Keresés

Részletes keresés

ronya1 Creative Commons License 2021.06.13 0 1 92719

felfüggesztést ki lehet javítani, egy új progresszív rugószett hihetetlen sokat javít a menetképességen, drága de mindenképp megéri még aszfalton is

én anno hátra nem kaptam, így 2 centit betoldottam puszba a rugó alá előfeszítésnek

olyan jó lett aszfalton is hogy már-már szinte élveztem a kanyarvadászatot

előtte évben ugyanott a gyári elfáradt rugóval szinte nem tudtam menni ilyen 20 perceket vártak rám

az hogy alacsony nem feltétlen hátrány, egyrészt a 190 alattiaknak is leér a legtöbb lábuk, másrészt meg az amúgy is magas súlypont kicsit lejjeb kerül, aki meg fennakad az nem tus motorozni vagy nem elég bátor, mert megtanulható ennek a hiányosságnak a kiküszöbölése

pl én egész sokat gyakoroltam a fatörzseken való átugrálást, nem is lett gond vele.....

de olyan helyeken is végigzavartam ahol utána a többiekre jó sokat kellett várnom, nem mondom hogy nem basztam oda az alját a kövekhez mert odabasztam, a víz alatt néha nem láttam hogy 10 centis a lyuk vagy 50......

erről beszélek:

 

a ténéréről konkrét kép nincs mert gyorsabban lementem mint hogy bárki elő tudta volna venni a fotogépét :))

 

ellenben itt egy kis érdekesség hogy a nagyvas milyen könnyedén felmegy ott ahol a kisebb(exc530) tud szenveni, olyan középkopott 6 napos gumi volt a ténérén, az exc kicsit kopottabb volt

exc:https://photos.google.com/photo/AF1QipM1EgLWoZAktYvpsta3gxz1PKf4vArqJpHJFZkK

ténéré: https://photos.google.com/photo/AF1QipO-hqM5usSrBJq5izWcZptADOSPNEXYS-MDygCK

 

Előzmény: rati update (92715)
rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92718

Felraktam a netre, ha valakit érdekel.

https://www.kepesmotor.hu/bontott_motor_alkatresz/p2324499

 

Akit érdekel, az összes képet el tudom neki küldeni e-mail címre.

 

Köszönöm!

rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92717

Úgy döntöttem, hogy megválok a motortól. Szép volt, jó volt, de nem erre vágyom.

A mai napon katalógusba szedem az alkatrészeket. Ha szükségetek van valamire, akkor írjatok. Diszkont áron eladó minden. Hirdetés fent van a Képesmotoron és a Hahun is. Az eredeti kipufogó érzelmi vonatkozás miatt nem eladó :o).

rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92716

Jobbulást!

Elég rendesen elszakadt a csizma.

Amióta elkaptam a fatuskót, emelgetem a lábamat rendesen, ha látok valamit a nyomvonalon.

Előzmény: Mistral1 (92713)
rati update Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92715

Ez az egyik hátulütője ennek a motornak. Alacsony hasmagasság, puha felfüggesztés. Egy szimpla nyomvályúban egy hupli alján leért a sarkam. Meg is lepődtem rendesen! Gondoltam magamban, mi a franc? Ez nem vicces!

Előzmény: ronya1 (92712)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 92714

tiszta szerencse hogy a "fékes" láb lett oda, azt úgyse igen használja az ember :))

Előzmény: Mistral1 (92713)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92713

Fatuskó, v1.1:  kb 30-40 km/h, lassulás közben, kis elbambulással: (jaaaaj, de szép ott az a tisztás! :-(

 

 

 

És a lábam pár óra múlva:

 

A csizma viselése egyébként opcionális... :-)

Két hónapig bicegtem - és egy év alatt sem lohadt vissza az eredetire :-((( A nagylábujjam majd' másfélszer olyan vastag mint a másik. RTG persze nem látott semmit (természetesen a kocsipótkerekét ejtettem rá...)

 

--

Tökéletesen 1etértek Ronyával - nemhiába motoroztunk sokat együtt :-))) - a térdgép megmenti a térdedet.

