Keresés

Részletes keresés

WRS Creative Commons License 2019.10.22 0 1 91066

Na méregettem neked kicsit.

A tekercsem gyári ellenállása 112-132 ohm, nekem 143 ohm.

Csak digit műszerrel tudtam mérni feszültséget. (Maxwell mx 25 304)

AC mérésnél 38-45 voltot mérek önindítózás közben. Gyertya bent a helyén tekercs lehuzva a CDI-ről.

Kétutasan egyenirányítva egy kondit töltve 150-180 volt DC ugyanezekkel a körülményékkel.

 

 

Előzmény: GyuriXT (91065)
GyuriXT Creative Commons License 2019.10.22 0 0 91065

Örülök ha tudtam egy kis témát generálni!

 

Sok a kérdés csak kellett volna az a kv :D

 

Szóval a kérdések zöme ennél a típusnál nem releváns. Ez nem az Űrkorszak hanem az igazi retro 1987. :)

Ezt még be kellett tudni indítani aksi nélkül is úgyhogy itt a CDI-nek semmi köze az aksihoz a fesszabhoz. külön életet él. Konkrétan a gyújtótekercs direktbe bemegy a cdi-be.

A felszabályzó ebben az esetben pusztán az aksi töltéséhez szükséges egyenfeszültségért felel. Neki külön tekercsek adják a 3 fázist a generátorból.

 

Ez a lámpás ötlet nem is rossz:D 

 

Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?

nincs, brutál gyári szigetelő test nem ez a takony műanyagozott mint az utánagyártottak:) 

 

Lendkerék nem ér bele semmibe?

Nem ér bele

 

Milyen lakkal kented le,?

selyemfényű vastag lazúrral :D ..rég rossz lenne ha még kenegetni kéne ezeket, biztos nem álltam volna neki:) szerencsére vannak már lakkozott, duplán lakkozott zománchuzalok. Ilyet használtam. 155 fokig jó lehet határeset de 0,22 csak kínai volt magasabb hőértékű 2 hónap szállítással :(

 

Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés?

Nem sajnos nem vágom ez a gyenge pont mivel erről semmilyen adatot nem találtam. A menetszám nagyon fontos a menet emelkedés is az de az inkább a csavaroknál. Információ hiányában abból tudtam kiindulni, hogy azonos keresztmetszetű, ellenállású vezeték hossza meg kell hogy egyezzen és mivel a hely adott, a tekercstesten kívül nincs huzalozás ezért ennek a mennyiségnek fel kell kerülnie a két magra. Ha ezt feltételezzük akkor optimális menetszámot ki is fogja adni. Azért 110-160 ohm gyári érték között van nem kis különbség az érzékenysége a rendszernek szerintem ennek megfelelő.

 

 

A menetemelkedés:D na ahogy dzoltan82 is írta ez olyan vékony huzal amit egy darabig próbál az ember szépen tekerni de messze nem lesz a vége olyan mint a gyári inkább mint az ökörhugyozás :D de 4400 forint a huzalért meg 2 óra az életedből messze nagyobb élményt ad. Bár az lenne az igazi ha menne is végül de így se rossz :D

 

Nézd van egy BMWm egy VFRem nincs mit szerelnem ne vedd el tőlem ezt a kis barkácsolást, hogy motor szerelőhöz rohangáljak, fogjuk úgy fel, hogy ez egy hobby és aszerinti téma  :D 

Próbáltam amúgy érdeklődni tekercselős mestereknél és nem nagyon válalták pont fentiek miatt, úgyhogy lehet ez nem is lenne olyan egyszerű..

 

Azért örülök, hogy van itt aki legalább már megpróbált hasonlót nem érzem annyira egyedül magam.

Fogunk még együtt túrázni úgy érzem,  elnézve a színvonalas videókat és egy sör mellett anekdotázni a tekercselés rejtelmeiről :D

 

 

 

Előzmény: Szmuk (91061)
WRS Creative Commons License 2019.10.22 0 0 91064

Nincs szikra igy nem indul a motorja.

 

Előzmény: dzoltan82 (91063)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.10.22 0 1 91063

Szmuki, a 3AJ haromfazisu tekercsei csak a toltest adjak.

a CDI-nek kulon tekercse van, ha jol ertettem neki arrol nem jon le ertelmezheto erteku feszultseg.

Előzmény: Szmuk (91061)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.10.22 0 1 91062

magasfesz tekercset nem olyan konnyu megtekerni!

