Keresés

Részletes keresés

Attila DR Creative Commons License 2019.12.12 0 0 91195
Üdv tudja valaki hogy a 750 es tenere hogy van vissza fojtva 40 lóerőre ?
Szmuk Creative Commons License 2019.12.12 0 0 91194

Sok tipusra gyártották biztos azt a munkahengert, úgy mint a Nissin ezernyi egy motorra szálított fékrendszereket.

Előzmény: .Kendi. (91192)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 91193
Tarjani bonto?
En onnan vettem a munkahengert
Előzmény: .Kendi. (91192)
.Kendi. Creative Commons License 2019.12.09 0 0 91192
Uraim aki tud segítsen kérem!

Barátomnak keresek xt600 E hÁtsó főfékhengert..(-lábféknél) .


Nemrég vette, én segítettem neki felújítani a himbarendszert, fain gép lessz...

Csak a szerelője szerint kuka a fékmunkahengere..........akinek van és megválna tőle, ne tarsa magában!
Mistral1 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 91191

Amúgy párszor mentem már lókák után a kicsit keményebb homokban - hát erősen megdolgozta a futóművet, éreztem minden lépésüket :-(

Előzmény: ronya1 (91189)
Mistral1 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 91190

Hát igen. "Nehéz ügy ez kérem, Szilágyi Úr!'

 

A "szokásos" persze megint az, hogy a motorosok árkon-bokron belerondítanak, kitúrják, stb, stb. Aminek sok valóság-alapja is van. Az hony nem én/mi, hanem a JóskaFeriJani volt - az meg a "halőrt" qrvára nem érdekli. Ugyanígy a pályás adrenalih-huszárok sem a 80-100-zas totyorgókkal tesznek jót :-(

 

Ez van.  Szőkenő effektus, vagyis némelyik motoros mind egyforma :-(   Hozzanak törvényt a KTM-ekre, a "vadak" nagy része úgyis azzal mén'... Vagy típusokra, WR, XR  (és "barátaik" :-)   - irány a zárt pálya! :-))))))

Előzmény: ronya1 (91189)
ronya1 Creative Commons License 2019.12.08 0 2 91189

tudod mi a bosszantó? hogy lóval meg lehet mászkálni bárhol

ráadásul még ló vontatású kocsikkal is, ami vicces mert a terep kocsikon ugyanolyan cross gumi van mint nekünk

amúgy a sima gyalogló ló 10x jobban összerondítja az utat, múltkor fotóztam is de nem sikerült valami jó a kép, a motornak látszik a nyoma kicsit meggyűrte a homokot, a lónyomok meg egy kisebb salátástálnyi lyukak 2 sorban

a vadakat nem tudom melyik zavarja jobban, a motor nem nagyon érdekli őket mert 100 méterről is csak néz a fekvő-álló őz, abban a pillanatban amikor megállok elkezd futni.....

szóval ha ennyire zöldek vagyunk akkor senki se tébláboljon(még gyalog sem) erdőn-mezőn, ne csak a motorosokat szopassák

 

Előzmény: Mistral1 (91188)
Mistral1 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 91188

Én igen, és valsz többen is.

Semmi új nincs benne - számomra legalábbis. A szokásos mellébeszélés a "zöldektől", akik szerint minden fűszál védett.

Ezerrel védik az egytized százalék kárt okozó tőlünk a világot, de 90%-ra nagyívben szarnak :-((((

 

Ettől persze még lehet, hogy igazuk van. Addig tudunk motorozni az erdei utakon, amíg fel nem ébrednek teljesen és KRESZ táblával nem fogják jelölni a behajtási tilalmat. Akkor tényleg nem lesz mese.

 

Előzmény: Doomedsrac (91187)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.12.07 0 0 91187

Ezt olvastátok? https://totalbike.hu/magazin/kozelet/olvaso/2019/12/02/a_legalis_terepmotorozasrol_meg_egyszer/ Gondolom már 1000szer volt ez téma, de ez elég friss.

ronya1 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 91185
Újra eladóvá váltak a tkc80as gumijaim
Tettem múltkor pár képet
Akit érdekel írjon mail, azt használom ami az adatlapon található
Félreértések elkerülése végett: telefonon kb sosem vagyok elérhető
Doomedsrac Creative Commons License 2019.12.05 0 0 91184

Lucas szettet rendeltem 32800Ft volt (vas-kopó-rugó-tömítés), leszedtem és a vas lamellák feketék mint állat :O így tuti kuka, rugó és a csavar nem lett meg :( de egy kiscsavarhúzóval sikerült a beletört csavartdarabot kitekernem. Megnéztem a "BIBLIÁT" és a főtengely 120Nm a balansztengely 60Nm (az is külön jár) így oda veszek új ékeket is, viszont lehet ennyivel megúszom :)

 

Nem bontok még semmit, mert még nincs lezárva az ügy (mondjuk a benzincsapot lecseréltem, de mást nem piszkáltam).