Nem kell ám annyira félni a buktától - inkább az őrangyalával legyen mindenkinek bennsőséges a kapcsolata...
Meg a tudás sem árt - érdemes sokat tapasztalni, tanulni - na nem az esést, hanem éppen a fennmaradást :-)
Én már messzebb vagyok az ötventől - és tudok észnélkül is meg ésszel is menni. Mindkettőnek magvan a létjogosultsága - az adodd helyen. Ezeket kell megtanulni jól megválasztani.

Az esések nagyrésze kis sebességnél történik - sőt, pont azért, mert kicsi a sebesség...
Ott meg elég egy terpesz - és leteszed a lábad közé a vasat :-)

Előzmény: Kelcsiapu (92708)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92712

tényleg a fatuskó....

egyszer úgy fennakadtam hogy a csizmán a spiccvas kiegyenesedett, fájt pár napig de a boka túlélte

egyszer meg a földúton magasabb volt a part ott akadt be a csizma, na ott hátra is rántott a csomagtartóig, emiatt húztam egy teligázt és nem tudtam elengedni, meg kellett várni hogy kigyorsítson és vissza tudja evickélni olyan helyztebe hogy vissza engedjem a gázt

 

mondtam már hogy ezek az endúrósok idióták? :))

Előzmény: ronya1 (92711)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92711

térdgép nagyon jó találmány a térded megvédi, a tért elég sérülékeny, nekem is sérült és sosem lett jó utána

de

ha van egy fasza csizmád akkor a boka védve van, ha van egy fasza térdgéped is akkor a térded is

tippelj mi fog törni ha gebasz van....mert ha nagy a baj akkor ott ugye engedni fog valami, szóval a csípő izület jó eséllyel off lesz

térdvédő hasznos, mindenféle ág-bog odaver, és fáj, na ere jó a térdvédő

 

akinek meg szar a szervezet motorozzon nagyfater módon, de ez csak az én véleményem

nekem is van szalag szakadás és nyúlás is, néha gyaloglás közben is kibicsaklik a térdem, mégsem éreztem késztetést használni a térdgépet, pedig valahol meg is van az egyszerűbb kivitele amit a gipsz után kaptam

 

szerintem

aztán lehet másik 10 motorosnak teljesen más a véleménye erről

Előzmény: Kelcsiapu (92708)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92710

😊

 

Spanyol honban a torreádoroknak tervezhették ezt a kombinációt! 😊 Vadító a színe! 😊

Előzmény: rati update (92702)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92709

 

Bírom a humorod! 😊

Előzmény: ronya1 (92706)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92708

😊

 

Reggel eszembe jutott ez a haspáncél dolog, ahogy ránéztem a mocira, miközben megkordult a gyomrom, hiszen még csak a kávé lötyögött benne....... gondoltam, hogy miért ne indítsuk a napot egy kis mókával, így jött a történet, hátha mosolyogtok rajta........ 😊

 

De a téma komoly, és szerintem tök jó, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat.

 

Rati írta a múltkor, hogy csizmával elkapott egy fatuskót....... ha nem megfelelő a cuccod, akár ott helyben szakadhatnak a szalagok, még csak nem is kell elesni....... Mert ugye nem vagyunk egyformák, egyikünk sérülékenyebb, másikunk kevésbé. Nekem a kisiskolás korom óta való kosárlabdázástól a térdeim nem a legjobb állapotban vannak, bár sérülésem még nem volt, de egy szalagszakadás miatt szögre is akaszthatnám egy időre a motoros csizmákat...... meg a túrabakancsokat is....... nem beszélve a kosaras cipőkről........ Szóval jobb félni, mint megijedni alapon, inkább felvértezem magam, és igyekszem elébe menni a nagyobb bajnak. Tudom, hogy mindent kivédeni előre úgysem lehet, a magam hülyesége mellett, a más hülyesége miatt is szívhatok, de ismerve a habitusomat, nem fogok szántásba "randalírozni", még ha elsőre jó mókának is tűnik, annyira azért nem vagyok bátor....... 😊 Kipárnázva sem lettem még így az ötvenhez közel, ezért bármelyik csontom közvetlen kapcsolatba tud kerülni azonnal a külvilággal....... 😊

