Ne ijedj meg, az "Úr"-at nem vettem magamra - de azért válaszolok :-)
Most olyan 35-40 körül lehet egy TELJES felújítás: szétszerelés, takarítás, olaj + gáz feltöltés. A gáz kicsit macerás, mert nem szerelhetőre csinálta a gyár, a jobbérzésű hozzáértők ezért beépítenek egy szelepet, amin keresztül már kényelmesen tölthető...
Én két helyet tudok ahol nekem már csinálták:
1. Szeged, Novák Ferenc
2. Jászvalami, Csika (István, Ferenc?) megvan, Jászalsószentgyörgy, krosszosok között legenda.
Én szögedi vagyok, Ferihez hurcolászom, teljesen meg vagyok vele elégedve, bár, Nyírből-Zalától kicsit messze van.
A bontott inkább csak lutri lesz - jó a legritkább esetben csak: mert az is ugyanolyan régi (25+ éves), mint a Tiéd. Nem egy atomerőmű az ára, én azt javaslom, hogy
1. szerezz egy bontottat
2. rakd be
3. a rosszat felújítani (esetleg előfeszítést betenni... :-) )
4. cserebere, bontott ki, a felújított be a helyére
5. a bontottat ráérsz felújítani :-)
Nekem is kettő van, így addig sem áll a moci, amíg újítódik az egyik.
Üdv urak! 660-as xtz hátsó rugóstag felújítása mennyire bonyolult? Illetve mennyire költséges?Teljesen be van állva,abban a pozícióban marad ahova nyomja az ember.
Esetleg használható bontottra érdemes cserélni? A felújításról csak kevés infót találtam,és hogy kb 35-50k az ára.
A 35 le nagyon kevés. Szerintem meg se tudná mozgatni rendesen ezt a tömeget. No meg a sok év alatt biztosan megnézték már, hogy mit lehet belőle kihozni.
Így, hogy benne van a db killer, teljesen jól megy ez a motor. Volt nekem 34 le-s Honda XR400-asom. Na, az nem nem ment, ha benne volt a fojtás a kipufogóban.
Hogy a forgalmiba bekerült adatot, ki hogyan oldotta meg "okosba" anno, az egy dolog, de hogy kb. honnan származhat, azt a teljesítmény alapján láthatja az a leendő vevő is, akit érdekel, és aki "ért hozzá"....... Osztrák, és svájci piacra adtak el fojtott modelleket (itt persze nem a kifutón flangáló divat modellekre gondolok fojtott állapotban)........ olasz, német, stb. piacokra pedig az erősebb verziót. Dénes elmondja, ha megkérdezed Tőle, mert ezt én is felvetettem itt kérdésként korábban, és Ő válaszolt is rá....... 41 LE-s verziókat hirdettek korábban ott, ahol most a Tiéd is hirdetve van, amiből egyből látszott, hogy Ausztriából valók....... én csak a saját régebbi tapasztalatomat tudom említeni, amikor egy 1983-as, Olaszországból származó Tenerém sokkal fickósabb volt (még valamikor 1995-ben), mint az utána használt 1984-es évjáratú svájci piacra gyártott modell........ a karbival tud játszani, aki ért hozzá, én sajnos nem értek....... 😊
Nem muszáj lábon kimenni külföldre sem, viheted dobozos tgk-ban, vagy utánfutóval is húzhatod egy adott kiindulási pontra, pl. egy zárt kempingbe is, ahol ott mered hagyni a motorozás időtartamára az autód, és a hátrahagyott cuccaid, majd motorra pattanva bejárod a tervezett útvonalat....
Itt van pl. ez a német házaspár..... bár a BMW-k is bent állnak a garázsban, mégis a fickó egy TT600-zal, a csaj egy XT350-nel megy a TET útvonalakon......... itt éppen Horvátországba.... de ott van a többi videójuk is, ha érdekel........
Egy JOG-ban ezerszer annyi adrenalin van, mint a tenerében!
