Keresés

Részletes keresés

kopas1600 Creative Commons License 2020.07.28 0 0 91621

Ronya, az sh gondolom a keménységet jelöli. De mi a különbség a PUA, és a PUM közt? 

Előzmény: ronya1 (91620)
ronya1 Creative Commons License 2020.07.28 0 0 91620

elméletileg kellene lenni gyakorlatilag nem tudom, ott ahol a motor cuccaim vannak nem találom, majd még körbenézek a többi helyen is, 

amúgy poliuretán rugó a neve van sok méretben ugyanúgy kilóra adják mint a danamid rudakat

pl:http://bolthely.hu/pemu/kereso/poliuretan-Rugo

 

Előzmény: jakapapa (91619)
jakapapa Creative Commons License 2020.07.28 0 0 91619

RONYA, régebben írtad, hogy gyártottál láncvédő görgőket. Esetleg nem maradt egy, ide fentre??  KÖSZI

 

 

Előzmény: ronya1 (91610)
CsLacc Creative Commons License 2020.07.21 0 1 91618

Na ez az igazi típusismeret!😂

Előzmény: kopas1600 (91617)
kopas1600 Creative Commons License 2020.07.20 0 4 91617

Ennyi a különbség a 660 nál a normál és a folytott közt

Előzmény: kopas1600 (91616)
kopas1600 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 91616

Attila a subertűt is nézd meg feltétlen! Fent a végén bele van ütve a szám. A fojtottnál máshogy van az is leszükitve. 

Előzmény: Attila DR (91615)
Attila DR Creative Commons License 2020.07.20 0 0 91615

Hát még gyári 3td fúvókák vannak úgyhogy csere

Előzmény: ETZ69 (91613)
Attila DR Creative Commons License 2020.07.20 0 0 91614

Köszi , délután meg lesem mi van nekem

Előzmény: ETZ69 (91613)
ETZ69 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 91613

Szia

 

 

 

Talán használható . Ha viszont a tuning a cél Yamaha TRX 850 fúvóka készlet az igazi . A haveromé megtáltosodott , akár egy verseny gép úgy szolt  :)

Előzmény: Attila DR (91612)
Attila DR Creative Commons License 2020.07.19 0 0 91612

Hali kérdés lenne .91 es xtz750 papíron folytott ,tisztítás miatt szét van szedve a porlasztó! Érdekelne a normál fúvóka méretek Mert ha még nincs átalakítva akkor itt az idő , csak feleslegesen ne költjünk  40000 et A főfuvoka jelen esetben 70 es

tariedi Creative Commons License 2020.07.16 0 0 91611

Van, de azon a környéken nemigen mállik le semmi kiszűrnivaló. A blokk belsejéből származó károkozókat pedig eléggé egyenes úton szívhatja fel a szivattyú - gondolom.

Előzmény: ronya1 (91610)
ronya1 Creative Commons License 2020.07.16 0 0 91610

a generátor környékén nincs mágnes? 

tariedi Creative Commons License 2020.07.15 0 0 91609

Egy neodim mágnes beültetésének ötlete már bennem is megfogant.

CsLacc Creative Commons License 2020.07.15 0 0 91608

zsír ötlet!

Előzmény: dzoltan82 (91607)
dzoltan82 Creative Commons License 2020.07.15 0 1 91607

Nameg amit en csinalok: laptop HDD-bol a magnesbol egy koromnyi darabot berakok az olajszuro melle, az aramlo olaj utjaba. Nagyon sok reszeleket megesz, ami apro, de indikatornak is jo, ha kezd meghalni a blokkban valami pl, akkor feltunoen sundisznos lesz :D

Előzmény: CsLacc (91606)
CsLacc Creative Commons License 2020.07.15 0 0 91606

A kuka varázsszó jusson eszedbe, amikor legközelebb megfogod!

Pontosan nem tudom, hogy a Te blokkodban hol a durvaszűrő, de azt is ki kellene (ildomos lenne) takarítani. Sajnos sok típusnál ez csak a blokk kettédöntésével kivitelezhető! (A DRZ is ilyen 😖) Esetleg vadásszál bontott, de jobb állapotút!

