Keresés

Részletes keresés

rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92406

Nagyon tisztelek mindenkit, aki motoron, főleg egyhengeres vassal, hosszabb túrákra elmegy. Én erre nem vagyok képes. Nagyon vibrálnak ezek az egyhengeres gépek. No meg a menetszelet se bírja a séróm :o).

Ha már motor, akkor legyen neki legalább kettő hengere. Egy T700-at elviselnék azért.

 

Én főleg rövid távokat megyek. 90 km/h-nál, óra szerint, 3500-at forog, majdnem csak csapkodja a láncot.

 

Gondoltam arra is, hogy elöl marad a 15 és hátul növelem 1-2 fogszámot, de ez így olcsóbb volt. Igaz, így nagyobb terhelést kap az első fogaskerék.

 

Előzmény: Mistral1 (92403)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92405

ha tudsz esztergáltatni akkor ettől egyszerűbb és  jobb sosem lesz http://bolthely.hu/pemu/kereso/poliuretan-Rugo

 

 

Előzmény: rati update (92404)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92404

Úgy gondoltam láncvezetőgörgő témában, hogy saját gyártásban készítek csapágyazott görgőt.

Egysoros mélyhornyú csapágyban van 10x22x6 zárt csapágy, ugyanezen méretben van szimering is. Megnéztem a maradék görgőimet. A szélessége 26 mm, külső átmérője kb. 32mm lehetetett, ami elfér még. Melóhelyen van metamid rúd. A felfogató csavarból kicsit esztergálni kell, mert 12mm az átmérője.

Össz bekerülési költsége kb. 1000-1500 Ft lesz. A metamid görgő külső felületére, hogy ne legyen zajos, illetve kopóréteg gyanánt, Raychem gyantás zsugorcsövet kap első körben. A forgácsolást is szerencsére "helyben" meg tudom oldani, így az nem növeli a költségeket.

 

Ha elkészül, majd beszámolok a tapasztalatokról.

Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92403

2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)

 

Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(

 

Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld!
Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-))
-
Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ...
Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás.
Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14,  15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-)
Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))

Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-)
Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(

De majd úgyis meglátod!

 

 ALföldre tökéletes nekem a gyári.
Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...

Előzmény: rati update (92396)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92402

Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked  :-) :-)

 

---

 

2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas)  feljutottam Laller gépére.

Hubazz...

Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos!
Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-(
SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba...
Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.

Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))

Előzmény: ronya1 (92401)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92401

nekem is ritkán kellene, emiatt nem éri meg azt a 8-10 ezret

ha heti szinten használnám mindenképp vennék

Előzmény: v_zoli (92399)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92400

te nem alacsony vagy csak kishitű

anno a dakaron olyan emberek mentek hogy ma már csak mesehősöknek tűnnek

pl:

de van egy biges ember is aki kb így nézett ki a motor mellett

Előzmény: v_zoli (92398)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92399

Én könnyen vagyok, kb eddig azt sem tudtam, hogy mennyibe kerül.. tény, k.drága. meg belegondolva, hogy mennyiségre kb annyi mint egy tubus sziloplaszt, az életben nem fogy el csak itthoni felhasználás mellett. Igazán adhatnák hajtógáz nélküli 50grammos tubusban is. 

Ami viszont tény, hogy hétfő óta ázik a benzinben, és semmi állagbeli változást nem venni észre rajta.

Előzmény: ronya1 (92391)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92398

Bárcsak ilyen gondjaim lennének :(  172centi alacsony vagyok  A xtz750-ről még úgy sem ér le telitalpal a lábam, ha le van szedve az ülés ....

Előzmény: rati update (92396)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92397

Lehet, hogy choppert kellett volna vennem! :o)

Előzmény: rati update (92396)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92396

Érdekelne, hogy ki milyen fogaskerék áttételt használ. Nekem a gyári 15:45 van rajta, de terepen nem az igazi, túl hosszúak a fokozatok. Lassú menetben alig bírja el a 2. fokozat. Rendeltem előre 14-es fogaskereket, ettől kicsit rövidebbek lesznek a fokozatok. 90-100 km/h-nál meg úgysem megyek gyorsabban, mert lever a menetszél a motorról. Van a motoromon egy utángyártott első idom, de olyan turbulenciát csinál, hogy szétveri a fejemet. A menetzajról már nem is beszélve. Még füldugóval is nagyon zavaró. Igaz kilógok a motorból rendesen a 193cm magasságommal.

rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92395

Köszi a tippet! Ha lehet, már nem akarok szerelni. Az utolsó egy XR400 volt tavaly télen. Eléggé nehezen vettem rá magamat.

Előzmény: Gyöször (92394)
Gyöször Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92394

Csak egy tyipp. Egyszer vettem egy tömítés eltávoltító sprayt. Félre lett téve, hogy xar. Eltelt vagy 10 év, kezembe került most traktor javításkor. Énnemtom ez olyan lehet mint a jó bor beérett vagy én nőttem fel hozzá, de rohadt jó. Jobban mállik tőle a blokkról a régi paszta mint a féktisztítótól, de ez egy kocsonyás trutyi lesz a felületen ahogy kifújom a flakonból. Jól lehet vele célozni és nem folyik sehova, nem viszi be a tömítés darabokat a blokkba mint a féktisztító.

