Hali kérdés lenne .91 es xtz750 papíron folytott ,tisztítás miatt szét van szedve a porlasztó! Érdekelne a normál fúvóka méretek Mert ha még nincs átalakítva akkor itt az idő , csak feleslegesen ne költjünk 40000 et A főfuvoka jelen esetben 70 es
Van, de azon a környéken nemigen mállik le semmi kiszűrnivaló. A blokk belsejéből származó károkozókat pedig eléggé egyenes úton szívhatja fel a szivattyú - gondolom.
Nameg amit en csinalok: laptop HDD-bol a magnesbol egy koromnyi darabot berakok az olajszuro melle, az aramlo olaj utjaba. Nagyon sok reszeleket megesz, ami apro, de indikatornak is jo, ha kezd meghalni a blokkban valami pl, akkor feltunoen sundisznos lesz :D
A kuka varázsszó jusson eszedbe, amikor legközelebb megfogod!
Pontosan nem tudom, hogy a Te blokkodban hol a durvaszűrő, de azt is ki kellene (ildomos lenne) takarítani. Sajnos sok típusnál ez csak a blokk kettédöntésével kivitelezhető! (A DRZ is ilyen 😖) Esetleg vadásszál bontott, de jobb állapotút!
Jajj, de jó! Ez csíkos is, és meg is rághatott valamit - gondolom, fogaskerékről lepattant acéldarabkát, amit ráadásul nem is igen tudott könnyen kiköpni, így jópárszor körbejárhatott benne.
Ki kell szerelni az olajpumpát, ha csíkos az oldalfala CSERE!!!
Réskiszorítású pumpa, ha lecsiszolódott fémrészecskék átjutnak a durva szűrőn elsőnek szétfütyűlik a pumpát, mert a papírszűrő a pumpa után van! A szétfütyülődött olajpumpa meg forró állapotban kevéske olajat képes felnyomatni a hengerfejbe, így elfütyülődnek a himbák, meg a veztengely fészkek! Költséges mulatság!
A Dörcibe 50 ruppó volt egy genuine sutyuki! Dzsamahába kb dulpáját saccolom!😖
Köszönöm a válaszokat , Mistral1 én 187cm vagyok valahogy pont nem jó nekem ez a plexi , ebayen láttam hozzá még magasabbat lehet hogy majd idővel megrendelem ,kipróbálom . Gumiból még pontosan nem döntöttem el milyen minta legyen , nagyon kemény terepre nem biztos hogy egyenlőre leviszem , inkább túrázásra illetve könnyebb terepen van használva amire a michelin anakee 3 adventure-t néztem ki .
Kovacs Pee ! Sajnos már nem elérhető a termék , esetleg van más alternatíva ? Itt Budapesten van egy műhely akik igények szerint tudnak gyártani akár fotó alapján lehet hogy futok egy kört ez ügyben . Pár motoros ismerős már gyártatott náluk, bár utcai motorra de 15-20e forint körül megállt árban.
En is Kopasztol kaptam a linket, egyenlőre a dobozban jól mutat. Vasárnap lesz a szerelő nap. Amúgy pontos leírást küldött a srác fényképekkel. Egy hét alatt itt is volt.
Kovács Peti Pee "szerzett" egy ilyesmi vasat a minap - de még ő is ösmerködik' a cuccal :-) Viszont már szerzett rá bukócsövet...
130/80a váltóméret. A 140-es már necces széltében is, másrészt a felni keskeny lesz hozzá, nem ajánljuk. Mitas C02, aztán gó bele a susnyásba!
Nekem ugyan a kockalámpás van, de azon is MRA van. A 182-es magasságommal pont a homlokom fölé tolja a szelet - nekem nagyon kényelmes - neked viszont más a fejidomod - bármi lehet :-(
Sziasztok ! Nem régiben lettem tulajdonosa egy 99es tenere-nek.
Lenne is egy pár kérdésem illetve tanácsokat szeretnék kérni a motorral kapcsolatban.