20 km-t mentem vele összesen - de minden másodperc, amit túléltem rajta, az egy adrenalin bomba volt...
Kanyarban a térdemtől nem bírtam a kormit tekergetni - életveszély... Egyenesben hullámos/butykás az út - az U alakú "váz" teteje (a kormi-ülés távolság) 5-10 centit nyúlt-csökkent, ahogy belengett a súlyom alatt...
Álló helyzetből meg ment mint a rakéta, kb 25-ig :-)
én nem tudok annyit menni, egy balaton oda vissza is gyötreles volt
ha tudnék szerezni egy túrásabb kormányt( a motor hossz tengelyével kisebb szöget bezáró) akkor a napi 2-300km több részletben esetleg menne, mert kaptam egyet kölcsön tesztelni így nem 3 km hanem akár 30km is tudtam menni teljes zsibbadás nélkül
kell valahol keresni valahol egy kormányboltot ahol lehet hasonlítani
Nagyon sok felvételt megnéztem a youtube-on, amit Joci és Taki rakott fel az elmúlt években a túrákról, és ezekből nekem is ez jött le. Látszik, hogy alapból egy jó szándékú, segítőkész Ember! 😊
Rati említette valamelyik írásában, hogy a Tenere 20 l-es tankja elöl, és magasan van, a BMW-nek az ülés alatt........ a WR-nek, meg a csomagtartón....... 😊
Hát igen... Lipi az csóka, az a motoros, aki mindig hátul zár, jól átlát mindent - aztán te középen megbillensz, próbálkozol felül maradni, de az a fránya fizika... - és ő már az első fals mozdulatod ELŐTTI pillanatban ráhúzott egy kövéret, utolér, letámasztja a motorját - és a amikor Te elfekszel, a karjaiban landolsz.
tervez valaki olyan erdélyi túrát ami leginkább aszfalt, de ha van benne (akár sárosabb)murvás út az nem gond csak ne legyen elfekvős-motortologatós szakasz
gyereknek kellene valami erdélyi beavató túra, ami nem bálnatúra szint
Elmegy Ő az XL-el (Transalppal) is ugyanott, de a videózáshoz nagyon sokat kell a csapat mellett le-föl rohangálnia egész nap és azt könnyebb az XR-el. Szerintem.
Az XR-rel biztosan elmegy, méf különb helyeken is, de a DL650-nel épp Kuka Úr akadt fönt :-)
Amúgy a TA (DL) meg a 3YF nagyon egyívású, raliztunk is Jocival egy jót lefelé az Aranyas völgyébe a Gyulai havasrokról! Nagyon a nyakamban jött, néha mutogattam is neki, hogy menjen nyugodtan el - de maradt. Lent megálltunk kicsinyt szuszogni - és megbeszéltük, hogy ment volna ő, ment volna - ha tudott volna többet akár ő, akár a moci :-) :-) Jót nevettünk - és baromi jót csapattunk ott akkor.
A BMW filigránabb gép, kisebb "szenvedés" mellett nagyobb élményt kapsz motorozás közben. Az XTZ-vel volt olyan szakasz (nem nehéz terep, csap sűrűn hullámos), ahol régen csak átcsapattam, ezzel meg kínszenvedés volt mire végig mentem rajta. Én most is azt vallom, ha valaki tényleg lemegy terepre a motorjával, legyen minél kisebb tömegű, vagy ahogyan szó is volt róla, alacsony tömegközpontú gép kell.
Perszer has/lábtartó magasság is fontos. Az XTZ-n múltkor elakadt a lábam egy alacsony túskóban, azóta nagyon figyelek kiálló tereptárgyakra. Pedig nem gondoltam rá, hogy így járok vele. Azóta is fáj a térdem, mert kifordította a lábfejemet. De hát ez ilyen műfaj. :o)
A 200 kg az 200 kg, nincsenek csodák. Azért egy T700-at kipróbálnék.