Előzmény: rati update (92393)
rati update Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92393

Ott, ahol nem számít a tömítés vastagsága, ott alkalmazhatóak az arra a célra gyártott paszták.

Én deknifedeleket, vízpumpát, szelepfedél, stb.-t pasztával raktam össze anno a motorjaimon. Semmi gond nem volt velük, kivéve, ha le kellett szedni és a pasztát le kellett takarítani. :o) De a "papír" is rá tud "sülni".

 

Ha megnézel egy-két gyári összeszerelős videót, nem nagyon használnak szerintem már "papír" tömítéseket. Robotok nyomják a pasztákat a blokkfelekre, stb-re. A mennyiségre kell figyelni, hogy ne legyen sok.

Előzmény: Mistral1 (92389)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92392

ahová papír kell oda a legtöbb esetben az a vastagság is kell, a pasztának meg nincs vastagsága

ahol csak a sík felületek tömítenek esetleg egy o-gyűrű segítségével oda jó a natúr paszta sérült vagy deformált felületeknél

Előzmény: Mistral1 (92389)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 92391

ha 3 éve 8 ezer körül volt akkor most már 10+ ezer

ennyit nekem nem ér meg bár jó lenne sokmindenre ez a massza

Előzmény: v_zoli (92388)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.06 0 0 92390

Ha fog kelleni szólj.  Legfeljebb valahogy összefutunk és kölcsön adom az enyémet. 

Előzmény: Mistral1 (92389)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 92389

Oupsz...
Annyit egy év alatt összesen nem költök a motorra :-(  (meg is látszik néhol...)

Köszi az infót!
Nem tudom mikor kell blokkot bontanom, amikor egyáltalán kelleni fog.

Fillérbaszás már megint - egy tömítéskészlet 40 eFt, amellett eltörpül... (kérdés, hogy kiváltja-e a papírt/klingeritet)

Előzmény: v_zoli (92388)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.06 0 0 92388

Nos, 2018ban vettünk egy raklapnyit a top gasket-ből, akkor 6500+Áfa volt a beszerzési ár. 

Ha hasonló áron valakit érdekel, utánanézek, hogy mennyibe kerül, amire kihozom a cégtől.

Előzmény: Mistral1 (92387)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 92387

Ez, ez, pont erre célozgat Gyöszi is! :-) :-))))

Előzmény: ronya1 (92386)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.06 0 1 92386

amúgy az fbs, kábelkötöző, power tape mindenre is jó

el nem tudom képzelni azt az élet helyzetet ahová legalább az egyiket ne lehessen használni 

ronya1 Creative Commons License 2021.04.06 0 1 92385

nincs meg a vonzódásom a bighez, egyet igaz húzgáltam hegynek felfelé de ettől sem jött meg a kedven hozzá :))

Előzmény: Gyöször (92384)
Gyöször Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92384

Nyilvánvaló, hogy te nem olvastad sose a Biges fórumot, mert akkor ezt az ominózus 3 betűt soha nem írnád le ebben a sorrendben egymás után :-))))))))))))))

Előzmény: ronya1 (92373)
rati update Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92383

Loctite MR 5923. Én ezt használtam Honda CX kardánhajtásánál tömítésként. Olyan melaszos állaga van. Azt nem tudom, hogy száradás után mennyire lesz szétszerelhető. Mindenesetre, leírás szerint a benzint bírja. Az FBS -sel szerelteket, ha elég nagy volt a felület, nehezen lehetett megindítani. 

Előzmény: ronya1 (92372)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92382

Ami most be lett áztatva, az a "top gasket black"

Annyit kell még tudni róla, hogy hajtógázos, tehát nem kell hozzá kinyomó. Én kb 1.5 éve bontottam fel, és pár hete mér tudtam belőle kinyomni, de már nehezen indult meg.

Előzmény: Mistral1 (92381)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92381

Megvan!
A nyelvből ítélve vmi Felvidék-környéki lehet a weblap - a cseheknél meg van tenerés haver ...
És a kör bezárult!

:-)

Már intézem is.

Előzmény: v_zoli (92378)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92380

:) észben tartom

Addg is megy a hosszútávú benzinállósági teszt.

Előzmény: Mistral1 (92379)
Mistral1 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92379

+1 :-))))
#metoo

meg ilyenek... Ha jut.

Előzmény: v_zoli (92378)
v_zoli Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92378

Ezt sajnos nem tudom megmondani most. Hozzánk a gyártó ügynöke jön időnként. Holnap utánakérdezek, hogy honnan vesszük, és ha "földi halandó" nem tud venni, akkor tudunk e mi adni.

Előzmény: ronya1 (92377)
ronya1 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 92377

akkor már csak azt áruld el hol lehet kapni mert nem találok sehol sem 

Előzmény: v_zoli (92376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!