- Szeretnék rá bukócsövet , sok helyen nézegettem de nem nagyon találtam megfelelőt rá , ha esetleg tud valaki használtan az is érdekel !.
- Most jelenleg 120/90 hátsó "utcai" gumi van rajta , milyen szélességű "adventure" jellegű gumi fér el hátul ?
- Szélvédő plexi-t ki milyet használ ? Nekem MRA túra plexi van rajta ami 85mm el magasabb a gyárinál , de pont a sisakom kapja a turbulenciát így 70km/h körül már rángatja a fejem a szél.
Kerestek többen is ezügyben, itt van a teljes leírás.
XTZ660 olajszint, tanácsok 3YF ("kockalámpás") és 4MD ("dupla kereklámpás")
1. olajszint ellenőrzés A gyári leírás szerint a szintet meleg, frissen leállított blokkal, lehetőleg függőlegesen álló motornál kell nézni. 10 év tapasztalat után nyugodtan nézem oldaltámaszra döntve, kb 1 mm-t jelent a pálcán.
a. állítsd le a motort b. vedd ki az mérőpálcát (sima jobb-menetes, csavarni kell) c. töröld meg d. tedd vissza - de ne csavard be, csak told be amíg megy e. vedd ki - és nézd meg a szintet.
A méréssel ne várj túl sokat - mert ha alul a golyós záró-szelep rosszul zár, akkor szép lassan lecsorog a vázból alulra, a váltóba - és rossz lesz a szint. A blokk leállítása után 5-10 sec-et elég várni - kb pont ennyi idő amíg az első pár pontot megcsinálod.
2. utántöltés Én általában a max jel közelében tartom a szintet. Szerencsére nem fogyaszt - erre jó egy komplett felújítás...
A MIN és a MAX jelzés között kb 2,5-3 dl a különbség.
Amikor a pálca alja éppen nem ér bele az olajba - akkor kb 2,4l van a blokkban, vagyis ha NEM LÁTOD a szintet - akkor max ennyi lehet benne :-). kb 3 decinként érdemes tölteni és szintet nézni.
Figyeljetek! Ez V1-es - mások szerint soregyes - motor - nem egy fordulatszám-világbajnok. Az utazója 80-100 km/h között ajánlott - ezzel kimegy a világból. Lehet hajtani, bírja, de... A gyári 15/45-ös áttétellel kb 4.000-et forog 100-nál, és 10-enként 500 a fordulat változás. Kis osztással-szorzással a 130-as utazóra kijön az 5.500-as fordulat - és nekem ennyivel egy órás autópálya a londoni elkerülőn fél liter olajamba került - vagyis 4.500-nál elkezdi csipegetni, feljebb pedig enni az olajat. Utántöltöd - és 100-ra visszaengedve újra nulla lesz a fogyasztás...
3.1 olajcsere Szintén meleg blokk kell az egész cécóhoz. Figyelni, az olaj is meleg, akár forró is lehet! Ésszel! a. állítsd le a motort b. vedd le alul a blokkvédőt c. vedd ki az mérőpálcát (sima jobb-menetes, csavarni kell) d. az első kerék mögött a vázban van egy leeresztő csavar, azt vedd ki ŐVATOSAN, mert meleg, és mert SPRICCEL előre. kb 2 liter fog kijönni, talán picit több. Ahogy fogy, egyre kisebb lesz az ív. e. az olajleeresztő csavart csavard ki - fémalátétre figyelni. Természetesen edényt alá!
3.2 olajszűrő csere Kb 1-2 deci olaj - edény legyen kéznél megint, figyeljünk a környezetünkre. a. vedd le a fedelet, vedd ki a szűrőt b. ne ezt tedd vissza hanem az újat... c. 3-4 évente cseréld ki a kicsi és a nagy gumigyűrűt, Viton ajánlott d. húzd meg a csavarokat, de figyelve, alu a menet, nem kell megszakítani!!