Előzmény: tariedi (91605)
tariedi Creative Commons License 2020.07.14 0 0 91605

Jajj, de jó! Ez csíkos is, és meg is rághatott valamit - gondolom, fogaskerékről lepattant acéldarabkát, amit ráadásul nem is igen tudott könnyen kiköpni, így jópárszor körbejárhatott benne.  

Előzmény: CsLacc (91604)
CsLacc Creative Commons License 2020.07.12 -1 0 91604

Ki kell szerelni az olajpumpát, ha csíkos az oldalfala CSERE!!!

Réskiszorítású pumpa, ha lecsiszolódott fémrészecskék átjutnak a durva szűrőn elsőnek szétfütyűlik a pumpát, mert a papírszűrő a pumpa után van! A szétfütyülődött olajpumpa meg forró állapotban kevéske olajat képes felnyomatni a hengerfejbe, így elfütyülődnek a himbák, meg a veztengely fészkek! Költséges mulatság!

A Dörcibe 50 ruppó volt egy genuine sutyuki! Dzsamahába kb dulpáját saccolom!😖

Előzmény: tariedi (91591)
Mistral1 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 91603

Hát én legalábbis nem tudok róla :-(
fogaskerék-szivattyú - ha nincs megkopva, annak jónak kell lennie. Olajban fut, nem igazán lehet megkopva :-)

Hogy 3 vagy 4,5 pontosan - annak meg nincs túl nagy jelentősége talán. :-)
--

A 187-ed pont elég ahhoz, hogy alacsony legyen az MRA... Szattis vett az övére még 5 centis kis felső magasító-terelőt.

Előzmény: tariedi (91599)
Kovacs Pee Creative Commons License 2020.07.11 0 0 91602

Hmmm, valóban nincs elérhető termék. Ráírok az emberre, hátha.

Azonban árba  az a 15 -20 ezer az nagyon optimistán hangzik

Egy valamire való gyártó udvarán a szendert se rakhatod ki annyiért . :)

Az enyém is 51 e volt postaköltséggel.

Egy kicsit  nagyot nyeltem én is az összegem mikor csipogott a telefonom, de legalább volt miért csipogni.

Előzmény: Péter Tarjáni (91601)
Péter Tarjáni Creative Commons License 2020.07.11 0 0 91601

Köszönöm a válaszokat , Mistral1 én 187cm vagyok valahogy pont nem jó nekem ez a plexi , ebayen láttam hozzá még magasabbat lehet hogy majd idővel megrendelem ,kipróbálom . Gumiból még pontosan nem döntöttem el milyen minta legyen , nagyon kemény terepre nem biztos hogy egyenlőre leviszem , inkább túrázásra illetve könnyebb terepen van használva amire a michelin anakee 3 adventure-t néztem ki .

Kovacs Pee ! Sajnos már nem elérhető a termék , esetleg van más alternatíva ? Itt Budapesten van egy műhely akik igények szerint tudnak gyártani akár fotó alapján lehet hogy futok egy kört ez ügyben . Pár motoros ismerős már gyártatott náluk, bár utcai motorra de 15-20e forint körül megállt árban.

Előzmény: Mistral1 (91596)
Kovacs Pee Creative Commons License 2020.07.10 0 0 91600
Előzmény: Mistral1 (91596)
tariedi Creative Commons License 2020.07.10 0 0 91599

Elfelejtettem megkérdezni, hogy létezik-e valamilyen furmányos módszer a szivattyú által szállított olaj nyomásának - netán mennyiségének - mérésére?

tariedi Creative Commons License 2020.07.10 0 0 91598

Köszönöm a teljeskörű felvilágosítást. Megpróbálok majd ezek szerint élni és cselekedni :) 

Előzmény: Mistral1 (91593)
Mistral1 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 91597

Minden külön értesítés helyett:

---

Éppen hogy csak véget ért az évadnyitónk, már érkezik is a következő esemény.

