfeszítésnek

olyan jó lett aszfalton is hogy már-már szinte élveztem a kanyarvadászatot

előtte évben ugyanott a gyári elfáradt rugóval szinte nem tudtam menni ilyen 20 perceket vártak rám

az hogy alacsony nem feltétlen hátrány, egyrészt a 190 alattiaknak is leér a legtöbb lábuk, másrészt meg az amúgy is magas súlypont kicsit lejjeb kerül, aki meg fennakad az nem tus motorozni vagy nem elég bátor, mert megtanulható ennek a hiányosságnak a kiküszöbölése

pl én egész sokat gyakoroltam a fatörzseken való átugrálást, nem is lett gond vele.....

de olyan helyeken is végigzavartam ahol utána a többiekre jó sokat kellett várnom, nem mondom hogy nem basztam oda az alját a kövekhez mert odabasztam, a víz alatt néha nem láttam hogy 10 centis a lyuk vagy 50......

erről beszélek:

 

a ténéréről konkrét kép nincs mert gyorsabban lementem mint hogy bárki elő tudta volna venni a fotogépét :))

 

ellenben itt egy kis érdekesség hogy a nagyvas milyen könnyedén felmegy ott ahol a kisebb(exc530) tud szenveni, olyan középkopott 6 napos gumi volt a ténérén, az exc kicsit kopottabb volt

exc:https://photos.google.com/photo/AF1QipM1EgLWoZAktYvpsta3gxz1PKf4vArqJpHJFZkK

ténéré: https://photos.google.com/photo/AF1QipO-hqM5usSrBJq5izWcZptADOSPNEXYS-MDygCK

 

Előzmény: rati update (92715)
rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92718

Felraktam a netre, ha valakit érdekel.

https://www.kepesmotor.hu/bontott_motor_alkatresz/p2324499

 

Akit érdekel, az összes képet el tudom neki küldeni e-mail címre.

 

Köszönöm!

rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92717

Úgy döntöttem, hogy megválok a motortól. Szép volt, jó volt, de nem erre vágyom.

A mai napon katalógusba szedem az alkatrészeket. Ha szükségetek van valamire, akkor írjatok. Diszkont áron eladó minden. Hirdetés fent van a Képesmotoron és a Hahun is. Az eredeti kipufogó érzelmi vonatkozás miatt nem eladó :o).

rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92716

Jobbulást!

Elég rendesen elszakadt a csizma.

Amióta elkaptam a fatuskót, emelgetem a lábamat rendesen, ha látok valamit a nyomvonalon.

Előzmény: Mistral1 (92713)
rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92715

Ez az egyik hátulütője ennek a motornak. Alacsony hasmagasság, puha felfüggesztés. Egy szimpla nyomvályúban egy hupli alján leért a sarkam. Meg is lepődtem rendesen! Gondoltam magamban, mi a franc? Ez nem vicces!

Előzmény: ronya1 (92712)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92714

tiszta szerencse hogy a "fékes" láb lett oda, azt úgyse igen használja az ember :))

Előzmény: Mistral1 (92713)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92713

Fatuskó, v1.1:  kb 30-40 km/h, lassulás közben, kis elbambulással: (jaaaaj, de szép ott az a tisztás! :-(

 

 

 

És a lábam pár óra múlva:

 

A csizma viselése egyébként opcionális... :-)

Két hónapig bicegtem - és egy év alatt sem lohadt vissza az eredetire :-((( A nagylábujjam majd' másfélszer olyan vastag mint a másik. RTG persze nem látott semmit (természetesen a kocsipótkerekét ejtettem rá...)

 

--

Tökéletesen 1etértek Ronyával - nemhiába motoroztunk sokat együtt :-))) - a térdgép megmenti a térdedet.