Előzmény: Mistral1 (91183)
Mistral1 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 91183

Ehhh... :-(

 

Nekem 13-ban egy húszasba fájt a lamella-csere (nemtom' most mennyi lehet) - de itt neked "vasat" is kell pótolni. Donorként használhatod az egyik blokkot, nem? (mondjuk, akkor teljes kuplungot is átteheted, de ha már meg van bontva, én új lamellákat tennék bele.)

 

Főtegelyt "pucéran" én még csak képen láttam - arról nem tudok nyilatkozni - de kötve hiszem, hogy azon a "környéken" bárminek is lötyögnie kellene...

Előzmény: Doomedsrac (91182)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.12.05 0 0 91182

új történés a "motorhibás" XTZ-vel:

 

Az van, hogy nem bírtam magammal és addig-addig nyomoztam a neten meg néztem youtube videókat, még véletlenül nem bukkantam rá egy videóra, amibe nagyon hasonló hangú blokkra nem akadtam. Szerencsére a srác fel rakta azt is, hogy mindek van olyan hangja. Főtengelyanya lazulás a hajtás oldalon (ezt  videót találtam). Most szét is kaptam a gépet (k.rva hideg van) és a fogaskeréknek van a tengelyhez képest egy kis játéka, igaz nem akkora mint a videón, de külön mozog kb. 2mm (igaz nem is volt ennyire durva hangja, de hasonlóan kopogott). Gondolom az a jó ha meg se mozdul a tengely nélkül a fogaskerék?

Másik:

akié volt a motor először M.O-on az azt állítóta, hogy Szegeden szervízbe is volt (a rendszámtábla kereten van is egy szerviz neve és címe) és ott megnézték neki a motort és azt mondták, hogy ebben az állapotában még sokezer Km-ert lehet menni vele. Nahát most vagy csak fül alapján mondta ezt a szerviz (mondjuk én mikor Szegeden megnéztem, haza se mertem volna vele jönni +200Km-ert, de még kipróbálni se mertem). Csúszott a kuplung magasabb fordulaton, úgy néz ki ennek is meg van az oka, de mivel párszor megcsúszott, és akitől én vettem (nem a szegedi csávó) nála is megcsúszott párszor így tuti csere lesz a belseje. A baja pedig valószínű az, hogy az 5ből 4 csavar és 4 rugó van csak :D mikor szét szedtem nem eset ki se a rugó se a csavar másik fele (bele van törve) így majd ha átmelegedtem megnézem be tud-e esni valahova, de ha nem akkor valaki eltörte és szart rá :D Bízok benne azért, hogy ezt nem a szerviz csinált.

Mistral1 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 91181

hátosztán mennyivel megyen'?

Meg:

Nem-e lehetne-e' fele kilóméterrel?

 

:-)

Előzmény: Törölt nick (91180)
KVX300 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 91179

Mondjuk már rég kellett főtengely csapágyat cserélnem, de annak idején még C4 jelűek voltak a nagy hézagúak (a hőterhelés miatt). Szerintem bármilyen ismert márkából lehet venni, ha a méret és nagyobb hézag stimmel. Ha nem "szabványos"/"járatos" méretű a csapágy (sajnos pont a motoroknál lehet ilyen), akkor sajnos nincs mese, meg kell venni a gyárit.

Előzmény: Doomedsrac (91176)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 91178

nem vagyok motorfelújító nekem eddig csak fasza gépeim voltak

nekem az a meglátásom ha van olyan csapágy szabvány méretben akkor kell venni egy jobb minőségűt megbízható helyről

már ha van közte jelentős különbség, ha csak párezer akkor meg kell venni a gyárit

 

 

igaz nem golyós, de sok éve(azóta szűk 200 ezret futott a gép) ki kellett cserélni az opel hajtókar csapágyait, a gyári 11 ezer lett volna hajtókaronként, gépfelújító műhelyben vettem a 4 hajtókarhoz 5 ezerért

ilyen különbségek mellett nem érdemes gyárit venni..... még akkor is ha mondjuk felét bírja az utángyártott.....

Előzmény: Doomedsrac (91176)
ales40 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 91177

Jól mondod.

Előzmény: ronya1 (91175)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.11.29 0 0 91176

Egy szerelő 2db főtengely csapágyat ("gyárit") 49.000Ft-ért rendelne a motoromba mert Ő azt javasólja, hogy gyári legyen benne.