Idén 15 éves az Africa Twin Klub Magyarország. Ennek megünneplésére hívlak meg egy tájékozódási futamra, melynek kiírását itt olvashatod:

 

https://africatwin.hu/index.php/esemenyek/esem%C3%A9ny%20r%C3%A9szletei/281/-/15-eves-az-africa-twin-klub-magyarorszag-jubileumi-tajekozodasi-futam-somogy-tolna-baranya

 

Üdv.:

Brasil

Mistral1 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 91596

Kovács Peti Pee "szerzett" egy ilyesmi vasat a minap - de még ő is ösmerködik' a cuccal :-)
Viszont már szerzett rá bukócsövet...

130/80a váltóméret. A 140-es már necces széltében is, másrészt a felni keskeny lesz hozzá, nem ajánljuk.
Mitas C02, aztán gó bele a susnyásba!

 

Nekem ugyan a kockalámpás van, de azon is MRA van. A 182-es magasságommal pont a homlokom fölé tolja a szelet - nekem nagyon kényelmes - neked viszont más a fejidomod - bármi lehet :-(

Előzmény: Péter Tarjáni (91595)
Péter Tarjáni Creative Commons License 2020.07.09 0 3 91595

Bocsánat ! A kép le maradt ! :)

Péter Tarjáni Creative Commons License 2020.07.09 0 1 91594

Sziasztok ! Nem régiben lettem tulajdonosa egy 99es tenere-nek. 

 

Lenne is egy pár kérdésem illetve tanácsokat szeretnék kérni a motorral kapcsolatban.

 

- Szeretnék rá bukócsövet , sok helyen nézegettem de nem nagyon találtam megfelelőt rá , ha esetleg tud valaki használtan az is érdekel !.

- Most jelenleg 120/90 hátsó "utcai" gumi van rajta , milyen szélességű "adventure" jellegű gumi fér el hátul ?

- Szélvédő plexi-t ki milyet használ ? Nekem MRA túra plexi van rajta ami 85mm el magasabb a gyárinál , de pont a sisakom kapja a turbulenciát így 70km/h körül már rángatja a fejem a szél.

 

Mistral1 Creative Commons License 2020.07.09 0 1 91593

Kerestek többen is ezügyben, itt van a teljes leírás.

XTZ660  olajszint, tanácsok
3YF ("kockalámpás")  és 4MD   ("dupla kereklámpás")

1.    olajszint ellenőrzés
A gyári leírás szerint a szintet meleg, frissen leállított blokkal, lehetőleg függőlegesen álló motornál kell nézni.
10 év tapasztalat után nyugodtan nézem oldaltámaszra döntve, kb 1 mm-t jelent a pálcán.

    a.    állítsd le a motort
    b.    vedd ki az mérőpálcát (sima jobb-menetes, csavarni kell)
    c.    töröld meg
    d.    tedd vissza - de ne csavard be, csak told be amíg megy
    e.    vedd ki - és nézd meg a szintet.
    
A méréssel ne várj túl sokat - mert ha alul a golyós záró-szelep rosszul zár, akkor szép lassan lecsorog a vázból alulra, a váltóba - és rossz lesz a szint. A blokk leállítása után 5-10 sec-et elég várni - kb pont ennyi idő amíg az első pár pontot megcsinálod.


2.    utántöltés
Én általában a max jel közelében tartom a szintet. Szerencsére nem fogyaszt - erre jó egy komplett felújítás...

A MIN és a MAX jelzés között kb 2,5-3 dl a különbség.

Amikor a pálca alja éppen nem ér bele az olajba - akkor kb 2,4l van a blokkban, vagyis ha NEM LÁTOD a szintet - akkor max ennyi lehet benne :-).
kb 3 decinként érdemes tölteni és szintet nézni.

