Keresés

Részletes keresés

ronya1 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 92429

szerintem kb 95-ben voltak ilyen csapágy és szimering árak ;)

Előzmény: rati update (92428)
rati update Creative Commons License 2021.04.09 0 0 92428

Összeállt a láncvezető görgő projekt.

Hozzávalók:

- Csapágy: 6900RS -2db

- Szimering: 10x22x6xTC - 2db

- Kuplunggumi: 20x32x36 ((d x D x b) b méretre vágva)

- 10mm átmérőjű M8 menetes csap (eredeti csap lett forgácsolva)

 

Össz. bekerülési költség (csapágy, szimering): 870 Ft

 

Egészségére, aki szeretne gyártani!

 

Tartósteszt később várható.

 

Mistral1 Creative Commons License 2021.04.09 0 1 92427

16-ban volt az a Düsseldorf.

 

Wien Htbf hátsó bejárat:

Egy órával indulás előtt kezdődik a bevagonírozás, motorok mennek először.

A helyedre irányítanak, aztán 2-3 ember ráugrik a mocira, kerekekhez vasprofil, húzzák le a telókat - profik!

Sajnos a festő nem lett volna készen a tankkal, ezért csak alapozó volt rajta :-(((((

 

Így, csomagostul fent hagytam :-)

Emlékeim szerint csak a végállomásokon lehetett a járművekkel le-fel szaladgálni.

 

Vmi akció volt, a négyes hálókocsi olcsóbb volt, mint a hatos :-)
És kifogtam három csajt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Reggel csak elég volt rájuk nézni - nem sokat aludtak... "Énmellettem elaludni nem lehet..."
Innen üzenem nekik, éjjel, a sötétben nem hallgatózni kell, hanem aludni!
(De azért elnézést kértem, hogy egy medvével sorsolta őket össze a sors :-)

 

A reggeli - ROPOGÓS zsömle, forró tea, nagyon jólesett!

 

 

Düsseldorf - sajnos a kivagonírozás is +1 óra :-(

 

 

Hát ez egy nagy nulla rögzítés Dunkirk és Dover között - az előzőhöz képest :-(((
Szerencsére nem volt hullám egy darab sem.

 

 

Artúr kerál' kerekasztala Winchesterben :-), az apátság oldalára felhúzva.

 

 

Ahogy számoltam, árban kb ugyanott voltam, mintha lábon megyek (még kuplung-bowden kopását is beleszámoltam :-) - a nyereség a három nap helyett a teleportálás alvás közben - több idő jutott a lányaimra Angliában. Hazafelé meg bepótoltuk a kirándulást.

70 EUR volt a hálókocsi, 45 a Motor. (és akkor 250 volt az Eur, nem 370...)

Amúgy a járatot 19-ben megszüntették, csaxólok...
Bécsből már csak Hamburgba megy meg a svejci' határhoz. Feldkirch? :-(((
De most a hamburgi vmi kib.szott drága :-(

Előzmény: europass24 (92415)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92426

Nemegészen :-)
Az eredeti csavar van rajta, arra éppen pont ráfeszül a cső (kb 10-12-es lehet, már nem emlékszem), nem forog el "magától", kézzel rá kell segíteni. Vagyis a lánc csak koptatja :-)

Előzmény: rati update (92414)
tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92425

Én attól akadtam ki, hogy összeszerelés és kipróbálás után minden rendben volt. Szépen állt az olaj a vázban. Aztán állt a gép kb 2 hónapot és már megint csak szörcsög, olaj meg sehol, éppen mint felújítás előtt.

 

Ahogy összeszerelés közben nézegettem az olaj útját, vagyis az olajjáratokat, szelepet és szivattyút, nekem az a véleményem, hogy az olajpumpa - annak is a vékonyabb szegmense, ami a vázból hivatott visszaszívni a kenőanyagot - sokkal inkább hajlamos lehet a visszaresztésre még újkorában is, mint az a gumifelületen záró golyó, ami a szelepet képezi (ez a levegőt se igen ereszti át, nemhogy az olajat!). Az olajpumpa viszont megállhat olyan helyzetben, hogy a fogai(?) nem teljesen zárják el a be- és kiömlő furatokat, így azon át simán visszajut az olaj a blokkba - és ha még kopott is a jószág, akkor a jelenség csak fokozódik.

Előzmény: Doomedsrac (92423)
tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92424

Sajnos nem volt még időm gépészkedni, így azt sem megnézni, hogy a légtelenítő csavarnál mi a helyzet olajilag. 

