Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Jó kis versike. Nálunk a Megy a gőzös Kanizsára c. népi dalocskaához szoktunk hozzákölteni a gyerekeknek(fiúk) esti fektetős éneklés céljábúl. Igen gyenge rímek szoktak kijönni, de természetesen a Nohab strófa volt az első költeményünk és az már eléggé kiforrott, csak utána jöttek a többi mozdonyokkal kezdődő versszakok. Szóval elrettentlsül itt a Nohabos:
Úgy rémlik, hogy a 7 évvel ezelőtti baleset után valakitől hallottam, hogy a motor blokk kicsit sérült a rögzítésnél. Én nem ismerem olyan közelről a motort, hogy tudjam, hogy ez pontosan mit jelent, vagy mennyire lett volna javítható... Ti tudtok ilyesmiről? Persze ha már nincs meg ez a "hangforrás-erőforrás", akkor mindegy is.
tényleg, valaki látta a motor szétvágását? nem a jegyzőkönyvre gondolok, mert az csak egy papírfecni....
szóval?
ha igen akkor elhiszem hogy tényleg nincs már meg. kérdés hogy vajon a többi motornak mi volt a valódi sorsa? mindegyiket LÁTTÁK IS szétvágni? vagy valakik megkapták?
találgatok csak mert nulla infóm van, valaki homályosítson fel plz.
A 004 milyen állapotban volt a balesete előtt közvetlenül? (Nem külsőre értem... :-) ) Ha nem történik meg "ez" vele, akkor hosszabb távon lett volna probléma a fenntartásával? Egyébként a motorjával a balesete után mi lett? Az, mint a 002 -ével? ("Semmi"...? Tényleg, utóbbit már miszlikre szedték vajon, vagy egyben őrizgetik pl. a 020 -nak későbbre...?)
A 004 Tapolca városáé lett volna. Mi sem jellemzőbb, mint az, hogy a baleset után másik gépről a MÁV akkori vezetése már nem volt hajlandó tárgyalni a várossal. Csak nehogy valaki megkérdezze "miért"!:-DD 2585
Tudott menni. A következő vonattal ment is, igaz csak Tördemicig. Személyes okoból cserét kért a Tizes beo mozdonyvezetője, s a felvigyázó forgatta a gépeket is. 2585
m61019andras! megtaláltam azt a bizonyos siratóverset. Verstanilag nem korrekt (sőt...), de költő sem vagyok:)
Nohab-vers, 2000 (013 selejtezés, és a Nohabok kivonása ihlette anno)
Hajnal a balatonnál, hiányzik a régi táj, Hiányzik a Kis Gömböc, s te is,Piros Ász, Utódaid nevetve álltak helyedre, Nyomdokod, s helyed olajjal szennyezve,
Te vagy a soros,öreg Tizenhármas, A végzet utolért,tovább nem vágtatsz.
Valahol majd fent, az új világban Ujra régi fényedben pompázhatsz,
Egykor szép külsőd bár elveszett, S hangod sem remegtet már hegyeket...
Hajnali napsugár,töltsd be haldokló testét Hogy méltán kezdhesse szép új életét.