 

Ma egy picit szétkaptam a "motorhibás" Tenere-t. Szelephézagok faszák, vezérműlánc se tűnik szarnak (kiszedtem a feszítőt), gyertyát cseréltem, légszűrőt is kidobtam mert nem úgy tűnt mint amit mostanában cseréltek volna, olajszűrőre is ránéztem, de nem volt benne fémforgács. A bokkon nem érződik semmi extra rezonálás vagy remegés. Kicsit olyan szelepes csattogás és valami lazulásának a keveredése jön ki a blokkból. Amit észre vettem a tapi közben, hogy ott ahova a blokkon a kuplungbowdent beakasszuk (nem tudom a nevét), ha nincs behúzva a kuplung minden más alkatrészhez képest remeg (rezonál), amúgy a kuplung is csúszik. Elképzelhető, hogy szét van hullva a kuplung és az minden hang forrása az? Ma már nem volt kedvem tovább szerelgetni mert nincs garázs és egy sima tető alatt meg k.rva hideg van. Ja és a másik szenzációs dolog, hogy sima víz van benne ránézésre :D (lehet desztillált, de az tuti nem fagyállós). Hozzá teszem ez Szegeden megjárt valami szervizt is, gondolom azt ahonnan a rendszámtáblakeret is van. Ja és azt mondták az ex-ex tulajnak, hogy így még jópárezer km-ert elmegy.

Előzmény: ronya1 (91175)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 91175

Csomó helyen ntn csapagy van gyárilag 

igazándiból az számít hogy ne legyen hamis 

Előzmény: Doomedsrac (91174)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.11.28 0 0 91174

Szerintetek nagy különbség van a gyári és Koyo csapágy között? Mondjuk én azt is hallottam, hogy a Koyo a "gyári". 

Mistral1 Creative Commons License 2019.11.27 0 1 91173

Sokunkat érdekel(het), írogassál!!

Előzmény: Doomedsrac (91172)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91172

nem-nem, a 430eFt csak a motor kár. a ruha kárt még nem küldték meg, de az elenyésző lesz (ezt többen mondták). ha érdekel a folyamat szívesen megosztom.

Előzmény: ales40 (91170)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91171

azért szidják a hitelesek mert hülyék, nem szeretnek olvasni :)) mondjuk a bank se semmi.....

 

 nekem volt hiteles kocsim, ott helyben kinyomtatták mennyi a 48 hónapra a befizető összegeket ezen belül a tőke törlesztés és a kamat törlesztés( ez is rafinált ám úgy van megcsinálva hogy ne legyen kedved idő előtt vég-törleszteni)

aztán ha tetszettek a leírtak akkor megkötöttük a szerződést, ha nem akkor nem 

 

pár éve akartam venni egy kocsit, majdnem megvolt a zseton, igazándiból alig több mint egy havi bérem hiányzott, csak nem akartam úgy venni hogy nullán legyek anyagilag, így vártam a vétellel mert nem volt sürgős

aztán rá kb egy évre ismét kezdtem nézegetni a kocsikat(ennyire hiányzott) aztán meglepődve láttam hogy az előző évben 1,5 milla körül árult kocsik ára felment 1.8 felé

na ha akkor felveszek 500 ezret 2 évre akkor közel sincs ennyi kamat mint amennyivel drágább lett

 

senkit sem akarok buzdítani a hitelre, de nem annyira egyszerű a képlet mint ahogy gondolod

és én sem akarok felvenni hitelt, de igazándiból csak a rizikó miatt, elég vén vagyok bármi megtörténhet.......

 

Előzmény: ales40 (91169)
ales40 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91170

Ilyen amikor félinfók miatt beszélgetünk :) Ruha kárról eddig szó sem volt..... A 400ezer, azt hittem csak a motorkár. 

Nem kell ügyvéd Te is tudsz intézkedni ha van kedved és időd hozzá.

Anno egy elején sérült CBR600 motorra akartak első nekifutásra 180-at fizetni ruhástól mindenestől. 520 lett a vége amit kifizettek úgy, hogy a motort 525ért tudtam eladni. Egy évembe tellett. Időm volt, kedvem nem sok hozzá de nekem megérte.

Csak azért csináltam mert az elején hülyének néztek és gondoltam megtudom mutatni, hogy nem is vagyok annyira hülye mint amilyennek a biztosító nézett:) 

Előzmény: Doomedsrac (91166)
ales40 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91169

Na most jó nagy faszságot írtál. Azonnal ott van az áhított tárgy :) Ott van, csak amíg ki nem fizeted addig nem a tiéd :) Ha olyan fasza a hiteles vásárlás akkor miért szidják a nagy tudású hitelesek a bankokat?