3.3 feltöltés Ha kicsorgott minden, tedd vissza a csavarokat. A váltó alatti leeresztő csavar fémalátétét mindig cserélni kellene - én polír-papíron szoktam síkra csiszolni mindkét oldalát - mert ugyan filléres cucc - de soha nincs eszemben, amikor ott vagyok a boltban, hogy vennék egy marékkal... a. tedd vissza a csavarokat b. olajat neki! 2,5 liter mehet bele nyugodtan c. indítsd be alapjáraton, és a szűrőfedél felső légtelenító csavarját óvatosan vedd ki. d.1. Egyik kezed a STOP gombon legyen, mert 1-2 sec - és a levegő után jön az olaj, ÁLLJ, és csavar vissza. d.2. másik verzió: amint megjelenik az olaj, a csavart RÖGTÖN csavard vissza. e. állítsd le a blokkot és nézd meg a szintet. f. 2-3 decinként tölts utána, folyamatosan nézegetve
A gyári mennyiség szűrőcserével 2,9l, szűrő nélkül 2,6l. Kb a max szintre érdemes belőni - és 1-200 km-ként ellenőrizni, szükség esetén utánaönteni. Az elfogadható olajfogyasztás 0,5-1,5 dl/1.000km - ha nem gyilkolod. Ha ennél több, akkor kezdjél gyűjteni a felújításra. Ha jelentősen (1,5-2 dl) túltöltöd, akkor a fordulatszámmérő kihajtásnál ki fogja nyomni a fölösleget.
Milyen olajat? Többen esküsznek az extraszűzre. Nyilván nincs olyan hülye, aki beröffenés után hidegen is megnézi mennyi a max fordulat... (de van :-((( Én a 10W40-ről átálltam a 10w50-re - esetleg 5W40-50, ha vki télen sokat jár. Sokkal fontosabb, hogy a meddig van benne a cucc - a gyári javaslat 6.000km, ami nagypapás tempóban OK, de ha sokszor hajtod meg, akkor indokolt lehet sűrűbben is.
Köszönöm a hozzászólást/tanácsot, de -mint mondottam- az elméletet ismerem, viszont az én gépemnél vmi gond lehet, mert nem gyűlik fel a tartályba mérhető mennyiségű olaj (a pálca nem éri el a szintet, ill. azt nem is látni). A motor frissen lett összeszerelve, a golyós szelep, ha nem is zár tökéletesen, annyit nem ereszthet át, hogy egyből vissza is folyjon az egész. Lehet, hogy a szivattyú gyengélkedik?
XTZ660 olajszint, tanácsok 3YF ("kockalámpás") és 4MD ("dupla kereklámpás")
1. olajszint ellenőrzés A gyári leírás szerint a szintet meleg, frissen leállított blokkal, lehetőleg függőlegesen álló motornál kell nézni. 10 év tapasztalat után nyugodtan nézem oldaltámaszra döntve, kb 1 mm-t jelent a pálcán.
a. állítsd le a motort b. vedd ki az mérőpálcát (sima jobb-menetes, csavarni kell) c. töröld meg d. tedd vissza - de ne csavard be, csak told be amíg megy e. vedd ki - és nézd meg a szintet.
A méréssel ne várj túl sokat - mert ha alul a golyós záró-szelep rosszul zár, akkor szép lassan lecsorog a vázból aulra, a váltóba - és rossz lesz a szint! A blokk leállítása után 5-10 sec-et elég várni - kb pont ennyi idő amíg az első pár pontot megcsinálod.
'95-ös 660as XTZ-vel ismerkedem, és bár utánaolvastam az olajszint-ellenőrzés mikéntjének, az enyémnél azt tapasztalom, hogy ez sehogy sem lehetséges, mert az olajtartályban soha nincs mérhető mennyiségű olaj. Járó motornál kicsavarom a dugót és csak annyit látok, hogy fköcsköl benne az olaj, de el is tűnik. Az előírt 2,7 litert rendesen megkapta, de akkor hová lett? Lehet így használni, vagy baj lesz belőle?