Szóval már tavaly elkezdtem beszerezni szépen apránként a felszerelést, hiszen még a 25 éves, külsőleg kitűnő állapotú Nolan sisakjaim belsejéből is szőrén szálán eltűnt a szivacs bélés..... egyszerűen szétmállott, miközben évekig pihent a szekrény tetején....... így a hungarocell igencsak kopogtatja a fejem csontozatát....... Ám most már minden nap kacsinthatok egyet a fogason lógó protektoringre, meg a hozzá való nyakvédőre, de van még mit beszerezni....... és minden minőségi cucc olyan k@rva drága.......

 

Tudom, hogy mindenkinek más és más az érzés, van akit zavar, van aki szereti használni, így most tényleg komolyan kérdezem, hogy térdgépet használ-e valamelyikőtök? Többnyire csak térdvédőket látok rajtatok, van akinek nadrágon kívül, van akinek nadrág alatt, van akinek meg lecsúszva a bokájánál.......... 😊 Úgy gondolom, hogy egy jó csizma, és egy jó minőségű térdgép együtt már majd csak nem engedi szakadni az ínszalagokat......... 20-25 évesen még én sem gondoltam ilyenre........ Nem hiszem, hogy a "túlbiztosítás" miatt elszállna az önbizalmam a terepen, viszont biztonságérzetet ad a megfelelő felszerelés. Hiszen a mellékelt fotón is látható Dénesnél, hogy elég egy rövidzárlat, vagy egy kikerülhetetlen technikai probléma, és máris ott van a bukás veszélye......... aszfalton sem jó métereket csúszni, de terepen sem jó métereket bukfencezni........ magam elé képzeltem Ronya akcióját is a szántásban a Tenerével......... még jó hogy életben maradt!!! 😊

Előzmény: Mistral1 (92700)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92707

Ilyesmi az enyém is, csak a színe, a formája meg az anyaga más egy kicsit :-)))
(vmi Forma vagy F1, mittomén, 10 éve vettem a Parillában. Már nincs, pedig szeretem)

Egyetlen hátránya az előnye is egyben - oldalt, a veséd fölött nincs semmi egy kb 10cm széles csíkban. És pont itt sikerült megütnöm magam úgy, hogy egy lengőbordám eltört...
Nem fájt semmi, csak amikor nevettem... :-))) 2 centit el is mozdult, de kaptam egy műtőskesztyűt, hogy fújogassam, amíg tehéntőgy lesz belőle - és ez az apró erőlködés majd helyreteszi a cuccot odabent.

És lőn! Visszaállt és összeforrt.

Előzmény: rati update (92702)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92706

ez így igaz, én azt vettem észre saját magam voltam a legnagyobb ellenség 

amúgy aszfalton mindig sportcipőben toltam mert elviszi a szél a papucsot :))

 

Előzmény: gencsydani (92705)
gencsydani Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92705

Viszont a klottgatya-papucs kombó csak a saját hülyeségedtől "véd", másétól nem...

Előzmény: ronya1 (92704)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 92704

ez a kezdő szint :)

nekem volt kb 3 méter szűz terület a fejreesett motor és a nyoma között

 

én a protektorban nem hiszek, vagyis inkább a minimális védelemben hiszek, mert minél jobban terminátornak képzeli magát az ember annál vadabb dolgokba megy bele és annál nagyobb sérülések fogják érni

pl ha papucsban(rövidgatya+póló) mentem motorozni máris kisebb gázt húztam mint amikor csizma  is volt rajtam....

Előzmény: Mistral1 (92700)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92703

Szép lenyomatot hagytál a homokban. Elég nagy lassulás elérhető így. :o)

Előzmény: Mistral1 (92700)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92702

Snoke legfőbb vezér bodyguard színben is van. :o)

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
rati update Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92701

Protektoringnél van vesevédő, meg minden ami kell.

Krossz páncél esetén nincsen vesevédő és könyökvédő sem.