Előzmény: rati update (92420)
Doomedsrac Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92423

Nekem is ugyan ez a baj. Már mint nem tudok olajszintet nézni :( mikor olajat cseréltem picit több jött le mint kéne innen vettem észre, hogy nem jó. Lelkesen töltögettem, gondolván, hogy eszi :) erre mikor olajat cseréltem akkor amit lelkesen beleraktam az le is folyt. Ha az olajbetöltőt leveszem szörcsög meg van is fent olaj, de ahogy leállítóm el is tűnik. Néztem a golyóhoz ketté kell húzni a blokkot, persze ha jól láttam :S ennek nem örülök, de mivel az én XTZ-be egy KTM bújt el (motor hang elég kemény :D ) így ha szétesett majd azt is megcsinálom, de ha esetleg bármi más megoldásra rájöttél és ezt velem is megosztod majd azt megköszönöm. 

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92422

OEM Parts-on van robbantott ábra az olajszivattyúról és olajkörről.

https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/350cc-699cc/xtz-660-tenere/xtz660-3yf3-1992/olpumpe

 

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92421

Azt írja a manual, ha az olajszűrő ház tetején lévő levegőztető csavar kitekerését követően jön az olaj, akkor a nyomás jó. Ha nem, akkor nem jó a nyomás, állítsa le a motort.

 

Szerintem kell lennie egy másik szelepnek is, ami a vázban tartja az olajat. Vagy a forgattyús házon kívül. Attól függ, hogy honnan nézzük. Volt anno egy Honda XR600-asom. A blokkban volt egy műanyag lapocska, ami megakadályozta, hogy az összes olaj a forgattyúsházban legyen.

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92420

Oil pressure relief valve. Elvileg így hívják. Olaj nyomásszabályozó szelep. De lehet, hogy más a baj. A szivattyú felveszi az olajat gondolom. Én jártam egyszer így. A kis csavaron nyomja az olajat?

Előzmény: tariedi (92416)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92419

A karburátorok még hátra vannak, az egyik úszóház folyat, szóval szét kell szedni mindenképpen. Tanusítvány nincs, E jel sem :( de legalább olcsó volt. 

Nemsokára megy műszakira, majd kiderül, hogy átmegy e vele. Ha nem ordít, akkor talán nem szúják ki.

Előzmény: rati update (92418)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92418

Jól néz ki. Hangolni nem kellett a karburátort? Adtak hozzá valamilyen tanúsítványt?

Előzmény: v_zoli (92417)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92417

Elég hamar megérkezett a Dominator dob. Szerencse, hogy rendeltem hozzá a legerősebb db-killerből, mert anélkül tuti megincselnének a szomszédok :)

Dbkillerrel nem mondom, hogy hangosabb mint a gyári szitává korhadt, de öblösebb lett a hangja, az tuti.

 

 

 https://photos.app.goo.gl/CH4BH6yGnnZkpigv6

tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92416

Egy kicsit visszatérve az olajellátási gondomra:

 

"Esetleg, van egy golyós szelep... Ha ez beszorul - akkor nincs olajáramlás fölfelé"

 

Létezhet, hogy az a nyomorult olajpumpa nem bír akkora nyomást produkálni, hogy kinyissa azt a sz*r szelepet?

Előzmény: Mistral1 (92298)
europass24 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92415

becs-dusseldorf vonatozast en is tervezem. mik voltak a tapasztalataid? motor, cuccok biztonsagban voltak? tudtal aludni? mennyi volt a jegy?+/-?

Előzmény: Mistral1 (92412)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92414

Értem!

Fixre van húzva és csúszik rajta.

 

Előzmény: Mistral1 (92412)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92413

A levágott hidraulika cső csak úgy forog egy csapon?

Előzmény: Mistral1 (92412)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92412

Szépen, lassan, 80-100-as utazóval, nézgelődősen kell/lehet ezekkel haladni - 300-350 km/nap tervvel, nem annyira főutakon...
4 hét volt 2018-ban, 5 nap Dolomitok, 5 nap Svejc', 3 nap Belgium - Tenere tali,  7 nap Inglend a lányaimnál (Southampton), a maradék haza :-)
Gyönyörú tájakon.
-
16-ban megspóroltam 3 napot azzal, hogy feltoltam a motort Bécsben a vonatra este, reggel a belga határtól 100 km-re, Düsseldorfban, megreggelizve, kipihenve le a vonatról...