 

En regebben hobbi szinten tekergettem trafokat, kisebbet nagyobbat, de ebbe beletort a bicskam.

Hiabatekertem ugyanakkora atmeroju vezetekkel, perszehogy nem ment ra annyi, amennyi kellett volna :)

 

A japannak jo kis tekercselogepe lehetett...

 

Nameg, nem akarom elvenni a kedved, de a sima lakkozott rezdrot nem lesz jo, ide emelt homerseklet turesu kell, mert a blokk siman lehet 150 fok is, akkor benne a tekecsek 180 peldaul.

(ezek altalaban sotetebb szinu lakkal keszulnek)

 

nekem 60V korul jott ki belole, de ez nem volt eleg a boldogsaghoz :(

 

Keszitettem egy trafos valtofesz generatort, ami a 12V-bol csinalt 220-at, azzal ment szepen, ameddig nem talaltam mas megoldast.

 

Vettem bontottan egyet 30 ezerert a tarjani bontobol es most jo.

Szmuk Creative Commons License 2019.10.22 0 2 91061

Micsoda téma itt, végre valami igzgalom :D

 

Kezdjük a legelejétől, ne egyből fejjel a falnak!

 

  Nincs előttem az XT600Z kapcs rajza, de feltehetőleg egy több fázisú(mondjuk legyen 3) állandó gerjesztésű generátora van.+gyújtó vagy cdi jeladó

Tegyetek már be rajzot róla ide a fórumba.

(Haynes féle manual-t szerezd be a motorodhoz, ezekben a service manual-ban eléggé aprólékosan benne van a hibafeltárás menete, móricka ábrákkal)

 

Én ezt használom minden járművömhöz. Szerencsére ritkán kell forgatni.

De volt már hogy kellett! 

 

Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?

Lendkerék nem ér bele semmibe? Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés? Milyen lakkal kented le,?

Bocsi hogy sok a kérdőjel, de mind nagyon-nagyon fontos tényező.

Erre külön szakmát tanultak az emberek annó!

 

Jól írják az előttem szólók , hogy DMM-el(Digitális Multiméterrel) nem fogsz valós értéket mérni.

Ezért van rá egy nagyon okos is "találmány" analóg mérő :)

De van egy másik okosság is erre:->

 

Tegyük fel 3fázisod van(összteljesítményed mondjuk legyen 180W a példa kedvéért).

 Minden fázis végére tegyél egy 60W-os vagy H4-es lámpát de jó hagyományos wolframszálas 220V-os izzó is. csak körülményes megépíteni, mert kell foglalat is :D

Szóval. Beindítod a motort, és ennek a 3égőnek egyformán kell világítania. ha alapjáraton ketyeg, és ha emeled a fordulatszámot, akkor erősödik a fénye.

itt egy jó példa videó, hogy működik ez a valóságban.

https://www.youtube.com/watch?v=PQTaFawPCQs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2CWdOxov7eY4BypTIFN_5AHzDWWecBla5vq-yQty0M3VrNKPlPePUS1bQ

Ezzel a művelettel ki tudod deríteni hogy minden tekercsed megfelelően működik.

 

Ha idáig OK a dolog, akkor szerencséd van.

---(nekem az volt az afrikán)

De simán meglehet azt csinálni, ha elszáll a fesz.szabod, és egy az egybe megkapja azt a töltést az akkud, meg minden, felpúpososdik(túltöltés), és az állórészek nem bírják a kiképzést és mind megszakad. nekem az összes égőm kiment a motoron, fesz.szab csatija porrá égett.

akku kuka...fesz.szab kuka.

ha még megyek még 100km-t tuti vennem kellett volna egy komplett állórészt.Hondánál az eléggé borsos, még megtekertetni is!---

bocsi a monológért .

 

És jöjjön a fekete leves!

 

fesz. szabod jó?

Ugyanis a CDI-nek már egyenáram kell, és itt kell frankón a stabil 12V, de ha mondjuk a diódáid is lehetnek rosszak. E körül is lehet gubbanc a tekercsek után, akkor az is beleszól a játékba.

Mérj töltést. fesz szab előtt. 

 

állórészen a CDI jeladója(tekercse mit tudom én, nincs előttem  a rajz)

https://www.youtube.com/watch?v=MFSKckk7baA 1.09.nél a mérd ki  nem itt van-e a baj!

Videó elég jó, próbáld értelmezni, legalább tanulsz egy kis nyelvet, nem mindig csak az angol:D

 

Ez a diódahidad ha jól értelmezem, ezt ki tudod mérni, dióda állásban  frankón(nyit zár..stb).

