Keresés

Részletes keresés

tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92425

Én attól akadtam ki, hogy összeszerelés és kipróbálás után minden rendben volt. Szépen állt az olaj a vázban. Aztán állt a gép kb 2 hónapot és már megint csak szörcsög, olaj meg sehol, éppen mint felújítás előtt.

 

Ahogy összeszerelés közben nézegettem az olaj útját, vagyis az olajjáratokat, szelepet és szivattyút, nekem az a véleményem, hogy az olajpumpa - annak is a vékonyabb szegmense, ami a vázból hivatott visszaszívni a kenőanyagot - sokkal inkább hajlamos lehet a visszaresztésre még újkorában is, mint az a gumifelületen záró golyó, ami a szelepet képezi (ez a levegőt se igen ereszti át, nemhogy az olajat!). Az olajpumpa viszont megállhat olyan helyzetben, hogy a fogai(?) nem teljesen zárják el a be- és kiömlő furatokat, így azon át simán visszajut az olaj a blokkba - és ha még kopott is a jószág, akkor a jelenség csak fokozódik.

Előzmény: Doomedsrac (92423)
tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92424

Sajnos nem volt még időm gépészkedni, így azt sem megnézni, hogy a légtelenítő csavarnál mi a helyzet olajilag. 

Előzmény: rati update (92420)
Doomedsrac Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92423

Nekem is ugyan ez a baj. Már mint nem tudok olajszintet nézni :( mikor olajat cseréltem picit több jött le mint kéne innen vettem észre, hogy nem jó. Lelkesen töltögettem, gondolván, hogy eszi :) erre mikor olajat cseréltem akkor amit lelkesen beleraktam az le is folyt. Ha az olajbetöltőt leveszem szörcsög meg van is fent olaj, de ahogy leállítóm el is tűnik. Néztem a golyóhoz ketté kell húzni a blokkot, persze ha jól láttam :S ennek nem örülök, de mivel az én XTZ-be egy KTM bújt el (motor hang elég kemény :D ) így ha szétesett majd azt is megcsinálom, de ha esetleg bármi más megoldásra rájöttél és ezt velem is megosztod majd azt megköszönöm. 

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92422

OEM Parts-on van robbantott ábra az olajszivattyúról és olajkörről.

https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/350cc-699cc/xtz-660-tenere/xtz660-3yf3-1992/olpumpe

 

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92421

Azt írja a manual, ha az olajszűrő ház tetején lévő levegőztető csavar kitekerését követően jön az olaj, akkor a nyomás jó. Ha nem, akkor nem jó a nyomás, állítsa le a motort.

 

Szerintem kell lennie egy másik szelepnek is, ami a vázban tartja az olajat. Vagy a forgattyús házon kívül. Attól függ, hogy honnan nézzük. Volt anno egy Honda XR600-asom. A blokkban volt egy műanyag lapocska, ami megakadályozta, hogy az összes olaj a forgattyúsházban legyen.

Előzmény: tariedi (92416)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92420

Oil pressure relief valve. Elvileg így hívják. Olaj nyomásszabályozó szelep. De lehet, hogy más a baj. A szivattyú felveszi az olajat gondolom. Én jártam egyszer így. A kis csavaron nyomja az olajat?

Előzmény: tariedi (92416)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92419

A karburátorok még hátra vannak, az egyik úszóház folyat, szóval szét kell szedni mindenképpen. Tanusítvány nincs, E jel sem :( de legalább olcsó volt. 

Nemsokára megy műszakira, majd kiderül, hogy átmegy e vele. Ha nem ordít, akkor talán nem szúják ki.

Előzmény: rati update (92418)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92418

Jól néz ki. Hangolni nem kellett a karburátort? Adtak hozzá valamilyen tanúsítványt?