Nem kell ám annyira félni a buktától - inkább az őrangyalával legyen mindenkinek bennsőséges a kapcsolata...
Meg a tudás sem árt - érdemes sokat tapasztalni, tanulni - na nem az esést, hanem éppen a fennmaradást :-)
Én már messzebb vagyok az ötventől - és tudok észnélkül is meg ésszel is menni. Mindkettőnek magvan a létjogosultsága - az adodd helyen. Ezeket kell megtanulni jól megválasztani.

Az esések nagyrésze kis sebességnél történik - sőt, pont azért, mert kicsi a sebesség...
Ott meg elég egy terpesz - és leteszed a lábad közé a vasat :-)

Előzmény: Kelcsiapu (92708)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92712

tényleg a fatuskó....

egyszer úgy fennakadtam hogy a csizmán a spiccvas kiegyenesedett, fájt pár napig de a boka túlélte

egyszer meg a földúton magasabb volt a part ott akadt be a csizma, na ott hátra is rántott a csomagtartóig, emiatt húztam egy teligázt és nem tudtam elengedni, meg kellett várni hogy kigyorsítson és vissza tudja evickélni olyan helyztebe hogy vissza engedjem a gázt

 

mondtam már hogy ezek az endúrósok idióták? :))

Előzmény: ronya1 (92711)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92711

térdgép nagyon jó találmány a térded megvédi, a tért elég sérülékeny, nekem is sérült és sosem lett jó utána

de

ha van egy fasza csizmád akkor a boka védve van, ha van egy fasza térdgéped is akkor a térded is

tippelj mi fog törni ha gebasz van....mert ha nagy a baj akkor ott ugye engedni fog valami, szóval a csípő izület jó eséllyel off lesz

térdvédő hasznos, mindenféle ág-bog odaver, és fáj, na ere jó a térdvédő

 

akinek meg szar a szervezet motorozzon nagyfater módon, de ez csak az én véleményem

nekem is van szalag szakadás és nyúlás is, néha gyaloglás közben is kibicsaklik a térdem, mégsem éreztem késztetést használni a térdgépet, pedig valahol meg is van az egyszerűbb kivitele amit a gipsz után kaptam

 

szerintem

aztán lehet másik 10 motorosnak teljesen más a véleménye erről

Előzmény: Kelcsiapu (92708)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92710

😊

 

Spanyol honban a torreádoroknak tervezhették ezt a kombinációt! 😊 Vadító a színe! 😊

Előzmény: rati update (92702)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92709

 

Bírom a humorod! 😊

Előzmény: ronya1 (92706)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92708

😊

 

Reggel eszembe jutott ez a haspáncél dolog, ahogy ránéztem a mocira, miközben megkordult a gyomrom, hiszen még csak a kávé lötyögött benne....... gondoltam, hogy miért ne indítsuk a napot egy kis mókával, így jött a történet, hátha mosolyogtok rajta........ 😊

 

De a téma komoly, és szerintem tök jó, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat.

 

Rati írta a múltkor, hogy csizmával elkapott egy fatuskót....... ha nem megfelelő a cuccod, akár ott helyben szakadhatnak a szalagok, még csak nem is kell elesni....... Mert ugye nem vagyunk egyformák, egyikünk sérülékenyebb, másikunk kevésbé. Nekem a kisiskolás korom óta való kosárlabdázástól a térdeim nem a legjobb állapotban vannak, bár sérülésem még nem volt, de egy szalagszakadás miatt szögre is akaszthatnám egy időre a motoros csizmákat...... meg a túrabakancsokat is....... nem beszélve a kosaras cipőkről........ Szóval jobb félni, mint megijedni alapon, inkább felvértezem magam, és igyekszem elébe menni a nagyobb bajnak. Tudom, hogy mindent kivédeni előre úgysem lehet, a magam hülyesége mellett, a más hülyesége miatt is szívhatok, de ismerve a habitusomat, nem fogok szántásba "randalírozni", még ha elsőre jó mókának is tűnik, annyira azért nem vagyok bátor....... 😊 Kipárnázva sem lettem még így az ötvenhez közel, ezért bármelyik csontom közvetlen kapcsolatba tud kerülni azonnal a külvilággal....... 😊

