Fatuskó, v1.1: kb 30-40 km/h, lassulás közben, kis elbambulással: (jaaaaj, de szép ott az a tisztás! :-(
És a lábam pár óra múlva:
A csizma viselése egyébként opcionális... :-)
Két hónapig bicegtem - és egy év alatt sem lohadt vissza az eredetire :-((( A nagylábujjam majd' másfélszer olyan vastag mint a másik. RTG persze nem látott semmit (természetesen a kocsipótkerekét ejtettem rá...)
--
Tökéletesen 1etértek Ronyával - nemhiába motoroztunk sokat együtt :-))) - a térdgép megmenti a térdedet.
Nem kell ám annyira félni a buktától - inkább az őrangyalával legyen mindenkinek bennsőséges a kapcsolata... Meg a tudás sem árt - érdemes sokat tapasztalni, tanulni - na nem az esést, hanem éppen a fennmaradást :-) Én már messzebb vagyok az ötventől - és tudok észnélkül is meg ésszel is menni. Mindkettőnek magvan a létjogosultsága - az adodd helyen. Ezeket kell megtanulni jól megválasztani.
Az esések nagyrésze kis sebességnél történik - sőt, pont azért, mert kicsi a sebesség... Ott meg elég egy terpesz - és leteszed a lábad közé a vasat :-)
egyszer úgy fennakadtam hogy a csizmán a spiccvas kiegyenesedett, fájt pár napig de a boka túlélte
egyszer meg a földúton magasabb volt a part ott akadt be a csizma, na ott hátra is rántott a csomagtartóig, emiatt húztam egy teligázt és nem tudtam elengedni, meg kellett várni hogy kigyorsítson és vissza tudja evickélni olyan helyztebe hogy vissza engedjem a gázt
térdgép nagyon jó találmány a térded megvédi, a tért elég sérülékeny, nekem is sérült és sosem lett jó utána
de
ha van egy fasza csizmád akkor a boka védve van, ha van egy fasza térdgéped is akkor a térded is
tippelj mi fog törni ha gebasz van....mert ha nagy a baj akkor ott ugye engedni fog valami, szóval a csípő izület jó eséllyel off lesz
térdvédő hasznos, mindenféle ág-bog odaver, és fáj, na ere jó a térdvédő
akinek meg szar a szervezet motorozzon nagyfater módon, de ez csak az én véleményem
nekem is van szalag szakadás és nyúlás is, néha gyaloglás közben is kibicsaklik a térdem, mégsem éreztem késztetést használni a térdgépet, pedig valahol meg is van az egyszerűbb kivitele amit a gipsz után kaptam
szerintem
aztán lehet másik 10 motorosnak teljesen más a véleménye erről
Reggel eszembe jutott ez a haspáncél dolog, ahogy ránéztem a mocira, miközben megkordult a gyomrom, hiszen még csak a kávé lötyögött benne....... gondoltam, hogy miért ne indítsuk a napot egy kis mókával, így jött a történet, hátha mosolyogtok rajta........ 😊
De a téma komoly, és szerintem tök jó, hogy megosztjátok a tapasztalataitokat.
Rati írta a múltkor, hogy csizmával elkapott egy fatuskót....... ha nem megfelelő a cuccod, akár ott helyben szakadhatnak a szalagok, még csak nem is kell elesni....... Mert ugye nem vagyunk egyformák, egyikünk sérülékenyebb, másikunk kevésbé. Nekem a kisiskolás korom óta való kosárlabdázástól a térdeim nem a legjobb állapotban vannak, bár sérülésem még nem volt, de egy szalagszakadás miatt szögre is akaszthatnám egy időre a motoros csizmákat...... meg a túrabakancsokat is....... nem beszélve a kosaras cipőkről........ Szóval jobb félni, mint megijedni alapon, inkább felvértezem magam, és igyekszem elébe menni a nagyobb bajnak. Tudom, hogy mindent kivédeni előre úgysem lehet, a magam hülyesége mellett, a más hülyesége miatt is szívhatok, de ismerve a habitusomat, nem fogok szántásba "randalírozni", még ha elsőre jó mókának is tűnik, annyira azért nem vagyok bátor....... 😊 Kipárnázva sem lettem még így az ötvenhez közel, ezért bármelyik csontom közvetlen kapcsolatba tud kerülni azonnal a külvilággal....... 😊
Szóval már tavaly elkezdtem beszerezni szépen apránként a felszerelést, hiszen még a 25 éves, külsőleg kitűnő állapotú Nolan sisakjaim belsejéből is szőrén szálán eltűnt a szivacs bélés..... egyszerűen szétmállott, miközben évekig pihent a szekrény tetején....... így a hungarocell igencsak kopogtatja a fejem csontozatát....... Ám most már minden nap kacsinthatok egyet a fogason lógó protektoringre, meg a hozzá való nyakvédőre, de van még mit beszerezni....... és minden minőségi cucc olyan k@rva drága.......