Ha vki Indiában akar egy hetet motorozni - akkor nem biztos, hogy belefér neki, hogy egy hónap oda, egy honap vissza... (bár, nem egy utolsó túraútvonal oda elbóklászni, az biztos...)

 

Értem ám én is a sokhenger-nagy élvezet vonalat :-)))

--

csapágy eszterga:

nekem egy hidraulika-cső-ből van levágva oda egy 25-30mm-es darab. Évente csavarok rajta 40 fokot, 10 év múlva kidobom :-)  Még van belőle vagy 10 centi :-)))

Előzmény: rati update (92406)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92411

Köszönöm az információt!

Előzmény: ronya1 (92408)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92410

ki kéne nyomtatni PLA-ból

Előzmény: ronya1 (92409)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92409

a kép lemaradt......a beillesztés sokszor kimarad

Előzmény: ronya1 (92408)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92408

simán lehet, nekem a villavédő karikát is ilyenből csinálták, keménységet nem tudom de kék volt, ami szerintem puhább mint a zöld

a karikát csak úgy tudták hogy a belső felét először majd oda esztergáltak egy támasztó karikát fémből és úgy csinálták a külső felét méretre

a két kicsi az a tolóajtó felső támasztó görgő

 

Előzmény: rati update (92407)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92407

70-90-es shore keménységgel nem tudom, hogy lehet-e forgácsolni ezeket. Szerintem nem, mert túl puhák. Egyébként biztosan halkabb lenne.

Előzmény: ronya1 (92405)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92406

Nagyon tisztelek mindenkit, aki motoron, főleg egyhengeres vassal, hosszabb túrákra elmegy. Én erre nem vagyok képes. Nagyon vibrálnak ezek az egyhengeres gépek. No meg a menetszelet se bírja a séróm :o).

Ha már motor, akkor legyen neki legalább kettő hengere. Egy T700-at elviselnék azért.

 

Én főleg rövid távokat megyek. 90 km/h-nál, óra szerint, 3500-at forog, majdnem csak csapkodja a láncot.

 

Gondoltam arra is, hogy elöl marad a 15 és hátul növelem 1-2 fogszámot, de ez így olcsóbb volt. Igaz, így nagyobb terhelést kap az első fogaskerék.

 

Előzmény: Mistral1 (92403)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92405

ha tudsz esztergáltatni akkor ettől egyszerűbb és  jobb sosem lesz http://bolthely.hu/pemu/kereso/poliuretan-Rugo

 

 

Előzmény: rati update (92404)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92404

Úgy gondoltam láncvezetőgörgő témában, hogy saját gyártásban készítek csapágyazott görgőt.

Egysoros mélyhornyú csapágyban van 10x22x6 zárt csapágy, ugyanezen méretben van szimering is. Megnéztem a maradék görgőimet. A szélessége 26 mm, külső átmérője kb. 32mm lehetetett, ami elfér még. Melóhelyen van metamid rúd. A felfogató csavarból kicsit esztergálni kell, mert 12mm az átmérője.

Össz bekerülési költsége kb. 1000-1500 Ft lesz. A metamid görgő külső felületére, hogy ne legyen zajos, illetve kopóréteg gyanánt, Raychem gyantás zsugorcsövet kap első körben. A forgácsolást is szerencsére "helyben" meg tudom oldani, így az nem növeli a költségeket.

 

Ha elkészül, majd beszámolok a tapasztalatokról.

Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92403

2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)

 

Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(

 

Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld!
Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-))
-
Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ...
Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás.
Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14,  15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-)
Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))

Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-)
Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(

De majd úgyis meglátod!

 

 ALföldre tökéletes nekem a gyári.
Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...

Előzmény: rati update (92396)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92402

Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked  :-) :-)

 

---

 

2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas)  feljutottam Laller gépére.

Hubazz...

Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos!
Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-(
SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba...
Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.

Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))

Előzmény: ronya1 (92401)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92401

nekem is ritkán kellene, emiatt nem éri meg azt a 8-10 ezret

ha heti szinten használnám mindenképp vennék

Előzmény: v_zoli (92399)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92400

te nem alacsony vagy csak kishitű

anno a dakaron olyan emberek mentek hogy ma már csak mesehősöknek tűnnek

pl:

de van egy biges ember is aki kb így nézett ki a motor mellett

Előzmény: v_zoli (92398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!