Elsőre körre ennyi, várom a kérdéseimre a választ.

 

De van motorszerelő is a világon, miért nem tolod be hozzá?

vagy autóvillamossági szerelőhöz :D.

 

Én amihez nem értek, nem nyúlok bele, ezért se csinálom meg a DRZ-n a szelephézag csekkolást, mert itt vez.tengelyek ki, mérni összerakni,nyomatékot húzni, vezérlés beállítás...stb. Nem vagyok motorszerelő, csak lelkes amatőr.

 

Üdv_Szmuki

 

ui:remélem tudtam segíteni valamiben. és még meg se ittam a reggeli KV-mat!

 

 

 

WRS Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91060

Holnap csak digivel tudok rámérni. A mutatósom kb két éve megsemmisült.

Megkérdezem a szomszédot neki hátha van.

 

Mistral viber okés megy.

Mi a véleményed ha a töltő tekercs kétutasan egyenirányítva egy kondit töltene és azon mernénk a feszt digitálissal? Talán igy értékelhető eredmény születne.

Előzmény: GyuriXT (91057)
Mistral1 Creative Commons License 2019.10.21 0 1 91059

Dani, Viber! 

Mistral1 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91058

Minden műszer integrál egy kicsit, a mutatós jobban, a digit kevésbé... 

Ha van egy bazinagy tüske, abból a mutatós nagyobb értéket mutat, a digit mintavevoje esetleg észre sem veszi😟

Szoval a jelalak is sokat számít, freki is, ehyengesure jók a digizek csak😁

Előzmény: GyuriXT (91055)
GyuriXT Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91057

Tartod bennem a lelket :)

 

ha nem leszel lusta ramersz digivel is?
Ha nalad is ilyen szerzek egy analogit meg egy cdit tesztre

Előzmény: WRS (91056)
WRS Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91056

Simán van ekkora különbség.

Előzmény: GyuriXT (91055)
GyuriXT Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91055

Váltót mértem.

 

Na igen 100-200 volt körül töltődik a kondi és ott adja le a szikrának a feszt, úgyhogy jónak tűnnek a számok sajnos:( 

 

Akkor viszont valami nem kerek.. Ekkora eltérés nem lehet a digi műszer  és a mecha között szerintem.

 

csak nem úszom meg a generátor cserét:(

Előzmény: dzoltan82 (91054)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.10.21 0 2 91054

Nameg valtot kell merni rajta.

 

Ugy emlekszem 110V korul kellenehogy legyen inditozasnal, valtofesz.

Jaro motornal inkabb 200V korul.

Előzmény: WRS (91053)
WRS Creative Commons License 2019.10.21 0 1 91053

Digitális multival mérted a 3.1 voltot?

Azok előszeretettel hülyeséget mutatnak ilyen esetben.

Én ránéznék rendes mutatóssal. Nemtudom mennyinek kell lejönni onnan de szerintem egy 80 volt azért elkél.

Ha nem leszek lusta holnap lemérhetem az enyémen.

 

Előzmény: GyuriXT (91052)
GyuriXT Creative Commons License 2019.10.21 0 0 91052

Üdv Mindenkinek:)

 

egy XT 600Z 87-es gép kapcsán kellene egy kis help.

 

Mikor vettem beteg volt de aztán némi bütykölés után kicsit magára talált. Sajnos nem sokáig mert most végérvényesen elfáradt benne valami. Nincs szikra!

Amikor ment remek volt szóval bízom benne hamar lábra kap újra.

 

Ellenőriztem a gyújtáskört gyertya, gyújtó kábelek rendben viszont a generátornál a gyújtó tekercsen szakadás volt :O, nem volt mérhető ellenállás. Itt a gyári adat 110-160 ohm

Ellenőriztem a vezetékeket és bizony a blokkból kilépve kaphatott valamit mert mindkét kábel sérült volt. Arra jutottam itt kaphatott rövidzárlat esetleg és ez ölte meg a tekit. 

 

Tehát lebontottam a tekit újra tekercseltem a vezeték keresztmetszet azonos 0,22. Most remek az ellenállás (124Ohm) még mérhető fesz is van rajta indítás közbe bár nagyon kevés (váltó 3,1V).

Itt jönne az 1-es kérdés, hogy valaki rá tudna e mérni a sajátján, pipa lehúzása mellett, hogy indítás közben itt mekkora feszt tud mérni?????

Ez ha nem is lesz jó megért egy próbát:) izgi volt.

