Ahogy olvastalak, én elgondolkodtam, hogy a haspáncélt miért akarod a "fejedre húzni" - de aztán kiderült :-)
Protektoring lesz a Te kulcs-szavad :-) VS krossz-páncél.
Nekem eddig igen nagy szerencsém volt, egy nagy esésemnél fogott - de ott aztán rengeteget: a jobb vállamon landoltam:
Volt egy "kis" stoppie az első keréken - pedig a fékhez hozzá sem értem... Csak úgy fröcsögött a fejidom az arcomba :-(
A proti rengeteget tett - elosztotta az ütést, emiatt nem reccsent semmi! Ellenben fél évig éreztem... A vesszőparipám: ÁLLÍTHATÓ feszességű legyen a vállpánt (gyk:kulcs-csont védő). Ha egy picit is nem feszes, (gyk: fesztelen :-) a sisak el tudja 1-2 centit oldalra tolni - és már reccsen is kulcs-csont :-( (Haver mellettem törte így el, úgyhogy tapasztalatból hallottam.)
A védőfelszerelések beszerzése kapcsán szembesültem egy elsőre pofon egyszerűnek tűnő kérdéssel, ami jobban átgondolva, már nem kevés fejtörést okozott.......
Ez pedig a haspáncél választása.
Mivel a biztonság fontos kérdés, és a hastájék szerintem egy sarkalatos pont, ezért a választás előtt kicsit jobban utánajártam a témának. Először azon gondolkodtam el, hogy a méret kiválasztásánál a reggeli kávé után éhgyomorra próbáljam-e fel a cuccot, vagy pedig a déli ebéd utáni jóllakottság legyen-e inkább a döntő szempont. Mert ugye egy reggeli kávéval nem fogom bírni egész nap a motorozást, de legalább ebédig nem lötyög rajtam a páncél, viszont egy közös ebéd után majd nem tudom magamra venni a szűkebb méretet. Tök ciki lenne, ha arra kellene várnotok, hogy bekajálva magamra erőltessem a szűkre választott haspáncélt. Nem beszélve arról, hogy az évek múltával már lehet, hogy a gömbölyded formához nem is kell majd a déli ebéd........ Ezért úgy döntöttem, hogy inkább legyen a bővebb méret, legfeljebb majd reggel egy kispárnát beteszek alá, hogy ne lötyögjön, ebéd után meg majd gumipókkal felkötöm a párnát a csomagtartóra, bár irtózom a pókoktól. Miután ezen így átrágtam magam, és nekivágtam, hogy megfelelő üzletet keressek, jött ám a meglepetés! Talán jobb is, hogy még maszkot kell hordani a boltokban, mert így elbújhattam mögé, miközben az eladó kioktatott, hogy a haspáncél a motorblokkot fogja védeni, és nem az én hasamat . Így már a következő kérdést fel sem mertem tenni, hogy páncélinget is választanék, hanem inkább hazajöttem, hogy a vásárlás előtt kicsit jobban áttanulmányozhassam a kérdést, nehogy megint le legyek pirítva az üzletben, hogy még ehhez sem értek........ 😊
Most nézem hogy elírtam... de talán jó címre küldted. Nem citomail hanem citRomail. Az "r" betüt kihagytam. (Fránya éjszakás műszak,nem vagyok a toppon)
A derű fontos tényező a hétköznapokban is, mert tágítja az ereket, ami a hosszú élet titka, bár kevesen tudják, mert ritka! 😊
Nálam sajnos lemorzsolódott tavaly márciusban a covid miatti félelem okán két nyugdíjas kolléganő, így hirtelen egyedül maradtam vagy harminc céggel........ nyakamon a 2019. évi zárással......... nyár végére sem lett jobb a helyzet, így elkezdtem leépíteni, de már nem is bánom, mert éjjel nappal hosszú távon nem lehet dolgozni (lehet, csak nem szabad)........ mert az meg szűkíti az ereket........ 😊 Az adatrögzítéssel én is bőven kibékülnék, de nekem még asszonyom sincsen vagy 13 éve......... 😊 Viszont van három nagy kamasz fiúgyerek, akik kitöltik a nemlétező szabadidőmben az űrt (a zűrt)! 😊 Ezért volt eddig körülményes, a lassan egy éve a garázsban álló motorkerékpárom hadra fogása is........ de alakul a molekula! 😊 Ellenben nem elég "csak" egy motorkerékpár, a védőeszközök, és a felszerelés ára majdnem ugyanannyi lesz a végére, mint a motor ára volt, mire minden összejön........ 😊 Hiszen ami megelőzhető, azt igyekszem megelőzni........ mivel nem vagyok törhetetlen, viszont gipszben nem tudnék melózni, helyettem meg nem csinál meg senki semmit sem...... 😊
A linket megnéztem, de az nem jutott eszembe, hogy valaki "visszafelé" akarjon lovasítani. Viszont ha ezt tényleg így hivatalossá is lehet tenni, akkor már értem, hogy a friss jogsisoknak miért "szükséges" ez a lehetőség. 😊
Ez jól hangzik,köszi! Még gondolkozok rajta hogy mi legyen,felújítás vagy bontott?Mondjuk ha nincs baja annak amit adnál,akkor talán talán olcsóbban megúszná a haver. Kellene még pár apróság is a gépre,km spirál,első fékkar,és 1 index búra.