 

A bőségük mindkét típus esetén állítható. Így minden napszakban jó lesz! :o)

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92700

:-)

 

Ahogy olvastalak, én elgondolkodtam, hogy a haspáncélt miért akarod a "fejedre húzni" - de aztán kiderült :-)

 

Protektoring lesz a Te kulcs-szavad :-)  VS krossz-páncél.

 

Nekem eddig igen nagy szerencsém volt, egy nagy esésemnél fogott - de ott aztán rengeteget: a jobb vállamon landoltam:

  Volt egy "kis" stoppie az első keréken - pedig a fékhez hozzá sem értem... Csak úgy fröcsögött a fejidom az arcomba :-(

 

A proti rengeteget tett - elosztotta az ütést, emiatt nem reccsent semmi! Ellenben fél évig éreztem...
A vesszőparipám: ÁLLÍTHATÓ feszességű legyen a vállpánt (gyk:kulcs-csont védő).
Ha egy picit is nem feszes, (gyk: fesztelen :-)  a sisak el tudja 1-2 centit oldalra tolni - és már reccsen is kulcs-csont :-( (Haver mellettem törte így el, úgyhogy tapasztalatból hallottam.)

 

Előzmény: Kelcsiapu (92699)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.11 0 0 92699

Sziasztok!

 

😊

 

A védőfelszerelések beszerzése kapcsán szembesültem egy elsőre pofon egyszerűnek tűnő kérdéssel, ami jobban átgondolva, már nem kevés fejtörést okozott.......

 

Ez pedig a haspáncél választása.

 

Mivel a biztonság fontos kérdés, és a hastájék szerintem egy sarkalatos pont, ezért a választás előtt kicsit jobban utánajártam a témának. Először azon gondolkodtam el, hogy a méret kiválasztásánál a reggeli kávé után éhgyomorra próbáljam-e fel a cuccot, vagy pedig a déli ebéd utáni jóllakottság legyen-e inkább a döntő szempont. Mert ugye egy reggeli kávéval nem fogom bírni egész nap a motorozást, de legalább ebédig nem lötyög rajtam a páncél, viszont egy közös ebéd után majd nem tudom magamra venni a szűkebb méretet. Tök ciki lenne, ha arra kellene várnotok, hogy bekajálva magamra erőltessem a szűkre választott haspáncélt. Nem beszélve arról, hogy az évek múltával már lehet, hogy a gömbölyded formához nem is kell majd a déli ebéd........ Ezért úgy döntöttem, hogy inkább legyen a bővebb méret, legfeljebb majd reggel egy kispárnát beteszek alá, hogy ne lötyögjön, ebéd után meg majd gumipókkal felkötöm a párnát a csomagtartóra, bár irtózom a pókoktól. Miután ezen így átrágtam magam, és nekivágtam, hogy megfelelő üzletet keressek, jött ám a meglepetés! Talán jobb is, hogy még maszkot kell hordani a boltokban, mert így elbújhattam mögé, miközben az eladó kioktatott, hogy a haspáncél a motorblokkot fogja védeni, és nem az én hasamat……. Így már a következő kérdést fel sem mertem tenni, hogy páncélinget is választanék, hanem inkább hazajöttem, hogy a vásárlás előtt kicsit jobban áttanulmányozhassam a kérdést, nehogy megint le legyek pirítva az üzletben, hogy még ehhez sem értek........ 😊

VolfAlf Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92698

Rendben!

Még nem ért ide :-D 

Nem akar összejönni ez nekem :-)

Most nézem hogy elírtam... de talán jó címre küldted. Nem citomail hanem citRomail. Az "r" betüt kihagytam. (Fránya éjszakás műszak,nem vagyok a toppon)

Esetleg huszas,242 6474

Köszi 

 

 

Előzmény: rati update (92697)
rati update Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92697

Ok. Küldtem mélt.

Előzmény: VolfAlf (92696)
VolfAlf Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92696

Vagy én vagyok a megszokottnál bénább,vagy valami alkalmazás kavarodás van,de nem tudom megnézni az email cimed.

A küldésre meg nem jeleníti meg az alkalmazás.

