Keresés

Részletes keresés

VolfAlf Creative Commons License 2021.06.08 0 0 92680

Köszi szépen a segítséget!

Akkor marad a felújítás.

Idő van rá,mert szerencsére nem az én motoromon halt meg. Egy barátomé a gép,csak sajnos elhanyagolta,az elmúlt fél évben csak állt a motor a kertben letakarva.

(Jobb gazdát érdemelne szegény)

Most elhoztam tőle,és megpróbálom rendbe rakni,mert vannak hiányosságai.

Vannak dolgok amit meg tudok javítani,de a rugóstag nem ilyen :-)

Marad a felújítás,csak nekem Szeged kicsit messze lenni, Szfvár-i volnék.

Köszi mégegyszer a tanácsot ;-)

Előzmény: Mistral1 (92679)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 92679

Ne ijedj meg, az "Úr"-at nem vettem magamra - de azért válaszolok :-)

 

Most olyan 35-40 körül lehet egy TELJES felújítás: szétszerelés, takarítás, olaj + gáz feltöltés. A gáz kicsit macerás, mert nem szerelhetőre csinálta a gyár, a jobbérzésű hozzáértők ezért beépítenek egy szelepet, amin keresztül már kényelmesen tölthető...

 

Én két helyet tudok ahol nekem már csinálták:

1. Szeged, Novák Ferenc

2. Jászvalami, Csika (István, Ferenc?) megvan, Jászalsószentgyörgy, krosszosok között legenda.

 

Én szögedi vagyok, Ferihez hurcolászom, teljesen meg vagyok vele elégedve, bár, Nyírből-Zalától kicsit messze van.

 

A bontott inkább csak lutri lesz - jó a legritkább esetben csak:  mert az is ugyanolyan régi (25+  éves), mint a Tiéd. Nem egy atomerőmű az ára, én azt javaslom, hogy

1. szerezz egy bontottat

2. rakd be

3. a rosszat felújítani (esetleg előfeszítést betenni... :-) )

4. cserebere, bontott ki, a felújított be a helyére

5. a bontottat ráérsz felújítani :-)

 

Nekem is kettő van, így addig sem áll a moci, amíg újítódik az egyik.

Előzmény: VolfAlf (92678)
VolfAlf Creative Commons License 2021.06.08 0 0 92678

Üdv urak! 660-as xtz hátsó rugóstag felújítása mennyire bonyolult? Illetve mennyire költséges?Teljesen be van állva,abban a pozícióban marad ahova nyomja az ember.

Esetleg használható bontottra érdemes cserélni? A felújításról csak kevés infót találtam,és hogy kb 35-50k az ára.

Köszi a válaszokat.

rati update Creative Commons License 2021.06.08 0 0 92677

Az enyém motorszám alapján spanyol, ha jól látom. De van még egy jelzés "CNR", ezt nem tudom hová tenni.

3YF037693

Előzmény: Mistral1 (92675)
rati update Creative Commons License 2021.06.08 0 0 92676

A 35 le nagyon kevés. Szerintem meg se tudná mozgatni rendesen ezt a tömeget. No meg a sok év alatt biztosan megnézték már, hogy mit lehet belőle kihozni.

Így, hogy benne van a db killer, teljesen jól megy ez a motor. Volt nekem 34 le-s Honda XR400-asom. Na, az nem nem ment, ha benne volt a fojtás a kipufogóban.

Előzmény: Kelcsiapu (92674)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92675

:-))))

 

A 3YF szervízkönyv harmadik oldalán egyből ott vannak a labanc és svejci' gyári számok.  Azokból elég hamar kiderül, hogy honnan való a "cucc" :-)

 

Aztán a porlasztó technikai adatainál a mindenféle kiadások fúvóka-méretei.

Hogy vezérlés-oldalon és a kipu-nál volt-e változtatás - arról fogalmam sincs, azok miatt mér nem túrtam a doksit.

 

Előzmény: Kelcsiapu (92674)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92674

Megnéztem, így már kicsit más. 😊

 

Hogy a forgalmiba bekerült adatot, ki hogyan oldotta meg "okosba" anno, az egy dolog, de hogy kb. honnan származhat, azt a teljesítmény alapján láthatja az a leendő vevő is, akit érdekel, és aki "ért hozzá"....... Osztrák, és svájci piacra adtak el fojtott modelleket (itt persze nem a kifutón flangáló divat modellekre gondolok fojtott állapotban)........ olasz, német, stb. piacokra pedig az erősebb verziót. Dénes elmondja, ha megkérdezed Tőle, mert ezt én is felvetettem itt kérdésként korábban, és Ő válaszolt is rá....... 41 LE-s verziókat hirdettek korábban ott, ahol most a Tiéd is hirdetve van, amiből egyből látszott, hogy Ausztriából valók....... én csak a saját régebbi tapasztalatomat tudom említeni, amikor egy 1983-as, Olaszországból származó Tenerém sokkal fickósabb volt (még valamikor 1995-ben), mint az utána használt 1984-es évjáratú svájci piacra gyártott modell........ a karbival tud játszani, aki ért hozzá, én sajnos nem értek....... 😊

Előzmény: rati update (92673)
rati update Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92673

Lehet, hogy okosan a 35 kW-ot hitték lóerőnek, és azt írták át kW-ra.