Előzmény: v_zoli (92417)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92417

Elég hamar megérkezett a Dominator dob. Szerencse, hogy rendeltem hozzá a legerősebb db-killerből, mert anélkül tuti megincselnének a szomszédok :)

Dbkillerrel nem mondom, hogy hangosabb mint a gyári szitává korhadt, de öblösebb lett a hangja, az tuti.

 

 

 https://photos.app.goo.gl/CH4BH6yGnnZkpigv6

tariedi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92416

Egy kicsit visszatérve az olajellátási gondomra:

 

"Esetleg, van egy golyós szelep... Ha ez beszorul - akkor nincs olajáramlás fölfelé"

 

Létezhet, hogy az a nyomorult olajpumpa nem bír akkora nyomást produkálni, hogy kinyissa azt a sz*r szelepet?

Előzmény: Mistral1 (92298)
europass24 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92415

becs-dusseldorf vonatozast en is tervezem. mik voltak a tapasztalataid? motor, cuccok biztonsagban voltak? tudtal aludni? mennyi volt a jegy?+/-?

Előzmény: Mistral1 (92412)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92414

Értem!

Fixre van húzva és csúszik rajta.

 

Előzmény: Mistral1 (92412)
rati update Creative Commons License 2021.04.08 0 0 92413

A levágott hidraulika cső csak úgy forog egy csapon?

Előzmény: Mistral1 (92412)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92412

Szépen, lassan, 80-100-as utazóval, nézgelődősen kell/lehet ezekkel haladni - 300-350 km/nap tervvel, nem annyira főutakon...
4 hét volt 2018-ban, 5 nap Dolomitok, 5 nap Svejc', 3 nap Belgium - Tenere tali,  7 nap Inglend a lányaimnál (Southampton), a maradék haza :-)
Gyönyörú tájakon.
-
16-ban megspóroltam 3 napot azzal, hogy feltoltam a motort Bécsben a vonatra este, reggel a belga határtól 100 km-re, Düsseldorfban, megreggelizve, kipihenve le a vonatról...

Ha vki Indiában akar egy hetet motorozni - akkor nem biztos, hogy belefér neki, hogy egy hónap oda, egy honap vissza... (bár, nem egy utolsó túraútvonal oda elbóklászni, az biztos...)

 

Értem ám én is a sokhenger-nagy élvezet vonalat :-)))

--

csapágy eszterga:

nekem egy hidraulika-cső-ből van levágva oda egy 25-30mm-es darab. Évente csavarok rajta 40 fokot, 10 év múlva kidobom :-)  Még van belőle vagy 10 centi :-)))

Előzmény: rati update (92406)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92411

Köszönöm az információt!

Előzmény: ronya1 (92408)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92410

ki kéne nyomtatni PLA-ból

Előzmény: ronya1 (92409)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92409

a kép lemaradt......a beillesztés sokszor kimarad

Előzmény: ronya1 (92408)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92408

simán lehet, nekem a villavédő karikát is ilyenből csinálták, keménységet nem tudom de kék volt, ami szerintem puhább mint a zöld

a karikát csak úgy tudták hogy a belső felét először majd oda esztergáltak egy támasztó karikát fémből és úgy csinálták a külső felét méretre

a két kicsi az a tolóajtó felső támasztó görgő

 

Előzmény: rati update (92407)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92407

70-90-es shore keménységgel nem tudom, hogy lehet-e forgácsolni ezeket. Szerintem nem, mert túl puhák. Egyébként biztosan halkabb lenne.

Előzmény: ronya1 (92405)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92406

Nagyon tisztelek mindenkit, aki motoron, főleg egyhengeres vassal, hosszabb túrákra elmegy. Én erre nem vagyok képes. Nagyon vibrálnak ezek az egyhengeres gépek. No meg a menetszelet se bírja a séróm :o).

Ha már motor, akkor legyen neki legalább kettő hengere. Egy T700-at elviselnék azért.

 

Én főleg rövid távokat megyek. 90 km/h-nál, óra szerint, 3500-at forog, majdnem csak csapkodja a láncot.