Szóval már tavaly elkezdtem beszerezni szépen apránként a felszerelést, hiszen még a 25 éves, külsőleg kitűnő állapotú Nolan sisakjaim belsejéből is szőrén szálán eltűnt a szivacs bélés..... egyszerűen szétmállott, miközben évekig pihent a szekrény tetején....... így a hungarocell igencsak kopogtatja a fejem csontozatát....... Ám most már minden nap kacsinthatok egyet a fogason lógó protektoringre, meg a hozzá való nyakvédőre, de van még mit beszerezni....... és minden minőségi cucc olyan k@rva drága.......

 

Tudom, hogy mindenkinek más és más az érzés, van akit zavar, van aki szereti használni, így most tényleg komolyan kérdezem, hogy térdgépet használ-e valamelyikőtök? Többnyire csak térdvédőket látok rajtatok, van akinek nadrágon kívül, van akinek nadrág alatt, van akinek meg lecsúszva a bokájánál.......... 😊 Úgy gondolom, hogy egy jó csizma, és egy jó minőségű térdgép együtt már majd csak nem engedi szakadni az ínszalagokat......... 20-25 évesen még én sem gondoltam ilyenre........ Nem hiszem, hogy a "túlbiztosítás" miatt elszállna az önbizalmam a terepen, viszont biztonságérzetet ad a megfelelő felszerelés. Hiszen a mellékelt fotón is látható Dénesnél, hogy elég egy rövidzárlat, vagy egy kikerülhetetlen technikai probléma, és máris ott van a bukás veszélye......... aszfalton sem jó métereket csúszni, de terepen sem jó métereket bukfencezni........ magam elé képzeltem Ronya akcióját is a szántásban a Tenerével......... még jó hogy életben maradt!!! 😊

Előzmény: Mistral1 (92700)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92707

Ilyesmi az enyém is, csak a színe, a formája meg az anyaga más egy kicsit :-)))
(vmi Forma vagy F1, mittomén, 10 éve vettem a Parillában. Már nincs, pedig szeretem)

Egyetlen hátránya az előnye is egyben - oldalt, a veséd fölött nincs semmi egy kb 10cm széles csíkban. És pont itt sikerült megütnöm magam úgy, hogy egy lengőbordám eltört...
Nem fájt semmi, csak amikor nevettem... :-))) 2 centit el is mozdult, de kaptam egy műtőskesztyűt, hogy fújogassam, amíg tehéntőgy lesz belőle - és ez az apró erőlködés majd helyreteszi a cuccot odabent.

És lőn! Visszaállt és összeforrt.

Előzmény: rati update (92702)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92706

ez így igaz, én azt vettem észre saját magam voltam a legnagyobb ellenség 

amúgy aszfalton mindig sportcipőben toltam mert elviszi a szél a papucsot :))

 

Előzmény: gencsydani (92705)
gencsydani Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92705

Viszont a klottgatya-papucs kombó csak a saját hülyeségedtől "véd", másétól nem...

Előzmény: ronya1 (92704)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92704

ez a kezdő szint :)

nekem volt kb 3 méter szűz terület a fejreesett motor és a nyoma között

 

én a protektorban nem hiszek, vagyis inkább a minimális védelemben hiszek, mert minél jobban terminátornak képzeli magát az ember annál vadabb dolgokba megy bele és annál nagyobb sérülések fogják érni

pl ha papucsban(rövidgatya+póló) mentem motorozni máris kisebb gázt húztam mint amikor csizma  is volt rajtam....

Előzmény: Mistral1 (92700)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92703

Szép lenyomatot hagytál a homokban. Elég nagy lassulás elérhető így. :o)

Előzmény: Mistral1 (92700)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92702

Snoke legfőbb vezér bodyguard színben is van. :o)

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92701

Protektoringnél van vesevédő, meg minden ami kell.