 

A teóriám az, hogy ritkán romlik el 2 dolog egyszerre, de lehet  acdi is beszart. Viszont mielőtt rendelnék ne kevés pénzért újat le kellene próbálnom.

Itt a 2.-es kérdés van e valaki Pest körül 1vj/3aj teneréval ahol rá tudnánk dobni a cdi-t egy tesztre?????

 

Néhány barkács fotó ha érdekel valakit:)

 

 

 

Ezekket a helyetesítő alkatrészeket használja valaki esetleg?

CDI:

https://www.ebay.com/itm/DIY-AC-CDI-ignition-for-single-cylinder-Yamaha-XT125-400-550-600-SRX600/202797335515

GENERATOR:

https://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G45_-_Generator_Yamaha_XT600.html

 

 

 

Bármilyen segítő hozászolásnak örülök Köszi előre is

WRS Creative Commons License 2019.10.20 0 0 91051

Onnan bizony.

Előzmény: Gyöször (91050)
Gyöször Creative Commons License 2019.10.20 0 1 91050
Nagyon faja, még nem s láttam a zártkertünk déli szélét. Pedig nincs is messze.
Onnan rugják a szögleteket a menekültek?
Előzmény: WRS (91049)
WRS Creative Commons License 2019.10.20 0 2 91049

Ime az ország legdélebbi pontja. Ennél nincs tovább 😅

Legalább egy táblát kirakhattak volna.

Mistral1 Creative Commons License 2019.10.19 0 1 91048

Igen, az enyém is :-)

Van rá módszerem!!!

Előzmény: Doomedsrac (91047)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.10.19 0 0 91047

Kerék nekem is kell a balos csomagtartóval együtt ☺ a gyújtás kapcsoló a tanksapkával (sisak zárral) együtt és 2 db kulccsal lehet eladó lesz. A gyújtáskapcsolóból kijár a kulcs gyújtáson is.

Előzmény: Mistral1 (91046)
Mistral1 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 91046

:-)  Grat!

Ha.

Netalán

Esetleg...

 

Merő nyereségvágyból elkövethetnél egy bontást:

 

Kellene nekem két kerék,

BALOS csomagtartó-tartó,

gyújtáskapcsoló+tanksapka KÉT kulccsal...

 

 

Előzmény: Doomedsrac (91045)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.10.19 0 0 91045

Géppark :)

Doomedsrac Creative Commons License 2019.10.19 0 0 91044

Jólhangzik :) Sajnos nekem még törött sincs rajta csak a nagy üresség :( így nem túl szép :(

 

 

 

Esetleg valaki cserélt már blokkot?? (legálisan) Ma kitekertem az a nagy kupakot jobb oldalon ahol lehet a főtengelyt tekerni. Megtámasztottam az anyát egy lemezzel és a főtengely föl-le tudtam mozgatni. Neten olvastam pár dolgot, de nem lenne rossz ha valaki aki már csinált ilyet elmesélné mire figyeljek.

Előzmény: Szattis_ (91042)
Mistral1 Creative Commons License 2019.10.19 0 0 91043

Mistral: +1!

 

A rögzítése érdekes lesz-lehet, a gyárit tervezed?  Sziporkáé a lehitelesebb eddig még :-)

Előzmény: Szattis_ (91042)
Szattis_ Creative Commons License 2019.10.19 0 1 91042

NIncs, de én is tervzetem ilyet csináltatni. Az óra felett(alatt legtöbbje le van törve. Kit érdekelne még?

Előzmény: Doomedsrac (91040)
Szmuk Creative Commons License 2019.10.18 0 0 91041
Rgr, that 😎
Előzmény: Mistral1 (91039)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.10.17 0 0 91040

Sikerült vennem egy blokk "hibását" :) ha lezárul a biztosítós mizéria akkor a 2 motorból egy lesz :) egy amibe minden jobb cucc belekerül :)

 

Kockalámpáshoz nincs valakinek elfekvőbe műszerfal körüli idom? Sajnos nincs rajta és az a másikról se jó :( mert annak más a műszerfala. 

Előzmény: Mistral1 (91039)
Mistral1 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 91039

Érteni is, nem csak olvasni!!!
Doomedsrác keresett botószökevényt - én meg szereztem neki - ennyi az egész :-)

Előzmény: Szmuk (91037)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 91038

megfaradt ;)

Előzmény: Szmuk (91037)
Szmuk Creative Commons License 2019.10.17 0 0 91037
Mi történt?
Előzmény: Mistral1 (91033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!