A pénz értéke romlik....  Ha veszel egy új motort hitelre annak nő az értéke?? Veszel egy 4 milliós motort, kifizetsz érte 5-öt és öt év múlva ér 2-őt. Akinek ez olyan jó üzlet az vásároljon hitelre.

Előzmény: ronya1 (91168)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91168

ez nézőpont kérdése

 

ha azt nézed hogy az összeged ami a bankban áll évről évre jelentősen veszít a vásárló értékéből, és azonnal ott van az áhított tárgy nem 4-6 év múlva akkor a hitel nem is ördögtől való

 

ha azt nézed hogy bármi ok miatt fizetésképtelenné válhat bárki, még ha önhibáján kívül is jó nagy szarban lesz, a hitelezett tárgy tuti ugrik és ha nincs szerencséje még mellé némi zseton is pluszban, nem csak az addigi befizető

 

 

 

Előzmény: ales40 (91163)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91167

egy jó ügyvéd mindent el tud intézni

sok éve egyik munkatársam barátnőjének a férjét elgázolták és belehalt

még a temetésre vett ruhákat is behajtották a biztosítótól

nem emlékszem pontosan mi volt még de olyan dolgok hogy csak pislogtunk

persze a férj ettől nem támadt fel, de csenget a biztosító ha szorítják a tökeit

csak mint írtam nem biztos hogy megéri a fáradságot

Előzmény: Doomedsrac (91166)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91166

Nem baj az :) nagyon szívesen megosztom veled (veletek) ezzel kapcsolatos gondolataim. 525eFt volt a motor, megfejeltem pár "extrával"(bár ugye ez már a saját problémám, de ugye ezek minimálisan növelik a piaci értékét is), ezek egy részét lehet fel tudom használni a másik XTZ-n. Viszont sok kuka lett (kormány, bukócső, stb.). Mivel tisztába vagyok azzal, hogy az tárgyi kár (ruházat, sisak, stb) elég nyomot árat állapítanak meg, és azért 2 sisak, egy Yamaha-s dzseki, esőruha és asszonykám utcai szettje kuka, mert a ruhát levágták róla és mind a 2 sisak csattant az aszfalton, meg azért olyannal nem kezdtem el szenvedni, hogy lett egy folt az én esőruhámon is mert attól nekem ellátja a dolgát, de ami tényleg kuka ott nem lenne rossz egy tényleg olyan ár amiből közel lehet pótolni a dolgokat. Így lehet gáz, de azért a motort jó lenne tényleg ki maxolni. Nem-nem 430eFt és ebből levonódik a roncs ár (igaz ez elenyésző 21eFt).

 

Ezt az opciót is néztem (és pár hasonlót) de közel 100eFt a papírozás és nem lehet abból kiindulni, hogy lehet alkudni vagy hibátlan és nem kell rá semmi kopó alkatrész úgy, hogy egy métert nem mentem vele. Így azért láttam a legjobb opciónak egyből egy "szart" venni és azzal kezdeni valamit mint azt, hogy normál áron venni egy szart és azzal szopni.

 

 

 

Ini: 94-től kereklámpás és nagyobb műanyag elemek lettek rajta. Más nagyon nincs szerintem.

Előzmény: ales40 (91164)
ronya1 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91165

Mennyivel másabb egy 94 előtti mint egy 94 utáni?

nekem az a meglátásom hogy  kb tökmindegy hogy mennyi idős egy ilyen régi lom motor, ami igazán számít hogy volt karban tartva eddig....

sok tapasztalat nincs se eddig azt vettem észre mindenképp megéri egy külföldi kotort venni ilyen idősen mint egy magyart. A magyar nagyon szeret sufni szerelésekét csinálni. 
én már csak tudom ;)

 

amugy a biztosító alapból egy szar szemét cég, az a kérdés hogy ilyen 100 ezer körüli “kár” mellett megéri- e kínlódni velük, idő, ideg, stressz..... megér ennyit?

 

Előzmény: Doomedsrac (91162)
ales40 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 91164

Megint nem értelek. 525-ért vetted. A biztosító fizet 430-at plusz marad a töröt motor . A törött mtor szerinted nem ér 95 ezret? 

 

Ha minden áron ragaszkodsz az adott típushoz egy ilyen szerintem kiindulási alapnak nem rossz:

https://www.kepesmotor.hu/yamaha-tura_enduro/p2099304?st=xtz

Előzmény: Doomedsrac (91162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!