Szépen, lassan, 80-100-as utazóval, nézgelődősen kell/lehet ezekkel haladni - 300-350 km/nap tervvel, nem annyira főutakon... 4 hét volt 2018-ban, 5 nap Dolomitok, 5 nap Svejc', 3 nap Belgium - Tenere tali, 7 nap Inglend a lányaimnál (Southampton), a maradék haza :-) Gyönyörú tájakon. - 16-ban megspóroltam 3 napot azzal, hogy feltoltam a motort Bécsben a vonatra este, reggel a belga határtól 100 km-re, Düsseldorfban, megreggelizve, kipihenve le a vonatról...
Ha vki Indiában akar egy hetet motorozni - akkor nem biztos, hogy belefér neki, hogy egy hónap oda, egy honap vissza... (bár, nem egy utolsó túraútvonal oda elbóklászni, az biztos...)
Értem ám én is a sokhenger-nagy élvezet vonalat :-)))
--
csapágy eszterga:
nekem egy hidraulika-cső-ből van levágva oda egy 25-30mm-es darab. Évente csavarok rajta 40 fokot, 10 év múlva kidobom :-) Még van belőle vagy 10 centi :-)))
Nagyon tisztelek mindenkit, aki motoron, főleg egyhengeres vassal, hosszabb túrákra elmegy. Én erre nem vagyok képes. Nagyon vibrálnak ezek az egyhengeres gépek. No meg a menetszelet se bírja a séróm :o).
Ha már motor, akkor legyen neki legalább kettő hengere. Egy T700-at elviselnék azért.
Én főleg rövid távokat megyek. 90 km/h-nál, óra szerint, 3500-at forog, majdnem csak csapkodja a láncot.
Gondoltam arra is, hogy elöl marad a 15 és hátul növelem 1-2 fogszámot, de ez így olcsóbb volt. Igaz, így nagyobb terhelést kap az első fogaskerék.
Úgy gondoltam láncvezetőgörgő témában, hogy saját gyártásban készítek csapágyazott görgőt.
Egysoros mélyhornyú csapágyban van 10x22x6 zárt csapágy, ugyanezen méretben van szimering is. Megnéztem a maradék görgőimet. A szélessége 26 mm, külső átmérője kb. 32mm lehetetett, ami elfér még. Melóhelyen van metamid rúd. A felfogató csavarból kicsit esztergálni kell, mert 12mm az átmérője.
Össz bekerülési költsége kb. 1000-1500 Ft lesz. A metamid görgő külső felületére, hogy ne legyen zajos, illetve kopóréteg gyanánt, Raychem gyantás zsugorcsövet kap első körben. A forgácsolást is szerencsére "helyben" meg tudom oldani, így az nem növeli a költségeket.
2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)
Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(
Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld! Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-)) - Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ... Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás. Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14, 15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-) Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))
Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-) Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(
De majd úgyis meglátod!
ALföldre tökéletes nekem a gyári. Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...
Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked :-) :-)
---
2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas) feljutottam Laller gépére.
Hubazz...
Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos! Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-( SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba... Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.
Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))
Én könnyen vagyok, kb eddig azt sem tudtam, hogy mennyibe kerül.. tény, k.drága. meg belegondolva, hogy mennyiségre kb annyi mint egy tubus sziloplaszt, az életben nem fogy el csak itthoni felhasználás mellett. Igazán adhatnák hajtógáz nélküli 50grammos tubusban is.
Ami viszont tény, hogy hétfő óta ázik a benzinben, és semmi állagbeli változást nem venni észre rajta.
Érdekelne, hogy ki milyen fogaskerék áttételt használ. Nekem a gyári 15:45 van rajta, de terepen nem az igazi, túl hosszúak a fokozatok. Lassú menetben alig bírja el a 2. fokozat. Rendeltem előre 14-es fogaskereket, ettől kicsit rövidebbek lesznek a fokozatok. 90-100 km/h-nál meg úgysem megyek gyorsabban, mert lever a menetszél a motorról. Van a motoromon egy utángyártott első idom, de olyan turbulenciát csinál, hogy szétveri a fejemet. A menetzajról már nem is beszélve. Még füldugóval is nagyon zavaró. Igaz kilógok a motorból rendesen a 193cm magasságommal.
Csak egy tyipp. Egyszer vettem egy tömítés eltávoltító sprayt. Félre lett téve, hogy xar. Eltelt vagy 10 év, kezembe került most traktor javításkor. Énnemtom ez olyan lehet mint a jó bor beérett vagy én nőttem fel hozzá, de rohadt jó. Jobban mállik tőle a blokkról a régi paszta mint a féktisztítótól, de ez egy kocsonyás trutyi lesz a felületen ahogy kifújom a flakonból. Jól lehet vele célozni és nem folyik sehova, nem viszi be a tömítés darabokat a blokkba mint a féktisztító.
Ott, ahol nem számít a tömítés vastagsága, ott alkalmazhatóak az arra a célra gyártott paszták.
Én deknifedeleket, vízpumpát, szelepfedél, stb.-t pasztával raktam össze anno a motorjaimon. Semmi gond nem volt velük, kivéve, ha le kellett szedni és a pasztát le kellett takarítani. :o) De a "papír" is rá tud "sülni".
Ha megnézel egy-két gyári összeszerelős videót, nem nagyon használnak szerintem már "papír" tömítéseket. Robotok nyomják a pasztákat a blokkfelekre, stb-re. A mennyiségre kell figyelni, hogy ne legyen sok.
Nyilvánvaló, hogy te nem olvastad sose a Biges fórumot, mert akkor ezt az ominózus 3 betűt soha nem írnád le ebben a sorrendben egymás után :-))))))))))))))