Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked :-) :-)
---
2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas) feljutottam Laller gépére.
Hubazz...
Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos! Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-( SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba... Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.
Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))
Én könnyen vagyok, kb eddig azt sem tudtam, hogy mennyibe kerül.. tény, k.drága. meg belegondolva, hogy mennyiségre kb annyi mint egy tubus sziloplaszt, az életben nem fogy el csak itthoni felhasználás mellett. Igazán adhatnák hajtógáz nélküli 50grammos tubusban is.
Ami viszont tény, hogy hétfő óta ázik a benzinben, és semmi állagbeli változást nem venni észre rajta.
Érdekelne, hogy ki milyen fogaskerék áttételt használ. Nekem a gyári 15:45 van rajta, de terepen nem az igazi, túl hosszúak a fokozatok. Lassú menetben alig bírja el a 2. fokozat. Rendeltem előre 14-es fogaskereket, ettől kicsit rövidebbek lesznek a fokozatok. 90-100 km/h-nál meg úgysem megyek gyorsabban, mert lever a menetszél a motorról. Van a motoromon egy utángyártott első idom, de olyan turbulenciát csinál, hogy szétveri a fejemet. A menetzajról már nem is beszélve. Még füldugóval is nagyon zavaró. Igaz kilógok a motorból rendesen a 193cm magasságommal.
Csak egy tyipp. Egyszer vettem egy tömítés eltávoltító sprayt. Félre lett téve, hogy xar. Eltelt vagy 10 év, kezembe került most traktor javításkor. Énnemtom ez olyan lehet mint a jó bor beérett vagy én nőttem fel hozzá, de rohadt jó. Jobban mállik tőle a blokkról a régi paszta mint a féktisztítótól, de ez egy kocsonyás trutyi lesz a felületen ahogy kifújom a flakonból. Jól lehet vele célozni és nem folyik sehova, nem viszi be a tömítés darabokat a blokkba mint a féktisztító.
Ott, ahol nem számít a tömítés vastagsága, ott alkalmazhatóak az arra a célra gyártott paszták.
Én deknifedeleket, vízpumpát, szelepfedél, stb.-t pasztával raktam össze anno a motorjaimon. Semmi gond nem volt velük, kivéve, ha le kellett szedni és a pasztát le kellett takarítani. :o) De a "papír" is rá tud "sülni".
Ha megnézel egy-két gyári összeszerelős videót, nem nagyon használnak szerintem már "papír" tömítéseket. Robotok nyomják a pasztákat a blokkfelekre, stb-re. A mennyiségre kell figyelni, hogy ne legyen sok.
Nyilvánvaló, hogy te nem olvastad sose a Biges fórumot, mert akkor ezt az ominózus 3 betűt soha nem írnád le ebben a sorrendben egymás után :-))))))))))))))
Loctite MR 5923. Én ezt használtam Honda CX kardánhajtásánál tömítésként. Olyan melaszos állaga van. Azt nem tudom, hogy száradás után mennyire lesz szétszerelhető. Mindenesetre, leírás szerint a benzint bírja. Az FBS -sel szerelteket, ha elég nagy volt a felület, nehezen lehetett megindítani.
Annyit kell még tudni róla, hogy hajtógázos, tehát nem kell hozzá kinyomó. Én kb 1.5 éve bontottam fel, és pár hete mér tudtam belőle kinyomni, de már nehezen indult meg.
Ezt sajnos nem tudom megmondani most. Hozzánk a gyártó ügynöke jön időnként. Holnap utánakérdezek, hogy honnan vesszük, és ha "földi halandó" nem tud venni, akkor tudunk e mi adni.
Nem volt eddig rá panasz. A kútoszlopoknál a kimérők,szivattyúk feleleihez szokták a kollégák kenni, olyankor amikor már régi és sok a sérülés a felületeken. én az olajszűrőm fedelét szoktam a mocin megkenni vele.
Csinálok most egy kis tesztet, egy pohárnyi benzinbe tettem egy darabot a flakon tetejéről. 1-2 perc alatt nem volt nyoma, hogy oldódna, de majd pár nap múlve kiderül. Az adatlapja alapján nem szabad feloldódnia.