Figyeljetek!
  Ez V1-es - mások szerint soregyes - motor - nem egy fordulatszám-világbajnok. Az utazója 80-100 km/h között ajánlott - ezzel kimegy a világból. Lehet hajtani, bírja, de... A gyári 15/45-ös áttétellel kb 4.000-et forog 100-nál, és 10-enként 500 a fordulat változás. Kis osztással-szorzással a 130-as utazóra kijön az 5.500-as fordulat - és nekem ennyivel egy órás autópálya a londoni elkerülőn fél liter olajamba került - vagyis 4.500-nál elkezdi csipegetni, feljebb pedig enni az olajat. Utántöltöd - és 100-ra visszaengedve újra nulla lesz a fogyasztás...


3.1    olajcsere
Szintén meleg blokk kell az egész cécóhoz. Figyelni, az olaj is meleg, akár forró is lehet! Ésszel!
    a.    állítsd le a motort
    b.    vedd le alul a blokkvédőt
    c.    vedd ki az mérőpálcát (sima jobb-menetes, csavarni kell)
    d.    az első kerék mögött a vázban van egy leeresztő csavar, azt vedd ki
    ŐVATOSAN, mert meleg, és mert SPRICCEL előre. kb 2 liter fog kijönni, talán picit több. Ahogy fogy, egyre kisebb lesz az ív.
    e.    az olajleeresztő csavart csavard ki - fémalátétre figyelni. Természetesen edényt alá!

3.2    olajszűrő csere
Kb 1-2 deci olaj - edény legyen kéznél megint, figyeljünk a környezetünkre.
    a.    vedd le a fedelet, vedd ki a szűrőt
    b.    ne ezt tedd vissza hanem az újat...
    c.    3-4 évente cseréld ki a kicsi és a nagy gumigyűrűt, Viton ajánlott
    d.    húzd meg a csavarokat, de figyelve, alu a menet, nem kell megszakítani!!

3.3    feltöltés
Ha kicsorgott minden, tedd vissza a csavarokat. A váltó alatti leeresztő csavar fémalátétét mindig cserélni kellene - én polír-papíron szoktam síkra csiszolni mindkét oldalát - mert ugyan filléres cucc - de soha nincs eszemben, amikor ott vagyok a boltban, hogy vennék egy marékkal...
    a.    tedd vissza a csavarokat
    b.    olajat neki! 2,5 liter mehet bele nyugodtan
    c.    indítsd be alapjáraton, és a szűrőfedél felső légtelenító csavarját óvatosan vedd ki.
    d.1.    Egyik kezed a STOP gombon legyen, mert 1-2 sec - és a levegő után jön az olaj, ÁLLJ, és csavar vissza.
    d.2.    másik verzió: amint megjelenik az olaj, a csavart RÖGTÖN csavard vissza.
    e.    állítsd le a blokkot és nézd meg a szintet.
    f.    2-3 decinként tölts utána, folyamatosan nézegetve

A gyári mennyiség szűrőcserével 2,9l, szűrő nélkül 2,6l.
Kb a max szintre érdemes belőni - és 1-200 km-ként ellenőrizni, szükség esetén utánaönteni.
Az elfogadható olajfogyasztás 0,5-1,5 dl/1.000km - ha nem gyilkolod. Ha ennél több, akkor kezdjél gyűjteni a felújításra.
Ha jelentősen (1,5-2 dl) túltöltöd, akkor a fordulatszámmérő kihajtásnál ki fogja nyomni a fölösleget.

Milyen olajat? Többen esküsznek az extraszűzre.
Nyilván nincs olyan hülye, aki beröffenés után hidegen is megnézi mennyi a max fordulat... (de van :-(((    Én a 10W40-ről átálltam a  10w50-re - esetleg 5W40-50, ha vki télen sokat jár.
Sokkal fontosabb, hogy a meddig van benne a cucc - a gyári javaslat 6.000km, ami nagypapás tempóban OK, de ha sokszor hajtod meg, akkor indokolt lehet sűrűbben is.

That's all, Folks!

Mistral1 Creative Commons License 2020.07.09 0 0 91592

Könnyen lehet. De "kényszer" szivattyú - ott akkor nagy bajnak kell lennie :-((
Biztosan van benne elég olaj?

Előzmény: tariedi (91591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!