Néztem specifikációt és a 3yf blokkot 46 le -nek írják, ami 35,5 kW.

Át is írtam a Hahu-n és a Képesmotoron.

Előzmény: Kelcsiapu (92671)
rati update Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92672

Forgalmiban van ennyi írva. Annál sokkal jobban megy.

Előzmény: Kelcsiapu (92671)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92671

Nem muszáj lábon kimenni külföldre sem, viheted dobozos tgk-ban, vagy utánfutóval is húzhatod egy adott kiindulási pontra, pl. egy zárt kempingbe is, ahol ott mered hagyni a motorozás időtartamára az autód, és a hátrahagyott cuccaid, majd motorra pattanva bejárod a tervezett útvonalat....

 

Itt van pl. ez a német házaspár..... bár a BMW-k is bent állnak a garázsban, mégis a fickó egy TT600-zal, a csaj egy XT350-nel megy a TET útvonalakon......... itt éppen Horvátországba.... de ott van a többi videójuk is, ha érdekel........

 

https://www.youtube.com/watch?v=RXdmlHu1-DQ

 

Más.

 

A teneréd tényleg csak 35 LE-s? Vagy csak a forgalmiban szerepel ennyi?

Előzmény: rati update (92670)
rati update Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92670

Ez tetszik nekem!

Autóban vinni a motort az unalmas tempomatos részeken. Utána motort kirántani és lehet menni. :o)

Előzmény: Kelcsiapu (92660)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92669

Akkor a Zaránd is elveszett 😭

Előzmény: drmati (92668)
drmati Creative Commons License 2021.06.07 0 0 92668

Aszfaltoznak a Világosi vár környékén is meg sorompónak. :(

Mistral1 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 92667

Egy JOG-ban ezerszer annyi adrenalin van, mint a tenerében!

 

20 km-t mentem vele összesen - de minden másodperc, amit túléltem rajta, az egy adrenalin bomba volt...

Kanyarban a térdemtől nem bírtam a kormit tekergetni - életveszély... Egyenesben hullámos/butykás az út - az U alakú "váz" teteje (a kormi-ülés távolság) 5-10 centit nyúlt-csökkent, ahogy belengett a súlyom alatt...

Álló helyzetből meg ment mint a rakéta, kb 25-ig :-)

 

Nagyon nem hiányzik a guruló hokedli :-)

Előzmény: ronya1 (92666)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.06 0 0 92666

majd valamit nézünk, vagy robogózok.....egyre jobban tetszik

Előzmény: Mistral1 (92665)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 92665

:-(

Nagyvas, Tatabánya?

Előzmény: ronya1 (92664)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 92664

gyerek menne, egy erdélyi túrára, sosem volt még

én nem tudok annyit menni, egy balaton oda vissza is gyötreles volt

ha tudnék szerezni egy túrásabb kormányt( a motor hossz tengelyével kisebb szöget bezáró) akkor a napi 2-300km több részletben esetleg menne, mert kaptam egyet kölcsön tesztelni így nem 3 km hanem akár 30km is tudtam menni teljes zsibbadás nélkül

kell valahol keresni valahol egy kormányboltot ahol lehet hasonlítani

Előzmény: Mistral1 (92661)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.05 0 1 92663

😊

 

Jaja!!!

 

Nagyon sok felvételt megnéztem a youtube-on, amit Joci és Taki rakott fel az elmúlt években a túrákról, és ezekből nekem is ez jött le. Látszik, hogy alapból egy jó szándékú, segítőkész Ember! 😊

 

Rati említette valamelyik írásában, hogy a Tenere 20 l-es tankja elöl, és magasan van, a BMW-nek az ülés alatt........ a WR-nek, meg a csomagtartón....... 😊

Előzmény: Mistral1 (92662)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.05 0 3 92662

Hát igen...
Lipi az csóka, az a motoros, aki mindig hátul zár, jól átlát mindent - aztán te középen megbillensz, próbálkozol felül maradni, de az a fránya fizika... - és ő már az első fals mozdulatod ELŐTTI pillanatban ráhúzott egy kövéret, utolér, letámasztja a motorját - és a amikor Te elfekszel, a karjaiban landolsz.

