A W2-es csizmám a második-harmadik útján (vagyis vadi új még) SEM ÁZOTT BE!
Pénteken Majsa és Bugac között elkapott a felhőszakadás - és egy istállóba kéredzkedtem be a lovak, kecskék, miazmások közé - amolyan megváltóként érezve magam :-)
(Ember nem volt, a többiek meg beengedtek. A kuvasz is csak fél óra és az eső elmúlása után, távozásomkor akart kihúzni a csizmámból - befelé bezzeg nem jelezte, hogy kussoljak)
Onnan kb Kmétig hatalmas tócsák voltak, nem lehetett "rendesen-homokosan" haladni - de kapott vizet így is rendesen.
Aztán Dabasra felérve megtaláltam Taki kedvenc motormosóját, amiről Taro ezerkettese igen szépeket tudna mesélni... Egyedül voltam, bátornak kellett lennem (amit ugye csak egy paraszthajszál választ el a hülyeségtől :-( ) Uccuneki, és csak középen lepődtem meg kicsit a mégpuhább iszapon alul - ott be kellett avatkozni kicsit a csizmával a víz alatt - de semmi nem jutott belülre.
TECCIK!
Másnap a bandával is csapattuk a sarat, vizeket párszor - az se jutott belülre.
Tudom persze, hogy ez csak max fél évig fog tartani, amíg az impregnálás le nem válik a középső, puha zárónyelről :-(
A legjobban úgy tudod hangolni ha a tank helyett rá raksz egy próba tartályt, mert így könnyen hozzá férsz és menet közben teszteled addig állítod még minden tartományban,lent közép,és magas nem lesz jó. Az a baj ezek azért már kicsit kopottak pl kehelycső, subertű, ezért a manuálban megadott mm nem biztos hogy jó lesz. Általában fent szokott rossz lenni. És az alapjárati keveréket is többször teszteld.
A service_manual-okban le van írva, hogy a másodiknak az első milyen nyitásánál kell megindulnia, általában mm-ben adják meg. A gumi-membrán tökéletes legyen, nagy szopás, ha falsozik, mert igen borsos az ára :-(
Találtam én is egy leírást, hogy mik a módosítások.
A HUB-on írta egy svájci mókus, hogy Ő miket variált át, hogy a 3AJ ereje meglegyen:
Unterschiedliches Spritzen. (más fuvokák) Ein Kunststoffring zur Begrenzung des Vakuumschlittens zum vollständigen Öffnen. (egy műanyag gyűrűt kivett, ami a vákumos torok teljes nyitását gátolta)
Ein Begrenzungsring am Ende des Auspuffs. (a kipufogó végében van egy szűkítő gyűrű) Ein anderer Schnorchel. (Egy másik szívócsonk) Ein anderer Mittelteil in der Airbox. (Az airbox középső részének a cseréje)
Hogy mennyire hiteles az infó, azt nem tudom, de lényegi különbség van erőben a 3AJ javára ez biztos.
Pár hét és prioritást nyer a dolog, akkor majd írok tapasztalatokat. (De egyenlőre az elveszített rendszám problémát kell orvosolnom.... )
Huh, jah igen, én mecséri vagyok. Az Győr mellett van. Megróbálom én is a reszelgetést, aztán ha nem megy, akkor lehet megtámadnék valakit egy csere erejéig. Előre is köszi.
Már 90 előtt is probléma volt a svájci emisszió / teljesítmény környékén ! A 84-es 43F nekem is onnan származik , szerencsére nem a karbit butították hanem a gázkarban volt egy kis plusz anyag . Nem is gyorsult úgy mint a haveré ! Kb max 80%-ban nyitotta a síbert , némi reszelés után helyre állt a rend .
egy kis googlizás után kiderítettem, hogy a 3AJ sávjci verziója a 3DS karbija, pár dologban különbözik.
A 90-es években a sajtosoknál szigorúbb emissziós követelmények voltak, mint a többi országban, így visszavették a tenerke teljesítményét is. Tegnap másodszor is megbizonyosodtam róla, hogy a 3AJ combosabb mint a 3DS.
Na már most, esetleg volna valakinek egy felesleges 3AJ karbija, amit kölcsönkérhetek egy próbára?
Ha esetleg tud valaki olyan endúrót ami könnyű és alacsony az egy ismerőst érdekelne nem kell se izmos se fiatal se nagyon drága. De papírja mindenképp legyen.
Bíztam benne hogy a csontkovacs össze tud rakni annyira hogy tudjak motorozni. de nagyon úgy néz ki hogy ami nagyon elromlott az nem fog sosem jó lenni
amúgy az a túra az egyik legjobb amin részt vettem
lehetet volna hosszabb is csak papirkutyák voltunk és nem mentunk esőben