nekem azóta kialakult egy erős ellenérzés az apriliával kapcsolatban amióta egy ismerősnek erdélyben lerobbant és furgonnal kellett hazavinni, egy ló@ hibakód miatt
még javítandó hibája sem volt, csak valami rendellenesség
Eléggé elszálltak a motor (és kocsi) árak az utóbbi 1-2 évben. Sajnos az euro árfolyam rányomja a bélyegét mindenre. Egyébként nekem is szimpatikus ez a Tuareg. 1mFt-tal olcsóbban egész kapós lenne, de régebben sem voltak olcsók az Apriliák a konkurenseikhez képest. A régi is tetszett, de valahogy sohasem kerültem hozzá közel.
Ez a motor drágább mint a T7. 3,8M írt az újság a T7-re, erre meg 4,3M. Optika nem rossz, de gondolom a blokk nem saját (azon se lepődnék meg ha Yamaha T7 blokk). Még a KTM 890-nél is drágább, ezek szerint akár jobb is lehet? vagy csak vastagon fogott a ceruza. Bár nem vágyok rá, de a 660-as egyhengeres (rotax) fele annyi mint egy öreg 660Tenere, de még a befecskendezős is olcsóbb (majdnem 1/2 ár) mint az XT660Z.
Pontosan 15/14-del forog többet ugyanolyan sebességen :-(
Sőt!
14/15-del mégy lassabban - ugyanazon a ferdületen' :-))))
Az eddigi 100-helyett most 93-mal fogsz hasítani!
--
Az örök dilemma: terepre vagy hosszútávú aszfaltra hangolod... :-( Nálam - elsősorban a homok miatt - maradt a gyári - itt úgyis sokat kell 70-90-nel haladni messzire.
Tegnap megvolt a próba a 14-es első lánckerékkel. Terepen jobban muzsikál, nem kell annyira kihúzatni, hogy jó legyen a váltásérzet. 2-es fokozatot is jobban elviseli lassabb tempónál, nem kell 1-es fokozatban motorozni. Közúton olyan 5-7 km/h a veszteség ugyanazon fokozat, ugyanakkora fordulaton nézve. Nekem így jobban tetszik a motor karakterisztikája.
Egy kis 1/2"-os Ingersoll Rand 2131AS (600/800Nm) van nekem. Nem egy erőgép, de az autókon lévő kerékcserét meggyorsítja, ha már meglazítottam a csavarokat.
ha nem túl erős a légkulcs segíthet a magasabb légnyomás is
igaz ez jelentősen csökkenti a szerszám életartamát de mivel már úgy is odavan nem sokat számít...
jártam úgy hogy fek kellett úgy pumpálni a tartáyt hogy a szövetes gumi tömlőn a szövet rács között már kidudorodott a gumi, 12 bar az óra de ki volt akadva, de cska így szedte le a bitang módon ráhúzott kerék csavart az opelon
Telefonos segítséget kértem Mistral-tól, így derült ki a turpisság, miszerint a csavaranya már nem az eredeti.
Néztem neten csavaranyát és már látom, hogy milyen beszúrás van az anya egyik felén. No meg csak 24-es dugókulcs kell hozzá. De ha már gyártottak egy újat, akkor csinálhatták volna normálisan is. Az anya egyszerűen nem szorítja meg a lánckereket.
Sziasztok! Hadvezér volnék, ha nem vonták volna meg a nevem. :-(
Szóval, nekem 220V-os ütve-csavarozóm van, olyan, mint a levegős, de nem kell hozzá kompresszor.
Robogónál, ha azzal sem tudtam a lendkereket leszedni, kivettem a gyertyát, és egy kötelet betoltam a lukon, lassan tekertem, amíg megszorul, és krovával lelazítottam. Váltósnál ugyanezt sebességben el lehet játszani.
csomó jobb minőségű szivattyúban is porcelán tömít, nagyon jó amíg jó sokkal jobb mint a gumis tömszelence
persze amjg nem kell cserélni csak addig hiszen a tömszelence 100 forintokban mérhető a porcelán meg 10 ezrekben, hiszen ott azt is kell cserélni amin felfekszik
persze a trehány tulaj, és/vagy az olcsó csapágy be tud tenni a porcelánnak is
motoron ilyen megoldást még nem láttam, de szivattyúkban többet is
amúgy a régi lom motorokkal mindig az a legfőbb probléma hogy az alkatrész ugyanannyiba kerül mint egy új motornál
aztán nem mindegy hogy egy 300 ezres motorra költ az ember 500 ezret vagy egy 6 millás motorra, persze a kiadás ugyanakkora, csak az érzés más, meg utána a motor értéke
De ez meg hülyeség, mert nekem az volt, hogy a vízpumpa alatt van egy hosszű kivezető csatorna a blokk öntvényben, és az le-be volt szilózva. Szerelő kibontja - másnap reggelre pár csepp víz a cucc alatt :-( --
De akkor az olajba miért nem ment korábban a víz?? (vagy, olyan kevés ment, hogy az a pici ki is párolgott belőle)