pl a deko bowden egyik szála el volt pattanva meg rozsdás volt(szerintem sosem volt használva, csak a rezgés koptatta ki)
de biztos ami biztos mindből vettem újat, mert közel sem annyi mint egy erdélyi hazafuvar
ugyanígy gondolkodtam amikor a kerékcsapágy szettet rendeltem, teljesen jó volt, még most is hibátlan, de ha valami van vele akkor ismét cumi
a ténéréhez is volt másik kuplung és gáz bowden a többnaposokon, és kerékcsapágy is , meg egy csomó minden egyéb kacat ami sosem kellett, legalábbis nekem......
így legalább nyugodtan mentem mindenfelé, mert megtettem mindent amit lehetett, pl egy ecu hiba is lehet bármikor, de az ellen nem tudok tenni semmit sem
a karbantartás meg olyan hogy ha kimosom+átzsírozom 1-2 évente a lengőkar-himba-kormány-stb csapágyakat akkor nagyjából sosem megy tönkre és olcsóbb egy doboz zsír 10 évente mint egy bármilyen csapágyszett bármilyen motorhoz
de a féket is mindig szétszedem vétel után, csak magamban bízok meg....
Mindíg ugyanolyan körülmények között néztem.... néha rálöttyintettem, akkor meg hol sok volt hol kevés...azért írtam,hogy random volt... utána már nem lesegettem állandóan, hála égnek jellegzetes hangja van, ha ,,kevés" van benne...
visszajelző buzi vagyok, szeretem látni mi van...és ennél sose produkált normáális eredményt, ezért nem szerettem ezt a rendszert.
Látni is kell tudni, nem csak nézni :-))) És ott lesz a megoldás... Valsz ott volt a baj, hogy eltértek a mérés (a "látás") körülményei.
Leállítás után pivel szoktam - akkor még nincs ideje túl sok olajnak lefolyni. Ha fél-egy óra múlva nézed, akkor már lehet csalafinta eredmény :-( Egyszer engem is megszívatott, reggel, indulás előtt néztem meg, öntöttem rá vagy 2-3 decit - és ki is nyomta fülin-farkán :-(
Ennél a masinánál szerencsére nincs túl nagy jelentősége a PONTOS mennyiségnek. 3 lityi - elvileg - a teljes mennyiség, a min-max jelzés között nekem 2,2-2,7 deci a különbség! Ha már csak a pálca hegye ér bele az olajba, akkor esetleg 4-4,5 deci a hiány. De még mindig van 2,5 liter a motorban!!
Amivel azért ne kerüld meg a Földet, de simán hazahoz bárhonnan... Ez persze plusz súly, egy DRZ-ben van másféllityi, de ha abból elmegy fél, akkor már imádkozhatsz Mekka felé :-(( Pont az ilyenek miatt van a 6ekm-es csere (és nem 2 meg 3e :-) , az ilyenek miatt veszett tartósak az XT-k. (persze, ezekkel a tulajdonságokkal lehet élni - meg visszaélni :-( Sajnos, a mi kezeinkbe általában a "visszaélt" járművek kerülnek :-(( Kíváncsi lennék, hogy mennyit bírnának a mostani tudásunkkal hajtott-karbantartott vadiúj 1VJ / 3AJ / 3YF -ek... Szerintem sokat!
A 3YF-en semmi szopás nincs az olajszinttel... (mert ha már ismered a "dörgést", akkor nem számít szopásnak :-)
De tényleg... A száraz karter egyszerűen így működik. A visszafolyást záró golóbist kellene tudni egyszerűen takarítani - és akkor nem lenne semmi gond. De nem lehet - így marad a technika: min 5-10 perc járás UTÁN nézel olajszintet. Már, ha eljár eddig a motor, mert ha ennyi idő alatt megszorul, akkor ott korábban elrontottál valamit :-))
Ha nem fogyaszt olajat, akkor meg tökmindegy mit mutat - van benne elég :-)
Fura, de az enyém aksi nélkül is pöccre indul rugásra is. Sokan inkább rugdalják, hogy kíméljék a szabadonfutót...
Lc4-nek van pár trükkje, amiket be kell tartani, pl: tipushiba az önindító szabadonfutója, ezt meg lehet úszni, ha dekompresszorral állítod le, tovább bírja:) olaj csere macera... Pont 2.1 L kell bele hogy basszák meg.... Ráadásul csak full szintetikus 10W50...legalább nem tartják sehol...viszont van ablaka:D, nincs az a szopás az olajszint vizslatásnál mint anno a 3YF-emen volt.
Igazából ennyi.
Rúgni baromi könnyű( a 83-as XL 600-am hoz képest) :D ja igen, annak is megvan a teknikája:)
Ezt csak megállapításként írtam
Pl lecseréltem az összes bowdent is hogy még véletlenül se szopasson be valahol a hegyekben
Pedig már nem egy embernek tákoltam a bowdenjét ;)
Akkor valójában mondatjuk azt, hogy a berúgókar inkább egyfajta biztosíték, ha az akksi meggyengül, és nem forgat kellőképpen? Ezt nem értettem igazából, hogy minek egy mocin ez is, az is.
SZétszedtem ma egy távirányozót, leküzdöttük az emeletről a farácsonykát (ha már jesszoszka eltüntette a telipót zsákostul...), elültettük a társasházi udvarban - és már harmadszor nem találom a qrva renyóban a tompi-biztijét :-( Megvan a refi, a helyzetjelző - de ahol a doksik írják, ott nekem lóf.sz sincs, nemhogy tompi bizti :-( És csak az egyik oldali szállt el.
Hát ma ennyit motoroztam a szép napsütésben megint :-((