Na mind1.

Az enyém: fazek kukac citomail. Hu 

Köszi ;-)

 

 

 

 

Előzmény: rati update (92695)
rati update Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92695

Küldj egy e-mailt. Publikus az enyém. Küldök képeket, a többit is ott beszéljük meg.

Köszönöm!

Előzmény: VolfAlf (92692)
rati update Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92694

Délután megnézem a teleszkópot. Van irányjelzőm is, talán fékkar is van. Km óra spirált is meg kell néznem.

Referálni fogok neked.

Előzmény: VolfAlf (92692)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92693

Szia Miki!

😊

A derű fontos tényező a hétköznapokban is, mert tágítja az ereket, ami a hosszú élet titka, bár kevesen tudják, mert ritka! 😊

Nálam sajnos lemorzsolódott tavaly márciusban a covid miatti félelem okán két nyugdíjas kolléganő, így hirtelen egyedül maradtam vagy harminc céggel........ nyakamon a 2019. évi zárással......... nyár végére sem lett jobb a helyzet, így elkezdtem leépíteni, de már nem is bánom, mert éjjel nappal hosszú távon nem lehet dolgozni (lehet, csak nem szabad)........ mert az meg szűkíti az ereket........ 😊 Az adatrögzítéssel én is bőven kibékülnék, de nekem még asszonyom sincsen vagy 13 éve......... 😊 Viszont van három nagy kamasz fiúgyerek, akik kitöltik a nemlétező szabadidőmben az űrt (a zűrt)! 😊 Ezért volt eddig körülményes, a lassan egy éve a garázsban álló motorkerékpárom hadra fogása is........ de alakul a molekula! 😊 Ellenben nem elég "csak" egy motorkerékpár, a védőeszközök, és a felszerelés ára majdnem ugyanannyi lesz a végére, mint a motor ára volt, mire minden összejön........ 😊 Hiszen ami megelőzhető, azt igyekszem megelőzni........ mivel nem vagyok törhetetlen, viszont gipszben nem tudnék melózni, helyettem meg nem csinál meg senki semmit sem...... 😊

A linket megnéztem, de az nem jutott eszembe, hogy valaki "visszafelé" akarjon lovasítani. Viszont ha ezt tényleg így hivatalossá is lehet tenni, akkor már értem, hogy a friss jogsisoknak miért "szükséges" ez a lehetőség. 😊

Előzmény: Gzsm (92690)
VolfAlf Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92692

Ez jól hangzik,köszi! Még gondolkozok rajta hogy mi legyen,felújítás vagy bontott?Mondjuk ha nincs baja annak amit adnál,akkor talán talán olcsóbban megúszná a haver. Kellene még pár apróság is a gépre,km spirál,első fékkar,és 1 index búra.

Mennyiért adnád a rugóstagot?

 

Előzmény: rati update (92686)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92691

Ha vki kedvet érez:


Egy hirtelen 5let a hétvégi offroad-ra:

baranyai kis bejárás a nyári Tenere Trip előkészületeként.

 

indulás: 2021.06.12 08:30, Szöged, SZabadkai út, SHELL kút

Útvonal Szo: (kb): Bivalyos-Tompa-Kisszállás-Ólom hegy-Csávoly (ebéd: TEXAS?) -Baja-Bátaapáti

Vasnap: Apáti környéke:  Ófalu-Mórágy, Mo legdélebbi pontja, majd onnan valahogy vissza Szeged.

 

2 ágyas félpanzió: kb 9-10 eFt, SZÉP!

Ketten már vagyunk, max: + 4 fő.

Gzsm Creative Commons License 2021.06.09 0 0 92690

Szia! Örülök a derűs napindításodnak, ha már szegről-végről "kollégák" vagyunk (könyvelünk az asszonnyal, Ő az ész, én az adatrögzítő :-) )

 

Itt elég jól leírták, vannak még az oldalon hasonló cikkek:  https://hegylakok.hu/2021/02/motort-lefojtasa-a2-jogsihoz-35-kw-ra/

 

Üdv

Előzmény: Kelcsiapu (92687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!