Mert nekem is a Jászalsószentgyörgyi mester volt eddig tervbe véve (tavaly beszéltem is vele telefonon), de ha Kecskeméten is van mester, akiről eddig még nem tudtam, az nekem így sokkal közelebb van......... Egy úttal el tudom intézni a Raptor-os Csabival együtt a telo szervízt is....... 😊 A mesterek munkáinak "nyomát" időnként lehet látni felragasztott matricákon egyes eladó motorkerékpár hirdetésekben......... láttam már Afrika hátsó rugós tag gáztartályra ragasztott LM Suspension matricát is, meg Tenere első villára ragasztott WP matricát is.........
Ez egy nagyon jó sztori! 😊 Jót nevettem rajta így korán reggel! 😊 Nem tudtam, hogy a gyakorlatban hogyan működtek (vagy akár még most is működnek) a dolgok, de sokszor csodálkoztam, amikor hirdetésekben a vélt teljesítménynél jóval kisebb értéket olvastam. Mert az egy dolog, hogy a LE-t és a Kw-ot összekeverik, de sokszor még ennél is kisebb érték került (kerül) be a forgalmiba, ami miatt még most is úgy hirdetnek brutál erős gépeket kezdő kategóriás jogsisoknak, hogy ezt, meg ezt a motort A2-vel is lehet hivatalosan vezetni.......... mert a forgalmiban x teljesítmény van beírva........ 😊
Hadvezér volnék. Szóval, én megvettem 2004-ben a Ténérét (3YF), itthoni motor volt, a forgalmiban a teljesítmény-rubrika üres volt. Elvittem eredetiség-vizsgálatra, ott beírták a 35 kw-ot, kérdeztem az ocsmányirodai ügyintézőtől, hogy ezt ugye nem akarja beleírni? (korlátozott jogsim volt, 25 kw-ig). Kérdezte, hogy szerintem mennyi? Mondtam, max.25. Odahívta a főnökét (ismertem régről, nem egy észkombájn), és megkérdezte, hogy mit írjon be? A rendszer szerint 20 kw, szerintem 25, az eredetiségi papíron 35 van. A válasz:a hülye eredetiség-vizsgáló megint lóerőben írta be a teljesítményt, helyeseltem, hogy valóban ez lehet a baj. :-) :-) 35 osztva 1,36-al valóban 20. :-) :-) Beírták a 20-at, még 2 évig így motoroztam, egyszer megállítottak, és közös erővel eldöntötték, ha ez van beírva, el kell fogadniuk. Most már nincs ilyen gondom, de egyből nem mehettem korlátlan teljesítményűre, a 27 évemmel, és a 9 éves teherautós jogsimmal...
A 2. számmal jelölt embernek olyan horror sztorik kerültek elő (több, egymástól független, általam megbízhatónak megismert forrásból) a "munkáiról", hogy én a helyetekben azt is elfelejteném hogy valaha is hallottam róla.