 

Gondoltam arra is, hogy elöl marad a 15 és hátul növelem 1-2 fogszámot, de ez így olcsóbb volt. Igaz, így nagyobb terhelést kap az első fogaskerék.

 

Előzmény: Mistral1 (92403)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92405

ha tudsz esztergáltatni akkor ettől egyszerűbb és  jobb sosem lesz http://bolthely.hu/pemu/kereso/poliuretan-Rugo

 

 

Előzmény: rati update (92404)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92404

Úgy gondoltam láncvezetőgörgő témában, hogy saját gyártásban készítek csapágyazott görgőt.

Egysoros mélyhornyú csapágyban van 10x22x6 zárt csapágy, ugyanezen méretben van szimering is. Megnéztem a maradék görgőimet. A szélessége 26 mm, külső átmérője kb. 32mm lehetetett, ami elfér még. Melóhelyen van metamid rúd. A felfogató csavarból kicsit esztergálni kell, mert 12mm az átmérője.

Össz bekerülési költsége kb. 1000-1500 Ft lesz. A metamid görgő külső felületére, hogy ne legyen zajos, illetve kopóréteg gyanánt, Raychem gyantás zsugorcsövet kap első körben. A forgácsolást is szerencsére "helyben" meg tudom oldani, így az nem növeli a költségeket.

 

Ha elkészül, majd beszámolok a tapasztalatokról.

Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92403

2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)

 

Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(

 

Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld!
Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-))
-
Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ...
Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás.
Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14,  15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-)
Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))

Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-)
Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(

De majd úgyis meglátod!

 

 ALföldre tökéletes nekem a gyári.
Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...

Előzmény: rati update (92396)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92402

Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked  :-) :-)

 

---

 

2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas)  feljutottam Laller gépére.

Hubazz...

Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos!
Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-(
SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba...
Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.

Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))

Előzmény: ronya1 (92401)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92401

nekem is ritkán kellene, emiatt nem éri meg azt a 8-10 ezret

ha heti szinten használnám mindenképp vennék

Előzmény: v_zoli (92399)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92400

te nem alacsony vagy csak kishitű

anno a dakaron olyan emberek mentek hogy ma már csak mesehősöknek tűnnek

pl:

de van egy biges ember is aki kb így nézett ki a motor mellett

Előzmény: v_zoli (92398)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92399

Én könnyen vagyok, kb eddig azt sem tudtam, hogy mennyibe kerül.. tény, k.drága. meg belegondolva, hogy mennyiségre kb annyi mint egy tubus sziloplaszt, az életben nem fogy el csak itthoni felhasználás mellett. Igazán adhatnák hajtógáz nélküli 50grammos tubusban is. 

Ami viszont tény, hogy hétfő óta ázik a benzinben, és semmi állagbeli változást nem venni észre rajta.

Előzmény: ronya1 (92391)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92398

Bárcsak ilyen gondjaim lennének :(  172centi alacsony vagyok  A xtz750-ről még úgy sem ér le telitalpal a lábam, ha le van szedve az ülés ....

Előzmény: rati update (92396)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92397

Lehet, hogy choppert kellett volna vennem! :o)

Előzmény: rati update (92396)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92396

Érdekelne, hogy ki milyen fogaskerék áttételt használ. Nekem a gyári 15:45 van rajta, de terepen nem az igazi, túl hosszúak a fokozatok. Lassú menetben alig bírja el a 2. fokozat. Rendeltem előre 14-es fogaskereket, ettől kicsit rövidebbek lesznek a fokozatok. 90-100 km/h-nál meg úgysem megyek gyorsabban, mert lever a menetszél a motorról. Van a motoromon egy utángyártott első idom, de olyan turbulenciát csinál, hogy szétveri a fejemet. A menetzajról már nem is beszélve. Még füldugóval is nagyon zavaró. Igaz kilógok a motorból rendesen a 193cm magasságommal.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!