Eszméletlen az az ember :-)))) Imádjuk!

Előzmény: Kelcsiapu (92660)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.05 0 0 92661

Sztem Te bármivel elférsz ebben a csapatban :-))))

Nincs még dátum, a TOT után vmikor egy hosszú 7vége, vagy péntek reggeli indulással, vagy hétfő esti érkezéssel, vagy mindkettő :-)

 

Előzmény: ronya1 (92659)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.05 0 0 92660

Már nyomják a srácok a Szerbiai TET útvonalat!

 

Bár Tenerét nem láttam, de ismerős arcokat igen...... 😊

 

Az a WR250 mit ki nem bírt az elmúlt években....... szinte hihetetlen....... 😊

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ybaLnwnmkA

ronya1 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 92659

van dátum? létszám? kicsi ktm mehet? ;)

Előzmény: Mistral1 (92657)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 92658

Hmm. Megkeresem azt a erdélyi betétet, amit a gyávaságom miatt ki kellett hagynom, a megszólalásig hasonlít erre!!

 

Bálnán, aligvízben simán átmentünk, a TOT-nál már megkerültük :-(

Előzmény: nafm. (92655)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.04 0 1 92657

IGEEEEEN!!!!!

 

Sajnos, mindent (is...) aszfaltoznak már ott is, a régi szép sziklás murváinknak is annyi :-(((

Szállás fálpanzióval Kalotaszentkirályon - 1 vagy két éjszaka.

Előzmény: ronya1 (92656)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 92656

tervez valaki olyan erdélyi túrát ami leginkább aszfalt, de ha van benne (akár sárosabb)murvás út az nem gond csak ne legyen elfekvős-motortologatós szakasz

gyereknek kellene valami erdélyi beavató túra, ami nem bálnatúra szint

nyáron-kora ősszel mindegy 

nafm. Creative Commons License 2021.06.03 0 0 92655

Ez egy Yoshi féle Ukrán túra volt. A képeket a harmadik napon készítettem. 

Taki videó erről a napról: https://youtu.be/YcBPfqfqFkg

Felejthetetlenül jó volt. 

Előzmény: Mistral1 (92654)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 92654

Ez jó kis túra volt! Abban a patakban alig szokott víz lenni - mintha mi is néztük volna 1-2 hét különbséggel - csak mi nem mertünk átmenni rajta :-(

Előzmény: nafm. (92653)
nafm. Creative Commons License 2021.06.03 0 0 92653

Elmegy Ő az XL-el (Transalppal) is ugyanott, de a videózáshoz nagyon sokat kell a csapat mellett le-föl rohangálnia egész nap és azt könnyebb az XR-el. Szerintem.

 

Előzmény: Mistral1 (92652)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 92652

Az XR-rel biztosan elmegy, méf különb helyeken is,  de a DL650-nel épp Kuka Úr akadt fönt :-)


Amúgy a TA (DL) meg a 3YF nagyon egyívású, raliztunk is Jocival egy jót lefelé az Aranyas völgyébe a Gyulai havasrokról!
Nagyon a nyakamban jött, néha mutogattam is neki, hogy menjen nyugodtan el - de maradt. Lent megálltunk kicsinyt szuszogni - és megbeszéltük, hogy ment volna ő, ment volna - ha tudott volna többet akár ő, akár a moci :-) :-)  Jót nevettünk - és baromi jót csapattunk ott akkor.

Előzmény: ronya1 (92650)
rati update Creative Commons License 2021.06.03 0 0 92651

A BMW filigránabb gép, kisebb "szenvedés" mellett nagyobb élményt kapsz motorozás közben. Az XTZ-vel volt olyan szakasz (nem nehéz terep, csap sűrűn hullámos), ahol régen csak átcsapattam, ezzel meg kínszenvedés volt mire végig mentem rajta. Én most is azt vallom, ha valaki tényleg lemegy terepre a motorjával, legyen minél kisebb tömegű, vagy ahogyan szó is volt róla, alacsony tömegközpontú gép kell.

Perszer has/lábtartó magasság is fontos. Az XTZ-n múltkor elakadt a lábam egy alacsony túskóban, azóta nagyon figyelek kiálló tereptárgyakra. Pedig nem gondoltam rá, hogy így járok vele. Azóta is fáj a térdem, mert kifordította a lábfejemet. De hát ez ilyen műfaj. :o)

 

A 200 kg az 200 kg, nincsenek csodák. Azért egy T700-at kipróbálnék.

Előzmény: Mistral1 (92648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!