Krossz páncél esetén nincsen vesevédő és könyökvédő sem.

 

A bőségük mindkét típus esetén állítható. Így minden napszakban jó lesz! :o)

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92700

:-)

 

Ahogy olvastalak, én elgondolkodtam, hogy a haspáncélt miért akarod a "fejedre húzni" - de aztán kiderült :-)

 

Protektoring lesz a Te kulcs-szavad :-)  VS krossz-páncél.

 

Nekem eddig igen nagy szerencsém volt, egy nagy esésemnél fogott - de ott aztán rengeteget: a jobb vállamon landoltam:

  Volt egy "kis" stoppie az első keréken - pedig a fékhez hozzá sem értem... Csak úgy fröcsögött a fejidom az arcomba :-(

 

A proti rengeteget tett - elosztotta az ütést, emiatt nem reccsent semmi! Ellenben fél évig éreztem...
A vesszőparipám: ÁLLÍTHATÓ feszességű legyen a vállpánt (gyk:kulcs-csont védő).
Ha egy picit is nem feszes, (gyk: fesztelen :-)  a sisak el tudja 1-2 centit oldalra tolni - és már reccsen is kulcs-csont :-( (Haver mellettem törte így el, úgyhogy tapasztalatból hallottam.)

 

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92699

Sziasztok!

 

😊

 

A védőfelszerelések beszerzése kapcsán szembesültem egy elsőre pofon egyszerűnek tűnő kérdéssel, ami jobban átgondolva, már nem kevés fejtörést okozott.......

 

Ez pedig a haspáncél választása.

 

Mivel a biztonság fontos kérdés, és a hastájék szerintem egy sarkalatos pont, ezért a választás előtt kicsit jobban utánajártam a témának. Először azon gondolkodtam el, hogy a méret kiválasztásánál a reggeli kávé után éhgyomorra próbáljam-e fel a cuccot, vagy pedig a déli ebéd utáni jóllakottság legyen-e inkább a döntő szempont. Mert ugye egy reggeli kávéval nem fogom bírni egész nap a motorozást, de legalább ebédig nem lötyög rajtam a páncél, viszont egy közös ebéd után majd nem tudom magamra venni a szűkebb méretet. Tök ciki lenne, ha arra kellene várnotok, hogy bekajálva magamra erőltessem a szűkre választott haspáncélt. Nem beszélve arról, hogy az évek múltával már lehet, hogy a gömbölyded formához nem is kell majd a déli ebéd........ Ezért úgy döntöttem, hogy inkább legyen a bővebb méret, legfeljebb majd reggel egy kispárnát beteszek alá, hogy ne lötyögjön, ebéd után meg majd gumipókkal felkötöm a párnát a csomagtartóra, bár irtózom a pókoktól. Miután ezen így átrágtam magam, és nekivágtam, hogy megfelelő üzletet keressek, jött ám a meglepetés! Talán jobb is, hogy még maszkot kell hordani a boltokban, mert így elbújhattam mögé, miközben az eladó kioktatott, hogy a haspáncél a motorblokkot fogja védeni, és nem az én hasamat……. Így már a következő kérdést fel sem mertem tenni, hogy páncélinget is választanék, hanem inkább hazajöttem, hogy a vásárlás előtt kicsit jobban áttanulmányozhassam a kérdést, nehogy megint le legyek pirítva az üzletben, hogy még ehhez sem értek........ 😊

VolfAlf Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92698

Rendben!

Még nem ért ide :-D 

Nem akar összejönni ez nekem :-)

Most nézem hogy elírtam... de talán jó címre küldted. Nem citomail hanem citRomail. Az "r" betüt kihagytam. (Fránya éjszakás műszak,nem vagyok a toppon)

Esetleg huszas,242 6474

Köszi 

 

 

Előzmény: rati update (92697)
rati update Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92697

Ok. Küldtem mélt.

Előzmény: VolfAlf (92696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!