Tudom, hogy mindenkinek más és más az érzés, van akit zavar, van aki szereti használni, így most tényleg komolyan kérdezem, hogy térdgépet használ-e valamelyikőtök? Többnyire csak térdvédőket látok rajtatok, van akinek nadrágon kívül, van akinek nadrág alatt, van akinek meg lecsúszva a bokájánál.......... 😊 Úgy gondolom, hogy egy jó csizma, és egy jó minőségű térdgép együtt már majd csak nem engedi szakadni az ínszalagokat......... 20-25 évesen még én sem gondoltam ilyenre........ Nem hiszem, hogy a "túlbiztosítás" miatt elszállna az önbizalmam a terepen, viszont biztonságérzetet ad a megfelelő felszerelés. Hiszen a mellékelt fotón is látható Dénesnél, hogy elég egy rövidzárlat, vagy egy kikerülhetetlen technikai probléma, és máris ott van a bukás veszélye......... aszfalton sem jó métereket csúszni, de terepen sem jó métereket bukfencezni........ magam elé képzeltem Ronya akcióját is a szántásban a Tenerével......... még jó hogy életben maradt!!! 😊
Ilyesmi az enyém is, csak a színe, a formája meg az anyaga más egy kicsit :-))) (vmi Forma vagy F1, mittomén, 10 éve vettem a Parillában. Már nincs, pedig szeretem)
Egyetlen hátránya az előnye is egyben - oldalt, a veséd fölött nincs semmi egy kb 10cm széles csíkban. És pont itt sikerült megütnöm magam úgy, hogy egy lengőbordám eltört... Nem fájt semmi, csak amikor nevettem... :-))) 2 centit el is mozdult, de kaptam egy műtőskesztyűt, hogy fújogassam, amíg tehéntőgy lesz belőle - és ez az apró erőlködés majd helyreteszi a cuccot odabent.
nekem volt kb 3 méter szűz terület a fejreesett motor és a nyoma között
én a protektorban nem hiszek, vagyis inkább a minimális védelemben hiszek, mert minél jobban terminátornak képzeli magát az ember annál vadabb dolgokba megy bele és annál nagyobb sérülések fogják érni
pl ha papucsban(rövidgatya+póló) mentem motorozni máris kisebb gázt húztam mint amikor csizma is volt rajtam....
Ahogy olvastalak, én elgondolkodtam, hogy a haspáncélt miért akarod a "fejedre húzni" - de aztán kiderült :-)
Protektoring lesz a Te kulcs-szavad :-) VS krossz-páncél.
Nekem eddig igen nagy szerencsém volt, egy nagy esésemnél fogott - de ott aztán rengeteget: a jobb vállamon landoltam:
Volt egy "kis" stoppie az első keréken - pedig a fékhez hozzá sem értem... Csak úgy fröcsögött a fejidom az arcomba :-(
A proti rengeteget tett - elosztotta az ütést, emiatt nem reccsent semmi! Ellenben fél évig éreztem... A vesszőparipám: ÁLLÍTHATÓ feszességű legyen a vállpánt (gyk:kulcs-csont védő). Ha egy picit is nem feszes, (gyk: fesztelen :-) a sisak el tudja 1-2 centit oldalra tolni - és már reccsen is kulcs-csont :-( (Haver mellettem törte így el, úgyhogy tapasztalatból hallottam.)
A védőfelszerelések beszerzése kapcsán szembesültem egy elsőre pofon egyszerűnek tűnő kérdéssel, ami jobban átgondolva, már nem kevés fejtörést okozott.......
Ez pedig a haspáncél választása.
Mivel a biztonság fontos kérdés, és a hastájék szerintem egy sarkalatos pont, ezért a választás előtt kicsit jobban utánajártam a témának. Először azon gondolkodtam el, hogy a méret kiválasztásánál a reggeli kávé után éhgyomorra próbáljam-e fel a cuccot, vagy pedig a déli ebéd utáni jóllakottság legyen-e inkább a döntő szempont. Mert ugye egy reggeli kávéval nem fogom bírni egész nap a motorozást, de legalább ebédig nem lötyög rajtam a páncél, viszont egy közös ebéd után majd nem tudom magamra venni a szűkebb méretet. Tök ciki lenne, ha arra kellene várnotok, hogy bekajálva magamra erőltessem a szűkre választott haspáncélt. Nem beszélve arról, hogy az évek múltával már lehet, hogy a gömbölyded formához nem is kell majd a déli ebéd........ Ezért úgy döntöttem, hogy inkább legyen a bővebb méret, legfeljebb majd reggel egy kispárnát beteszek alá, hogy ne lötyögjön, ebéd után meg majd gumipókkal felkötöm a párnát a csomagtartóra, bár irtózom a pókoktól. Miután ezen így átrágtam magam, és nekivágtam, hogy megfelelő üzletet keressek, jött ám a meglepetés! Talán jobb is, hogy még maszkot kell hordani a boltokban, mert így elbújhattam mögé, miközben az eladó kioktatott, hogy a haspáncél a motorblokkot fogja védeni, és nem az én hasamat……. Így már a következő kérdést fel sem mertem tenni, hogy páncélinget is választanék, hanem inkább hazajöttem, hogy a vásárlás előtt kicsit jobban áttanulmányozhassam a kérdést, nehogy megint le legyek pirítva az üzletben, hogy még ehhez sem értek........ 😊