Akiket én mernék ajánlani:
Tóth Zoli (zenithracing.eu), Alsónémedi, hivatalos Öhlins szerviz, de ő mondjuk inkább pálya- meg utcai motorokban van otthon;
Havasi Zoli (wpsuspension.hu), Kecskemét, WP és offroad specialista;
Dávid Pisti (RRS Suspension néven f@szbukon lehet elérni), ő asszem pesti, szintén elég jó offroad cuccokban is.
Idő van rá,mert szerencsére nem az én motoromon halt meg. Egy barátomé a gép,csak sajnos elhanyagolta,az elmúlt fél évben csak állt a motor a kertben letakarva.
(Jobb gazdát érdemelne szegény)
Most elhoztam tőle,és megpróbálom rendbe rakni,mert vannak hiányosságai.
Vannak dolgok amit meg tudok javítani,de a rugóstag nem ilyen :-)
Marad a felújítás,csak nekem Szeged kicsit messze lenni, Szfvár-i volnék.
Ne ijedj meg, az "Úr"-at nem vettem magamra - de azért válaszolok :-)
Most olyan 35-40 körül lehet egy TELJES felújítás: szétszerelés, takarítás, olaj + gáz feltöltés. A gáz kicsit macerás, mert nem szerelhetőre csinálta a gyár, a jobbérzésű hozzáértők ezért beépítenek egy szelepet, amin keresztül már kényelmesen tölthető...
Én két helyet tudok ahol nekem már csinálták:
1. Szeged, Novák Ferenc
2. Jászvalami, Csika (István, Ferenc?) megvan, Jászalsószentgyörgy, krosszosok között legenda.
Én szögedi vagyok, Ferihez hurcolászom, teljesen meg vagyok vele elégedve, bár, Nyírből-Zalától kicsit messze van.
A bontott inkább csak lutri lesz - jó a legritkább esetben csak: mert az is ugyanolyan régi (25+ éves), mint a Tiéd. Nem egy atomerőmű az ára, én azt javaslom, hogy
1. szerezz egy bontottat
2. rakd be
3. a rosszat felújítani (esetleg előfeszítést betenni... :-) )
4. cserebere, bontott ki, a felújított be a helyére
5. a bontottat ráérsz felújítani :-)
Nekem is kettő van, így addig sem áll a moci, amíg újítódik az egyik.
Üdv urak! 660-as xtz hátsó rugóstag felújítása mennyire bonyolult? Illetve mennyire költséges?Teljesen be van állva,abban a pozícióban marad ahova nyomja az ember.
Esetleg használható bontottra érdemes cserélni? A felújításról csak kevés infót találtam,és hogy kb 35-50k az ára.
A 35 le nagyon kevés. Szerintem meg se tudná mozgatni rendesen ezt a tömeget. No meg a sok év alatt biztosan megnézték már, hogy mit lehet belőle kihozni.
Így, hogy benne van a db killer, teljesen jól megy ez a motor. Volt nekem 34 le-s Honda XR400-asom. Na, az nem nem ment, ha benne volt a fojtás a kipufogóban.
Hogy a forgalmiba bekerült adatot, ki hogyan oldotta meg "okosba" anno, az egy dolog, de hogy kb. honnan származhat, azt a teljesítmény alapján láthatja az a leendő vevő is, akit érdekel, és aki "ért hozzá"....... Osztrák, és svájci piacra adtak el fojtott modelleket (itt persze nem a kifutón flangáló divat modellekre gondolok fojtott állapotban)........ olasz, német, stb. piacokra pedig az erősebb verziót. Dénes elmondja, ha megkérdezed Tőle, mert ezt én is felvetettem itt kérdésként korábban, és Ő válaszolt is rá....... 41 LE-s verziókat hirdettek korábban ott, ahol most a Tiéd is hirdetve van, amiből egyből látszott, hogy Ausztriából valók....... én csak a saját régebbi tapasztalatomat tudom említeni, amikor egy 1983-as, Olaszországból származó Tenerém sokkal fickósabb volt (még valamikor 1995-ben), mint az utána használt 1984-es évjáratú svájci piacra gyártott modell........ a karbival tud játszani, aki ért hozzá, én sajnos nem értek....... 😊