Most nézem hogy elírtam... de talán jó címre küldted. Nem citomail hanem citRomail. Az "r" betüt kihagytam. (Fránya éjszakás műszak,nem vagyok a toppon)
A derű fontos tényező a hétköznapokban is, mert tágítja az ereket, ami a hosszú élet titka, bár kevesen tudják, mert ritka! 😊
Nálam sajnos lemorzsolódott tavaly márciusban a covid miatti félelem okán két nyugdíjas kolléganő, így hirtelen egyedül maradtam vagy harminc céggel........ nyakamon a 2019. évi zárással......... nyár végére sem lett jobb a helyzet, így elkezdtem leépíteni, de már nem is bánom, mert éjjel nappal hosszú távon nem lehet dolgozni (lehet, csak nem szabad)........ mert az meg szűkíti az ereket........ 😊 Az adatrögzítéssel én is bőven kibékülnék, de nekem még asszonyom sincsen vagy 13 éve......... 😊 Viszont van három nagy kamasz fiúgyerek, akik kitöltik a nemlétező szabadidőmben az űrt (a zűrt)! 😊 Ezért volt eddig körülményes, a lassan egy éve a garázsban álló motorkerékpárom hadra fogása is........ de alakul a molekula! 😊 Ellenben nem elég "csak" egy motorkerékpár, a védőeszközök, és a felszerelés ára majdnem ugyanannyi lesz a végére, mint a motor ára volt, mire minden összejön........ 😊 Hiszen ami megelőzhető, azt igyekszem megelőzni........ mivel nem vagyok törhetetlen, viszont gipszben nem tudnék melózni, helyettem meg nem csinál meg senki semmit sem...... 😊
A linket megnéztem, de az nem jutott eszembe, hogy valaki "visszafelé" akarjon lovasítani. Viszont ha ezt tényleg így hivatalossá is lehet tenni, akkor már értem, hogy a friss jogsisoknak miért "szükséges" ez a lehetőség. 😊
Ez jól hangzik,köszi! Még gondolkozok rajta hogy mi legyen,felújítás vagy bontott?Mondjuk ha nincs baja annak amit adnál,akkor talán talán olcsóbban megúszná a haver. Kellene még pár apróság is a gépre,km spirál,első fékkar,és 1 index búra.
Mert nekem is a Jászalsószentgyörgyi mester volt eddig tervbe véve (tavaly beszéltem is vele telefonon), de ha Kecskeméten is van mester, akiről eddig még nem tudtam, az nekem így sokkal közelebb van......... Egy úttal el tudom intézni a Raptor-os Csabival együtt a telo szervízt is....... 😊 A mesterek munkáinak "nyomát" időnként lehet látni felragasztott matricákon egyes eladó motorkerékpár hirdetésekben......... láttam már Afrika hátsó rugós tag gáztartályra ragasztott LM Suspension matricát is, meg Tenere első villára ragasztott WP matricát is.........
Ez egy nagyon jó sztori! 😊 Jót nevettem rajta így korán reggel! 😊 Nem tudtam, hogy a gyakorlatban hogyan működtek (vagy akár még most is működnek) a dolgok, de sokszor csodálkoztam, amikor hirdetésekben a vélt teljesítménynél jóval kisebb értéket olvastam. Mert az egy dolog, hogy a LE-t és a Kw-ot összekeverik, de sokszor még ennél is kisebb érték került (kerül) be a forgalmiba, ami miatt még most is úgy hirdetnek brutál erős gépeket kezdő kategóriás jogsisoknak, hogy ezt, meg ezt a motort A2-vel is lehet hivatalosan vezetni.......... mert a forgalmiban x teljesítmény van beírva........ 😊
Hadvezér volnék. Szóval, én megvettem 2004-ben a Ténérét (3YF), itthoni motor volt, a forgalmiban a teljesítmény-rubrika üres volt. Elvittem eredetiség-vizsgálatra, ott beírták a 35 kw-ot, kérdeztem az ocsmányirodai ügyintézőtől, hogy ezt ugye nem akarja beleírni? (korlátozott jogsim volt, 25 kw-ig). Kérdezte, hogy szerintem mennyi? Mondtam, max.25. Odahívta a főnökét (ismertem régről, nem egy észkombájn), és megkérdezte, hogy mit írjon be? A rendszer szerint 20 kw, szerintem 25, az eredetiségi papíron 35 van. A válasz:a hülye eredetiség-vizsgáló megint lóerőben írta be a teljesítményt, helyeseltem, hogy valóban ez lehet a baj. :-) :-) 35 osztva 1,36-al valóban 20. :-) :-) Beírták a 20-at, még 2 évig így motoroztam, egyszer megállítottak, és közös erővel eldöntötték, ha ez van beírva, el kell fogadniuk. Most már nincs ilyen gondom, de egyből nem mehettem korlátlan teljesítményűre, a 27 évemmel, és a 9 éves teherautós jogsimmal...